نقد، بررسی و نظرات کتاب صدور انقلاب اسلامی: زمینه‌ها و پیامدهای بین‌المللی آن - بهرام نوازنی

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
somaye saberi
۱۳۹۵/۳/۲۵
با سلام و عرض خسته نباشید.. کتاب نکات کلیدی از جهات گوناگون نیاز به بررسی و نقد دارد.. یکی از نکات بسیارشفات و نقد اشکار به این کتاب ان است که دراین کتاب به درستی سال‌های نوشته شده دقت چندانی نشده و اکثرا روز یا ماه این تاریخ‌ها اشتباه است و این که دربرخی از تلخیص‌ها متن‌هایی اورده شده است که به صورت ناقص و یا بی‌معنا است ک استنباط مفاهیم ان خواننده راناچار می‌سازد که به کتاب اصلی مراجعه کند... این دونقد از اشکالات اساسی این کتاب است.. باتشکر
شیوا کشورگیر
۱۳۹۹/۱۰/۲۶
با سلام و عرض ادب
نکته مهمی که بنده با مطالعه بخش‌هایی از کتاب دریافتم این بود که کتاب خیلی روان و سلیس به موضوعات به صورت جزئی پرداخته بود و فهم این کتاب برا همگان خیلی راحت هست، بخصوص اینکه در این کتاب با اطلاعاتی مواجه شدم که در هیچ منابع دیگری به آن‌ها اشاره نشده بود به طور مثال به صورت خیلی جزئی مسائل مورد اختلاف آمریکا با جمهوری اسلامی ایران را در اوایل انقلاب و مسائل مربوط به تسخیر لانه جاسوسی مطرح کرده است.
شبنم صوری سلوط
۱۳۹۷/۴/۴
با سلام و عرض ادب
بنده با مطالعه‌ی قسمت ارائه‌ی خود که در باب جنگ ایران و عراق بود متوجه این نکته شدم که بر خلافِ خواست آمریکا و دیگر ابر قدرت‌هایی که در این جنگ دخالت داشتند و نمیخواستند این دخالت علیه ایران آشکار گردد، اما همه‌ی تدابیری که آمریکا در جهت تضعیف ایران در جنگ اندیشیده بود آشکار شد. از جمله میتوان به حمله به نفتکش‌ها و هواپیمای ایران اجر و ناوچه‌ی سهند و ناوِ سبلان اشاره کرد.
با تشکر از حسن توجه شما
Fateme mir hoseyni
۱۳۹۷/۳/۱۲
ضمن عرض سلام و روز بخیر
نکته مهمی که من بامطالعه بخش حاکمیت اسلام بر همه امور اجتماعی دریافتم این است که: طرح حکومت دینی از موضوعات مورد توجه امام (ره) بوده و ایشان از حکومت دینی با عنوان ولایت فقیه یاد می‌کندو ولایت فقیه را اساس حکومت اسلامی در عصر غیبت می‌دانستند. نکته حائز اهمیت دیگر، استفاده از منابع دست اول مثل صحیفه امام خمینی و کتاب ولایت فقیه ایشان در این بخش است.
محمد افشردی
۱۳۹۹/۱۰/۲۶
کتاب دارای اطلاعات و منابع زیادی است که نشان از دسترسی جامع نویسنده بر منابع مختلف در نگارش کتاب داشته است؛ و از این جهت برای افرادی که به دنبال منابع مختلف در رابطه با موضوع کتاب هستند میتواند مفید باشد؛ اما دارای تفسیرهای شخصی و بدون اسناد زیادی نیز میباشد؛ بعلاوه برخی قرائت‌های کتاب از یک موضوع واحد هم دیگر را نقض می‌کنند در حالی که قرائت‌های مذکور مورد تفسیر نویسنده هستند نه نقل قول مستقیم فرد دیگر.
زینب کاظمی
۱۳۹۹/۹/۵
با سلام و احترام، این کتاب کتابی جامع بوده و به صورت شفاف و بدون هیچ نگرش خاصی فقط به بیان ساده و روان صدور انقلاب و نهادها و مراکز مربوط به آن و مسئولین و مسئولیت‌های آن‌ها و قوانین مربوط به آن پرداخته است. از مزیت‌های این کتاب استفاده نویسنده از منابع متعدد است که برای جمع آوری و جمع بندی و ترتیب بخشیدن به آن مهارت و زمان زیادی لازم است. درحالت کلی این کتاب مناسب برای مطالعه عموم هم می‌باشد.
محمد صفری شیویاری
۱۳۹۸/۴/۱۳
با سلام.
کتاب صدور انقلاب اسلامی کتابی جامع به لحاظ محتوایی می‌باشد. چونکه تمام ابعاد و جنبه‌های مرتبط با ایران بعد از انقلاب را بیان می‌کند و با مطالعه این کتاب می‌توان دیدگاهی جامع نسبت به ایران و ساختار سیاسی و حکومتی حاکم در آن چه به لحاظ داخلی و چه خارجی به دست آورد که در عین حال قابل فهم برای همه‌ی اقشار نیز می‌باشد و نویسنده اشراف کامل به مباحث انقلاب اسلامی و صدور انقلاب دارد.

با تشکر
رشید صفراف
۱۳۹۶/۳/۲۷
با سلام! به نظر بنده کتاب خوبی است برای مطالعه سیاست خارجی ج. اا. ایران. آنچه که من در این کتاب متوجه شدم در مورد سازمانهای صادرکننده‌ی انقلاب هستند می‌باشد. و یکی از آن دانشگاه جامعه المصتفی و یکی دیگرش هم دانشگاه اهل بیت می‌باشد. این نکته برایم جالب است که امکان اعنال سیاست خارحی ایران و صدور انقلاب آن به خارج از طریق دانشگاه‌ها هم امکان مزیر است و این نکته برایم بسیار قابل توجه است.
حمیده رضایی
۱۳۹۶/۳/۱۰
با عرض سلام. در کتاب مورد نظر با وجود ویرایش‌هایی که تاکنون انجام شده ولی هنوز مطالب و آمارها و نام اشخاصی وجود دارند که قابلیت اصلاح شدن را دارند. در این کتاب سیاست خارجی ایرانبه طور دقیق بیان شده ولی فهم آن نیازمند توجه دقیق و لازم به بعضی از کلمات و عبارات است. در کل کتاب خواندنی و جذابی است چون نویسنده بدون جانبداری و هیچ گونه تعصبی به تحریر آن پرداخته و برخی از واقعیت‌ها را بیان کرده است.
نعمت الله هزاره ای
۱۳۹۵/۳/۲۱
با سلام
این کتاب مطالب خوب و جامعی در خصوص انقلاب اسلامی ارایه کرده است،
در ادامه‌ی مبحث سازمان صدا و سیما و شبکه‌های رادیویی این سازمان و همچنین سازمان تبلیغات اسلامی نیز به عنوان ابزارهای فرهنگی صدور انقلاب اسلامی، اطلاعات خوبی از نقش، فراز و نشیب‌های ساختاری و میزان مؤثریت شان در این روند آورده شده است.
این کتاب را به تمامی علاقه مندان آشنایی با انقلاب اسلامی ایران پیشنهاد می‌کنم.
با تشکر
علی طاهری
۱۳۹۹/۱۰/۲۴
کتاب از لحاظ جامعیت و بررسی وقایع تاریخ جمهوری اسلامی ایران بسیار مناسب بوده و میتوان با هر بار مطالعه آن به نکات جدیدی رسیده و مسائل را از ابعاد گوناگون مورد تجزیه و تحلیل قرار داد. ضمن اینکه میتوان با اضافه کردن بخشی تحت عنوان (بررسی و تشریح مبانی فکری هر یک از جریان‌های سیاسی دخیل در وقوع انقلاب اسلامی) بر جذابیت هر چه بیشتر آن افزود. با تشکر از تلاش ارزشمند نویسنده گرامی
بهرام محمودی
۱۳۹۵/۳/۳
سلام
قسمت ارائه بنده مربوط به مقابله با تحریم‌ها است. در این بخش کتاب نگاهی به نحوه و علل و همچنین سیر شکل گیری تحریم‌های امریکا علیه ایران و ارائه نظرات و نمایندگان مجلس امریکا پرداخته شده که یکی از مهم‌ترین بخش‌های کتاب با توجه به اهمیت تحریم‌ها برای ایران است.
هم چنین بخش بعدی کتاب به دوران روی کار آمدن آقای خاتمی و دوره اصلاحات و سیاست تنش زدایی با غرب پرداخته می‌شود.
حانیه زرنگ
۱۳۹۸/۴/۱۵
سلام و عرض ادب با تشکر از متن سلیس و روان کتاب باید عرض کنم که، فصل دوم کتاب به خوبی تاریخچه نظریه ولایت فقیه را با استناد به منابع تاریخی از زبان امام خمینی بیان کرده و همچنین جوانب صدور انقلاب اسلامی به سایر کشورهای مسلمان و رسالت مقابله به استکبار را تبیین کرده است. همچنین کتاب بسیار دقیق ب ذکر جزئیات مسائل انقلاب و تاریخ رویکردها میپردازد ک بسیار ارزشمند است.
مرتضی جعفری
۱۳۹۷/۴/۲
سلام ارایه بنده از قسمت الگوسازی تا اول بخش دوم، که به نظرم دو موضوع حائز اهمیت بود. اول اینکه سیاست شیطانی از نظر امام کشیده شدن به سمت شرق یا غرب بود و مخاطبان انقلاب نیز ملت‌ها و مردم جهان می‌دانستند و همچنین یک نکته در قسمت قانون اساسی درحالیکه امام تاکید بر حکومت واحد جهانی داشتند ولی در قانون اساسی تلاش برای امت واحد جهانی مورد تدوین قرار گرفته است.
روح اله سلیمانی
۱۳۹۷/۴/۱
باسلام
بامطالعه کتاب صدور انقلاب در بخشی از این کتاب متوجه نکته‌ای حائز اهمیت شدم که دررابطه با بحث صدور انقلاب ۲ نظریه مطرح شده که در یکی از این نظریه‌ها طبق دریافتی که کردم این مسئله مطرح شده که در صورت صدورانقلاب، اگر موجودیت نظام به خطر بیافتد، اولویت ابتدایی حفظ موجودیت نظام و صدور انقلاب در درجه دوم اهمیت قرار میگیرد.
باتشکر
محمد برزگر
۱۳۹۷/۳/۲۴
باسلام
ازمهم‌ترین مزیت‌های این کتاب نسبت به کتب دیگراین است که کتاب حاضر درموردموضوع معینی به طورمفصل بحث کرده است. برای مثال دربخش تسخیرلانه جاسوسی (بخش ارائه بنده) توضیحات زیادی داده شده است وتمامی علت هاوپیامدهای آن موردبحث قرارگرفته است درحالی که درکتب مشابه به صورت گذرا به هرموضوع اشاره کرده است و وارد جزئیات آن نشده است. باتشکر
علی ولی
۱۳۹۴/۱۲/۱۱
با سلام خدمت دوستان عزیز
قسمت‌هایی که من مطالعه کردم درمورد نقش دانشگاه بین الملل و جمعیت هلال احمر ایران در صدور انقلاب ایران بود واقعا برای خودم جالب بود اطلاعاتی که درمورد دانشگاه خودمون بدست آوردم و اهدافی که در ترویج انقلاب اسلامی دارد. کمک‌هایی هم که جمعیت هلال احمر به کشورهای آسیب دیده کرده و میکند واقعا افکار جهانیان را به سمت و سوی اهداف انقلاب اسلامی می‌کشد.
روح امام شاد
حسین بختیاری
۱۳۹۸/۴/۱۳
با سلام
کتاب صدور انقلاب کتابیست جامع و تمام نهاد‌های مربوط به صدور انقلاب را در بر میگیرد. نویسنده کتاب بدون جهت گیری سعی کرده تمام مسائل مربوط به صدور انقلاب و در کل انقلاب اسلامی را برای مخاطبین خود به طور شفاف تبیین کند به نظر من بخش‌هایی از اطلاعات کتاب باید بروزرسانی شود بخش‌هایی مثل اطلاعات سفیر‌های کشور‌ها و وابسته‌های فرهنگی
با تشکر
مستانه محمودی
۱۳۹۷/۱۰/۲۵
با سلام. کتاب صدور انقلاب کتابی است که نسبت به انواع کتاب‌هایی که تاکنون نوشته شده از سمتی بی‌طرف ارائه شده و طرفدار فرد یا حزبی نیست ولی این کتاب بهتر بود که به صورت چاپی در اختیار دانشجویان قرار میگرفت. نسخه اینترنتی برای عموم مناسب است، نسخه اینترنتی برای خواندن‌های مکرر سخت است مخصوصا برای دانشجویان. باتشکر
شبنم صوری سلوط
۱۳۹۷/۴/۲
با سلام و احترام
با خواندن این کتاب‌ بنده از نتایج مهم و نظراتِ مفیدی مطلع شدم
یکی از بهترین و مفید‌ترین مطالب راجبه جنگ ایران و عراق و اقداماتِ رهبرانِ کشورهای قدرتمند و حافظ وضع موجود بود که حتی با گذراندن درس جنگ ایران و عراق نیز این اطلاعات به صورت جامع در اختیار ما قرار نگرفته بود
با تشکر. آرزومندِ سلامتی و موفقیت روز افزونتان هستم
siyavash mohamadi
۱۳۹۷/۴/۲
با سلام، نکته قابل توجه در بخش رویارویی خارجی، تلاش آمریکا در اوایل انقلاب برای بازپس گیری جایگاه اقتصادی، سیاسی، اجتماعی ونظامی خود در ایران بود که با اعتای پناهندگی به محمد رضا شاه و در نتیجه تسخیر سفارت آمریکا در 13آبان1358 (4نوامبر1979) با شکست مواجه شد و به دلیل نا امیدی از این امر کمک‌های فراوانی به تجزیه طلبان و رژیم بعث کرد.
zohre pakpoor
۱۳۹۷/۳/۱۲
باسلام. نکته‌ی که از بخش بیانیه‌های الجزایر دریافتم: این بود که در ١٣آبان سال١٣۵٨ تسخیرسفارت آمریکا در ایران توسط دانشجویان پیرو خط امام بود و ۵٢نفر از آمریکایی‌ها گروگان گرفته شدند. و برای آزادی این گروگانها مذاکره‌ای بین دو کشور با میانجی گری دولت الجزایر صوررت گرفت.
بهروز لطیفی
۱۳۹۶/۱۰/۲۹
با تشکر از زحمات استاد عزیز جناب آقای دکتر نوازنی:
کتاب صدور انقلاب کتاب بسیار مفیدیست که که هم مفهوم لغتی انقلاب را به چند زبان اشاره نموده و به بیان نظریات شخصیتهای مختلف درباره تعریف انقلاب پرداخته و به معرفی ارکان و نهادهای مختلف انقلاب اسلامی ایران پرداخته است ودر مجموع اطلاعات خوبی را در اختیار خواننده قرار میدهد و جای تقدیر دارد.
سیاوش دریکوند
۱۳۹۶/۸/۱۲
درود، کتاب صدور انقلاب اسلامی نوشته‌ای است جامع که از کتب گوناگون حظ وافر را برده است، نقطه قوت این کتاب ارزشمند به عقیده من گمراه نشدن نویسنده از هدف اصلی نوشته یعنی صدور انقلاب اسلامی می‌باشد، که در هر فصل و هر بخشی راهبرد مذکور را استادانه به رشته تحریر درآورده است. لذا خواندن این کتاب را به کلیه علاقه مندان مباحث انقلاب توصیه می‌کنم.
مریم افشار
۱۳۹۶/۳/۲۳
با سلام.
کتاب صدور انقلاب اسلامی کتابی جامع به لحاظ محتوایی می‌باشد. چونکه تمام ابعاد و جنبه‌های مرتبط با ایران بعد از انقلاب را بیان می‌کند و با مطالعه این کتاب می‌توان دیدگاهی جامع نسبت به ایران و ساختار سیاسی و حکومتی حاکم در آن چه به لحاظ داخلی و چه خارجی به دست آورد که در عین حال قابل فهم برای همه‌ی اقشار نیز می‌باشد.
با تشکر
MARYAM NOROOZI
۱۳۹۶/۳/۸
سلام، این کتاب از نظر مفاهیم و محتوا بسیار جامع و خوب است علاوه بر این مطالب را روان و شیوا بیان کرده است. اما نقدهایی در این کتاب دیده میشود که از جمله آن بروز رسانی نشدن برخی اطلاعات (آمار) و مطالب است، برای مثال در قسمت شعب کمیته امداد امام خمینی در خارج از کشور آمار بروز رسانی نشده بود. اما به طور کلی کتاب پر محتوایی است، با تشکر...
امیر احسانی
۱۳۹۵/۳/۱۴
با سلام. بخش بنده جبهه و ابزار علمی که شامل دانشگاه امام صادق، جامعه المصطفی، بنیاد دایره المعارف و مرکز تحقیقات حکومت اسلامی بوده که به نظر اکثر اطلاعات آن‌ها قدیمی بوده و برای آمار و ارقام دقت صورت نگرفته است... برای دانشگاه امام صادق و جامعه المصطفی میتوانست آمار بیشتر و جامع تری ارائه داد... در کل کتاب واقعا گسترده و جذابی است... با تشکر
lمهسا حسین پور
۱۳۹۵/۲/۲۸
با سلام قسمت‌های ارائه من مربوط به تفسیریکی از مهم‌ترین شعارهای دوران انقلاب (شعار نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی) بود که به نظر بنده دراین قسمت تاحدودی به برخی از جنبه‌های این شعار پرداخته بود اما در برخی از جهات درباره موضوعات نامربوط که ربطی به این مسئله نداشت نیز بحث شده بود اما در کل این کتاب برای فهم سیاست خارجی ایران بسیار موثر بود.
عرفان ابراهیمی
۱۴۰۰/۳/۲
با سلام
این کتاب با زبانی ساده و همه فهم نقش و جایگاه صدور انقلاب اسلامی را از منظر سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران بررسی می‌کند و برای دانشجویان کارشناسی برای آشنایی اولیه مفید است. تنها نقص محتوایی کتاب این است که به گفتمان‌های سیاست خارجی دوره‌های مختلف پساانقلاب و تاثیر این گفتمان‌ها در صدور انقلاب به صورت مبسوط پرداخته نشده است
sahar golkaram
۱۴۰۰/۲/۲۶
با عرض سلام، کتاب جامع و کاملی بود و قلم روانی داشت. زمینه‌های صدور انقلاب اسلامی و عوامل مرتبط را به زبانی ساده بیان کرده که برای اکثریت قابل فهم است. بخش زمینه‌های بازنگری در سیاست خارجی به خوبی دسته بندی شده و با مطالعه این کتاب خیلی از مباحث شفاف سازی میشود و برای دانشجویان رشته علوم سیاسی بسیار مفید واقع میشود. با تشکر از دکتر نوازنی
tavakol rabanisadr
۱۳۹۷/۱۰/۱۶
سلام.
ارزوی توفیق روزافزون دارم برای استاد محترم
دکتر نوازنی و دوستان کتاب راه خودم.
کتاب را مطالعه کردم مطالب مفید و خلاصه بیان شد، امارهای جالبی از نهادهای مختلف اورده شد که برایم جالب بود. در کل یک اشنایی خوب از کارکرد و اهداف انقلاب ترسیم شد، خیلی مفید هستش. به نظر بنده باید در اموزش متوسطه تدریس شود. تشکر
علیرضا محمدی
۱۳۹۶/۳/۲۷
با سلام
در مجموع کتاب مفید و خوبی هست. علل و زمینه‌های طرح نظریه ولایت فقیه و نظریات و دیدگاه‌های مختلف در خصوص صدور انقلاب به خوبی مطرح شد. ضمن اینکه روش‌ها و راهبردهای صدور انقلاب را کاملا توضیح داده است. با این حال با توجه به تغییراتی که در نهادها و در طول زمان و مرتب در حال وقوع است، نیاز به به‌روزرسانی‌های پی در پی دارد.
فاطمه صالحی
۱۳۹۶/۲/۳۱
باسلام! کتاب خیلی خوبی بود چون وقتی مطالعه میکنیم مباحث طوریه که تشویق میکنه ک ادامه‌ی مطالب رو دنبال بکنیم اصلا کتاب خسته کننده‌ای نیس. اما دربحث واقع گرایی درجنگ ک درباره قطعنامه ۵۹۸هم صحبت کرده بودبهتر بود این قطعنامه باقطعنامه‌های دیگر ک بین ایران وعراق بود یکم مقایسه بشه وازقطعنامه‌های دیگران بحثی هم ب میان بیاد. باتشکر
دکتر بهرام نوازنی
۱۳۹۵/۴/۹
کتاب صدور انقلاب اسلامی در خرداد 1395 به روز رسانی شد و ویرایش سوم آن جایگزین گردید. در این ویرایش بسیاری از اشخاص و سازمان‌هایی که از ویرایش قبلی در سال 1385 تاکنون تغییر یافته بودند در ویرایش جدید اصلاح شده است.
علاقمندانی که پیشتر این کتاب را خریداری کرده‌اند با زدن دکمه بروزرسانی می‌توانند نسخه جدید را دریافت کنند.
رقیه فتحی
۱۳۹۵/۳/۲۵
باسلام... کتاب نکات کلیدی دارای نکات کلیدی دارای معایب ومحاسن زیادی است ازمحاسن این کتاب می‌توان به کم بودن حجم و تخلیص به صورت نکته اشاره کرداما از معایب آن می‌توان به ناقص بودن برخی از متن‌ها غلط‌های نگارشی.. ازجمله غلط‌هایی که مربوط تاریخ رویدادهای سیاسی است پیشنهاد:به روز رسانی دوباره کتاب دراسرع وقت... باتشکر
فرهاد خدامرادی
۱۳۹۵/۳/۹
سلام. بخش مربوط به من یعنی ۳۴۲تا۳۵۲ بهتر بود پربارتر و از منابع بیشتری استفاده میشد مخصوصا بیانیه‌های الجزایر که کافی توضیح داده نشده و همچنین اعداد و ارقام این بخش بهتر بود بصورت نمودار هم اورده شود. همچنین در مورد جنگ ایران و عراق میشد مباحث مهمتری اورده شود تا اینکه به پاره‌ای حوادث جزیی پرداخته شود. با تشکر. خدامرادی
طاهره فیاض
۱۳۹۹/۹/۱۲
با سلام، بنده فصل چهارم این کتاب یعنی جبهه‌ها و ابزارهای صدور انقلاب رو مطالعه کردم و این بخش خیلی خوب از نظر آماری با اَدوار قبلی مقایسه شده بود و تفسیرعملکرد وزارتخانه‌ها و موسسات همراه با چالش بود و اینکه برایم تفهیم شد چه مسائلی حداقل در طول این چهل و دو سال، در ایران روی داده. با تشکر.
محمد رضا آخوندی
۱۳۹۵/۳/۲۸
با عرض سلام و خسته نباشید به استاد عزیز بنده با مطالعه بخش انقلاب و کودتا متوجه شدم که پرداختن به مسئله گروگان گیری و مباحث مربوط به آن به صورت خلاصه و نکته وار جامع بود. از بخش‌های دیگر و مفید این قسمت ارجاع دهی‌های مناسب به سخنان و اظهار نظر اشخاص در رابطه با مسئله گروگان گیری و صدور انقلاب بود. موفق باشید
ali hassanabadi
۱۳۹۵/۳/۸
بنام خدا
با عرض سلام خدمت استاد عزیز
قسمت ارائه اینجانب مربوط به واقع گرای در جنگ بود که شرح مفصلی در مورد استراتژی‌های امریکا در ایران از جمله عملیات رخنه ناپذیر، و طرح جورج شولتز بود که بیان شد قسمت اینجانب دارای ساحتار منسجم وبدون مشکل بود. در آخر اگه کتاب به صورت pdfباشد بهتر است. (ومن الله توفیق)
hamed hajilou
۱۳۹۵/۳/۱
با سلام
موضوع ارائه بنده قسمت انقلاب جهانی بود که قسمتی بسیار سنگین و در عین حال جذاب بود
به نظر بنده نقطه آغازین این بحث بسیار گنگ و پیچیده آغاز شده و می‌توان مطالب آغازین آن را ساده تر به نگارش درآورد.
یکی از تاریخ های. قایع هم به اشتباه به چاپ رسیده است که متعاقبا به دکتر نوازنی اعلام خواهد شد
باتشکر
هدایت الله حمیدی
۱۳۹۵/۲/۲۱
باسلام. از نقاط قوت این کتاب در بخش جنگ ایران و عراق می‌توان به بررسی علمی و به دور از تعصب نسبت به مقوله جنگ ایران و عراق اشاره نمود، البته به نظر بنده بهتر بود که دیدگاه‌ها و نظرات آمریکایها نیز نسبت به این جنگ و قطعنامه 598 و دیگر وقایع مرتبط با آمریکا در این دوره مستند به منابع خودشان آورده میشد.
سیدمحمد موسوی
۱۳۹۴/۱۲/۱۱
سلام دوستان
من ۱۲صفحه از کتاب صدور انقلاب اسلامی را دقیقا مطاله کردم که در آن دو موضوع آمده است یکی رویکرد امام خمینی درباره صدور انقلاب ودیگری رودکرد قانون اساسی در باره صدور انقلاب
مباحث انتخاب شده کاملا با موضوعات هماهنگی دارد
ولی منابع کتاب اکثرا قدیمی است بیشتر قبل از سال ۱۳۸۰ است
حجم مطالب زیاد است
کمند بهرامی
۱۴۰۰/۱/۱۵
با عرض سلام خدمت استاد گرانقدر، کتاب حاضر بسیار جامع و قابل فهم بوده فقط با توجه به قسمت ارائه بنده که درباره شورای عالی انقلاب فرهنگی بود فقط کمی اطلاعات قدیمی شده و در صورت امکان با چاپ جدید این کتاب ارزشمند برخی نکات را به روز کنید تا کامل تر در اختیار دوستان قرار بگیرد سپاس از زحمات شما
محمدرضا رجبی
۱۳۹۸/۴/۱۴
با سلام
کتاب با توجه به داشتن منابع زیاد و مختلف موضوعات را با دقت مورد توجه قرار داده است.
بیشتر موضوعات مطرح شده در کتاب با نگاهی بی‌طرفانه نگاشته شده.
کتاب میتواند با کم تر کردن بریده سخنرانی‌ها و روزنامه‌ها و بیشتر شدن تحلیل‌ها بیشتز از قبل مورد استفاده دانشجویان قرار گیرد.
با تشکر
امیرحسین پوربهزادی
۱۳۹۶/۹/۲۸
سلام نگاه جامع کتاب به تمامی ابعاد صدور انقلاب اسلامی ایران اطلاعات مفیدی را در این باب به خوانندگان به ویژه دانشجویان رشته علوم سیاسی ارائه میکند، نگاه اینجانب به عنوان دانشجوی ارشد روابط بین الملل نسبت به این کتاب بسیار مثبت بوده و خواندن کتاب را به علاقه مندان توصیه میکنم.
سید علی هاشمی
۱۳۹۵/۱/۳
باسلام خدمت استاد گرامی و دوستان ارجمند. از مزایای کتاب صدور انقلاب اسلامی پرداختن به اکثر سخنان و اسناد و مدارکی است که در این باره سخن گفته و نیاز به تامل در قبال مطالب به این خاطر که موضوع برای خواننده جا بیفتد کتاب را جذاب تر نموده است... قیمت کتاب هم بالاست... باتشکر
دکتر بهرام نوازنی
۱۳۹۴/۳/۲۷
افزایش قیمت عرضه نسخه الکترونیکی نسبت به نسخه چاپی به این خاطر است که 1- این نسخه الکترونیکی به روزرسانی شده و با اصلاحات و اضافاتی تکمیل شده است، 2- قیمت پشت جلد کتاب مربوط به 6 سال پیش است در حالی که اگر نسخه جدید چاپی آن به بازار بیاید قطعا کمتر از 25 هزار تومان نخواهد بود.
فاطمه فتحی
۱۳۹۹/۹/۱۲
با سلام: استاد به طور کلی کتاب مفید وجامع در خصوص نقش نهادها وسازمانها از جمله (صداوسیما، سازمان تبلیغات اسلامی، و جبهه ابزار علمی) مورد بحث ارائه بنده بوده می‌توان این رو عنوان کرد که به طور نسبی نقش خوبی داشتند در ارائه ارزشهای اسلامی و صدور این ارزشها
ali khadem
۱۳۹۷/۱۰/۲۲
این کتاب مبحث روندهای تاریخی طی شده پس از انقلاب و تحول در نظریه‌های پس از انقلاب که توسط انقلابیون در زمینه‌ی صدور انقلاب مطرح شده را بسیار خوب مورد بررسی قرار داده و خواندن این کتاب را به دانشجویان به دانشجویان علوم سیاسی و تاریخ معاصر پیشنهاد می‌کنم.
سمیه آقاجانی
۱۳۹۷/۳/۱۲
باسلام. نکته مهمی که از بخش رویکرد امام خمینی (ره) دریافتم این بودکه؛ مفهوم استقلال از نظر امام (ره) دارای جنبه خودکفایی در مقابل وابستگی رژیم پهلوی به غرب و وابستگی برخی گروههای مبارز انقلابی به شوروی می‌باشد.
<< 1 2 3 4 >>