معرفی و دانلود کتاب آزاد مرد: شهید طیب حاج رضایی به روایت اسناد ساواک

عکس جلد کتاب آزاد مرد: شهید طیب حاج رضایی به روایت اسناد ساواک
قیمت:
۲۷,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آزاد مرد: شهید طیب حاج رضایی به روایت اسناد ساواک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آزاد مرد: شهید طیب حاج رضایی به روایت اسناد ساواک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آزاد مرد: شهید طیب حاج رضایی به روایت اسناد ساواک

در فصل اول این کتاب، کل اسناد مربوط به سوابق سوءطیب حاج رضایی از قبیل دعواها، اغتشاشات و درگیری های خیابانی و در پی آن مجازات های وی مثل زندان و تبعید را مورد بررسی قرار داده و همینطور نشان می دهد که بارقه های امیدی در طیب وجود داشته است.
به عنوان مثال در سندی به تاریخ 7/1/1337 اینچنین آمده است: «ساعت 10 صبح روز 7/1/37 آیت الله شیخ محمد صادقی و سروان سابق شهربانی درّه میشیان و حاج احمد صالحی و طیب حاج رضایی که از دوستان آیت الله کاشانی می باشند به منزل او رفتند». در سند روز 12/6/1337 نیز ابراز نگرانی ساواک اینگونه بیان شده است: «چندی است که طیب حاج رضایی تغییر سخن داده و با طرفداران آیت الله کاشانی طرح دوستی ریخته» و در جای دیگر گفته شده که «چون طیب حاجی رضایی اخیراً عازم عتبات است، ممکن است از طرف آیت الله کاشانی برای علماء مخالف دولت حامل پیامی باشد.»
اما فصل دوم کتاب که «حرکت به سوی نور، نام گرفته، اسناد مربوط به نحوه دستگیری و دوران بازجویی طیب و الباقی دستگیرشدگان واقعه 15 خرداد را بررسی می کند. همانطور که اسناد نشان می دهند برخی از محبوسین از اعتراف به همراهی طیب طفره رفتند و از اتهام خود تبری جستند. آنها در بازجویی های خود، طیب را عامل اصلی تحریک مردم قلمداد کردند و از اینکه به دام تحریکات او افتادند ابراز ندامت نمودند. آنها حتی پا را از این هم فراتر گذاشته و در ساعت 30/22 روز 23 خرداد 1342، در بند 2 زندان، با جار و جنجال جلوی اتاق طیب قصد کتک زدن او را می کنند.»
فصل سوم کتاب که «شهادت» نام گرفته، به نحوه اعدام طیب پرداخته است. طیب در ساعت 10/6 روز 11 آبان 1342، در میدان تیر پادگان حشمتیه تیرباران شد.
چاپ تصاویر متعدد از جریان تیرباران وی در روزنامه ها، خشم مردم و مراجع و محافل را برانگیخت. اسناد این کتاب نشان می دهند، که مردم با هماهنگی مراجع و روحانیون، تصمیم به تشکیل کمیته انتقام گرفتند. همچنین با نگاهی به اسناد این کتاب مشاهده می کنیم که اعدام طیب چه تبعاتی را در سراسر کشور به همراه داشته و چه مراسم های باشکوهی برای ترحیم وی با حضور روحانیون و مردم برگزار شد و این اتحاد و یکدلی مردم چه ترسی در دل حکومت انداخت.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آزاد مرد: شهید طیب حاج رضایی به روایت اسناد ساواک
ناشر چاپیانتشارات مرکز بررسی اسناد تاریخی
سال انتشار۱۳۷۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات326
زبانفارسی
شابک978-964-5645-17-4
موضوع کتابکتاب‌های تاریخ ایران
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آزاد مرد: شهید طیب حاج رضایی به روایت اسناد ساواک

عاطفه قادری
۱۳۹۸/۸/۱۱
کتاب خو بی‌برای اکثریت قشر جوان با وجود اینکه لغزش‌هایی هم دارند بود
صمد قشلاقی
۱۳۹۸/۲/۲۷
اصل فقط خواندن نیست اصل تغییر وتحول بعدخواندنه کتابه تشکر
هاشم احمدی
۱۳۹۷/۱۱/۱۴
خیلی خوب بود
حسین Hosein
۱۳۹۷/۱۱/۲۱
بهترین کتاب همراه با اسناد واقعا عالیه
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب آزاد مرد: شهید طیب حاج رضایی به روایت اسناد ساواک

برای دریافت کتاب آزاد مرد: شهید طیب حاج رضایی به روایت اسناد ساواک و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.