معرفی و دانلود کتاب بازگشت به خود: خودشناسی از طریق اینیاگرام

عکس جلد کتاب بازگشت به خود: خودشناسی از طریق اینیاگرام
قیمت:
59000 تومان - 6.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بازگشت به خود: خودشناسی از طریق اینیاگرام و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بازگشت به خود: خودشناسی از طریق اینیاگرام و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بازگشت به خود: خودشناسی از طریق اینیاگرام

یان مورگان کرون و سوزان استبایل در کتاب بازگشت به خود: خودشناسی از طریق اینیاگرام، مطالب متفاوتی را در زمینه انواع تیپ شخصیتی در اینیاگرام به شما آموزش می‌دهد که می‌توانید توسط آن جهان را از دید سایر افراد ببینید و بدانید که آن‌ها چگونه فکر، احساس و عمل می‌کنند.

چیزهایی که در مورد خودتان نمی‌دانید، می‌تواند به خودتان و روابط‌تان صدمه برساند. آیا برای این که بدانید چه کسی هستید و چه ویژگی‌هایی دارید، کمک می‌خواهید؟

انیاگرام یک سیستم شخصیت شناسی تقریبا قدیمی است که با دقتی تعجب برانگیز و باور نکردنی، نمایش می‌دهد که شخصیت انسانی چگونه کدگذاری شده و کار می‌کند؛ چه به لحاظ منفی و چه به لحاظ مثبت، یان مورگان کرون (Ian Morgan Cron) و سوزان استبایل (Suzanne Stabile) در کتاب بازگشت به خود (The road back to you) نگاهی تازه، عملی و کامل به این سیستم شخصیت‌‌شناسی انداخته‌اند.

بر اساس آموزش‌های اینیاگرام، نه سبک شخصیتی متفاوت در دنیا وجود دارد، یکی از چیزهایی که به طور طبیعی در دوران کودکی برای تحمل کردن شرایط و احساس امنیت داشتن، به سمت آن می‌رویم و آن را می‌پذیریم. هر «نوع» یا «عدد» دارای یک روش متمایز برای دیدن دنیا و یک انگیزه اصلی که به شدت تحت تأثیر چگونگی تفکر، احساس و رفتار این «نوع» قرار می‌گیرد، است.

اما آیا تنها 9 نوع شخصیت اساسی در یک سیاره بیش از هفت میلیارد نفری وجود دارد؟ همانطور که برای رنگ‌ها، طیف‌های متفاوتی وجود دارد برای انواع شخصیت‌ها نیز طیف‌های مختلفی وجود دارد. یعنی انواع بی‌شماری از هر «شماره» وجود دارد، برخی از آن‌ها شاید به همان شیوه‌ی شما ارائه شوند و تعداد زیادی از آن‌ها در ظاهر مانند شما نباشند ولی همه شما هنوز هم انواع متقاوتی از همان تیپ و نوع اصلی هستید.

هدف از دانستن «شماره» یا «نوع» اینیاگرام - اصطلاحاتی که در این کتاب به جای یکدیگر به کار می‌ روند - حذف یا جایگزینی شخصیت شما با یک شخصیت تازه نیست. این کار نه تنها امکان‌پذیر نیست، بلکه می‌تواند یک ایده بد باشد. شما به یک شخصیت نیاز دارید وگرنه به مهمانی دعوت نخواهید شد. هدف اینیاگرام توسعه خودشناسی و یادگیری نحوه تشخیص و شناسایی بخش‌هایی از شخصیت‌هایمان که ما را محدود می‌کنند، است. بنابراین می‌‌توانیم دوباره به صادق‌ترین و بهترین شخصیت خودمان برسیم. اینیاگرام نام خود را از واژه یونانی ennea به معنی عدد نه و واژه gram به معنی طرح یا شکل گرفته است.

جملات برگزیده کتاب بازگشت به خود:

- یا من را رهبری کن، یا من را دنبال کن و یا از مسیر من بیرون برو.
- نمی‌توانید صلح را با اجتناب کردن از زندگی پیدا کنید.
- کمال‌گرایی صدای ستمگر و دشمن مردم است.
- می‌خواهم خوشحال باشید، اما می‌خواهم دلیلش من باشم.
- اگر تا به حال احساس تنهایی یا غریبه‌ بودن را داشته‌اید، هرگز به طور کامل ترک‌تان نمی‌کند.
- مادامی که برای بدترین شرایط آماده می‌شوید، زیانی ندارد که به بهترین حالت امیدوار باشید.
- فقط به چیزهای شاد فکر کنید و قلب‌تان، با بال‌هایش پرواز خواهد کرد!

در بخشی از کتاب بازگشت به خود می‌خوانید:

بسیاری از پنج‌هایی که می‌شناسم می‌گویند که با والدینی مداخله‌گر یا احاطه‌گر بزرگ شده‌اند، در حالی که دیگران کودکی‌شان را به این صورت توصیف می‌کنند که کمبود محبت یا تعامل عمیق معنادار با سرپرستان‌شان داشته‌اند. این کودکان پنجی حساس و آرام هستند، به قلمرو اندیشه‌های خودشان پناه می‌برند که در آن می‌توانند از خودشان در مقابل والدین سلطه‌گرشان را دفاع کنند و یا از آن‌ها مخفی شوند و همچنین خارج از دید دیگران بر روی احساسات‌شان کار کنند.

پنج‌ها در کودکی، کنجکاو، تخیلی و با تنها بودن راحت هستند. بسیاری از آن‌ها نابغه‌های رایانه‌ای و کتاب‌خوان‌های سیری‌ناپذیر هستند که از جمع‌آوری چیزها لذت می‌برند. دوست پنج من، دن، با شش خواهر و برادر سرکش، در یک خانه کوچک در منطقه روستایی در تگزاس رشد کرده است. برای فرار از ضرب و شتم، نیمی از اتاقک ابزار پدرش را به یک پناهگاه تبدیل کرده بود.

من یک میلیون ساعت را در آن پناهگاه، صرف خواندن ارباب حلقه‌ها و از هم باز کردن چیزها برای اینکه کشف کنم چطور کار می‌کنند، کردم. آن جایی بود که من و دوستانم، برای اولین بار به دنیای برنامه‌نویسی کامپیوتر وارد شدیم. برادرها و خواهرهای من پر سروصدا، برون‌گرا و به دنبال جلب توجه بودند، در حالیکه من واقعا آن را نمی‌خواستم. نمی‌توانستم مادرم را مقصر بدانم اگر یک شب سر میز شام به من نگاه می‌کرد و می‌گفت: «وایستا، تو کی هستی؟»

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: یک تئوری عجیب برای مبدا ناشناخته
فصل دوم: پیدا کردن نوع شخصیت شما
فصل سوم: نوع هشت، مبارزه‌طلب
فصل چهارم: نوع نُه، صلح‌طلب
فصل پنجم: نوع یک، کمالگرا
فصل ششم: نوع دو، کمک کننده
فصل هفتم: نوع سه، بازیگر
فصل هشتم: نوع چهار، رمانتیک
فصل نهم: نوع پنج، کنجکاو
فصل دهم: نوع شش، وفادار
فصل یازدهم: نوع هفت، خوش‌گذران
فصل دوازدهم: خب، حالا که چی؟ آغاز عشق

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بازگشت به خود: خودشناسی از طریق اینیاگرام
نویسنده،
مترجمناهید ملکی
ناشر چاپی نشر نوین
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات262
زبانفارسی
شابک978-600-8738-68-8
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
59000 ت - 6.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب بازگشت به خود: خودشناسی از طریق اینیاگرام

یاشار ح.
۱۴۰۱/۶/۱۲
نظر اولیه: کتاب فوق‌العاده، عالی و مفید در زمینهٔ خودشناسی.
به نظر بنده خودشناسی مقدمه‌ایه برای اثربخش بودن هر نوع مطالعهٔ روانشناسی و موفقیت. به اعتقاد من، اگه فرد ویژگی‌های شخصیتی خودشو بشناسه میتونه متناسب با ضعف‌ها کارهای اصلاحیشو به سرانجام برسونه و اگه نقطه قوتی داره که برای شخص ناشناخته با
مونده، شناختنشون دریچهٔ جدیدیو به روی خودش و زندگیش باز کنه.
اینکه بعضی‌ها در موضوعاتی مثل اعتماد به نفس، عزت نفس، خجالتی یا کم‌رویی، سخنوری، احساساتی بودن یا منطقی بودن، زودرنجی، کمال گرایی و... دچار ضعف یا مشکلاتی هستن بخشیش به شخصیت اون فرد برمیگرده. تیپ شخصیتی هر کس تحت عوامل مختلفی از جمله ژنتیک، محیط،... شکل گرفته، اما با شناختش میشه ساختارشو منظم‌تر کرد یا ایراداتیو حذف یا اصلاح کرد.
ختم کلام اینکه، قدم اولتون خودشناسیه.
من عرف نفسه فقد عرف ربه (حضرت علی)
سقراط هم میگه خودت را بشناس
پ. ن. 1: شناخته شده‌ترین روش‌های شخصیت شناسی عبارتند از اینیاگرام (انیاگرام، اناگرام، انیگرام)، MBTI و DISC.
پ. ن. 2: از کتابراه این کتابو خریداری کرده بودم و تا نیمه‌های کتابو خوندم. انقدر جذاب بوده که سفارش خرید نسخه چاپیشو دادم، ۲نسخه یکی برای خودم و یکی برای هدیه دادن😉😇
آرزومند روح و ذهنی سالم برای هموطنانم هستم که کامیابی و تندرستی جسم از نتایجشه
ابوالفضل پورحسن
۱۳۹۹/۱/۱۱
من نمیگم حیف پول کتاب خوبیه ولی ترجمش رو نپسندیدم یکسری جاهاشو باید شونصد بار بخونی تا دو هزاریت جا بیوفته بفهمی و درک کنی 😅ولی خاهشا ترجمه کردن‌ی کتاب کار ساده‌ای نیس اگه در خودتون همچین چیزی رو نمیبینین با احترام بزارین‌ی نفر لایق تر بیاد کار رو انجام بده ک ارزش کتاب بنده خدا بخاطر‌ی ترجمه ضعیف نیاد پایین
محدثه فرهی
۱۳۹۹/۸/۳۰
ترجمه‌اش بعضی جاها مشکل داره و نامفهومه ولی در کل عالیه اطلاعاتی که میده واقعا نسبت به کتاب‌های دیگه‌ای که با همین هزینه در مورد شناخت اینیاگرام خریداری کرده بودم، این کتاب نسبت به بقیه خیلی جامع تر و کامل تر و به طور کلی فوق العاده است و هزینه مناسب است.
حبیبه جانه
۱۴۰۰/۱/۳۱
این کتاب به من خیلی کمک کرد. خیلی زیاد! حسنِ کتاب اینه آخر هر فصل ده راه برای پرورش شخصیتتون بهتون پیشنهاد می‌کنه، از طرفی این روش‌ها آسون و قابل اجرا هستن و از طرف دیگه قابل تعمیم. بخونید کتاب رو، دیدتون نسبت به خودتون و اطرافیانتون تغییر می‌کنه
Reza Goodarzian
۱۳۹۸/۴/۱۰
کتاب رو دوست داشتم ولی ترجمه شو اصلا ترجمش کاملا ماشینیه و اشکالهای دستور زبانی به وفور مشاهده میشه نمیدونم مترجم چکاره است ولی بهتره که کتابهای روانشناسی و اساتید و کارشناسان این حرفه ترجمه کنن
mahnaz dehghan
۱۳۹۹/۴/۱۴
بدنبود کتاب خوبیست من چون خیلی دنبال این تیپ کتاب‌ها بودم از اینکه این کتاب در خودشناسی و نوع رفتارم حتی یک درصد کمک میکنه خوشحالم
مهدی
۱۴۰۱/۱۱/۱۸
کتاب خوبی بود و مطالب واقعا جالبی داشت و باعث شد خودمو بیشتر بشناسم
این جور علوم باید تو کتابای درسی باشن چون خودشناسی برای هر کسی واجبه
ش محسني
۱۳۹۸/۵/۲۹
افتضاح بود، ترجمه وحشتناک، هر خط را باید اینقدر بخونی تا معنیشو خودت درک کنی، اصلا مفهوم نیست، حیف پول و زمان واسه این کتاب با ترجمه داغونش
Bahar
۱۴۰۱/۳/۷
کتاب واقعا خوبی برای شناخت تیپ شخصیتهاست، تو حوزه روانشناسی بهترین کتاب به شمار میرود و من با مطالعه‌اش حس خوبی گرفتم
هومن درویشی
۱۳۹۹/۴/۱۷
ترجمه کتاب بسیار ضعیف بود و اصلا مطلب را نمی‌رساند و خواننده را از ادامه دادن کتاب نا امید میکرد
حمید شاهسونی
۱۴۰۰/۱۰/۲۵
این کتاب عالیه برای اینکه بهتر خودتونو بشناسید البته قبلش باید از اینیاگرام یه اطلاعاتی داشته باشید
Ariyana Ghanei
۱۴۰۱/۷/۲۲
معرکست هر کسی به این کتاب حتما نیاز خواهد داشت
نرگس صیفی
۱۳۹۹/۷/۱۱
این کتاب عالیه حتما بخونیدش ب شدت پیشنهاد میشه
A Afshar
۱۳۹۸/۱/۸
بنظر کتاب فوق العاده ایست
abbas masjedian
۱۴۰۰/۸/۸
بسیار عالی اینیاگرام را توضیح داده
مشاهده همه نظرات 17

راهنمای مطالعه کتاب بازگشت به خود: خودشناسی از طریق اینیاگرام

برای دریافت کتاب بازگشت به خود: خودشناسی از طریق اینیاگرام و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.