معرفی و دانلود کتاب برکینگ بد: داستان فرمانروایی هایزنبرگ

عکس جلد کتاب برکینگ بد: داستان فرمانروایی هایزنبرگ
قیمت:
45000 تومان - 4.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب برکینگ بد: داستان فرمانروایی هایزنبرگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب برکینگ بد: داستان فرمانروایی هایزنبرگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب برکینگ بد: داستان فرمانروایی هایزنبرگ

کتاب برکینگ بد: داستان فرمانروایی هایزنبرگ اثر پویان عسگری، درباره‌ی یکی از مشهورترین سریال‌های امریکایی چند سال اخیر است. در سال ۲۰۱۳، رکوردهای جهانی گینس، رکورد «تحسین برانگیزترین سریال تلویزیونی تاریخ» را به خاطر دریافت ۹۹ درصدی رای مثبت منتقدان به نام بریکینگ بد ثبت کرد.

جهان بریکینگ بد (Breaking Bad) پر از مناسبات بینامتنی است. یک دنیای شخصی تکان‌دهنده که براساس ارجاعات به فیلم‌ها/داستان‌ها و تلفیق فضاهای ژانری و فیلمیک با زندگی واقعی بنا شده است.

بریکینگ بد جایگاهی رفیع در میان محصولات تلویزیونی هزاره سوم دارد. نقطه‌ اوجی دست نیافتنی است در دورانی که عصر طلایی سوم تلویزیون نام گرفته، با اجرایی سینمایی، توام با میزانسن‌های بیان‌گر و اغراق شده‌ی بصری که شبیه به هیچ سریال تلویزیونی دیگر نیست. اثری که فرق‌سر فرهنگ عامه را شکافت و رد و نشانش را در آن به‌جا گذاشت. هایزنبرگ با تعابیر و معناهای فراوانش وارد فرهنگ لغت شد و وینس گیلیگان خالق مجموعه بدل به یکی از پدرخوانده‌های نظام سرگرمی‌سازی در تلویزیون. کتاب بریکینگ بد: داستان فرمانروایی هایزنبرگ، کوششی است در توضیح چرایی این اهمیت. با مطالب و رویکردهای متفاوت در مواجهه با متن؛ نوشته‌های تئوریک/نظری و روایت‌هایی بامزه از چیزهایی که تماشای برکینگ بد را این‌قدر لذت بخش کرده‌اند.

داستان بریکینگ بد، داستان مردی است که تصمیم می‌گیرد امپراتوری شخصی‌اش را بنا کند. مایه‌ای که بارها در تاریخ سینمای آمریکا تکرار شده و تماشاگر فیلم‌بین با آن آشنایی دارد. اورسن ولز کبیر در همشهری کین داستان چارلز فاستر کین جاه‌طلب را تعریف کرد که قربانی بلند‌پروازی و نبوغ خودش می‌شد. یک دهه بعدتر تقلای جیمز دین فقید در غول (جرج استیونس)، کینِ فیلم ولز را به خاطر می‌آورد. مردی در جستجوی نفت، استعاره‌ای از شکل‌گیری یک امپراتوری بزرگ به نام ایالات متحده آمریکا. سال‌ها بعد پل تامس اندرسون نابغه، ایده‌ی فرعی فیلم استیونس را تبدیل به مشاهده‌ای در دل سیاهی و تباهی کرد. رخ به رخ مغاک، داستان جانوری طماع و حریص را تعریف کرد که حاضر بود از پسربچه‌اش هم بگذرد. خون به پا می‌شود سویه‌ی منفی امپراتوری شخصی را جوری نشانمان داد که هنگام تماشایش آرزو می‌کردیم خونی به پا شود و دانیل (دانیل دی‌لوئیس) را در خود غرق کند. و آخرین روایت درخور و تحسین‌برانگیز از این تم داستانی را در شبکه اجتماعی (دیوید فینچر) دیدیم؛ طعنه‌آمیز و ترسناک. جهانی که قهرمانش یک دزد با چشمانی چون موش بود و از همه به نفع نیات خودش استفاده می‌کرد و بعد به راحتی پس‌شان می‌زد. اما فیسبوکی که زاکربرگ بنا نهاد تا میلیون‌ها دوست برایش به ارمغان آورد، تنهاترش کرد. به یاد ماندنی‌ترین ‌تصویر فیلم جایی بود که او سرخورده و رنجور، هی صفحه شخصی معشوقه‌اش را ریفرش می‌کرد به این امید که دخترک به درخواست دوستی‌اش پاسخ مثبت داده باشد.

بریکینگ بد مجموعه‌ای تلوزیونی است که در ژانر درام جنایی و در 5 فصل از سال 2008 تا 2013 ساخته شد. «بریکینگ بد» به سرعت به یکی از تحسین شده‌ترین سریال‌های تاریخ تبدیل شد. این موفقیت‌ها به قدری ادامه یافت که با عنوان «ارزشمندترین سریال تاریخ» در کتاب رکوردهای گینس ثبت شد. از موفقیت‌های دیگر «بریکینگ بد» در طول 6 سال، نامزدی در بیش از 300 عنوان جایزه از جشنواره‌های مختلف بود که توانست 94 تای آن‌ها را تصاحب کند. از جمله 7 جایزه امی و 2 جایزه گلدن گلوب.

در بخشی از کتاب برکینگ بد: داستان فرمانروایی هایزنبرگ می‌خوانیم:

شیشه تنها چیزی نیست که در بریکینگ بد تولید می‌شود. وعده‌های غذایی بخش بزرگی از سریال هستند و به این اشاره دارند که چیزها در هر فرصتی که دارند چطور پیش خواهند رفت: آیا خانواده‌ی وایت پای غذای خانگی خواهند نشست یا غذایشان غذای بیرون‌بر است؟ و با وجود این‌ که این یک واقعیت شناخته‌ شده است که پسران نوجوان می‌توانند مقادیر زیادی غذا را یکجا بخورند، جونیور (همان فلین) صبحانه‌ای بیش از مقداری که قانون اجازه‌اش را می‌دهد می‌خورد. در واقع، شوخی‌های تصویری و بازی‌های نوشیدنی بریکینگ بد حول صبحانه‌ی جونیور شکل گرفته‌اند، پس چشم بگردانید که چند بار او را سر میز صبحانه می‌بینید.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
آن‌ها در شب زندگی می‌کنند
بخش اول: شکل‌گیری برکینگ بد
چگونه amc به شبکه کابلی مهمی در زمینه‌ی ساخت سریال‌های تلویزیونی تبدیل شد؟
جایی که amc و وینس گیلیگان به هم رسیدند: "شادترین اتاق هالیوود"
شیوه نمایش واقعیت در بریکینگ بد و نمود آن در اپیزود پایلوت
اپیزود پایلوت
بخش دوم: تحلیل سبک‌شناختی برکینگ بد
چرا تحلیل سبک‌شناختی؟
شیوه روایی برکینگ بد
چشمگیر ساختن میزانسن از طریق صحنه‌پردازی و فیلم‌برداری
صحنه‌پردازی داخلی و صحنه‌پردازی خارجی
لوکیشن‌های ساخته‌ شده برای صحنه‌های داخلی مهم تکرار شونده
مکان‌های واقعی برای صحنه‌های خارجی اصلی
فیلمبرداری
از تاریکی نترسید: پیکرتراشی نور و حس و حال
پیراستن ویژگی‌های فیلم‌برداری
ابزار اولیه سینمایی
ترکیب‌بندی
رنگ
قاب‌بندی
بخش سوم: منابع الهام برکینگ بد
از آقای چیپس تا صورت زخمی
برکینگ بد، وارث فرانکنشتاین
کدام یک از آثار بزرگ ادبی برکینگ بد را بهتر توضیح می‌دهند؟
بخش چهارم: انتخاب‌های ویژه
بیست‌وپنج لحظه‌ی برگزیده برکینگ بد
ده اپیزود برتر برکینگ بد
بیست‌وپنج نقل قول به یاد ماندنی برکینگ بد
بخش پنجم: پایان برکینگ بد
وینس گیلیگان از پایان‌بندی برکینگ بد می‌گوید
برکینگ بد: یک سال بعد از پایان سریال
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب برکینگ بد: داستان فرمانروایی هایزنبرگ
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات مهرگان خرد
سال انتشار۱۳۹۴
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات228
زبانفارسی
شابک978-600-94698-6-4
موضوع کتابکتاب‌های آموزش فیلم سازی
قیمت نسخه الکترونیک
45000 ت - 4.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب برکینگ بد: داستان فرمانروایی هایزنبرگ

Ali Mohammdi
۱۴۰۱/۵/۶
سیر تحول شخصیتی والتر وایت از یه معلم شیمی و یه کارمند ساده کارواش و تبدیل شدنش به یکی از بزرگترین سر دم دار‌های مواد مخدر خیلی عالی کار شده دقیقا مثل مایکل کورلئونه تو فیلم پدر خوانده که بچه تحصیل کرده خانواده و به اصطلاح مثبت بود که تبدیل می‌شه به یکی از بزرگترین گانگستر ها
سریال برکینگ بد شاهکاره و همینطور پیش درآمد سریال بهتره با ساول تماس بگیری
محمد محمد
۱۳۹۷/۹/۲۹
برترین سریال تاریخ. هر چی درموردش ببینم میخونم.
Arshian
۱۴۰۲/۳/۱۱
این سریال بهترین سریالی بود که من دیدم و هر کتابی هر چیزی که به این فیلم مربوط بشه رو میخرم و میخونم😊
shahram saffari
۱۴۰۱/۹/۱
کتابی برای بهترین سریال که واقعا باید خواند
arash golrokhian
۱۳۹۶/۱۲/۲۱
Very good book. is a wonderfool book
امیرعلی قلیزاده
۱۴۰۱/۵/۲۲
بهترین سریال تاریخ
مشاهده همه نظرات 6

راهنمای مطالعه کتاب برکینگ بد: داستان فرمانروایی هایزنبرگ

برای دریافت کتاب برکینگ بد: داستان فرمانروایی هایزنبرگ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.