معرفی و دانلود کتاب بلندی‌های بادگیر

عکس جلد کتاب بلندی‌های بادگیر
قیمت:
73000 تومان - 7.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بلندی‌های بادگیر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بلندی‌های بادگیر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بلندی‌های بادگیر

کتاب بلندی‌های بادگیر، رمانی سرشار از عشق آتشین و اثر امیلی برونته است. داستان عشق هیث کلیف و کاترین ارنشا که با مشکلات زیادی روبرو هستند. عشقی نافرجام که سرانجام دو عاشق و بسیاری از اطرافیانشان را به نابودی می‌کشاند.

کتاب بلندی‌های بادگیر یکی از شاهکارهای کلاسیک جهان و تنها اثر امیلی برونته (Emily Jane Bronte)، شاعر و نویسنده انگلیسی است. این کتاب در ایران با عنوان عشق هرگز نمی‌میرد نیز ترجمه شده ‌است. رمان بلندی‌های بادگیر (Wuthering Heights) بیشتر به خاطر بیان خاصش منحصر به فرد شده است.

وادرینگ هایتس در این داستان نام عمارت خانوادگی ارنشاو است و به معنی خانه‌ای است که روی تپه و در معرض باد ساخته‌شده. واژه Wuthering از کلمه‌ای اسکاتلندی گرفته شده است و به توفانی که اطراف خانه اصلی داستان وجود دارد اشاره می‌کند و نمادی از فضای پر سر و صدای داستان است. هیث کلیف کولی‌زاده‌ای است که موفق به ازدواج با کاترین نمی‌شود و پس از مرگ کاترین به انتقام‌گیری روی می‌آورد.

از بلندی‌های بادگیر اغلب به عنوان نمونه‌ای از داستان رمانتیک یاد می‌شود. گفته می‌شود این رمان می‌تواند به نوعی از داستان زندگی خود برونته و شخصیت و باور‌هایش شکل گرفته باشد. در این رمان برونته جهانی را ترسیم می‌کند که در آن آدم‌ها زود ازدواج کرده و به همین ترتیب زود از دنیا می‌روند، که در دوره‌ی زندگی او به همین صورت بود. ازدواج زودهنگام و مرگ در جوانی هر دو به عنوان نشانه‌هایی از رمانتیک در نظر گرفته می‌شوند، چراکه اکثر هنرمندان آن دوره در جوانی فوت کردند. آنچه برونته در این رمان توصیف می‌کند، دانسته‌های شخصی خودش است، بخش‌هایی از رمان گاهی همان زندگی و تجربیات خود نویسنده‌اند که در طول رمان اتفاق می‌افتند. به این معنی که نوع زندگی و رشد او اثر بسیار زیادی روی نوشتنش داشته است.

در بخشی از کتاب بلندی‌های بادگیر می‌خوانیم:

براى لحظه‌اى فکر کردم او خطاب به من سخن مى‌گوید، و در حالى‌که بسیار خشمگین بودم، به سوى این آدم رذل سالخورده پیش رفتم و چیزى نمانده بود که با لگد او را از اتاق بیرون بیندازم. اما خانم هیت‌کلیف با جوابى که داد، مرا متوقف کرد. او گفت: «پیرمرد ریاکار نفرت‌انگیز! وقتى اسم جهنم را مى‌آورى نمى‌ترسى از این که خودت هم به آن‌جا بروى؟ به تو اخطار مى‌کنم که از عصبانى کردن من بپرهیزى والا بلایى به سرت مى‌آورم که حظ کنى. صبر کن ببینم جوزف، ببین.»
در حین گفتن این جملات آخر، کتابى تیره رنگ را از قفسه بیرون آورد و ادامه داد: «حالا به تو خواهم گفت که چقدر در زمینه‌ى جادوگرى پیشرفت کرده‌ام و به زودى قادر به انجام هر کارى خواهم بود. آن گاو قرمز رنگ به طور اتفاقى نمرد، در ضمن روماتیسم تو هم ربطى به تقدیر و سرنوشت ندارد.»

پیرمرد نفس‌زنان گفت: «اوه، اى موجود شریر، اى موجود شریر! خداوند ما رو از شر شیطون حفظ کنه.»

«نه، اى پیرمرد فاسد و هرزه! تو در گمراهى به سر مى‌برى. گورت را گم کن. وگرنه مى‌بینى که چه بلایى به سرت مى‌آورم. تو را به مجسمه‌اى از موم و گل تبدیل خواهم کرد و هر کس که بخواهد در کارم دخالت کند، والله نه نمى‌گویم که چه بلایى بر سرش مى‌آورم، اما خواهى دید، برو بیرون، والله کارم را شروع مى‌کنم.»

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بلندی‌های بادگیر
نویسنده
مترجمنگار غلام پور
ناشر چاپینشر روزگار
سال انتشار۱۳۸۴
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات504
زبانفارسی
شابک978-964-374-101-3
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
73000 ت - 7.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب بلندی‌های بادگیر

حسن جزینی
۱۳۹۶/۹/۱۴
این رمان یکی از عجیب‌ترین و شورانگیزترین آثار ادبیات انگلیس است. امیلی برانته به همراه دو خواهرش، که آن‌ها نیز نویسنده‌اند، در ناحیه‌ای غمزده و وحشی زیسته اند، زیرا مسئولیتهای کلیسایی پدر آن‌ها را مجبور به اقامت در این ناحیه می‌کرد. یگانه برادرش به دوردست رفته و آن جا به یک زندگی بی‌هویت تن در داده بود. بنابراین، امیلی با زندگی آشنایی چندانی نداشت و تنها وجه دردآور و مصیبت‌بار آن را دریافت. حس عمیق پیوند با طبیعت، که در چشم او همان زمین بایر بود، به او اخلاقی قهرمانی آموخت و به وی امکان داد تا زندگی خود را بپذیرد و از آن لذت ببرد؛ بی‌آنکه شادیهای دیگری به جز آنچه از ذهن خویش بیرون می‌کشید او را دلگرم کند. پس، این رمان اثر زن جوانی است که صرفاً از وجود خویش الهام می‌گرفت. رمان بر زمینه‌ای شاعرانه استوار است که در آن ساده‌دلیها و درون‌بینی روان‌شناختی فوق‌العاده‌ای به توالی دیده می‌شود. به این دلیل، بجاست آن را بیشتر شعر بدانیم تا رمان. به طور مثال، در تحلیل روح هیثکلیف، که مردی است انعطاف‌ناپذیر و به حکم تقدیر بدیمن، و برخی از خصوصیاتش، تا حد تباهی، غلوآمیز می‌نماید، تا اندازه‌ای ساده‌دلی به کار رفته است. با این حال، این شخصیت دارای برجستگی پرقدرت و حقیقت شاعرانه است، زیرا نویسنده او را می‌شناسد و چنان صمیمانه با او زندگی می‌کند که تنها می‌توان با موجودات رؤیای خویش اینچنین بود. از این آمیزه ساده‌دلی و درون‌بینی نافذ، جنبه دوگانه داستان ناشی می‌شود که هم آفرینش مطلق خیال‌پردازی افسون‌کننده‌ای است و هم تصویر حقیقت تعجب‌آوری. قدرت و تازگی بلندیهای بادگیر سبب شد که بعداً این رمان سرمشق بعضی از کاملترین تجلٌیات رمان انگلیسی دوران پس از ملکه ویکتوریا قرار گیرد.
رحیمه عالمی
۱۳۹۹/۲/۲۲
من واقعا با خوندن کتاب گیج شدم و نمیدونم چ نتیجه گیری ازش بکنم برای همین تو اینترنت زدم تا نظرات بقیه خواننده‌ها رو بخونم، خیلیا گفتن عالیه و شور انگیزه، به نظر منم داستان گیرایی داره و دوست نداری کتابو زمین بزاری تا تمومش کنی ولی موضوع داستان کاملا غم انگیز و سیاه و تاریکه ک نشون دهنده سبک زندگی ک خود نویسندست در کل کتابی نیست دوباره دوست داشته باشم بخونم چون اصلا نمی‌تونم قضاوتش کنم شخصیت‌ها کاملا خاکستری هستن و هیچ کدوم خوب خالص یا بد خالص نیستن البته مقصر این بد بودنشون هم تنها خودشون نیستن و قاکتورهای زیادی دخالت داره تو نابودی زندگی هر کدومشون ولی پایان خوشی داره ک تنها نکته‌ای بود ک دوست داشتم اتفاق بیوفته
Amar Gutssbi
۱۳۹۸/۱۰/۱۲
داستان این رمان درام وزیبا شایددرک بسیاربلندی ازدرد راخواهان باشد شایدبیشتریاان راتاریک سیاه بنامند اماهمانطور ک ازاسمش پیداست عشق هرگزنمیمیرد هیت کلیف باتمام شرارتش ب فرهیختگی دست یافت دراخر اوفهمیده بود تنهاچیزی ک تمامی گناهانش راازبین میبرد عشق است امادربارهی کاترین فقط گفته‌ی اقای لوٸیجی پیراندلو رامیتوانم گفت: انسان‌های بدبخت نتیجه‌ی یک تصمیم اشتباهند
Fatemeh kh
۱۳۹۷/۸/۲۹
رمان جالبی بود، بیشتر از اینکه عاشقانه باشه انگار عشق رو نقد میکنه، خیلی جاهای کتاب میگی چرا این شخصیت عاشق این شخصیت شد که اصلا شایسته این دوست داشتن نبود و جالب اینه که شاید خیلی از ماها تو دنیای واقعی و تو اون شرایط همون تصمیمات رو بگیریم و همون احساسات رو داشته باشیم
مریم م موحد
۱۴۰۰/۱۱/۳
باید اعتراف کنم گاهی احساسات شخصیت‌های داستان رو درک نمیکردم در هاله‌ای از ابهام تصویری از خشم و ناامیدی یا نفرت و عشق باهم بود و بنظرم شرایط زندگی نویسنده تو فضاسازی این داستان تاثیر زیادی داشته. اما اینکه چارچوب رمان یه چارچوب بی نقصه و یک رشته اتفاقات بی عیب هست ک هرکدوم سرجای خودشون قرار دارند.
یاسمین زارع دزفولی
۱۳۹۹/۸/۱۸
سلام. یه کتاب طولانی و خسته کننده که به هیچ وجه اونقدر که ازش تعریف میشه تعریفی و جذاب نیست.
به نظرم اسمشو باید میذاشتن نفرت و بدی و تباهی هرگز نمیمیرد چون هیچ اثری از عشق توش نبود. از اول کتاب دائم به خودم میگفتم ممکنه بالاخره جذاب بشه و این اتفاق تا نقطه پایان کتاب هم رخ نداد.
پیمان هنرور
۱۴۰۰/۶/۳
داستانی است از بداخلاقیها، بدرفتاریها، هوسهای غیر صحیح و مرگ و میرها. مشخص است که نویسنده در امر نویسندگی توانا بوده. این کتاب از داستانهای معروف کلاسیک است که به هر حال یک خواننده حرفه‌ای باید آن را بخواند.
حکیمه نظری
۱۳۹۹/۸/۶
رمان خیلی جالبی بود نمیشد پایانشو پیش بینی کرد، هرچی به پایان نزدیکتر میشد جذابیتش بیشتر میشد. ولی اواسط داستان در دو یا سه صفحه انگار چند تاکلمه جاافتاده بود. در کل داستان خوندنی و جذابی بود.
Maryam Baghery
۱۳۹۶/۱۱/۱۷
چه قدر توصیف هایش زیبا بود
این قلم و این توصیف نشان از پختگی می‌داد.
( (اگر چشم‌ها متکلم بودند، ابله‌ترین آدم‌ها هم می‌فهمیدند که من با تمام وجود عاشق شده بودم. ) )
من
۱۴۰۳/۱/۸
خب کتاب داستان بسیار جذاب و گیرایی دارد شخصیت پردازی ب خوبی انجام شده است و حس انتقام جویی در کنار احساس عاشقانه شخصیت اصلی داستان به زیبایی به تصویر کشیده شده است
عا بدی
۱۴۰۰/۳/۱۹
من این کتابو دوست داشتم. مخصوصا که بعد از کتاب جنایت و مکافات و کتاب قمارباز داستایفسکی خوندمش. به نظرم کتاب‌هایی مثل این باید معروف‌تر از کتاب‌های داستایفسکی می‌شدن...
عبدالمناف آق ارکاکلی
۱۳۹۹/۳/۲۹
بی شک کتابی عالی است؛ دارای داستانی جذاب و زیبا که خواننده را پای صفحانش میخکوب می‌کند.
وقتی کتاب را خواندم متوجه شدم چرا این کتاب جزو برترین رمان‌های تاریخ است.
Shadi Kazemi
۱۳۹۸/۴/۲
داستان خیلی جالب و قشنگی داشت. با تمام غم انگیز بودنش اما یه جاهایی از داستان احساس خوبی پیدا میکردم.
البته یه کم طول میکشه تا با داستان ارتباط برقرار کنیم😍
صدیقه محمدی
۱۳۹۷/۱۱/۹
تلخ و سیاه بهترین توصیف این کتابه.
فاطمه فرامرزی
۱۳۹۶/۷/۷
از جمله کتابهایی است که تا مدتها بعداز خواندتش در ذهنتان میماند
مشاهده همه نظرات 92

راهنمای مطالعه کتاب بلندی‌های بادگیر

برای دریافت کتاب بلندی‌های بادگیر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.