معرفی و دانلود رایگان کتاب بوستان سعدی

عکس جلد کتاب بوستان سعدی
قیمت:
رایگان - 0€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بوستان سعدی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بوستان سعدی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بوستان سعدی

بوستان سعدی یا سعدی‌نامه نخستین اثر سعدی است که کار سرودن آن در سال ۶۵۵ هجری قمری پایان یافته‌است. سعدی این اثر را زمانی که در سفر بوده است، سروده و هنگام بازگشت به شیراز آن را به دوستانش عرضه کرده است. این اثر در قالب مثنوی و در بحر متقارب سروده شده‌ و از نظر قالب و وزن شعری حماسی است، هر چند که از نظر محتوا به اخلاق و تربیت و سیاست و اجتماعیات پرداخته‌است.

شبی یاد دارم که چشمم نخفت
شنیدم که پروانه با شمع گفت:
که من عاشقم گر بسوزم رواست
تو را گریه و سوگواری چراست؟
بگفت‌ای هوادار مسکین من
برفت انگبین یار شیرین من
چو شیرینی از من به در می‌رود
چو فرهادم آتش به سر می‌رود
همی‌گفت و هر لحظه سیلاب درد
فرو می‌دویدش به رخسار زرد
که‌ای مدعی! عشق کار تو نیست
که نه صبر داری، نه یارای ایست
تو بگریزی از پیش یک شعله خام
من استاده‌ام تا بسوزم تمام
تو را آتش عشق گر پر بسوخت
مرا بین که از پای تا سر بسوخت
نمانده ز شب همچنان بهره‌ای
به زاری بکشتش پریچهره‌ای
همی گفت و می‌رفت دودش به سر
که اینست پایان عشق‌ای پسر
اگر عاشقی خواهی آموختن
به کشتن فرج یابی از سوختن

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بوستان سعدی
نویسنده
سال انتشار۱۳۹۳
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات184
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب‌های شعر پارسی
قیمت نسخه الکترونیک
رایگان - 0 یورو
افزودن به کتابخانه

نقد، بررسی و نظرات کتاب بوستان سعدی

محمدرضا
۱۴۰۰/۱۱/۱۰
بوستان سعدی دارای یک دیباچه و هشت باب می‌باشد که در باب نام خصوص به خود را دارد و هر باب حکایت‌های ارزنده و قابل توجهی وجود دارد، البته بوستان سعدی جنبه اخلاقی دارد و بایستی در هر بیت و هر داستان و حکایت تامل کرد تا معنای آن را درک کرد، در اشعار سعدی شیرازی شخصیت‌های متنوعی وجود دارد که درک معانی و را برای خواننده ساده تر میکند. در دیباچه بوستان نیز در ابتدا به ستایش خداوند تبارک تعالی میپردازد و سپس به مدح پیامبر اسلام و بو بکر بن سعد میپردازد. این کتاب دارای اشعاری دلنشین است که بسیار عالی می‌باشد. در اشعار سعدی به خصوص در بوستان در مصراع‌های دوم هر بیت کلماتی بیان میشود که فقط و فقط مخصوص به خود سعدی است و در ابیات هیچ شاعر دیگری این موارد دیده نمیشود و همچنین بیت‌های زیادی در این کتاب دارای آرایه مدعا مثل هستند یعنی در مصراع اول یک موضوع بیان میشود و برای درک بهتر خواننده در مصراع دوم آن موضوع در قالب یک حکایت تک جمله یا دو جمله‌ای بیان میشود، هر چند که حکایتی کوتاه در این نوع بست‌ها ذکر میشود اما اگر به توضیح و تفسیر و تفصیل آن بپردازیم بسیار طولانی و دلنشین خواهد بود. اگر به اشعار ایرانی علاقه مند هستید این کتاب را از دست ندهید.
راحله قلی پور
۱۴۰۲/۱۱/۲۷
با سلام و عرض ادب خدمت کتابراهیهای عزیز، ممنون که اینمه آثار خوب و فاخر ادبی ایران و جهان رو موجود کردین و امکان بهره مندی همه از یک کتاب خوب رو فراهم کردید، سپاس فراوان، باید بگم که آثار شاعران بزرگی چون سعدی نیاز به تعریف نداره، و مخصوصاً بوستان که چکیده پندهای آموزنده و انسان ساز هست، من همیشه و دوست داشتم که این کتاب ارزشمند رو داشته باشم، چون تو کتاب‌های درسی ما خیلی به این کتاب ارزشمند زیبا پرداخته نشده و به چند حکایت کوچک بسنده کرده اند، کاش کودکان و نوجوانان ما با این آثار فاخر بیشتر آشنا شده و کمی از فضای مجازی فاصله بگیرند تا روح و روان شان آرام تر گردد، واز معارف و زیباییهای کلام این بزرگان بهره مند شوند، خودم هم از وقتی که برنامه خوب و مفید کتابراه رو نصب کرده‌ام سعی می‌کنم که حتما زمانی که برای مطالعه می‌گذارم رو بیشتر کنم و از هر فرصتی برای خواندن کتاب‌های خوب و سرگرم کننده کتابراه استفاده می‌کنم، باز هم از کتابراه ممنون هستم و درخواست دارم که کتاب‌های بیشتری رو توی تخفیف‌های آخر هفته قرار بدن تا انگیزه‌ی ما رو برای پر کردن کتابخانه خودمون از کتاب‌های ارزشمند و کمیاب بیشتر کرده و سرانه مطالعه همینطور بالاتر بره
شکوفه احمدی
۱۴۰۰/۱۲/۸
مگه میشه این اثر رو خوند ولی لذت نبرد؟ ممنون از کتابراه
نکوکار مردم نباشد بدش
نورزد کسی بد که نیک افتدش
شر انگیز هم بر سر شر شود
چو کژدم که با خانه کمتر شود
اگر نفع کس در نهاد تو نیست
چنین گوهر و سنگ خارا یکی است
غلط گفتم‌ای یار شایسته خوی
که نفع است در آهن و سنگ و روی
چنین آدمی مرده به بر
ننگ را
که وی فضیلت بود سنگ را
نه هر آدمی زاده از دد به است
که دد ز آدمی زادهٔ بد به است
به است از دد انسان صاحب خرد
نه انسان که در مردم افتد چو دد
چو انسان نداند به جز خورد و خواب
کدامش فضیلت بود بر دواب؟
سوار نگون بخت بی راهرو
پیاده برد ز او به رفتن گرو
کسی دانهٔ نیکمردی نکاشت
کز او خرمن کام دل برنداشت
نه هرگز شنیدیم در عمر خویش
که بدمرد را نیکی آمد به پیش
Leila Tolooyee
۱۴۰۱/۱۲/۲۳
بوستان سعدی که نیازبه تعریف نداره، سعدی از بزرگترین شاعران و نویسندگان ایران بلکه جهانه که شعرش بر سازمان ملل مثل الماس میدرخشه، و ما همه باید با اشعار و جملات قصار و حکایات این شاعر بزرگ ملی اشنا باشیم بوستان متشکل از اشعار این شاعر بزرگ است که به نظم هست و در ده باب شامل باب اول عدل و تدبیر و رای · باب دوم در احسان · باب سوم در عشق و مستی و شور · باب چهارم در تواضع · باب پنجم در رضا... باب دهم در مناجات و ختم کتاب. اواین کتاب رو در سفر نوشته و بعد اتمام سفر و بازگشت به شیراز به دوستانش پیشکش کرده برهمه‌ی ما ایرانیان و ما فارسی زبانان لازم است که اشعار و حکایات او را بخوانیم تا علاوه بر لذت بردن از گنیجینه‌ی کلامش از پند و اندرزهایش نیز متنفع گردیم ممنون و سپاسگزارم از عوامل کتابراه
مهتاب رضائى
۱۳۹۷/۱۰/۴
با درود و سپاس فراوان
بسیار عالى
به نظر من با توجه به ارزشمند بودن دیوان حضرت حافظ، اما این بوستان و گلستان شیخ اجل سعدى حکیم هستن که باید توى هر خونه اى باشه و توى دورهمى‌ها و انجمن هاى خانوادگى و... خونده بشه. چرا که براستى راه و رسم زندگى و رمز و راز انسان بودن و انسان پرورى درشون نهفته هست.
Maziar Moradpour
۱۴۰۲/۹/۲۴
سعدی شاعر و نویسنده بزرگ ایرانی قرن هفتم هجری بوده که آوازه جهانی دارد. غزل‌های عاشقانه سعدی شهرت بسیار زیادی داشته و تمام آثار او به زبان بسیار روان و ساده سروده شده‌اند. در طول تاریخ، شاعران و نویسندگان بسیاری وجود دارند‌ که آثار گوناگونی از خود به یادگار گذاشته‌اند؛ اما در این میان، آثار سعدی از جلوه ویژه‌ای برخوردار است و در سراسر دنیا علاقه‌مندان بسیار زیادی دارد.
الهام قاسمی
۱۳۹۶/۶/۱۳
با سلام.
کتابی بی‌نظیر و جذاب به سبب بیان مسایل در عرصه‌های سیاسی و.... در قالب نظم.
متاسفانه این کتب در بین نسل جوان خاصه نسل ۷۰ بهدبعد ما کم اهمیت شده. در نسلهای ۶۰ و قبل از آن خاصه نسل ۴۰ و ۵۰ توجه بیشتری به این دست از کتب میشد که ظهور و بروز ان را در لابلای گفتار و مراودات روزمره نسل ان دوران میتوان دید.
مراد فتاحی
۱۴۰۱/۱۲/۲۰
ادبیات کهن ایران مالامال از اشعار و متون بی نظیره که راه و رسم زندگی را بر انسان نمایان می‌کند. و استاد سخن حضرت سعدی با زیبایی تمام راه و رسم زندگی رو با اشعار و پند هایت به ما می‌نماید چه خوب که بتوانیم حتی اگه شده شبی یه بیت از اشعار سعدی رو در اوقات فراغت حفظ کنیم
طناز جعفرپور
۱۴۰۱/۳/۴
من عاشق حافظ و سعدی هستم
بااینکه سن کمی دارم و ۹ سالم هست عاشق شعر‌های حافظ و سعدی و گویندگی هستم
بیشتر از سعدی حافظ رو دوست دارم
باتشکر از کتابراه طناز جعفرپور از شهر شیراز
آرزو میکنم در لحظه لحظه‌های زندگیتون حضور گرم خدارو با تمام وجودتان احساس کنید
محمدرضا حسن نژاد
۱۳۹۵/۲/۱۸
باسلام، بسیارممنون از فکر خوبتون با احداث همچین برنامه ای، و بلاخره راهی مناسب بعد اون همه تبلیغات فرهنگی، ازجمله صداوسیما وایستگاه کتابخوانی و.... پیداشد تا فرهنگ کتابخوانیرو بهبودببخشه، تشکر فراوان شادوسلامت باشید
Somi Kia
۱۴۰۲/۹/۱۱
بوستان سعدی کتابی است که هر ایرانی باید آن را پاس بدارد و در حفظ این اثر فاخر کوشا باشد، حتی حفظ کردن یک بیت یا یک نثر از این کتاب و بکارگیری آن در زندگی بسیار راهگشا خواهد بود.
به عنوان یک ایرانی به شعرای فاخر وطنم چون سعدی بزرگ بسیار افتخار میکنم.
ALI REZAEI
۱۴۰۰/۱۱/۲۵
من به شخصه عاشق سعدی هستم و اشعار این شاعر هر کسی رو عاشق ادبیات فارسی میکنه
۱_ اشعار عالی و پر مفهوم
۲_ قافیه‌های قشنگ و دل‌انگیز
۳_ داستان‌ها و حکایات شیرین
۴_رایگان بودن کتاب
۵_ وسیله خوبی برای یادگیری و شرکت در مشاعره
ظهیر دلفانی
۱۴۰۰/۱۰/۴
عالی عالی و متعالی، هیچ چیز بهتر از شعر خود شیخ اجل، حق مطلب رو بیان نمیکنه:
سرو سیمینا به صحرا میروی
نیک بد عهدی که بی ما میروی
مینوازی بنده را میکشی
مینشینی یک نفس یا میروی
کس بدین شوخی و رعنایی نرفت
خود چنینی یا به عمدا میروی
م.ع
۱۴۰۱/۱۰/۱۸
از اون دسته کتابهایی هست که باید حتما در کتابخونه داشته باشیم ‌ حالا چه بهتر که در گوشی و همیشه همراهمون داشته باشیم. به نظر من که بسیار عالی هست ممنون از کتابراه که این کتاب ارزشمند رو در اختیار ما قرار داده است
مهدیه سیدآبادی
۱۴۰۱/۸/۱۷
اشعار سعدی همیشه من رو دچار شور و شعف می‌کنه و حس زندگی بهم میده. بوستان سعدی واقعاً هم مانند یک بوستان زیبا و شگفت انگیز هست و هرکس پا توی دنیای بوستان بزاره، وارد دنیایی سرشار از رنگ و بوی زندگی میشه.
مشاهده همه نظرات 268

راهنمای مطالعه کتاب بوستان سعدی

برای دریافت کتاب بوستان سعدی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.