معرفی و دانلود کتاب تاریخ بیداری ایرانیان - جلد 2

عکس جلد کتاب تاریخ بیداری ایرانیان - جلد 2
قیمت:
25000 تومان - 2.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تاریخ بیداری ایرانیان - جلد 2 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تاریخ بیداری ایرانیان - جلد 2 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تاریخ بیداری ایرانیان - جلد 2

«تاریخ بیداری ایرانیان» کتابی است در مورد تاریخ نهضت مشروطیت ایران که توسط ناظم‌الاسلام کرمانی نوشته شده و بیشتر آن شامل خاطرات روزانه‌ی وی از ذیحجه 1322 تا رجب 1327 قمری می‌باشد.

در این کتاب وقایع و جریانات تاریخی معطوف به افراد، مورد بررسی قرار گرفته و لازم به ذکر است که توسط «علی‌اکبر سعیدی سیرجانی»، دانشمند مقتول ایرانی، تصحیج شده و همچنین «ادوارد براون»، مؤلف کتاب تاریخ ادبیات ایران، این کتاب را از نظر سبک و جمله‌بندی و استناد بر تاریخ‌های عمومی افرادی چون رضاقلی‌خان هدایت و محمدتقی‌خان سپهر، برتر دانسته است.

از دیگر ویژگی‌های این اثر ارزشمند می‌توان اشاره کرد به اخبار و اطلاعات دست اولی که از مذاکرات و گفتگوهای سیاسی رهبران مشروطه‌ی تهران (به ویژه سید محمد طباطبایی) به دست آمده است.

ناظم‌الاسلام سال‌ها نظامت "مدرسه اسلام" را که طباطبایی مؤسس آن بود، بر عهده داشت و در جریان نهضت نیز یکی از نزدیکان و محارم طباطبایی بود. می‌گویند اطلاعاتی که ناظم‌الاسلام از نحوه‌ی تفکر سیاسی رهبران مشروطه ذکر می‌کند در واقع جهت حرکت جریان مشروطه را مشخص می‌سازد.

بخش اعظم کتاب به حالات و موضع‌گیری‌های میرزا تقی‌خان امیرنظام اتابک اول، سیدجمال‌الدین اسدآبادی، ناصرالدین شاه، مظفرالدین شاه، میرزا ملکم خان، امیراعظم پرداخته و نیز واقعه‌ی رژی، تلگراف اول و ثانی میرزای شیرازی به ناصرالدین شاه، واقعه‌ی مسجد شاه یا هجرت صغری، واقعه‌ی مشهد رضوی، عریضه‌ی آقای طباطبایی به مظفرالدین شاه، واقعه‌ی تحصن در سفارتخانه و عریضه‌ی ملت به مظفرالدین شاه با اسناد و تصاویری چند از شخصیت‌های موجود در کتاب همراه شده است.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تاریخ بیداری ایرانیان - جلد 2
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات پر
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات720
زبانفارسی
شابک978-6008137-17-7
موضوع کتابکتاب‌های تاریخ ایران
قیمت نسخه الکترونیک
25000 ت - 2.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تاریخ بیداری ایرانیان - جلد 2

علی اکبر قربانی
۱۴۰۰/۱۲/۲۶
با درود به آزاد اندیشان ایران من بعد از انقلاب حدود سال ۱۳۶۰ هجری این دوجلد را خواندم ویادداشت مفصل از کتاب‌ها دارم. مطالب کتاب به روز میباشد. نقش روزنامه اختر وشادروان آقاخان کرمانی وشیخ احمد روحی وکلان کرمانی‌ها ناظم الاسلام درمشروطه بسیار پر رنگ بوده. روحشان شاد.
مرتضی خیری
۱۴۰۰/۲/۲۵
سلام. مشغولم هنوز.. جلد اول تمام شد مشغول مطالعه جلد دوم هستم.. تا اینجا عالی بود و هم لذت بردم وهم متاثر از این هم فراز ونشیب ومنفعت طلبی یه عده آنهم به اسم دفاع از
دین وشریعت و وایضا وطن خواهی!!!؟؟؟
abed asghary
۱۴۰۰/۱۰/۲۵
بعضی از اتفاقات کلا وجود ندارد مثل
اتفاقات بعد استبداد صغیر و فتح تهران؛
اتفاقاتی که محمد علی شاه رو به توپ بستن مجلس کشاند
جایی میبینیم جزئیات زیاد و جایی حذف اخبار
فاطمه بیگلری
۱۳۹۷/۹/۲۵
عالی بودممنون
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب تاریخ بیداری ایرانیان - جلد 2

برای دریافت کتاب تاریخ بیداری ایرانیان - جلد 2 و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.