معرفی و دانلود کتاب تاریخچه ژئوفیزیک اکتشافی

عکس جلد کتاب تاریخچه ژئوفیزیک اکتشافی
قیمت:
5000 تومان - 0.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تاریخچه ژئوفیزیک اکتشافی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تاریخچه ژئوفیزیک اکتشافی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تاریخچه ژئوفیزیک اکتشافی

کمی بیش از یک قرن پیش، اکتشاف نفت آغاز شد. اولین بار، کسی نمی دانست که کجا را باید برای یافتن نفت گشت. زمین داران و سودجویان هم مشتاقانه به دنبال نظرخواهی بودند. در این روزهای آغازین افرادی که مدعی بودند قدرت خاصی برای یافتن نفت دارند، پیشنهاد کمک می کردند. اولین وسیله ای که استفاده شد چوب های دو شاخه ای بود که قرن ها ابزاری برای یافتن چاههای آب بود، اما طی چند سال مشتریان تقاضای وسیله ای بهتر را کردند. وسایل عجیبی اختراع شد که به طور فرضی اشاره به گنج پنهان نفت با خروج صدای خش خش جریان الکتریسته، مایعات عجیبی که تغییر رنگ می دادند یا صداهای خاصی تولید می کردند. بیشتر این تجهیزات بی فایده بودند. افراد شکاک به آن ها doodle bugger می گفتند و اختراعاتشان به doodle buggers معروف شدند. از این اختراعات نوع جدیدی از doodlebugs ظاهر شد که روش های اکتشافی آنها برپایه روش علمی بود تا جادوگری. این اختصاصات شروع به کنار هم گذاشتن تکه هایی از اطلاعات درباره محیط های زمین شناسی که در آنها نفت وجود داشت کرد. در بعضی مناطق ،برون زدگی های سنگی و ویژگی های منظره ای باعث جستجوی تاقدیس ها و ساختارهای دیگری که نفت درآن وجود دارد، شد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
امواج زلزله
گرانی و زمین شناسی
مغناطیس و زمین شناسی
کاوش الکتریکی
چاه نگاری ژئوفیزیکی
اختلاط زمین شناسی و فیزیک
تمرینات

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تاریخچه ژئوفیزیک اکتشافی
نویسنده
سال انتشار۱۳۹۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات24
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب‌های جغرافیا و زمین شناسی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تاریخچه ژئوفیزیک اکتشافی

tohid sam
۱۳۹۴/۵/۱۷
با سلام
خیلی کلی بود و اصلا کافی و کامل نبود.
کامران کریمی
۱۴۰۱/۶/۴
در حد مقدمه یک مقاله همایشی
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب تاریخچه ژئوفیزیک اکتشافی

برای دریافت کتاب تاریخچه ژئوفیزیک اکتشافی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.