معرفی و دانلود رایگان کتاب خواب و خاکستر

عکس جلد کتاب خواب و خاکستر
قیمت:
رایگان - 0€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب خواب و خاکستر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب خواب و خاکستر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب خواب و خاکستر

هنر در تعریف، خود به‌عنوان آفرینش و خلاقیت است و صورت‌های درک کردنی و بیانگر ارزش احساس انسان در واژه‌ها محسوب می‌شود و تمام معانی آن در این وسعت می‌گنجد و این تعریف به هر چیز که ممکن است حس و صورت بیان داشته باشد، اطلاق می‌گردد. در تعریف از هنر، واژه‌های دیگری که ممکن است بکار گرفته شوند ظهور عاطفه و خلاقیت است و در این معنا برخلاف آنچه ممکن است به‌نظر آید، فضل‌فروشی و فخرگرایی نیست. اما، صحبت از خلاقیت در صورت‌های بیانگر هنری است که به هر دو فعل، به همان اندازه‌ی آفرینش، اهمیت داده می‌شود.
بعد از خلاقیت، آنچه باید درک و فهمیده شود اهمیت معنی و صورت در هنر است. به‌ویژه صورت، که بیانگر معنا است. زیرا که تمامِ طبیعتِ هنر و از این‌رو مسئله اهمیت درک و فهم آن، قابل توجه می‌باشد.
واژه‌ی صورت در هنر مورد استفاده‌های جاری و متعدد دارد و بسیاری از مورد استفاده‌ها به معنایی که در اینجا از آن ذکر می‌شود واژه‌ای است کلی که نقاشی، پیکرتراشی، معماری، موسیقی، ادبیات، تئاتر و سینما را در برابر هم به یک سنجش می‌نگرد و می‌توان گفت، عامل و عمل‌های آفرینش هم صورت‌های درک کردنی هنر می‌باشند.
همه‌ی صورت‌های درک کردنی که حسی نباشند و همه‌ی مفاهیمی که از آثار هنری بجای حس‌های بیرونی به تخیل‌های تفکری متمایل‌اند و به معنی در قیاس با داستان بلند که خوانده می‌شود شبیه نیستند، مانند صدا در شعر، که نقشِ مهمی را به عهده دارد و اساساً دارای ساختماهای طنینی است، نقاشی نیاز به دیدن دارد ولی به مراکزِ ژرف‌تر درک، توسل می‌جوید. تفاوت بین نقاشی و مجسمه‌سازی ادعای فوق را فوراً روشن می‌سازد، اما همه‌ی کارهای هنری صرفاً صورت‌های درک کردنی نیستند و همه نوعی احساس را تجسم نمی‌کنند، احساس با همان معنایی که در اینجا مورد استفاده قرار دارد و در برگیرنده‌ی چیزی است فراتر از تعادل ضمنی در روانشناسی هنر که اساس آن بر لذت دلالت می‌کند و حتی در برگیرنده‌ی چیزی است که در او، اثر حضوری تغییرپذیر دارد. مثل گفتگوهای روزمره که در آن احساس فقط درحد انتقال معنا دخیل می‌باشد.
وقتی درباره‌ی برآوردن یا خلق کردن یک اثر هنری و بکارگیری احساس در آن می‌گوییم یک نفر از زبان هنر و شخص سخن می‌گوید و بعضی از اوقات معنی عاطفه نیز به میان می‌آید و یک موقعیت قابل تجربه را فراهم می‌آورد که احساس لطیف را با آورنده معنا تداخل می‌دهد. گرایش عاطفی مستقیم در مورد چیزی که احساس شدیدی از آن برای مخاطب صورت می‌گیرد وضع کلی ذهن و جسم را بررسی و وقتی که احساس و خلاقیت در سلامت فکر یا کسالت فکر صورت پذیرفته باشد، مثل تداخل خشم و شادی است که جای بررسی ندارد.

فهرست مطالب کتاب

* تخیل و صورت پذیری
* زیبایی‌شناسی، مبدأ شناخت حقیقت
* هنر، حقیقت و زیبایی
* هنر، حمله‌ای است به عادات ذهنی
* عصر تمدن و هنر
* تیره‌گی‌ها
* تصویر بدیع
* سمبولیک، اعتباری عمیق
* هنر و ارزش‌های حیاتی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب خواب و خاکستر
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات تندیس
سال انتشار۱۳۹۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات135
زبانفارسی
شابک978-600-5445-43-5
موضوع کتابکتاب‌های هنری، کتاب‌های فلسفه و منطق
قیمت نسخه الکترونیک
رایگان - 0 یورو
افزودن به کتابخانه

نقد، بررسی و نظرات کتاب خواب و خاکستر

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب خواب و خاکستر

برای دریافت کتاب خواب و خاکستر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.