معرفی و دانلود کتاب داستان‌های ماندگار مدیریتی

عکس جلد کتاب داستان‌های ماندگار مدیریتی
قیمت:
5000 تومان - 0.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب داستان‌های ماندگار مدیریتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب داستان‌های ماندگار مدیریتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب داستان‌های ماندگار مدیریتی

محمدتقی باقری در کتاب داستان‌های ماندگار مدیریتی، این موضوع را یادآور می‌‌شود که، هیچ مدیری کامل نیست و احتمالاً اشتباهات و نقاط ضعف و قوت زیادی دارد و لازم است با فراگیری علوم و استفاده از تجارب دیگران به سمت افزایش کیفیت عملکرد قدم بردارد.

بدون شک دانش و تجربه اشخاص کمک می‌کند تا افق دید وسیع‌تری داشته باشند، اما در نهایت این فرایند اندیشیدن است که منجر به حل مسئله و رفع مشکلات می‌گردد. روش‌ها، نحوه عملکرد و رفتار افراد متفاوت در هر یک از نمونه‌های ارائه شده کاملاً فردی و با توجه به موقعیت موجود بوده ولی می‌تواند مورد ارزیابی و دقت نظر قرار گرفته و از آن استفاده شود.

اصلی‌ترین نکته اینست که اهمیتی ندارد که یک فرد تا چه حد در کار خود خوب عمل کند، بلکه مهم اینست که همواره امکان پیشرفت و ارتقاء وجود دارد و توانائی عملکرد مثبت و صحیح در برابر مسائل و مشکلات برای همه وجود دارد. چه فرد مسئول یک خانواده خود یا یک کارگاه و یا مغازه کوچک است یا مدیرعامل یک شرکت چند ملیتی و بین المللی.

هدف کلی کتاب داستان‌های ماندگار مدیریتی اینست که خواننده تشویق شود تا روش خود را در مدیریت مورد بررسی قرار داده و ایده‌های جدیدی را برای پیشرفت و بهبود اوضاع بکار گیرد. هیچ دستورالعمل و نسخه‌ای برای پیشرفت و تحول مطرح و ارائه نشده، بلکه نمونه هائی بیان گردیده و هر کس مطابق سلیقه، طرز تفکر، روش و درک و فهم خود می‌تواند از آن‌ها حداکثر بهره برداری را بعمل آورده و الگو بگیرد.

به هر حال امید است که این کتاب بعنوان هدیه‌ای کوچک پذیرفته شود، از سوی هر فردی که خود را مخاطب این مطالب می‌بیند، و به میزان وقتی که صرف مطالعه آن می‌کند، بهره و نصیبی از آن بدست آورد.

در کتاب داستان‌های ماندگار مدیریتی هدف تدریس و ارائه علوم آکادمیک و دانشگاهی نیست. ولی زندگی و تجربیات ما و دیگران می‌تواند یک کلاس آموزشی و استاد مناسب باشد و این نکته‌ای است که بایستی به آن توجه شود.

موارد و مطالب و تجربیات و نمونه‌های ذکر شده بقدری به فصل مشترک همه انسان‌ها نزدیک است که اکثر افراد می‌توانند به فراخور و شرایط خود، برای پیشرفت و تعالی از آن بهره ببرند.

در بخشی از کتاب داستان‌های ماندگار مدیریتی می‌خوانیم:

ماهی تازه یکی از غذاهای اصلی مردم ژاپن است. ژاپن کشوری جزیره‌ای‌ست که محصور در آب‌هایی است که منبع عظیم ماهی را در خود دارد. اما سال‌ها پیش بعلت صید بی‌رویه با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته، منابع آبزیان در سواحل ژاپن و مناطق اطراف به شدت کاهش یافت به صورتی که کشتی‌های صید ماهی مجبور شدند به آب‌های دورتر برای صید ماهی بروند. اما مشکل این بود که با طی مسافت زیاد، ماهی‌ها تازگی خود را از دست می‌دادند و ژاپنی‌ها که عادت به خوردن ماهی تازه داشتند رغبت چندانی به خوردن ماهی‌های جدید از خود نشان نمی‌دادند.

صاحبان کشتی‌ها و صنایع ماهیگیری برای حل این مسئله در کشتی‌ها، حوضچه‌هایی تعبیه کردند. در واقع پس از صید ماهی‌ها، آن‌ها را در حوضچه‌ها می‌ریختند تا ماهی‌ها زنده به ساحل برسند و بلافاصله مصرف شوند. علی رغم این ترفند هنوز مردم عقیده داشتند که این ماهی‌ها نیز مزه و طعم ماهی تازه را ندارند و از آن‌ها استقبال نکردند.

صاحبان کشتی‌ها که خود را با یک بحران بزرگ و جدی روبرو می‌دیدند به فکر یک راه حل نهایی افتادند. تحقیقات نشان می‌داد درست است که ماهی‌ها زنده به ساحل می‌رسند اما چون همانند محیط طبیعی خود از حرکت و فعالیت برخوردار نبودند، هنگام مصرف نیز طعم ماهی تازه را نمی‌دادند. راه حل نهایی استفاده از کوسه ماهی‌های کوچکی بود که آن‌ها را در حوضچه‌های ماهی‌ها انداختند. هر چند تعدادی از ماهی‌ها توسط این کوسه ماهی‌ها شکار می‌شدند اما درصد عمده‌ای زنده می‌ماندند. در واقع از آنجا که ماهی‌ها مرتب توسط کوسه مورد تعقیب قرار می‌گرفتند، یک لحظه آرام و قرار نداشتند و همان تحرکی را از خود نشان می‌دادند که در محیط طبیعی زندگی خود داشتند. ناگفته پیداست که ژاپنی‌ها از این ماهی‌ها استقبال کردند و آن‌ها را به عنوان ماهی‌های تازه می‌خریدند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب داستان‌های ماندگار مدیریتی
نویسنده
سال انتشار۱۳۹۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات80
زبانفارسی
شابک978-964-7731-94-2
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب داستان‌های ماندگار مدیریتی

علی قدیمیان
۱۳۹۵/۵/۲۲
من این کتاب را مطالعه کردم. وقتی این داستان‌ها را می‌خواندم متوجه شدم چقدر جای این کتاب‌ها خالیست. ما در یک سیستم آموزشی یاد گرفته ایم که همیشه خودمان موضعات را تجربه کنیم و در نهایت زمان و سرمایه زیادی را از دست می‌دهیم و خود داستانی برای دیگران می‌شویم. لذا از انتشار این کتابها استقبال می‌کنیم. با تشکر
نسیم سلیمانی
۱۴۰۱/۴/۲۳
این روزها، کتاب کم نیست.
همچنان‌که نویسنده نیز کم نیست.
دسترسی به نوشته‌های دیگران هم عموماً در حد یک جستجوی گوگل، ساده است.
بنابر نیاز امروز ما، ‌ آشنایی با کتابها و نویسندگانی است که شناخت‌شان می‌تواند دریچه‌ای به یک دنیای تازه باشد.
Mahdi Afshar
۱۳۹۸/۱۰/۲۹
با سلام با توجه به وجود چندین داستان مختلف نمیشه انتظار یه انسجام رو داشت اما داستانها اموزنده بودن البته شاید نتیجه گیری‌های دیگه‌ای هم از داستان‌ها بشه کرد. کتاب رو به همه توصیه میکنم
علی محمد قانع
۱۴۰۰/۱۲/۱۷
کتاب خوبی بود داستان‌های کوتاه و زیبا در مورد مدیریت داشت‌ای کاش که بیشتر در مورد نتیجه گیری از داستان‌ها مطلب نوشته می‌شد
ممد ممدی
۱۳۹۸/۳/۶
داستانا اکثرا کوتاه و واضحه و حوصله ادم سر نمیره گرچه یه سری داستانا تکراری اورده شدن درکل خوب بود ممنون از کتابراه و نویسنده
Ts Tahami
۱۳۹۷/۷/۱۰
یک کتاب به شدت لازم.
یک تبادل تجربه.
بیشترش کنید.
از بقیه بخواهید تجربیاتشان را بگویند و بعد تعدادجلدهایش را زیادتر کنید.
مهدی حسینی
۱۴۰۰/۱۰/۱۳
با اینکه نویسنده‌اش ایرانیه ولی واقعا کتاب خوبیه دستمریزاد به نویسنده اش
واقعا عالی بود و پیشنهاد میکنم بخونیدش
م کاکویی
۱۳۹۸/۳/۲
داستانهاش جالب بود. ولی نظم خاصی نداشت. اغلب داستانهاش رو قبلا تو کتابهای مختلف خونده بودم.
Asal
۱۴۰۲/۱۰/۱۹
داستان‌های باحال. یسری هاشونو از قبل شنیده بودم. ولی مجموع داستان‌ها کنار هم جذاب بود
توفیق صبحی
۱۳۹۸/۴/۲۱
یکی از بهترین کتاب‌های بود که خوندم. هر چقدر بهش ستاره بدی باز کم. عالی بود
Ali Nikbakhsh
۱۳۹۷/۳/۲۸
زیباست.. نمیتونم بگم همش کاربرذی بود، اما چندین مطلب زیبا و تاثیر گذار رو به من آموخت..
مصطفی بهیادی
۱۳۹۵/۷/۱۰
واقعا یکی از بهترین کتابهای مدیریتی بود که خوندم واقعا داستان‌های مدیریتی رو هر کارافرینی باید بدونه
علیرضا همتی
۱۳۹۵/۱/۲
داستانهایی عالی و کاربردی هستند که می‌توان ایده‌های خیلی خوبی از آن‌ها گرفت.
موفق باشید
فاطمه وفامند
۱۴۰۱/۴/۱۳
بیشتر جنبه داستانی دارد، از خواندن خسته نمیشی، اما پراکندگی زیادی دارد
Sajjad .M
۱۳۹۸/۳/۲۷
خیلی خلاصه بگم صرفا هدف از نگارش این کتاب نوشتن یک کتاب بوده.
مشاهده همه نظرات 25

راهنمای مطالعه کتاب داستان‌های ماندگار مدیریتی

برای دریافت کتاب داستان‌های ماندگار مدیریتی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.