معرفی و دانلود کتاب دعوت به جامعه شناسی

عکس جلد کتاب دعوت به جامعه شناسی
قیمت:
20000 تومان - 2.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب دعوت به جامعه شناسی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دعوت به جامعه شناسی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دعوت به جامعه شناسی

به محض آنکه نزد اهل اندیشه، این موضوع مسلم شد که برای انسان، سوای رفتارهای غریزی‌، هیچ عمل و رفتاری خودبه‌خودی نیست، قلمرو جامعه‌شناسی و دیگر علوم انسانی زاده شد. به بیانی، از نگاه جامعه‌شناس، صرف‌نظر از رفتارهای غریزی صیانت نفس، هر آنچه به نام فکر و تعقل، درک و احساس و بالاخره تعبیر و تفسیر می‌شناسیم، همگی نیازمند الگو، ساختار و شرایط اجتماعی خاص برای نهادینه‌ کردن‌ خود هستند. چیزی که بتواند «طور خاصی» از عمل، فکر، درک و احساس، و تعبیر و تفسیر را به وجود آورد. با مثالی بسیار ساده، می‌توان به این رفتار اجتماعی (نهادینه‌شده) اشاره کرد که امروزه همگان می‌دانیم که برای سوار شدن اتوبوس‌ شرکت واحد، حتما می‌باید در محل‌هایی خاص ایستاد. چیزی که از طریق زندگی در قلمرو اجتماعی با آن‌ آشنا شده‌ایم و بدین ترتیب ملکه‌ ذهن ‌ما شده‌ است. موقعیتی که می‌تواند مورد علاقه جامعه‌شناسی خُرد باشد. یا در مثالی با اهمیت‌تر، اینکه دریابیم به چه دلیل در سال‌های اخیر آمار طلاق در جامعه ایران افزایش پیدا کرده، یا چیزی که به نام «مد» می‌شناسیم، چیست و چرا در قلمرو روزمره از اهمیت برخوردار است، همگی از جمله موضوعاتی هستند که جامعه‌شناسی در کنار مسائل کلان اجتماعی، مانند رابطه «خشونت» و ساختار سیاسی، اجتماعی و همچنین تقسیم قدرت و ثروت، به آنها هم می‌پردازد.

لُب کلام اینکه امروزه از طریق تجربه زیسته‌ و به‌ثبت‌رسیده که همانا اسناد و مدارک تاریخی و به جا مانده باشد، شاهد تحولات و تغییرات بسیار در باورها و ارزش‌های آدمی هستیم. چیزی که به نظر می‌رسد ما را به دریافت دانشی راستین می‌رساند. زیرا مهم‌ترین دستاورد آن، اعطای نگاهی فروتنانه نسبت به خود و ارزش‌هایمان است. اینکه متوجه این اصل مهم شویم که دلیل تمامی این تغییرات فقط در راز وجود آدمی است: اینکه او چیزی جدا از شرایطش نیست، موجودی که فکر، فرهنگ و نحوه‌ زندگی‌اش اعم از «تحمیلی» و «انتخابی»، گواه مجموعه‌ انضمامی‌ پیچیده‌ همواره در حال تغییر او‌ست. صرف وجود همین شرایط دگرگون‌شونده‌ تاریخی است که از او موجودی می‌آفریند با قدرت تجدید نظر در ارزش و هنجارهایش...

فهرست مطالب کتاب

کلام نخست
بحث اول/ «جوانی» از نگاه پی‌یر بوردیو
بحث دوم/ «اعتماد» با نگاهی به نظریه آنتونی گیدنز
بحث سوم/ «بی‌توجهی مدنی» و فضای اینترنتی با نگاهی به نظریه زیمل
بحث چهارم/ «آزادی روابط صمیمانه» با نگاهی به نظریه گیدنز
بحث پنجم/ کنش متقابل نمادین
بحث ششم/ «نظریه نمایشی» با نگاهی به رهیافت اروینگ گافمن درباره «خود»
بحث هفتم/ روش‌شناسی مردم‌نگار
بحث هشتم/ مفاهیم «کار»، «از خود بیگانگی» و «هستی اجتماعی» با نگاهی به  اندیشه کارل مارکس
بحث نهم/ «تقسیم کار اجتماعی» و‌ «نظم اجتماعی» با توجه به نظریه‌ دورکیم
بحث دهم/ تبیین مفاهیم «تنش بین ارزش‌ها»، «اخلاق مسئولیتی» و «اخلاق عقیدتی» با نگاهی به اندیشه‌ ماکس وبر
بحث یازدهم/ «نظم اجتماعی چگونه ممکن می‌شود؟» با نگاهی به اندیشه‌  تالکوت پارسونز
بحث دوازدهم/ «ساختارگرایی» با نگاهی به نظریات لویی آلتوسر
بحث سیزدهم/ «ساخت‌یابی» با نگاهی به نظریه آنتونی گیدنز
بحث چهاردهم/ «تفاهم» و «کنش ارتباطی» با نگاهی به نظریه هابرماس
بحث پانزدهم/ «وظیفه پژوهشگر علوم اجتماعی» با نگاهی به نظریات پی‌یر بوردیو
سخن پایانی
واژه‌نامه (فارسی-انگلیسی)

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دعوت به جامعه شناسی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات دنیای اقتصاد
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات176
زبانفارسی
شابک978-600-8004-34-9
موضوع کتابکتاب‌های علوم اجتماعی
قیمت نسخه الکترونیک
20000 ت - 2.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب دعوت به جامعه شناسی

Hemmat .N
۱۳۹۵/۹/۴
جامعه شناسی علم کنش‌های اجتماعی و رفتار‌های هدفمند است به همین خاطر جامعه شناسان در تبیین کنش‌های اجتماعی آن‌ها را مانند یک fact یا واقعیت بیرونی بررسی میکنند که تحمیل شونده‌اند. به همین خاطر این واقعیات را به سه بخش: _ جامعه شناسی خُرد_ جامعه شناسی میانه_ و جامعه شناسی کلان تقسیم می‌نمایند. این مقالات جامعه شناختی، بیشتر در سطح جامعه شناسی خُرد مورد توجه قرار گرفته‌اند.
Hemmat .N
۱۳۹۵/۹/۷
این کتاب مجموعه‌ای از مقالات جامعه شناختی در سطح خرد و میانه‌اند که اساس تحلیل آن‌ها کنش متقابل اجتماعی است. در این کتاب مقالاتی از پیِر بوردیو، آنتونی گیدنز، ماکس و بر، کارل مارکس و دیگران آورده شده است که هرکدام از آن‌ها دارای اهمیت جامعه شناختی‌اند. مخصوصا دیدگاه مارکس در باره‌ی «الیناسیون» از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
مصطفی ناصری
۱۳۹۵/۱۰/۱۲
خانم روحی کتاب خوب دیگری نیز تو برنامه کتابخوان داره اونم خوندنیه
محمد دستجردی
۱۳۹۶/۱/۱۵
آنچه ک ممنوع است آنم آرزوست
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب دعوت به جامعه شناسی

برای دریافت کتاب دعوت به جامعه شناسی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.