معرفی و دانلود کتاب ده روز با داعش از درون دولت اسلامی

عکس جلد کتاب ده روز با داعش از درون دولت اسلامی
قیمت:
50000 تومان - 5.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ده روز با داعش از درون دولت اسلامی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ده روز با داعش از درون دولت اسلامی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ده روز با داعش از درون دولت اسلامی

کتاب 10 روز با داعش، شرح سفر جسورانه‌ ۱۰ روزه‌ یورگن تودنهوفر روزنامه‌نگار آلمانی است به همراه پسرش و یکی دیگر از دوستان وی به قلمرو داعش.

یورگن تودنهوفر نویسنده و نماینده پیشین اتحادیه دموکرات مسیحی در پارلمان فدرال آلمانی به همراه فرزندش فردریک و دوستش مالکوم وارد قلمرو داعش می‌شود. او با برخی نیروهای رده بالای داعش در سوریه هماهنگی می‌کند و از خلیفه‌ی داعش (ابوبکرالبغدادی) امان‌نامه گرفته و به موصل می‌روند.

کتاب 10 روز با داعش (Ten Days in the Islamic State) نخستین بار در سال 2015 توسط یورگن تودنهوفر (Jürgen Todenhöfer) روزنامه نگار آلمانی منتشر و در ایران توسط علی عبداللهی و زهرا معین الدینی به فارسی ترجمه شده است. تودنهوفر در فصل‌های ده‌گانه‌ی این کتاب، مقدمات و ماجراهای پیش از سفر، شرح عینی ده روز اقامت و نیز پایان سفرشان را گزارش می‌کند.

او سال‌هاست درباره بنیادگرایان مسلمان و جنبش های جهادی اسلامی پژوهش و تحقیق می کند و آگاهی کافی از تعالیم اسلامی دارد؛ و از آن‌جا که نویسنده هم در غرب و هم در جهان اسلام چهره‌ای مقبول و محترم دارد و گزارش‌هایش منصفانه و به دور از غرض ورزی‌ست پیش‌تر نیز توانسته بود با گروه های القاعده، طالبان هم گفتگو کند.

کتاب 10 روز با داعش نثری روان و ژورنالیستی دارد، ولی عینیت‌گرایی و ثبت دقیق رویدادها، به‌حدی شگفت‌انگیز است که خواننده را میخکوب و گاه نفس‌ را در سینه‌اش حبس می‌کند، چنان که خواننده به راحتی می‌تواند در روند رویدادها مشارکت کند.

باید گفت آوازه‌ انصاف او بود که داعش را بر آن داشت که امان‌نامه‌ سفر به قلمرو دولت خود بدهد و او به همراه کسی که بعداً مشخص می‌شود همان «جان جهادی» است(که اکتبر ۲۰۱۵ کشته شد)، به قلب حادثه بزند و نادانسته با قصاب معروف داعش در ویدئوهای سلاخی آنان، همراه باشد.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

بیشتر دولت‌های خاور نزدیک و غرب به نوعی درگیر شورش‌های سوریه شدند و پای‌شان به آن کشیده شد؛ کسانی که به دلیل متفاوت علاقه‌ی وافر به نوعی دگرگونی در آن سرزمین داشتند. عربستان سعودی، قطر، آمریکا، فرانسه، انگلیس و دیگران کوشیدند تا مقاومت علیه اسد را تقویت کنند. با پول و ارسال انواع سلاح‌ها و کار رسانه‌ای و تبلیغاتی و تاثیرگذاری بر افکار عمومی و این، درست یادآور فعالیت رسانه‌ها در جهت اطلاع رسانی نادرست و وارونه به افکار عمومی در جنگ عراق در سال ۲۰۰۳ بود. وقتی من هنگام دیدارم از سوریه شب‌ها گزارش‌های اینترنتی غربی را می‌خواندم، اغلب با خود فکر می‌کردم، رسانه‌های غربی در مورد سرزمینی کاملا متفاوت از کشوری می‌نویسند که من از  نزدیک تجربه می‌کنم و می‌بینم

همچنین در گفت‌و‌گوهای پیکارجویان داعشی خواهید خواند:

درباره کفر         

تمام کفار جای‌شان در جهنم است. وظیفه‌ی ما بیداری آنهاست، چرا که کفر بزرگترین گناهان است. ما کار نیک می‌کنیم و کار ما به کار کسی می‌ماند که خیال دارد کسی را هنگام پایین پریدن از صخره‌ای نجات بدهد. 

درباره مجازات‌های داعش
مجازات‌های داعش فیض الهی و رحمت است، چون مانع مجازات‌های دیگر در جهنم می‌شود.           

درباره شیعیان     
شیعیان مسلمان نیستند. آن‌ها یکتاپرست نیستند، چون به امامان‌شان توسل می‌جویند و آن‌ها را مقدس می‌دانند.    

درباره نیروهای تازه وارد هر روزه  
آدم‌هایی که در وطن‌شان دیگر امیدی ندارند. آن‌ها چاره دیگری ندارند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ده روز با داعش از درون دولت اسلامی
نویسنده
مترجمعلی عبداللهی، زهرا معین الدینی
ناشر چاپیانتشارات کتاب کوله پشتی
سال انتشار۱۳۹۴
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات336
زبانفارسی
شابک978-600-7642-65-8
موضوع کتابکتاب‌های سفرنامه
قیمت نسخه الکترونیک
50000 ت - 5.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ده روز با داعش از درون دولت اسلامی

رحیم عظیمی
۱۳۹۶/۹/۱۱
باسلام، تعداد افراد داعشی که درکتاب دیدگاهشان ذکر شده بسیار اندک بود،، طوری که نویسنده می‌توانست با چند اسیر داعشی مصاحبه کرده وکتابش راچاپ کند،، عکسهای دوربینش هم درکتاب 80تا ذکر کرده ولی آخرش 46 تا عکس بیشتر نیست!! عقاید محدود بود، وتکراری!! باید درمورد درآمدکلان داعش، خرید اسلحه ورفتارشان با به بردگان نوشت، ومطلب دیگرکتاب مربوط قبل از حضور ایران وحزب الله درسوریه بود!! ودرمورد ایران ونظرآن‌ها درمورداسراییل، اردن، قطر، و.... چیزی نوشته نشده،،
Zara Gh
۱۳۹۷/۲/۱
به نظرم کار نویسنده بسیار تحسین برانگیز وشجاعانه بوده. با خوندن این کتاب خیلی چیزا درمورد ماهیت داعش شفاف سازی میشه. یه نکته‌ای که راجب این کتاب واسم جالب بود نوع دیدگاه نویسنده بود که به نظرم بدون تعصب و منصفانه بود و اینکه حرفایی که میزده از روی تحقیق بوده نه این که پیش داوری داشته باشه. حتی کتاب قرآنو خونده بود و بر اساس آیاتی که تو قرآن بود اعمال وحشیانه داعشو محکوم میکرد.
فاطیما ایمانی
۱۳۹۶/۱۱/۱۱
واقعا لذت بردم از خواندن کتابی که با صداقت نوشته شده و هیچگونه نظر شخصی در آن نبود و اگر بود به صراحت میگفت نظر شخصی خودم است و آن را وارد داستان نکرده بود. شناخت این نویسنده از اسلام حتی از خیلی از ما که به ظاهر مسلمان و در واقع مسلمان زاده ایم بیشتر و زیباتر است‌ای کاش همه‌ی ما مسلمانها حداقل به اندازه‌ی این نویسنده از دینمون شناخت داشتیم. عالی بود.
سید نورالله ابراهیمی
۱۴۰۱/۱۰/۲۷

کتابی پُر از بیان اتفاقات و حادثه‌های بِکر به همراه مطالبی در جهت پی بردن به ماهیتِ کثیف و پلید گروه تروریستی داعش
از طرفی عنوان خاطراتِ مسافرانی پُر دل و جرأت و ماجراجو که به قلب داعش میزنند!!!
و بیان گوشه‌هایی از سختیها و ظلمهای بسیارِ اعمال شده به مردمِ تحت سیطره داعش،
محمد کیالی
۱۳۹۶/۴/۷
کتاب فوق العاده‌ای بود. شجاعت نویسنده و تیم همراهش واقعا ستودنیه. قسمت جالب ماجرا نامه آخر کتاب هست که بصورت سرگشاده به ابوبکر البغدادی نوشته. من این کتاب رو سه روزه خوندم و اطلاعات جامعی از این گروه و تفکراتشون کسب کردم. مطالعه این کتاب رو به کتابخوانهای عزیز توصیه میکنم
نییر 3.1415
۱۳۹۶/۳/۲۵
کتاب جالبیه و نویسنده پردل و جراتی داشته که حاضر شده جان خودش و پسرش رو به خطر بندازه و بجایی بره که دایم توسط نیروهای مختلف بمب باران می‌شد و همچنین در حالی که توسط دولت آلمان زیر نظر بود به نیروهای داعش اعتماد میکند حین مطالعه احساس می‌کنید خودتون هم همراه آن‌ها هستید.
شهره بهبهانی
۱۳۹۹/۴/۸
جالب نبود فقط در مصاحبه در مقر نیروهای داعش با افراد اروپایی و یاغیر که به داعش پیوسته بودند، اصلا در حد کتاب نبود، نام کتاب جذاب و لی محتوا ضعیف، تمایلی برای ادامه خواندن ندارم، فقط دیدگاه و نظرات انسانهایی که می‌جنگیدند را منعکس می‌کزد،
صائب سبزی پور
۱۳۹۶/۴/۲۹
بنده به عنوان یک پژوهشگر کوچک با اندک مطالعه و اختصار علمی که دارم شجاعت؛ انصاف نویسنده و همراهانش را تحسین میکنم در جستجوی حقیقت.
از مترجمان عزیز نیز کمال تشکر را دارم.
کتاب و سفر بسیار تامل برانگیزی است برای کسانی که در پِی حقیقت هستند.
احسان مظفری
۱۳۹۸/۶/۱۱
من اصلا تا الان کتابی مثل این رو نخوندم! یعنی بیشتر از ۱۰۰ صفحه یادم نیست کی کتاب مطالعه کردم.. ولی این کتاب باعث شد رو بیارم. آیا فیلمایی که ضبط شده در قالب مستند ارائه شدن؟ میشه ب دست آورد؟
عطیه یوسفی راد
۱۳۹۸/۳/۹
براى من که درکم از داعش فقط از اخبار بود، چیز جدیدى بود اما کتاب از لحاظ بیان حواس درونى و جزئیات ک بیشتر روى مخاطب اثر میگذاره کمى ضعیف بود ک فکر میکنم طبیعیه چون قلم یک خبرنگاره، نه نویسنده. درکل خوب.
Tayebe Khalafati
۱۳۹۶/۶/۱۱
اول تشکر میکنم از مترجم با ترجمه روان. دوم از برنامه بخاطر قرار دادن کتابهایی مفید. و واقعا برام کتاب جالبی بود ک حتی قضاوت در مورد گروهی مثل داعش هم افراط گرایی ست. و در اخر چقد دینمون مظلومه
علی تابنده
۱۳۹۶/۱۰/۱۷
کتاب بسیارمفیدازیک تجربه مسافرت درمنطقه جنگی وبررسی اوضاع مملکت داعش که تناقض فاحش درعمل به قران وسیره پیامبر دارند. وهرگزنتوانستنداسلام راازطریق بینش اسلامی به مرحله عمل برسانند.
رضا زارعی
۱۳۹۶/۳/۲۹
خیلی عالی کتابش حتما بخونینش چیزای جالبی نوشته شده از داعش که نمیدونستم دو روزه تمومش کردم با قلم جالبی نوشته شده ماجرای سفر فصل ٩ و ٢ فصل اولش هم خیلی خوب بودن در کل عالی بود
محسن خیراندیش
۱۳۹۶/۶/۲۶
جالب بود بخاطر دیدگاه بی‌طرفانه نویسنده و تسلطش به مطالب اسلامی و اینکه دلایل پیدایش داعش رو برای اولین بار صادقانه بیان کرده
Seyed Amin Golestaneh
۱۳۹۶/۵/۱۱
جالب بود
اینکه در مورد گروه داعش فارغ از تبلیغات و از نزدیک آشنایی حاصل شود ارزشمند است.
از مترجم عزیز هم به خاطر ترجمه سلیس و روان متشکرم.
مشاهده همه نظرات 63

راهنمای مطالعه کتاب ده روز با داعش از درون دولت اسلامی

برای دریافت کتاب ده روز با داعش از درون دولت اسلامی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.