معرفی و دانلود کتاب روش‌ها و راهبردها در تعلیم و تربیت کودکان استثنائی

عکس جلد کتاب روش‌ها و راهبردها در تعلیم و تربیت کودکان استثنائی
قیمت:
64500 تومان - 6.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب روش‌ها و راهبردها در تعلیم و تربیت کودکان استثنائی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب روش‌ها و راهبردها در تعلیم و تربیت کودکان استثنائی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب روش‌ها و راهبردها در تعلیم و تربیت کودکان استثنائی

کتاب روش‌ها و راهبردها در تعلیم و تربیت کودکان استثنائی نوشته‌ی پیتر کله و لورنا چان، مرجع کاملی برای همۀ معلمان و کارشناسانی است که به کار عملی با کودکانی با نیازهای ویژه مشغول هستند. 

این کتاب همۀ روش‌هایی را شرح می‌دهد که نوعاً توسط معلمانی که با طبقات متفاوت کودکان دارای نیازهای ویژه کار می‌کنند، مورد استفاده قرار می‌گیرند. همچنین این روش‌ها در طیف وسیعی از موقعیت‌ها، شامل کلاس‌های معمولی، واحدهای حمایتی، اتاق‌های منبع و مدارس ویژه کاربرد دارند. بسته به اهداف آموزشی خاص و محتوای برنامۀ درسی، نیازهای ویژه دانش‌آموزان و زمینۀ آموزشی معلمان باید مناسب‌ترین روش را برگزینند و تکنیک‌های مربوطی را که در این کتاب آمده است جهت انطباق با هدف خاص تعدیل نمایند. 

کتاب روش‌ها و راهبردها در تعلیم و تربیت کودکان استثنائی (Method and strategies for special education)، در اصل به عنوان یک کتاب درسی دانشگاهی تدوین شده است. مؤلفان مدعی‌اند که این کتاب در سطوح کارشناسی و کارشناسی ارشد می‌تواند پاسخگوی نیازهای علمی و عملی دانشجویان باشد. 

پیتر کله (Peter Cole) و لورنا چان (Lorna Chan)، در این کتاب مشخصاً همۀ روش‌ها و راهبردهای مرسوم در تعلیم و تربیت ویژه را مرور می‌کنند، نقاط قوت هر یک را بر می‌شمارند، به کاستی‌ها اشاره می‌کنند و موشکافانه مناسبت هر یک را برای کار با کودکان دارای نیازهای ویژه بازگو می‌کنند. یکی از مهم‌ترین مزایای این کتاب تکیۀ بسیار آن بر ادبیات و یافته‌های پژوهشی موافق و معارض برای روش‌هایی است که شرح می‌دهد. از دیگر ویژگی‌های این کتاب کوشش مؤلفان در تلفیق جنبه‌های نظری و عملی است. 

در بخشی از کتاب روش‌ها و راهبردها در تعلیم و تربیت کودکان استثنائی می‌خوانیم:

کودک باید در یک محیط با حداقل محدودیت از آموزش برخوردار شود به گونه‌ای که نیازهای تربیتی و دیگر نیازهایش به طور رضایت‌آمیزی برآورده شود. این مفهوم مدعی است که کودکان استثنائی طیف وسیعی از نیازهای تربیتی ویژه دارند که از جهت شدت و دیرش بسیار متفاوت‌اند، یعنی پیوستاری از موقعیت‌های تربیتی وجود دارد که ممکن است در یک زمان خاص، مناسب برای نیازهای کودک باشد، یعنی تا آن جا که ممکن است، کودکان استثنائی باید همراه با کودکان عادی تحت تعلیم و تربیت قرار گیرند، یعنی کلاس‌های ویژه، تحصیل جدا یا طرد کودک استثنایی از تعلیم و تربیت همراه با کودکان عادی تنها زمانی رواست که شدت نیازهای تعلیم و تربیت ویژه کودک و دیگر نیازهای مربوطه چنان است که در محیطی که در آن کودکان عادی وجود دارند، حتی با تدارک وسایل و خدمات مکمل ارضاء، برآورده نشود. 

این حکم تأکید می‌کند که دانش‌آموزان مبتلا به ناتوانایی‌ها باید از نوعی برنامۀ تربیتی برخوردار شوند که برای نیازهای تربیتی آنان تدارک شده، به آن‌ها حداکثر تحریک را ارائه دهد و توانایی‌ها و مهارت‌هایشان را به کارگیرد و پیوند مثبت با دانش‌آموزان کلاس‌های درس معمولی را روا دارد. میزان پیوند بین دانش‌آموزان کلاس ویژه و دانش‌آموزان مبتلا به ناتوانایی‌ها با ارجاع به نیازهای فردی تعیین می‌گردد.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار مترجم
پیشگفتار مؤلفان
1: مدل‌های نظری و روش‌ها
2: یکپارچه‌سازی
3: تحلیل رفتار
4: مدیریت و وابستگی‌های تقویت
5: کنترل محرک
6: چیرگی‌آموزی و آموزش مستقیم
7: مدل‌سازی و آموزش مهارت‌های اجتماعی
8: فرآیندآموزی
9: آموزش‌شناختی و فراشناختی
10: آموزشیاری همسالان
11: یادگیری تعاونی
12: کاربست کامپیوتر در تعلیم و تربیت ویژه
واژگان فارسی به انگلیسی
فهرست موضوعی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب روش‌ها و راهبردها در تعلیم و تربیت کودکان استثنائی
نویسنده،
مترجمفرهاد ماهر
ناشر چاپیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۳۸۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات544
زبانفارسی
شابک978-964-5150-55-4
موضوع کتابکتاب‌های علوم تربیتی
قیمت نسخه الکترونیک
64500 ت - 6.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب روش‌ها و راهبردها در تعلیم و تربیت کودکان استثنائی

Hojjat Ramezani
۱۴۰۰/۱۰/۲۲
سلام
استفاده کردم مفید است
میثم مهدیزاده
۱۳۹۸/۶/۳
کتاب کاربردی هست عالیه
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب روش‌ها و راهبردها در تعلیم و تربیت کودکان استثنائی

برای دریافت کتاب روش‌ها و راهبردها در تعلیم و تربیت کودکان استثنائی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.