معرفی و دانلود رایگان کتاب زن، آن‌گونه که باید باشد

عکس جلد کتاب زن، آن‌گونه که باید باشد
قیمت:
رایگان - 0€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب زن، آن‌گونه که باید باشد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب زن، آن‌گونه که باید باشد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب زن، آن‌گونه که باید باشد

1- کتاب زن، آن‌گونه که باید باشد، که در پیش رو دارید، مجموعه‌ی چند سخنرانی از استاد طاهرزاده است که در آن‌ها از زوایای مختلف موضوع زن و خانواده مورد بررسی قرار گرفته، به اضافه‌ی مجموعه‌ی سؤال و جواب‌هایی که در مورد ازدواج از ایشان شده است.

چون معتقدیم موضوع زن و خانواده و ازدواج، موضوعات بسیار حساسی است که باید با تعریف درست با آن‌ها برخورد کرد، بر آن شدیم تا مباحث را به صورت کتاب در اختیار عزیزان قرار دهیم.

2- سخنران محترم موضوع زن و خانواده را در آینه‌ی جهان معاصر بررسی کرده و معتقد است در شرایط جدید نمی توان با تعریفی که در گذشته از زن و خانواده داشتیم با آن‌ها برخورد کرد و اساساً باید موضوع باز خوانی شود، وگرنه بحران خانواده همچنان باقی می ماند. لازم است عزیزان با دقت کامل مطالب را دنبال بفرمایند تا تصور نکنند دیگر کار از کار گذشته است و باید تسلیم وضع موجود شد و یا اصرار داشته باشند همسرانشان باید مثل مادر و مادر بزرگانشان عمل کنند.

3- با این‌که موضوعات بحث شده بیشتر مربوط به زنان است ولی گویا به همان اندازه که زنان باید در شرایط جدید تعریف درستی از خود داشته باشند تا تعریف فرهنگ مدرنیته از زن بر روح و روان آن ها غالب نشود، مردان نیز باید متوجه باشند در شرایط جدید ضروری است موقعیت زنان را درست ارزیابی کنند وگرنه یا هنوز چشم در گذشته‌ای دارند که قابل برگشت نیست و یا چیزی را درباره‌ی زنان می‌پذیرند که فرهنگ ظلمانیِ مدرنیته بر آن‌ها تحمیل کرده است و لذا پیشنهاد می‌کنیم آقایان نیز مباحث کتاب را با حساسیت کامل دنبال فرمایید.

4- نقطه ضعفی که در بعضی از خواهران و برادران متدین به چشم می‌خورد، نشناختن جایگاه لذات حلال با محرم خود است، به طوری که با روحیه‌ای مقدس مآبانه نسبت به آن بی‌توجه هستند.

در این کتاب سعی شده است آفات چنین روحیه‌ای بررسی و تحلیل شود و این که اگر موضوع درست دیده شود نه تنها هیچ تنافی با سلوک دینی ندارد، بلکه موجب نشاط در انجام واجبات نیز می‌شود.

5- در بحث «ازدواج؛ تولدی دیگر» استاد به سؤالاتی جواب داده‌اند که عموماً خواهران و برادران در ابتدای زندگی با آن‌ها روبه‌رو هستند، که اگر درست با آن سؤالات برخورد کنند و جواب درستی بگیرند، منجر به تصمیماتی نمی شود که بعد از سال‌ها از انجام آن تصمیمات پشیمان باشند.

6- زیبایی «خدمت» به جای «قدرت» از نکات دقیقی است که کتاب در بحث «زن؛ قدرت یا خدمت؟» بدان پرداخته تا حجابِ «ارادة معطوف به قدرت» که شاخصه‌ی‌ فرهنگ غربی است، جایگاه حساس زن را نادیده نگیرد و ما از بصیرت بزرگی که باید نسبت به زنان در نظام هستی داشته باشیم محجوب گردیم، بصیرتی که رسول خدا(ص) در سخن خود ما را بدان آگاه کردند که؛ «حُبِّبَ إِلَیَّ مِنَ الدُّنْیَا ثَلَاثٌ، النِّسَاءُ وَ الطِّیبُ وَ جُعِلَتْ قُرَّةُ عَیْنِی فِی الصَّلَاةِ» محبت سه چیز از دنیا به قلب من افتاده است، زنان، عطر و قرار داده شده است نور چشم من در نماز.

7- از نکاتی که متأسفانه دشمنان دانا و دوستان نادان به آن دامن می‌زنند موضوع عدم مشورت با زنان است، و روایاتی را نیز به عنوان نمونه مطرح می‌کنند. استاد در بحث «مشورت با زنان» با دعوت ما به آیات قرآن و تدبّر در آن‌ها، ابتدا به خوبی روشن می‌کنند، محال است از نظر ارزش و رسیدن به کمال، ذره‌ای بین زن و مرد تفاوت باشد و سپس به جایگاه روایات پرداخته‌اند تا معلوم شود اگر خاستگاه روایات درست روشن گردد نه تنها کوچک‌ترین تحقیری در آن‌ها برای زنان نخواهد بود، بلکه برعکس آن روایات حساسیت جایگاه زنان را برای داشتن بستری مناسب در امر تربیتِ فرزند مدّ نظر دارند.

8- در بحث «عوامل بحران خانواده و راه برون‌رفت از آن» سعی شده با دقت در مشکلاتی که فرهنگ مدرنیته برای خانواده ایجاد کرده، ابتدا موضوع موشکافی شود سپس با نقد پیشنهادهایی که بدون در نظر گرفتن آفات فرهنگ مدرنیته، می خواهند نظام خانوادة از دست رفته را به آن برگردانند، احیاء خانواده را با عبور از مدرنیته مدّ نظر قرار دهد.

9- اگر بدانیم که زنان در تعیین شخصیت و سرنوشت جامعه نقش اساسی دارند و هرگونه اخلاق و منش و شخصیتی پیدا کنند، تأثیر مستقیم و ماندگار بر فرزندان و همسرانشان می‌گذارند، زن و مرد دست به دست هم می‌دهیم تا برای رسیدنِ جامعه به افق‌های متعالی، نسبت به جایگاه زنان نهایت هوشیاری را به صحنه آوریم.

کتاب زن، آن‌گونه که باید باشد، قدمی در راستای فهم جایگاه زن و خانواده است.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
مقدمه مؤلف
زن؛ آن‌گونه که باید باشد
امام؛ خودْ راه است
امامِ نار
زنان و غفلت از جنبه‌ی یمین
هویت گمشده‌ی زن
زنان و تضاد با خود
زنان شکست‌خورده
همسران و انتقام از هم
جمع محبت الهی با محبت به همسر
زن و روحانیت رحمانی
زن؛ قدرت یا خدمت؟
جایگاه تاریخی فمینیسم
جایگزینی شعارهای انحرافی
کمال زن با حفظ زن‌بودن
مردان و قوام خانواده
زن؛ و غفلت از کمالات خود
روز زن!
نقش زنان در اقتصاد پایه
غفلت از ارزش‌های اساسی
مشورت با زنان
مرد و زن دارای حقیقتی واحد
ارزش مساوی شخصیت زن و مرد
محرومیت از بهشت
مادر و ارزش‌های متعالی
عدم مشورت با کدام زن؟
آشفتگی روح زنان در بیرون خانه
محرومیت بزرگ
آفات غیرت‌ورزی بی‌جا
زن و هویت جدید
مربی و آسودگی روان
زنان و ظرائف تربیت
زنان و روحیه‌ی عرفانی
کارآیی دلِ مادران
زن و مرد و حیات طیب
چگونگی و جایگاه عذاب قیامت
چگونگی جزای عمل اهل ایمان
بودنِ پاک
زندگی بی‌وسوسه
تفاوت بدن‌ها و حقیقت واحد
حجاب دوگانگی‌ها
دوگانگی بین زن و مرد از کجا؟
فرهنگ بحران‌زا
بینشهای کهنه با واژه‌های نو
بیماری غرب یا بیماری ما؟
کمال حقیقی از آن کیست؟
وظایف الهی؛ راه ورود به قرب
خودت باش، غیرِ خودبودن را نخواه
ازدواج؛ تولدی دیگر
ازدواج و نفی منیت
خانواده؛ بستر تضادها و سیر به سوی توحید
نقش ازدواج در کنترل خیال
تأثیر ازدواج بر پرورش ابعاد مختلف انسان
ازدواج و تکمیل نصف دین
انس با همسر؛ مرتبه‌ای از انس با خدا
محبت اولیه
عشق اولیه
خانواده؛ بستر انس با خدا
معنای پختگیِ حاصل از ازدواج
مأنوس شفیق
ملکوت ازدواج
عوامل بحران خانواده و راه های برون رفت از آن
خانواده؛ گسست‌ها و پیوست‌ها
خانواده؛ اولین واحد توحیدی
گسستگی خانواده، یک بحران
اومانیسم، ریشة فرو ریختن خانواده
تصور غلط غرب، از زن
راز احیاء خانوادة اصیل
انسان، گرگِ انسان می‌شود
راه حلّ اساسی
خصوصیت خانوادة جدید
دگرگونی در معنی خانواده
یگانه‌شدن دو انسان از دو سوی زندگی‌
فمینیسم و حیله‌ی سرمایه‌داری جهت ویرانی خانواده
زن و اسارت جدید
فمینیسم یا جنگ بین زن و مرد؟
تن‌های زنانه و ذهن‌های مردانه
زنان؛ بر تخت تربیت نسل انسان
راه برون‌رفت
رعایت کرامت زن
ایجاد بستری برای تربیت
همسران صالح، بستر تعالی مردان
تقبیح ازدواج مکرر
راه بازگشت
جمعی غیرممکن
راه حلّ خیالی
1- غفلت از کرامت زن و گسست خانواده
2- عقل زن
3- مشورت با زنان
آفات پشت کردن به طرح اسلام در خانواده
ریشة اصلی عقب‌رفت
اینک نوبت اسلام است
خانواده؛ قلب جامعه
بهانه‌ای غیر منصفانه
سکنای گمشده
حفظ قلب یا حفظ خانواده
معجزة پیوند
نزدیکی‌های حقیقی
خانه‌ی گمشده
محل بشارت پروردگار
سرای بودن
معنای بودن
آزاد از گذشته و آینده
جایگاه «بودن»
ازدواج؛ شروع سکنی گزیدن
خانواده؛ زمینه‌ی وجودیِ آرامش بخش
هدف از تشکیل خانواده
نامه‌ای به زوج‌هایی که در ابتدای پرواز خود هستند

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب زن، آن‌گونه که باید باشد
نویسنده
سال انتشار۱۳۹۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات292
زبانفارسی
شابک978-964-2609-15-4
موضوع کتابکتاب‌های خانواده و روابط، کتاب‌های اخلاق و معارف
قیمت نسخه الکترونیک
رایگان - 0 یورو
افزودن به کتابخانه

نقد، بررسی و نظرات کتاب زن، آن‌گونه که باید باشد

ساحل اسماعیلی
۱۳۹۸/۱/۹
دقت کردید هیچ وقت زن رو به تنهایی بررسی نمی‌کنند؟
همیشه می‌چسبونندش به "خانواده".
از نگاه جامعه جنسیت سالار و نابرابر زن به خودی خود وجود و هویت جداگانه‌ای نداره. و همیشه در قالب نسبتی که با خانواده داره معرفی می‌شه: فرزند دختر، خواهر و ناموس این، همسر اون!
و جالبه که تغییرات تکنولوژی رو ولی با و
می‌پذیرند تغییرات اجتماعی جایگاه رو به پیش رفت زن مثل یک خطر برای بنیان "خانواده" برخورد می‌کنند...
امیدوارم کتابایی که درباره زنان نوشته می‌شه، توسط زنان جامعه شناس امروزی و جهانی باشه، نه مردان نیمه سنتی داخلی.
حانیه Ash.
۱۳۹۹/۴/۲۲
کتاب بسیار ضعیفی است و غلط‌های زیادی دارد. حتی در همون عرصه‌ی نگاه به خانواده هم مشکل داره چه برسه به نگاه به زنان. در مورد حدیث‌هایی بحث شده که از نظر سند ضعیف هستند و احتمال جعلی بودن آن‌ها بالاست. طبیعی است که کتاب مناسبی برای مطالعه نیست چون برای ۶ سال پیش است. لطفا یا اصلاحش کنید یا حذف. مردم رو با این متون آزار ندید. کدوم متخصص و جامعه شناسی تایید میکنه در گذشته تبعیض جنسیتی وجود نداشته و این فقط یه موضوع جدید است. کاملا نابخردانه است که بدون آگاهی اذعان کنیم مشکلات امروز زنان فقط از غرب و تمدن‌های جدید وارد شده و اصلا تدین و افراد متدین گرفتار این ضعف فکری نیستند. تبعیض جنسیتی نه جدید است و نه تولید شده‌ی غرب. همه‌ی جوامع روزی به خودشون میان و متوجه اشتباهات عقیدتی خود می‌شوند. اشتباه است که در این کتآب نوشته شده گنباید از گذشته‌ی خود برگردیم. این یعنی همچنان با تفکرات غلط زندگی کنیم. یعنی رشد نکنیم. یعنی دیدمان را باز نکنیم. جامعه‌ای که اینگونه رفتار کند مرده است. دیگر پویا نیست. و هرگز پیشرفت نخواهد کرد. دوستان اصلا به این کتاب توجه نکنید. مثل این میمونه که یه آدم نااگاه در مورد علم روانشناسی و جامعه شناسی نظر بده اصلا مهم نیست علم با این افراد خدشه دار نخواهد شد.
رویا رنجبر
۱۳۹۹/۵/۱۷
بعضی‌ها نظرات خیلی بد دادند، اما به نظر من واقعا این کلام‌ها را دو طرفه مطرح کرده و هدف اصلی کتاب فهماندن مسئولیت‌های زنان و مردان است. چه بسا امروزه زن‌ها همه کار می‌کنند کار بیرون کار منزل شوهرداری بارداری خانه داری آشپزی و بچه داری و مرد تنها کار بیرون از منزل. و حتی دیدم که درآمد بعضی زنان از و بیشتر مردانشان بوده این باعث تن پروری و تنبلی و بی مسئولیتی بیشتر آن مردان شده.
به نظرم درد امروزه حانواده‌ها بیشتر به دلیل مسئولیت ناپذیری مردان است. که همین بی مسئولیتی آنان باعث بی تعهدی و اربابی و انتظار بیشتر آن‌ها از زنان شده است. و در جامعه‌ای مثل جامعه ما که خانواده از بچگی پسران خود را آموزش داده‌اند کار خانه نکنند چون وظیفشه آن‌ها نیست و حتی کارهای خودشان را هم نکنند چون کار زن است و به دختران خود آموزش و این وظیفه رو دادند که خانه داری و آشپزی و بچه داری و حتی پرستاری از مردان و داشتن محبت فقط وظیفه زن است پس آیا نباید به مردان مسئولیت داد؟ آیا نباید این فرهنگ مردسالاری را از دادن مسئولیت‌های زندگی به مردان به فرهنگ برابری زن و مرد تبدیل کرد؟
شکوفه عصاره
۱۳۹۹/۲/۱۴
یعنی اگر ده بار اسم زن را آورده، هشت بار در کنارش به برآوردن نیاز به قبول تمنای مرد توسط زن اشاره کرده‌. البته خیلی فکر کردن نیاز نیست تا متوجه شید چه تفکری پشت این نوشته است، فقط خوندن همون جایی که موقع نقل قولی از سیمون دوبووار اونو همسر ژان پل سارتر معرفی کرده کافیه. یعنی سیمون دوبووار که فیلسوف و محقق و نویسنده فرانسوی موفقی هست رو صرفاً همسر ژان پل سارتر میدونسته و بدون اشاره به هیچ کدوم از کارهای بزرگش فقط توسط آوردن نام همسرش به اون شأن و اعتبار داده.
م ک
۱۳۹۸/۹/۴
لازم نکرده اقایون درمورد خانوما نظر بدن، اقارو چ ب درمورد خانما نوشتن!، هروقت این اقایون چیزی نوشتن داخل حرفاشون زن کوچیک شمرده شده!ما خانما ک اصلا فکرم نمیکنیم ب این حرفا، این دیگرانن ک باید ب فکر تنگ نظریشون باشن😊
صدیقه خالقی
۱۴۰۱/۱۰/۲۳
سلام مثل همه کتاب‌های استاد عالی و عالی
من از زمانی که خودمو به عنوان زن شناختم درس خواندم کلاس زبان رفتم وکارکردم و کار کردم و واقعا زمانی خواستم فقط مادر باشم و فعالیت فرهنگی از داخل خانه داشته باشم فهمیدم چقدر به فرزندانم به خانواده‌ام و به خدا نزدیکتر شدم چقدر روحیم لطیفتر شده، چه صدر کار زنو
خشن میکنه مخصوصا امروزه در کارها ریاستو به دست بیاره در داخل خانه برای همسر و فرزندانش هم نقش رئیس و بازی میکنه و کلا زنی که هم بیرون کار کنه و هم داخل خانه فکر میکنه بهش ظلم شده چون واقعا زن ظریفه تحمل مسئولیت‌های سخت رو نداره
فرزانه نجاری
۱۴۰۰/۱/۲۳
جالب نبود نمیدونم چرا نویسنده زن رو به عنوان یک شخصیت مستقل مورد بررسی قرار نداده و اون رو داخل نظام خانواده بررسی کرده که اون بررسی هم صرفا فقط از جنبه و زاویه دید دینی بررسی شده نه از همه جهات.
تمامی مشکلات خانواده‌های امروزی صرفا ریشه در فرهنگ مدرنیته نداره و عوامل دیگه‌ای هم دخیل‌اند در مشکلات خانواده ها. به طور کلی به نظر بنده این کتاب بیشتر شخصیت زن رو سرکوب کرده تا حمایت.
مریم ستوده
۱۳۹۸/۴/۱۷
فوق العاده زیاد زن رو کوچک کرده، در حالیکه از ابتدا میگوید زن و مرد یکسان اند
رضوانه رضایی
۱۳۹۹/۱۲/۲۵
از استاد طاهرزاده کتاب آشتی با خدا از طریق آشتی با خود راستین هم مطالعه کنید دوستان فوق العاده ست. انسان از سرگشتگی از خود بیگانگی نجات می‌دهد. اصلا اول باید از استاد اون کتاب خوند و بعد رفت سراغ باقی کتب. ممنون از کتابراه که کتابهای در این حد ارزشمنده توی فهرست کتابهاشون قرار دادن.
محمود عباسی
۱۳۹۸/۴/۱۱
بسیار تنگ نظرانه و یکطرفه. فقط اون تیکش که درباره‌ی دانشگاه رفتن و کار کردن زنا نظر میده آدم نمیدونه بخنده یا گریه کنه
مهدی باقری
۱۴۰۰/۱۲/۲۶
من واقعاً به نویسنده‌ها توصیه میکنم کتاب‌های خودشون به خصوص راجب خانواده رو رایگان عرضه نکنن حتی اگه شده هزار تومن روش قیمت بزارن چون اگه رایگان باشه فمنیست‌ها تو گروه‌های خودشون قرار میزارن و روی کامنت‌ها و نمره کتاب اتک میزنن و متاسفانه این گروه فاشیست اصلا معنی خانواده رو نمیفهمن
رقیه مختاری
۱۳۹۹/۵/۲۹
بهتره، کسانیکه کتابهای اینچنینی می‌نویسند، در برابر پرسشهای خوانندگان، جوابگو باشند. نه اینکه تکرارِ مکررات را انجام بدهند وفکر کنندکه به وظیفه‌ی نویسندگی، انسانی ودینیِ خود عمل کرده‌اند.
Ela Sf
۱۳۹۹/۳/۱
واقعا چرا یک مرد باید بیاد راجب زن‌ها کتاب بنویسه؟😊
فاطمه مرتضوی
۱۴۰۰/۲/۱۶
هو الحی
نویسنده حرفی برای گفتن داشت (حداقل برای من)، یه جاهایی خلا‌های ذهنی‌ام را پر کرد، اما یجاهایی هم که همیشه برام سوال بوده رو مثل همه کتابای راجب زن بدون جواب گذاشت، در کل ارزش خوندن رو داره👌واجرتون با خدا که رایگان میزارید🙏🏻
علی نصر اصفهانی
۱۳۹۹/۲/۲۱
اولا لازمه بگم مبنای این کتاب فرهنگ اسلامیه و ارتباطی با تمدن غرب نداره دوما به نظرم هر زن و مردی باید این کتاب و بخونن چون این کتاب بر خلاف اسمش روی سخن فقط با زن نیست و از باید بودن‌های هر دو جنس میگه. لازمه پیرامون شخصیت استاد طاهرزاده یه سرچی بزنیدپیشنهاد میکنم سایت لب المیزان رو یه سر بزنید
مشاهده همه نظرات 51

راهنمای مطالعه کتاب زن، آن‌گونه که باید باشد

برای دریافت کتاب زن، آن‌گونه که باید باشد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.