معرفی و دانلود کتاب ستایش ائمه معصومین (ع) در اشعار شهریار

عکس جلد کتاب ستایش ائمه معصومین (ع) در اشعار شهریار
قیمت:
24000 تومان - 2.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ستایش ائمه معصومین (ع) در اشعار شهریار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ستایش ائمه معصومین (ع) در اشعار شهریار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ستایش ائمه معصومین (ع) در اشعار شهریار

تاریخ ستایش گری شاعران نسبت به چهره های مورد علاقه شان، تاریخی است به طول تاریخ شعر و شاعری؛ و همچنان که اصل شعر در میان افراط و تفریط سرگردان بوده و به دشواری به حیّز اعتدال درمی آمده، شعر مدح و ستایش هم به قیاس مخاطبان خود و تعبیرات و ترکیباتی که در آن به کار می رفته، دائماً در فراز و نشیب بوده و هست.
تاثیر عمیق فرهنگ و معارف اسلام و کلام رسول(ص) و اهل بیت(ع) در افکار و اعتقادات مردم ایران زمین بیش از آن است که بتوان حق مطلب را ادا کرد و از سوی دیگر عشق و محبت و ابراز ارادت این مردم نسبت به اسلام و یکان اسلامی نیز خارج از حدّ توصیف است. برای اثبات این حقیقت اگر در میان آثار مکتوب این سرزمین پهناور سیری بکنیم، آنگاه به ابعاد وسیع این عشق و آن تأثیر واقف می شویم.

شهریار ذاتا شاعری مسلمان بود. ایمان مذهبی که بعدها در او تلطیف شد و تبدیل به عشق عرفانی گردید، نهایت مهرورزی و ایمان به خداوند بود. این ستایش و ایمان به خداوند با او زاده شده بود و با او رشد کرده و تا آخر عمر با او همراه بود. در دیوان شهریار بدون اغراق هیچ نامی، به اندازه ی نام خدا تکرار نشده حتی حافظ که مقتدای شعر او بود و شاعر به هر مناسبتی یادی از او میکرد در این مورد حدف روتری را صاحب است. خدا و یاد خدا ورد زبان شهریار بود و در سختی های زندگی از او کمک میخواست و در پیروزی ها نیز شکرگزار او بود.
دین برای شهریار صرفا عمل به واجبات نیست. او ایمان به خدا و سرچشمه ی نور ازل را هرگز از دست نمی دهد. بنابراین استاد شهریار پیام آور اندیشه در مدح و ستایش پیامبر(ص) و خاندانش بهترین روش ممکن را پیش برد و از شعرای دیگر گوی سبقت را ربود.
اشعار استاد شهریار علاوه بر این که نشانگر عشق و ارادت شاعر به اولیای دین می باشد در مفهومی وسیع تر بیانگر اعتقاد و ارادت مردمی است که شاعر در دوران حیات خود مشاهده کرده و فراتر از این در مفهومی عام تر نشان دهنده ی اعتماد و ارادت او به خاندان عصمت و طهارت می باشد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
پیشگفتار
دیباچه
مناجات
قیام محمد(ص)
معراج محمد(ص)
میلاد مسعود حضرت ختمی مرتبت(ص)
مناجات
علی آباد
یاعلی
عید غدیر مولای متقیّان
یاعلی(ع)
شب و علی(ع)
علی(ع) و دنیا
مولا علی(ع) و شریح قاضی
اقتباس و ترجمه از دیوان حضرت امیر(ع)
هدیه ی عید غدیر
درگه شاه ولایت
مولا علی(ع) از دریچه ی چشم مخالفین
حمّال دنیا
سلطان شیعه
هلال محرم
تودیع امام حسین(ع) از حضرت علی اصغر(ع)
کاروان کربلا
داغ حسین(ع)
حماسه ی حسینی
مهمانِ عرش
تضمین
قمر بنی هاشم
کاروان شوق
از قول پدر بزرگوار امام باقر(ع)
هدیه ی ناچیز مسیکنی بر آستان مقدس حرمین کاظمین
میلاد نیم هی شعبان با کشف بَطنی از قرآن
در انتظار فرج
خمار انتظار
انتظار فرج
یوسف در کلبه ی احزان
کشتی نجات
وداع رمضان
در ورود به مدینه ی طیبه
جمال بقیه اللهی
گل و بلبل اسلام
توحید
اتصال با معبود
اتصال با معبود
کتابنامه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ستایش ائمه معصومین (ع) در اشعار شهریار
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی آرمان رشد
سال انتشار۱۳۹۳
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات145
زبانفارسی
شابک978-964-8310-79-5
موضوع کتابکتاب‌های شعر پارسی، کتاب‌های نقد و بررسی
قیمت نسخه الکترونیک
24000 ت - 2.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب ستایش ائمه معصومین (ع) در اشعار شهریار

برای دریافت کتاب ستایش ائمه معصومین (ع) در اشعار شهریار و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.