معرفی و دانلود رایگان کتاب سفر به ولایت عزرائیل

عکس جلد کتاب سفر به ولایت عزرائیل
قیمت:
رایگان - 0€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سفر به ولایت عزرائیل و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سفر به ولایت عزرائیل و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سفر به ولایت عزرائیل

یهودى ستیزى و دشمنى با موجودیت اسرائیل در ایران میراث کسانى است چون احمد فردید. فردید در سخنان خود بر تنور یهود ستیزى و غرب ستیزى مى دمید و جهان را با تمام سازمان هاى بین المللى بر محور منویات فراماسونرى ها و صهیونیست ها می دانست.

جلال آل احمد نیز، مفهوم غرب زدگى را از فردید ستاند و آن را در کتاب خود بکار برد. تا جایی که غرب با صناعاتش را همچون دیوی به تصویر می کشد که باید جان آن را در شیشه کرد. آن را به اختیار خویش درآورد و همچون چارپایی از آن بارکشید.

جلال آل احمد در سفر به سرزمین فلسطین که خود از آن به عنوان ”سفر به ولایت عزرائیل” یاد می کند، اسرائیل را فرصتی می داند برای حکومت های بی قانون عهد دقیانوسی اعراب.

از زبان جلال آل احمد:

( در سفر این بار برای من هیچ نوع مفری نیست. یعنی این بار به فرار از هیچ چیز و هیچ کس – حتی خودم – به این سفر آمده ام. این سفر را، یک نوع شتل تلقی می کنم. شتل این قمار کلانی که در آن خراب شدۀ مملکت ما هست و ما اجباراً شاهدش هستیم. اینکه باشی و ببینی و شاهد باشی که چه می کنند و چه می برند و چه می دزدند و فریادت را هم بزنی اما توی چاه – ناچار به عنوان شتل تلقی می کنی چنین سفری را. که می خواهند تو نباشی و حتی همان فریاد توی چاه را نزنی و به همان اندازه قلیل مزاحم نباشی و راحت بگذاری دردها را و اراذل را … )

فهرست مطالب کتاب

1- کارنامه ما
2. سفرهای جلال
3. سفرنامه های جلال
4. درباره این کتاب
5. استفاده نخست
6. استفاده دوم
7. استفاده سوم
8. کتابنگاری (بیبلیوگرافی)
9. آخرین سخن
ولایت عزرائیل
1. پیش درآمد
2. آغاز یک جذبه
3. ولایت بیشرق و غرب
4. سنگ اول بنا زیر پی میماند
5. آغاز یک نفرت
ضمائم
1. تفسیری بر روابط ایران و اسرائیل
2. بین الملل سوسیالیستها و اسرائیل
3. گزارشی از اردن
4. بیانیه اردن
5. پیام نسخت وزیر اسرائیل به ملک حسین (صبح پنجم ژوئن)
6. بیانیه پنجم و ششم ژوئن اردن
7. قطع روابط با اسرائیل
8. بیانیه کمیته بین المللی صلیب سرخ ژنو (19 ژوئن 1967)
9. جنبش همبستگی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سفر به ولایت عزرائیل
نویسنده
سال انتشار۱۳۸۴
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات119
زبانفارسی
شابک978-964-320-120-1
موضوع کتابکتاب‌های سفرنامه
قیمت نسخه الکترونیک
رایگان - 0 یورو
افزودن به کتابخانه

نقد، بررسی و نظرات کتاب سفر به ولایت عزرائیل

اکرم سعیدی
۱۴۰۱/۴/۱۶
دادن امتیاز ۳ از ۵ به معنی کمی ارزش این کتاب و نویسنده‌اش نیست بلکه علت سردر گمی‌ای است که بد بودن چاپ وادیت آن باعث آن میشه. به این شکل که در تمام نوشتار پانویس‌ها با همان فونت و همان سایز مطالب اصلی و درست در وسط جملات و نه در پایین صفحه یا در پرانتزها، درست مثل یک مزاحم بزرگ که مانع دیدن مطلب جا اصلی میشوند، خوش کرده‌اند. ضمن اینکه حدود ۹۰ صفحه مطلب فقط به درد پژوهشگران و محققان میخورد و هیچ راهی برای پرش از روی آن‌ها وجود نداره وباید خواند ویا دونه دونه ورق زد تا به نوشته اصلی رسید. چه بهتر بود که فهرستی قرار داده شود که با لمس هر بخش به همان بخش دلخواه بتونیم برسیم. یعنی اینقدر این کار سخته؟ عاجزانه خواهش میکنم این اشکالات را نه تنها در این کتاب بلکه در همه کتب رفع کنید.
کاربر Z
۱۳۹۴/۸/۱۳
این نوشته‌ای که به عنوان معرفی کتاب آمده، خیلی یک جانبه است، فردید و آل احمد و حتی هایدگر، را نمی‌توان یهودی ستیز دانست، خیلی کج سلیقه گی است این متن. بله، این سه نفر از یهودیت به عنوان قوم برگزیده تقدیس نکرده‌اند و حتما هم به همین جرم یهودستیز هستند!
آل احمد در این کتاب بیشتر از رژیم‌های قرون وسطی
اعراب انتقاد می‌کند، هم در اینجا و هم در «خسی در میقات»، چیزی را که امروز بیشتر از همیشه شاهدش هستیم فردید و آل احمد آن روز بارها گفتند، بزرگی کارشان اصلا به همین است.
پیام پژمان
۱۳۹۶/۸/۲۱
کتاب نشان دهنده کمونیست و چپ وخائن بودن جلال آل عمر هست... این نظرات را از دید وبازدید با اعراب طرفدار شوروی کسب نموده است. ایران ستیزی در آن موج میزند.. جنگ اعراب وهابی با یهود که هردو وحشی هستند ربطی به شیعیان ایران نداشته وندارد. در باره عزاداری امام حسین ع در کتاب دیگر جلال آل عمر جسارتهای کرده عجیبی است. در کتابهای این نویسنده چپ هرگز از تاریخ ومفاخر وشاهان ایران سخنی به نیکی یاد نمیشود. جنگ مسخره اعراب هم بعلت تکیه کردن به شوروی و کمونیستها به شکست انجامید. و جلال آل عمر هم درست مانند اعراب وهابی یک مزدور شوروی بود.
مرتضی ظهیری
۱۴۰۳/۱/۶
نظر به اینکه خیلی از دوستان بنا به دلایلی کتاب به مزاج اونها خوش نیامده، باید بگم که یه کتاب عالی هست فقط یکم درک و فهم میخواد نه روخوانی کردن (((اونایی که آمدن به استاد توهین و.. کردند تو کتاب‌هایی که میخوانند تجدید نظر کنند))) ما که در حد توان خودمون فهمیدیم کتاب خوبیه و درسته یه اشکالاتی داره و نیاز به اصلاح داره، ولی کلا سفر رو خوب بیان کرده.
حسن ابیاری
۱۳۹۴/۹/۱۲
نظرات وعقایدجلال ال احمد، درزمان طاغوت بسیار شجاعانه وروشنگرانه بودواین درزمانی بودکه اسراییل بارژیم شاه روابط خوبی داشت.
محمد مهدی کشاورز
۱۴۰۱/۲/۳
نگاهی عمیق به وقایع جنگ جهانی دوم منجر به فروپاشی امپراطوری عثمانی و تشکیل ولایت اسرائیل توسط انگلیس در سال ۱۹۴۸ م و حوادث پس از آن از زبان نویسنده قهار و چیره دست جلال آل احمد در سفری به فلسطین اشغالی با همسرش داشته است.
mahi d
۱۴۰۰/۱۲/۲۸
جلال نویسنده و روشنفکر باهوش و با درایت با شناخت خوب مسایل زمان خودش بوده و کلیه آثارش خوب است اما ایکاش مطالب حاشیه‌ای غیر نویسنده بیان نمی‌شد (چون سردرگمی ایجاد میکند) و مطالب کتاب در قالبی شبیه اثر نویسنده نوشته میشد.
یحیی خ
۱۳۹۷/۱۲/۲۹
خیلی از نظرات کاملا مشخصه که دوستان اصلا کتاب رو نخونده فقط نظر دادند اونهم به خاطر سیستم امتیازدهی کتابراه است به نظرم باید برای این مساله چاره‌ای انذیشید خصوصا در مورد کتابهای رایگان این مسئله کاملا صادق است
Sepid Mmm
۱۴۰۱/۶/۱۹
بی شک کتاب‌ها و نگاره‌های جلال آل احمد آثار شگرفی هستند بهترین آن را در بچه مردم دیده‌ام کتاب خوبی بود و برای کسانی که به داستان‌های کوتاه و نوشته‌های آقای آل احمد علاقه دارند مناسب است
mehrdad 13
۱۳۹۸/۸/۱۳
توی این کتاب استاد بیطرفانه اسرائیل رو توصیف میکنه. و میگه ک کم کم منطقه اسرائیل نشین به اجاره و مالکیت اونها درمیاد. با سواد سیاسی ک مطالعه بشه متوجه میشیم ک اسرائیل چیزی جز حقش رو نخواسته بعد از سالها
javad delikhoon
۱۳۹۶/۱۰/۲۹
از جمله کتاب‌های سنگین و سیاسی جلال هست در مورد اسرائیل و سفرش به اونجا که اصلا حالت داستان نداره و شما اگه به علوم سیاسی علاقه دارید باید مطالعش کنید.
لیاا نبخبن
۱۳۹۴/۱۰/۹
از صمیم قلب ارزوی ازادی این سرزمین مقدس را از درگاه ایزد منان خواستارم با تشکر فراوان از زحمات شما عزیزان
مژگان یاهو
۱۳۹۴/۵/۳۱
باسلام، میشه کسى کمکم کنه، من هیچ کجا دگمه اى رو پیدانمیکنم که بتونم دانلود کنم، میشه راهنمائیم کنین؟ ممنون میشم!
کتابراه:
کاربر گرامی بر روی افزودن به کتابخانه کلیک کنید.
محمد مهدی کشوری
۱۴۰۳/۱/۹
به عنوان خواندن یک سفرنامه قدیمی هالی از لطف نبود اما چیزی برای یادگیری وجود نداشت بجز این که نظر نویسنده در آن دوران در باره آن سرزمین چه بوده است
Reza Behnoudi Far
۱۳۹۸/۵/۴
در حد کتاب نیست که کتابش کردن، یه گزارش چند صفحه‌ای از سفر به اسرائیل که هفتاد هشتاد صفحه مقدمه و ضمائم بهش اضافه کردن تا بشه کتاب.
مشاهده همه نظرات 58

راهنمای مطالعه کتاب سفر به ولایت عزرائیل

برای دریافت کتاب سفر به ولایت عزرائیل و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.