معرفی و دانلود کتاب سفر به ولایت عزرائیل

عکس جلد کتاب سفر به ولایت عزرائیل
قیمت:
22000 تومان - 2.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سفر به ولایت عزرائیل و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سفر به ولایت عزرائیل و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سفر به ولایت عزرائیل

جلال در بازگشت از یک سفر چهارماهه فرنگ، دو هفته‌ای مهمان دولت اسرائیل بود. سفر چهارماهه فرنگش از جمعه، 6 مهر 1341 تا شنبه، 13 بهمن همان سال طول‌کشید. خودش می‌گوید:

در سفر، این‌بار برای من هیچ نوع مفری نیست؛ یعنی این‌بار به فرار از هیچ چیز و هیچ کس- حتی از خودم- به این سفر آمده‌ام. این سفر را یک‌نوع شتل تلقی می‌کنم. شتل این قمار کلانی که در آن خراب‌شده مملکت ما هست و ما اجباراً شاهدهش هستیم. این‌که باشی و بینی و شاهد باشی که چه‌می‌کنند و چه‌می‌برند و چه‌می‌دزدند و فریادت را هم بزنی اما توی چاه- ناچار به‌عنوان شتل تلقی می‌کنی چنین سفری را که می‌خواهند تو نباشی و حتی همان فریاد توی چاه را نزنی و به همان اندازه قلیل مزاحم نباشی و راحت بگذاری دزدها را و اراذل را...

دو هفته پذیرایی اسرائیلی‌ها از 15 تا 28 بهمن سال 1341 انجام می‌شود که مطابق است با 4 تا 7 فوریه 1963؛ یعنی پانزده سالی از تأسیس اسرائیل یا کمتر از بیست سال از جنگ جهانی دوم و سقوط هیتلر یهودآزار گذشته.

یهودیان مهاجر هم تا آن زمان سرگرم کار روی زمین‌اند و تجربه اندوزی درحوزه ایجاد واحدهای کشاورزی اشتراکی مثل کیبوتص‌ها و مشاورها و با پشتوانه تجربی واحدهای ناموفق کشاورزی اشتراکی روس‌های پس‌از انقلاب؛ یعنی کلخوزها و سووخوزها.

اسرائیل هنوز مسئله‌ای نشده‌است یا دست‌کم هنوز مسئله‌ای نشده است که به‌جز در حصار مرزهای جغرافیای خویش، کش‌وقوس‌هایی را ایجاد کند و دنیا نسبت‌به این برخوردهای موقتی کوچک منطقه‌ای، ساکت است. تا حمله ژوئن سال 1967 اسرائیل به مصر و آن جنگ شش‌روزه، سه‌چهار سالی باید بگذرد.

اما در ادبیات سیاسی فارسی، قبل‌از سفر سال 1341 جلال به اسرائیل، چند تنی مقالاتی دارند و همه از یک گروه و جمعیت واحد؛ یعنی سوسیالیست‌های ایرانی.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سفر به ولایت عزرائیل
نویسنده
ناشر چاپینشر وزرا
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات111
زبانفارسی
شابک978-600-94310-8-3
موضوع کتابکتاب‌های سفرنامه
قیمت نسخه الکترونیک
22000 ت - 2.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سفر به ولایت عزرائیل

مهدی نادریان
۱۳۹۵/۱۰/۲۲
جلال سفر کرده اسرائیل؟!!!!!!! 😱😰
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب سفر به ولایت عزرائیل

برای دریافت کتاب سفر به ولایت عزرائیل و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.