معرفی و دانلود کتاب سپهبد تیمور بختیار به روایت اسناد ساواک (جلد دوم)

عکس جلد کتاب سپهبد تیمور بختیار به روایت اسناد ساواک (جلد دوم)
قیمت:
27000 تومان - 3.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سپهبد تیمور بختیار به روایت اسناد ساواک (جلد دوم) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سپهبد تیمور بختیار به روایت اسناد ساواک (جلد دوم) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سپهبد تیمور بختیار به روایت اسناد ساواک (جلد دوم)

سرتیپ تیمور بختیار که روز۲۹ مرداد ۱۳۳۲ به سمت فرماندهی لشگر ۲ زرهی منصوب و پس از چند ماه با حفظ سمت، فرماندار نظامی تهران شد از جمله افرادی است که در دوران تثبیت دیکتاتوری مطلقه شاه نقش مهمی بعهده داشت.

دستگیری، حبس، توقف نه ماهه در لبنان و ماجرای استرداد یکی از سرفصل های پرماجرا و مهم در زندگی سپهبد بختیاراست.
فروردین ماه ۱۳۴۷ خبرگزاری های بزرگ دنیا، خبر از دستگیری و توقیف تیمور بختیار در فرودگاه بیروت دادند. این رسانه ها اتهام بختیار را حمل سه قبضه اسلحه کمری و تفنگ شکاری بدون پروانه قانونی ذکر کردند. مدتها اخبار مربوط به مراحل بازجویی و درخواست استرداد بختیار از سوی ایران در صدر خبرهای رسانه های بزرگ دنیا جای داشت. نشریات و رسانه های منطقه، بخصوصی ایران ولبنان نیز حجم وسیعی از اخبار و گزارشات خود را به مسایل پیرامون دستگیری و بازداشت تیمور بختیار سپهبد بازنشسته دولت شاهنشاهی اختصاص دادند. در همین حال تلاش های دیپلماتیک وسیعی از طرف محافل و شخصیت های مختلف سیاسی برای استرداد و یا عدم استرداد تیمور بختیار انجام شد. از یک سو دولت شاهنشاهی ایران با رایزنیهای فراوانی که با مقامات سیاسی و قضایی لبنانی نمود تلاش گستردهای را برای بازگرداندن بختیار به ایران آغاز کرد و در همان حال همسر بختیار به پشتوانه ثروت بیکران و دلارهای انبوه کوشش فراوانی رابری جالب نظر و حمایت افراد ذی نفوذ سیاسی دارلبنان انجام داد سرانجام برغم تهدیدات و تطمیعات دولت ایران، لبنانی ها بختیار را به مقامات ایرانی تحویل ندادند.

(این کتاب نسخه قدیمی بوده و با همکاری ناشر به صورت اسکن شده آماده سازی شده است. لطفا جهت صحت نمایش در نسخه اندروید قبل از خرید نسخه نمونه را دریافت نمایید.)

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سپهبد تیمور بختیار به روایت اسناد ساواک (جلد دوم)
ناشر چاپیانتشارات مرکز بررسی اسناد تاریخی
سال انتشار۱۳۷۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات385
زبانفارسی
شابک978-964-5645-19-0
موضوع کتابکتاب‌های تاریخ ایران
قیمت نسخه الکترونیک
27000 ت - 3.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب سپهبد تیمور بختیار به روایت اسناد ساواک (جلد دوم)

برای دریافت کتاب سپهبد تیمور بختیار به روایت اسناد ساواک (جلد دوم) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.