معرفی و دانلود رایگان کتاب فیزیک جهان ما

عکس جلد کتاب فیزیک جهان ما
رایگان - 0€

برای دانلود قانونی کتاب فیزیک جهان ما و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب فیزیک جهان ما

مروری کامل بر تاریخ علم فیزیک در اثری بی‌نظیر با نگاهی متفاوت. کتاب فیزیک جهان ما به قلم رضا علی خواه به بررسی این علم و مفاهیم و نظریات ارائه شده توسط دانشمندان مختلف از دوران یونان باستان تا به امروز می‌پردازد.

درباره کتاب فیزیک جهان ما:

این اثر در ابتدا قانون‌های حاکم بر طبیعت، چیستی آن و چگونگی وقوع رخدادهای فیزیکی را مورد بررسی قرار می‌دهد. سپس به نظریه‌های مختلفی که در ارتباط با این علم در قالب فیزیک کلاسیک، نظریه نسبیت، نظریه مهبانگ و... ارائه شده است، می‌پردازد.

منظور از فیزیک کلاسیک بخشی از قوانین این علم است که در زندگی روزمره با آن سروکار داریم و در حال به کاربردن آن‌ها هستیم. از جمله مباحث رایج که زیرمجموعه فیزیک کلاسیک به شمار می‌روند می‌توان به حرکت یا ترمز اتومبیل و پرتاب یک سنگ یا توپ اشاره کرد.

نظریه نسبیت که بنیان‌گذار آن آلبرت اینشتین بوده نیز تکمیل کننده مباحث و نظریات ارائه شده توسط نیوتن است و زمانی بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد که پدیده‌ای در چهارچوب فیزیک کلاسیک قابل تفسیر و توجیه نباشد. کاربرد دیگر این شاخه از علم فیزیک بررسی پدیده‌های کیهان‌شناسی و نجومی است.

ذرات زیر اتمی و مولکولی و قوانین حاکم بر آن‌ها در شاخه‌ای از علم فیزیک به نام فیزیک کوانتوم مورد مطالعه قرار می‌گیرند که یکی از پیچیده‌ترین علومی است که تاکنون توسط بشر شناخته شده است.

هر یک از شاخه‌های علم فیزیک و نظریات ارائه شده در آن تا جای ممکن به طور کامل از ابتدای پیدایش این علم در یونان باستان تا کشفیات انجام شده در سال‌های اخیر همگی در کتاب فیزیک جهان ما گردآوری شده‌اند.

کتاب فیزیک جهان ما مناسب چه کسانی است؟

اگر به مطالعه علم فیزیک و تاریخ آن علاقه دارید، محتوای این کتاب می‌تواند برای شما مفید و کاربردی باشد.

در بخشی از کتاب فیزیک جهان ما می‌خوانیم:

شاید در نگاه اول تصور کنید که برای رفتن به ماه یا سیارات دیگر کافی است سوار موشک ساترن شده و در یک مسیر مستقیم خود را به مقصد مورد نظر برسانیم و دوباره با همان موشک 110 متری به زمین برگردیم. اما مسئله اینجاست که در فضا هیچ پمپ بنزینی وجود ندارد تا باک فضاپیمایمان را پر کنیم بنابراین موتورها نمی‌توانند بیشتر از 10 دقیقه روشن باشند. برای حل این مشکل لازم نیست که کل موشک را به مقصد برسانیم و همچنین در هنگام برگشتن از مقصد چارهای نداریم جز اینکه بعضی از بخش‌های فضاپیما را در همان جا رها کنیم. چنانکه دیدید در ماجرای ماموریت آپولو 11 دو تا از موشک‌ها که وزن زیادی را شامل می‌شدند بعد از رساندن فضاپیما به مداری حول زمین از آن جدا شدند و همچنین موشک سوم نیز در میانه‌ی راه زمین به ماه از آن جدا شده و برای همیشه در فضا به حال خود رها گردید. همچنین کل مجموعه‌ی فضاپیما بر روی ماه پیاده نشد و تنها بخش ماه نشین آن بر سطحش فرود آمد.

مقدمه

افزودن به کتابخانه

نقد، بررسی و نظرات کتاب فیزیک جهان ما

حامد ابراهیمی
۱۴۰۱/۹/۲۹
نویسنده در ابتدای کتاب سخن از اعتقادات خنده دار پیشینیان می‌زند و اعتقاد داشتن آنان به خدایان چند گانه و متا فیزیک را مضحک و ناشی از عدم آگاهی به قوانین فیزیک می‌داند. اما زمانی که به بیان اعتقادات خود نویسنده می‌رسیم مثل معجزه و از این دست از آن‌ها دفاع می‌کند و آن‌ها را با سندیت به کتاب‌های دینی و روایات گذشتگان بیان می‌کند. جناب نویسنده از تناقض گویی شما درعجبم. یا نمی‌بایست به اعتقادات خنده دار پیشینیان انگ عدم آگاهی از قوانین علمی را میزدید و یا اینکه بپذیرید اعتقادات شما هم برای آیندگان و آنهایی که قوانین علمی را بهتر از شما درک و کشف کرده‌اند قطعا خنده دار خواهند بود. اگر برای رد اعتقادات گذشتگان به قوانین علمی فعلی و عدم آگاهی آن‌ها از این قوانین استناد میکنید، پس شایسته است که برای اثبات اعتقادات خود هم دلایل علمی و محکمه پسند بیاورید نه کتب دینی و روایات گذشتگان.
مطهر نظری بجگان
۱۴۰۰/۱۲/۲۴
این محصول واقعا کتاب عالی و کاملی بود دقیق و روشن مباحث فیزیک روز را توضیح داده بود با کلی مطالب جالب و جذاب
بیشترین مبحث مورد علاقه همگی بحث کوانتوم بود که خیلی کامل توضیح داده شده بود باکلی فعالیت‌های که دربحث شناخت انرژی‌ها واجرام اسمانی در سراسر جهان درحال انجام هست و پروژه‌های بزرگ و که ور و
دستگاه‌های کامپیوتر‌ی غول‌پیکر زمین آسمان بکارگذاشته شده
خلاصه اینکه کلی اطلاعات درجه یک دستگیر تون میشه توصیه میکنم اگه به فیزیک و دنیای ان علاقه هم ندارید مطالب این کتاب حتما مطالعه کنید
مجتبی پیغان
۱۴۰۱/۱/۱۵
در مجموع بسیار روان، زیبا و دلچسب می‌باشد. من دیپلم ریاضی فیزیک چهل سال پیش هستم اما به دلیل علاقه به علم فیزیک گاهی فیزیک مطالعه میکنم.
واقعا شیوه نگارش ایشون به قدری جذاب است که باورم نمی‌شد بتونم یه روزی درک درستی از فیزیک نسبیت و کوانتوم پیدا کنم، گرچه میدانم موضع خیلی فراتر و پیچیده تر از من
اینهاست، اما برای واقعا فوق‌العاده مفید و جذاب بود.
قطعا برای دانش آموزان رشته ریاضی فیزیک و حتی دانشجویان سال اول رشته فیزیک و مهندسی و دبیران محترم فیزیک بسیار مفید است.
ممنون از نویسنده محترم
Mahla Lotfinejad
۱۴۰۱/۶/۱۲
باورم نمی‌شد بتونم یه روزی درک درستی از فیزیک نسبیت و کوانتوم پیدا کنم... گرچه میدانم موضع خیلی فراتر و پیچیده تر از من اینهاست، اما برای واقعا فوق‌العاده مفید و جذاب بود...
"فیزیک جهان ما" کتاب عالی و کاملی بود بسیار دقیق و روشن مباحث فیزیک روز را توضیح داده بود با کلی مطالب جالب و جذاب... مبحث

بیشترین مورد که علاقه همگی بحث کوانتوم بود که خیلی کامل توضیح داده شده بود...
با کلی فعالیت‌های که دربحث شناخت انرژی‌ها واجرام اسمانی در سراسر جهان درحال انجام هست...
eis razavi
۱۴۰۳/۱/۵
کتاب فوق‌العاده در خصوص پیدایش علم فیزیک و تحولات و تکامل آن باتوجه به بالا رفتن آگاهی انسانها نسبت به جهان و قوانین حاکم بر آن و گذر انسان از خرافات ودرک قوانین حاکم بر کائنات وجهان مادی و رفته رفته با بیشترشدن شناخت انسان از پیرامون خود و توجه به اصل و ریشه تمام این قوانین که نمیتونن اتفاقی باشن و تغییر جهت نگرش انسانها ودرک لزوم خالقی فوق‌العاده حکیم وتوانا دراین خصوص مباشد و از همه مهمتر که دانش هر زمان در ان مقطع جوابگوی نیازهای آنهاست.
HaMraH
۱۴۰۲/۹/۲۵
برای کسی که دنبال فیزیک و نظریه‌های جالب و عجیب هست بدرد میخوره " اگر می‌خواهید درک بیشتری از فیزیک داشته باشید حتما حتما با حوصله و دقت بخونید" واقعا این کتاب ارزشمند هست. کسی که علاقه به فیزیک داره این یکی از جامع‌ترین و بهترین کتاب رایگان در این دسته هست. کتاب فوق العاده ست با بیانی ساده و قابل فهم برای همه، مبنای کاربردی فرمول‌های فیزیکی رو توضیح میده و واقعا از خوندنش و درک علم فیزیک لذت می‌برید!
مصطفی نصری پور
۱۴۰۲/۹/۱۸
اصولا یادگیری مفاهیم فیزیک نیاز به یک سری پیشنیازهایی دارند مثل مبانی شیمی و فیزیک. کمتر کتابی وجود دارد که همه این مباحث پایه‌ای را به طور کامل تشریح کند که این کتاب، این امتیاز را داراست.
علاوه بر آن، درک صحیح مطالب فیزیک کوانتوم که ابعاد زیر اتمی را هدف می‌گیرد کار راحتی نیست. بعنوان مثال، و و
اعداد ارقام ذکر شده در این کتاب در بحث مقیاس کهکشان‌ها انبساط جهان، موجب درک بهتر مطالب این بخش خواهد بود.
حامد ریاحی
۱۴۰۱/۹/۱۸
نثری روان و دلنشین. ریتمی داستان گونه که تمام مسائل و کشفیات مهم فیزیک را از ابتدا تا به الان با ساده‌ترین زبان ممکن که فهمیدن آن را برای همه آسان میکنه روایت کرده. بسیار لذت بردم از مطالعه این کتاب. مهمترین ویژگی این کتاب سعی در ساده بیان کردن مطالب بود، حتی مطالبی که بسیار سنگین و پیچیده هستن و فهمیدن آن‌ها درک بالایی از فیزیک میطلبه در این کتاب تا حد ممکن ساده بیان شدن. پیشنهاد میکنم حتما بخوانید.
امیرچاوشی
۱۴۰۲/۸/۱۵
به نظرمن یک کتاب جامع و بدون نقص که باروشهای خیلی ساده و پیش پا افتاده و از همه مهمتر قابل فهم برای اکثریت افراد حتی آنان که سوادچندانی ندارند مطالب فیزیک را به ما تعلیم میدهد. در این کتاب نویسنده سعی کرده با پیوند داستانی و زبانی بسیار روان به همه نشان دهد که آن فیزیکی که مادر سر خود به عندان یک و درس چالش برانگیز ساخته بودیم باکمی دقت درسی بسیار شیرین قابل فهم است که اینهم نشان از استادی نویسنده این کتاب دارد
جهان عظیم
۱۴۰۲/۳/۲۷
درو و عرض ادب
ختم کلامم اینه که خالی از لطف نمیمونه اگه با قوانین فیزیک جهانمون اشنا بشیم
در پناه هست مطلق فنا ناپذیر باشید.
نسیم
۱۴۰۱/۱۰/۱۴
شناختن محدوده جهان هستی خطرناکه. یه بخشش به اعتقادات نزدیک میشه و میتونه راه آدمو بزنه. توی کامنتا دیدم بعضی نسبت به اعتقادات نویسنده ایراد میگیرند. این کجاش اشتباهه که یک نویسنده بتونه از طریق علم اعتقادات خودشو هم بیشتر کنه و نگه داره؟
امیدوارم روزی برسه که یاد بگیریم جهان واقعی ما نه جهانی که در محدوده‌های علمی ما شناخته شده دست کیه و اون داره چجوری میگردونه.
یوسف نسقچی
۱۴۰۲/۶/۲۵
من به نوبه واقعا این کتاب رو دوست دارم من هر روز که این کتاب رو میخونم باز مشتاق میشم روز بعدی همین کارو بکنم
به غیر از اون همه توی درس فیزیک کاربرد داره و اطلاعات ما رو درباره فیزیک جهان بیشتر میکنه. به دوستان عزیز کتابراه پیشنهاد خواندن این
کتاب بزرگ و مفید رو میکنم. واقعا از دستش ندید.
درضمن از جناب آقای رضا علی خواه بابت این کتاب بزرگ تشکر میکنم
یاعلی
Sina
۱۴۰۱/۸/۱۹
*سلام*
* امیدوارم شما هم مثل من از این کتاب لذت ببرید *
SHOKA
۱۴۰۲/۱۰/۳
بسیار عالی و مفید بود. بنظر من نویسنده با ذهن خلاق خودش شروع به نوشتن کرده تا این کتاب منحصر به فرد و جذاب رو به ما ارائه کنه. بنظر من فیزیک تمام دنیا رو تشکیل داده. خوندن این کتاب به من دیدگاه متفاوتی رو از این دنیا هدیه داد. پیشنهاد میکنم این کتاب رو مطالعه کنید. ممنون از شما. درود بر تمامی افراد کتاب خون در کتابراه.
امین بنگلی
۱۴۰۱/۷/۲۸
کتاب خیلی خوب و تقریبا ساده و زیباییه. ولی یه جا من یک اشتباه دیدم. صفحه ۹۵ آخر صفحه. جاییکه علی رو به عنوان جسم ثابت و محمد رو به عنوان جسم متحرک در فضا در نظر گرفته. اونجا اشتباه نوشته جای محمد و علی رو. در واقع محمد با افزایش سرعت باعث افزایش جرمش میشه. ولی اشتباها نوشته علی. اگه ممکنه در نسخه بعدی تصحیح بشه. ممنون

راهنمای مطالعه کتاب فیزیک جهان ما

برای دریافت کتاب فیزیک جهان ما و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.