معرفی و دانلود کتاب قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز

عکس جلد کتاب قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز
قیمت:
10000 تومان - 1.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز

کتاب قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، جهت آگاهی‌ از قوانینی که ورود و خروج کالای قاچاق به کشور را منع می‌کنند، توسط سعید استادزاده تالیف شده است. این امر ضرورتی انکار ناپذیر بوده و قاطعیت در برخورد قانونی با ایادی سازمان یافته قاچاق، امری است لازم.

قاچاق کالا و ارز، هر فعل یا ترک فعلی است که موجب نقض تشریفات قانونی مربوط به ورود و خروج کالا و ارز گردد و بر اساس این قانون و یا سایر قوانین، قاچاق محسوب و برای آن مجازات‌ تعیین شده باشد، در مبادی ورودی یا هر نقطه از کشور حتی محل عرضه آن در بازار داخلی کشف شود.

کالا، هر شیء که در عرف، ارزش اقتصادی دارد. ارز، پول رایج کشور‌های خارجی، اعم از اسکناس، مسکوکات، حوالجات ارزی و سایر اسناد مکتوب یا الکترونیکی است که در مبادلات مالی کاربرد دارد. کالای ممنوع، کالایی که صدور یا ورود آن به موجب قانون ممنوع است. کالای مجاز، کالایی است که صدور یا ورود آن با رعایت تشریفات گمرکی و بانکی، نیاز به کسب مجوز ندارد.

در کتاب قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، با قوانین مربوط به ارزش کالای قاچاق ورودی آشنا می‌شویم. که این ارزش، عبارت است از ارزش سیف کالا (مجموع قیمت خرید کالا در مبدأ و هزینه بیمه و حمل ونقل) به اضافه حقوق ورودی زمان کشف و سایر هزینه‌هایی که به آن کالا تا محل کشف تعلق می‌گیرد که براساس بالاترین نرخ ارز اعلامی توسط بانک مرکزی در زمان کشف محاسبه می‌شود.

ارزش کالای قاچاق خروجی، عبارت است از قیمت آزاد کالا در نزدیک‌ترین بازار داخلی عمده‌ فروشی محل کشف به اضافه هزینه حمل و نقل و هزینه‌هایی مانند عوارض ویژه صادراتی و کلیه یارانه‌هایی که به آن کالا تعلق می‌گیرد. بهای ارز، بالاترین نرخ اعلامی ارز که توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در زمان کشف اعلام می‌گردد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات پندار قلم
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات80
زبانفارسی
شابک978-600-97285-4-1
موضوع کتابکتاب‌های حقوق بازرگانی
قیمت نسخه الکترونیک
10000 ت - 1.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز

رعنا فرزامی
۱۳۹۸/۱۱/۸
این کتاب چون درارتباط با پایان نامه من هست بسیار کمک کرد
بهروز مقدس
۱۴۰۱/۸/۱۲
کمی گیج کننده ولی کامل. ممنون
پویان مصطفی زادگان
۱۴۰۱/۹/۶
بسیار عالی و مفید
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز

برای دریافت کتاب قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.