معرفی و دانلود کتاب قصه‌های مثنوی معنوی

عکس جلد کتاب قصه‌های مثنوی معنوی
قیمت:
۲۴,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب قصه‌های مثنوی معنوی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب قصه‌های مثنوی معنوی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب قصه‌های مثنوی معنوی

کتاب قصه‌های مثنوی معنوی، به تالیف نگار شادلو، مجموعه‌ای زیبا و خواندنی برای بچه‌های گروه سنی د است که دارای داستان‌هایی جذاب، خاطره‌انگیز و البته آموزنده از گذشته‌های دور و کهن است.

مثنوی به مثنوی معنوی معروف است که نام کتابی است از آثار مولانا جلال الدین بلخی (مولوی) که با ادبیات شعر ادغام شده است. در کتاب قصه‌های مثنوی معنوی بیش از 30 داستان حکمت‌آموز و عبرت‌انگیز وجود دارد که از مثنوی مولوی شاعر بلند مرتبه ایرانی جمع آوری شده‌اند.

در بخشی از کتاب قصه‌های مثنوی معنوی می‌خوانیم:

بازرگانی یک طوطی زیبا و شیرین سخن در قفس داشت. روزی که آماده سفرِ به هندوستان بود. از هر یک از خدمتکاران و کنیزان خود پرسید که چه ارمغانی برایتان بیاورم، هر کدام از آن‌ها چیزی سفارش دادند. بازرگان از طوطی پرسید: چه سوغاتی از هند برایت بیاورم؟ طوطی گفت: اگر در هند به طوطیان رسیدی حال و روز مرا برای آن‌ها بگو. بگو که من مشتاق دیدار شما هستم. ولی از بخت بد در قفس گرفتارم.

بگو به شما سلام می‌رساند و از شما کمک و راهنمایی می‌خواهد. بگو آیا شایسته است من مشتاق شما باشم و در این قفس تنگ از درد جدایی و تنهایی بمیرم؟ وفای دوستان کجاست؟ آیا رواست که من در قفس باشم و شما در باغ و سبزه‌زار. ‌ای یاران، از این مرغ دردمند و زار یاد کنید. یاد یاران برای یاران خوب و زیباست. مرد بازرگان، پیام طوطی را شنید و قول داد که آن را به طوطیان هند برساند. وقتی به هند رسید. چند طوطی را بر درختان جنگل دید. اسب را نگهداشت و به طوطی‌ها سلام کرد و پیام طوطی خود را گفت: ناگهان یکی از طوطیان لرزید و از درخت افتاد و در دم جان داد...

عالَمی را یک سخن ویران کند
روبهان مرده را شیران کند

فهرست مطالب کتاب

دفتر اول: شیر بی‌سر و دم
دفتر دوم: خانه فقرا
دفتر سوم: قصه خورندگان بچه فیل
دفتر چهارم: سه ماهی
دفتر پنجم: پر زیبا دشمن طاووس
دفتر ششم: عاشق گردو باز
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب قصه‌های مثنوی معنوی
نویسنده
ناشر چاپینشر آرایه نگار
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات183
زبانفارسی
شابک978-600-98232-2-2
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب قصه‌های مثنوی معنوی

حمید رضا اشرفیان
۱۳۹۹/۱/۲۳
به نظر من از نظر فن داستان نویسی بسیار ضعیف بود ودر حقیقت ابیات مثنوی فقط به نثر در آمده بود خانم نویسنده اگر کمی کتاب که بر پایه مثنوی به این صورت در آمده مطالعه میکرد مانند کتابهای زنده یاد آذری یزدی می‌توانست کتابی جذاب تر بنویسد ولی به ساده نویسی اثر هم باید اشاره کرد که برای گروه‌های سنی که نوشته مناسب است و...
Rasolle Tehrani
۱۳۹۷/۵/۷
. کارنان بسیتر عالی است رسول تهرانی محمدرضا خاکپور
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب قصه‌های مثنوی معنوی

برای دریافت کتاب قصه‌های مثنوی معنوی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.