معرفی و دانلود کتاب ما همه باید فمینیست باشیم

عکس جلد کتاب ما همه باید فمینیست باشیم
قیمت:
14500 تومان - 1.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ما همه باید فمینیست باشیم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ما همه باید فمینیست باشیم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ما همه باید فمینیست باشیم

چیماماندا انگوزی آدیشی به عنوان یک نویسنده‌ی مشهور نیجریه‌ای در کتاب ما همه باید فمینیست باشیم، احساسات، تجربیات، خواسته‌ها و افکارش را در مورد زن بودن به رشته‌ی تحریر درآورده است.

کتاب ما همه باید فمینیست باشیم (We Should All Be Feminists) نسخه‌ی اصلاح‌شده‌ای است از سخنرانی چیماماندا انگوزی آدیشی در دسامبر سال 2012 در «تد اکسوستون» که یک کنفرانس سالانه با محوریت آفریقاست.

او در این کتاب گفته است، فمینیست به معنای برتری زنان بر مردان نیست، بلکه فمینیست بودن تنها به معنای این است که حق و حقوق زنان در تمام زمینه‌ها اعم از اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، ادبی و حتی در زندگی مشترک مورد توجه قرار گیرد.

کتاب ما همه باید فمینیست باشیم، پر‌فروش‌ترین کتاب آمازون در حوزۀ مطالعات عمومی جنسیتی نیز است.

انسانیت خارج از بحث جنسیت، مقوله‌ای زیبا و پر از باورهای تازه شکفته است که باید با یکدلی و اتحاد هم زن و هم مرد به ثمر بنشیند. سال‌هاست که جنگ، جدایی، نژادپرستی، خودخواهی و فاصله‌ی طبقاتی، بشریت را به سمت و سوی تهاجم و زندگی‌ای فارغ از انسانیت سوق داده است. در این میان، تحقیر جنس مؤنث و یا بالعکس، کمکی به شرایط دنیا و صد البته به انسانیت نخواهد کرد که هیچ، شرایط را اسفبارتر و غیرقابل‌تحمل‌تر هم می‌کند. زن بودن و یا مرد بودن هرگز نمی‌تواند انسان بودن را زیر سؤال ببرد. اگر قرار است زنی مادر باشد و سرمنشا عشق و مهر و لطافت و رشد دهنده‌ی نسل‌ها، در کنارش حتماً می‌باید مردی باشد از جنس نور و صفا تا در کنار او نسلی تازه شروع به رشد و بالندگی بکند. نگاهی دقیق‌تر به تاریخ نشان می‌دهد که هر جا صحبت از تبعیض و تحقیر یکی از دو جنس پیش آمده است به دنبالش ویرانی و هرج و مرج و صد البته شورش و عصیان هم بوده و اوضاع اجتماع و روابط انسانی رو به زوال نهاده است.

همه‌مان خوب می‌دانیم که به عنوان انسان و نه به‌ عنوان مرد یا زن، باید حق و حقوق یکدیگر را با تمام وجود قبول و از آن حمایت کنیم. زن‌ها مادرانی هستند که نسل‌های آینده از دامان آن‌ها به وجود می‌آیند. صاحب اراده، فکر، اندیشه، خلاقیت، مهر و علم هستند. ملاک برتری نه از روی مرد و زن بودن و نه از روی رنگ پوست و نه از روی نژاد، که از روی توانایی، خلاقیت، نبوغ، شرف و انسانیت هر فردی مشخص می‌شود.

چیماماندا انگوزی آدیشی (Chimamanda Ngozi Adichie) در نیجریه بزرگ شد. کارهای او به سی زبان در دنیا ترجمه شده است و آثارش در دفاتر نشر متفاوتی مثل «نیویورکر»، «گرانتا»، «او هنری»، «پرایز استوریز»، «فاینانشیال تایمز» و «زوئتروپ» به چاپ رسیده است. او نویسنده‌ی رمان «ختمی ارغوانی» است، کتابی که برنده‌ی جایزه‌ی نویسندگان کشورهای مشترک‌المنافع شد و همچنین برنده جایزه‌ی هورستون/رایت شد و کتاب «نیمی از خورشید زرد» که برنده‌ی «جایزه‌ی پرتقال» و همچنین نامزد برنده‌ی کتاب بین‌المللی از سوی منتقدان و کتاب قابل تقدیر نیویورک تایمز شد و از نظر مردم و همچنین نشریه‌ها به عنوان بهترین کتاب سال شناخته شد. کتاب «آمریکانا» او برنده‌ی جایزه‌ی بین‌المللی از نگاه منتقدان و از نظر نیویورک تایمز، واشنگتن پست، شیکاگو تریبون و اینترتینمنت ویکلی به عنوان بهترین کتاب سال انتخاب شد و مجموعه‌ی داستان «چیزی به دورگردن تو» توانست جایزه‌ی نقدی مک‌آرتور را به خود اختصاص دهد. او زندگی خود را میان آمریکا و نیجریه تقسیم کرده است.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه‌ی مترجم
مقدمه
ما همه باید فمینیست باشیم
آثار چیماماندا انگوزی آدیشی
آمریکانا
نیمی از آفتاب زرد
چیزی به دور گردن تو

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ما همه باید فمینیست باشیم
نویسنده
مترجممریم طباطباییها
ناشر چاپیانتشارات کتاب کوله پشتی
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات64
زبانفارسی
شابک978-600-8211-16-7
موضوع کتابکتاب‌های علوم اجتماعی
قیمت نسخه الکترونیک
14500 ت - 1.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ما همه باید فمینیست باشیم

نسیم سلیمانی
۱۴۰۱/۴/۱
فمنیست یعنی برابری. برابری جنسیتی. اجتماعی و فکری. ولی متاسفانه فمنیست‌ها هم به دلیل ناآگاهی رفتارهای افراطی از خودشون نشون میدن.
این کتاب بهتون یاد می‌ده نظام مرد سالاری نه تنها برای زن‌ها ایجاد مشکل می‌کنه و اون‌ها رو از رشد و استعداد هاشون باز می‌داره بلکه به شدت به مرد‌ها هم آسیب می‌رسونه. که
نظامی مرد‌ها رو تبدیل به ربات‌های بی احساسی می‌کنه که حق ندارن هیچ وقت گریه کنن. هیچ وقت احساساتی بشن،، مردهایی که باید همیشه قدوی باشن. مردهایی که یه تنه باید بار مالی زندگی رو به دوش بکشن و اگر همسرشون بیرون از خونه کار کنه نشون دهنده‌ی ضعف اون هاست.
کتاب ما همه باید فمنیست باشیم آشنامون می‌کنه با باور‌های غلط. باورهایی که بهمون می‌گه زن موفقیتش در پیدا کردن همسریه که موفق باشه، باور‌هایی که بهمون می‌گه وقتی مرد همراهته زن نباید دست تو جیب کنه ولی هیچ وقت بهش دقت نکردیم که این یعنی زن ناتوانه در مستقل بودن و درآمد داشتن و یه جورایی در ظاهر به نفع زن ولی در باطن یک باور اشتباهه.
فاطمه محمدرضائی
۱۳۹۶/۹/۶
وقتی کلمه فمینیسم میاد، بیشتر افراد فکر میکنند فمینیسم یعنی جنگ بین زن و مرد، یعنی تضاد بین زن و مرد، یعنی اعتقاد به اینکه زن‌ها باید بالاتر از مردها باشن و.... ولی با خوندن این کتاب متوجه میشید که اصلا اینطور نیست. فمینیسم یعنی برابر دونستن حقوق زن و مرد... خیلی کتاب خوبیه. من تعریفش رو شنیده همین بودم. امروز دانلودش کردم و یک ساعته خوندمش. زیاد وقتتون رو نمیگیره. به نظرم حتما حتما بخونیدش. برای هر انسانی چه زن و چه مرد، لازمه که یه بار این کتاب رو بخونه
فرزانه نجاری
۱۴۰۰/۳/۱۸
کلمه‌ی فمینیست ناخودآگاه انسان‌ها رو چه زن و چه مرد به سمت مفهموم جنگ بین دو جنس راهنمایی میکنه این مفهوم رو گاهی تداعی میکنه که زنهایی ک فمینیست‌اند کلا توی همه مسائل ضد مرد فکر میکنند درحالی ک این طور نیست و هدف این کلمه ب نظر من تساوی حقوق هست ک در اغلب موارد رعایت نمیشه ب عنوان مثال مسئله ک با دستمزد مردان کار مشابه دستمزد بیشتری نسبت به زنان میگیرند. تبعیض جنسیتی شاید خیلی کمتر از گذشته شده باشه ولی هنوز هم آثار تربیت غلط توی باورها و افکار انسانها ب چشم میخوره. کتاب خلاصه و خوبی ه پیشنهاد میکنم بخونید ش جملاتی داره ک هر نفر حداقل باید یک بار توی زندگی ش اون‌ها رو بشنوه و ب مفهوم شون فکر کنه.
Fariba Beigi
۱۳۹۸/۲/۲
کتاب خیلی خوبی بود مفهومش رو بخوبی رسونده بود، با اینکه مال یه کشور دیگه با فرهنگ دیگه‌ای هستش ولی موضوعی داره که همه جا با یه درصدی بالا پائین تر فراگیر هستش، و اگر به نکته‌هایی که تو کتاب گفته شده توجه بشه، عزت و احترامی که برای اقایون و خانم‌ها باید حفظ بشه، توخانواده‌ها و فرهنگ جامعه فراگیر میشه.
مریم سلوتی
۱۳۹۷/۳/۱۵
این کتاب مملو از جملاتی است که هر کسی در زندگی خود باید خوانده شود. یکی از جملات نابی که در این کتاب به آن اشاره شد این بود که: هر چقدر به مدارج بالاتر میروی زنان کمتری میبینی. به امید روزی که زنان و مردان دیدگاهشان را متفاوت کنند و باهم و در کنار هم برای احقاق این برابری بکوشند.
Tayyebe Ghaderi
۱۴۰۰/۱۲/۲۰
بنظر من کتاب مفیدیه حالا هر چند بعضیا میگن فمنیست برابر با زن سالاری ولی فمنیست برابری خواه، منکر ظلمی که در حق مردا میشه نیستیم ولی این از دین وقانون کشور که از روی دین نوشته شده میاد ربطی به زنا نداره، همینطور که زنا تلاش میکنن برای برابری و حق شون مردا هم میتونن تلاش کنن نه اینکه روبروی هم قرار بگیرن 😑
latife borhani
۱۳۹۸/۲/۸
برای درک کردن بهتر یک کتاب، بهتره حد اقل دوبار، یا چندین بار مطالعه‌اش کنیم. سه بار کتاب رو مطالعه کردم و به جرأت میتونم بگم از بهترین کتابهایی است که تا بحال خوندم. توصیه می‌کنم از دستش ندید و حتما بخونید.
Nika A
۱۳۹۶/۶/۱۴
با اینکه خیلی کوتاهه ولی کتاب خیلی خوبیه و مطالب خیلی مفیدی رو توضیح میده.
م ک
۱۳۹۹/۲/۱
به نظرم هیچ فرهنگ سازی‌ای توی ایران فایده نداره کامنتای مثبت رو بخونید، میبینید با اینکه حرفای خوبی گفتن و از حق و برابری میگن، تعدادی اون کامنتارو دیس لایک دادندر این حد توی ایران از اینجور آدما داریم...
Asma Aryafar
۱۳۹۸/۵/۲۸
به زبان ساده مفهوم فمینیست رو گفته و از تجربه‌های خودش و دیگران و اینکه فمینیست بودن چیز عجیب و غریبی نیست و اصلا علیه مردان نیستش. همچنین خواستار تحول تو تربیت فرزندانمونه چ دختر چ پسر اینکه براشون قواعد و وظیفه سازی نکنیم.
melika ahmadi
۱۳۹۸/۱/۲۶
این کتاب رو هم مثل "مانفیست یک فمینیست" از این نویسنده دوست داشتم. فمینیست اونجوری که خیلی‌ها تصور میکنن به معنای ضد مرد نیست بلکه زن‌ها و مردهایی هستند که باور دارند در جامعه امروز تبعیض جنسیتی وحود دارد و برلی حل این مشکل تلاش میکنند
Sera 7
۱۳۹۸/۵/۱
به نظرم هرکی که از شرفو انسانیت دم میزنه باید فمنیسمو با دید باز نگاه کنه و روش فکر کنه و در نهایت قبولش کنه.. حقا که پرفروش‌ترین کتاب آمازون بودن لایقشه
Soodabe Jani
۱۳۹۸/۶/۱
فقط یه جمله میتونم بگم من به اینکه زنم افتخار میکنم و به این طرز فکر و دیدگاه نویسنده خیلی خیلی احترام میزارم
ملیکا صدر
۱۴۰۰/۷/۵
فمنیست فقط دنبال ساده‌ترین عدالت هاست و متاسفانه در کشور ما هم خیلی درک نمیشه و باوجود محدودیت‌هایی بدتر هم میشه و اوضاع زنان در کشور همسایه مون هم اصلا جالب نیست
پر يا
۱۳۹۸/۳/۱۴
خوندن این کتابو به همه توصیه میکنم بعد از خوندنش اشک تو چشمام جمع شد واقعا عالی بود
مشاهده همه نظرات 55

راهنمای مطالعه کتاب ما همه باید فمینیست باشیم

برای دریافت کتاب ما همه باید فمینیست باشیم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.