معرفی و دانلود کتاب ماری استوارت (یک ملکه برای دو سرزمین)

عکس جلد کتاب ماری استوارت (یک ملکه برای دو سرزمین)
قیمت:
۲۸۰۰۰ 14000 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ماری استوارت (یک ملکه برای دو سرزمین) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ماری استوارت (یک ملکه برای دو سرزمین) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ماری استوارت (یک ملکه برای دو سرزمین)

هر چیز شفافی ماهیت اصلی خود را نشان می‌دهد. ولی هر رازی با وجود همه خلاقیّتی که در درونش نهفته شده، پنهان می‌ماند. به همین سبب باید به چهره‌ها وحوادث تاریخی که نقاب راز و بی‌خبری چهره‌ی آنان را پوشانده، همواره اهمیّت مضاعف قائل شد و درباره‌ی آن‌ها نوشت و باز هم نوشت. یکی از نمونه‌های بارز این قبیل اسرار کشف‌نشده‌ی تاریخی، زندگی سراسر غم انگیز ماری استوارت است.

هر چیز شفّافی ماهیت اصلی خود را نشان می‌دهد. ولی هر رازی با وجود همه خلاقیّتی که در درونش نهفته شده، پنهان می‌ماند. به همین سبب باید به چهره‌ها وحوادث تاریخی که نقاب راز و بی‌خبری چهره‌ی آنان را پوشانده، همواره اهمیّت مضاعف قائل شد و درباره‌ی آن‌ها نوشت و باز هم نوشت. یکی از نمونه‌های بارز این قبیل اسرار کشف‌نشده‌ی تاریخی، زندگی سراسر غم انگیز ماری استوارت است.

قرن‌هاست که این زن توجّه شاعران و فکر و قلم نویسندگان را به خود مشغول کرده است. او با نیروی درونی و شگفت‌آورش ما را به ارائه‌ی چهره‌ای باز هم جدیدتر از او به جهان وادار می‌کند. گرچه حیات ماری استوارت اسرارآمیز و پر از تضاد است، با این وصف چهره‌ی هیچ زنی در تاریخ تا این اندازه تحریف نشده است. او را قاتل و همزمان شهید می‌دانند. او را توطئه‌گر احمق و بلافاصله قدّیس آسمانی می‌نامند، ماری استوارت جزو زنان نادری است که زندگی را در یک دوره‌ی بسیار کوتاه ولی پرثمر تجربه کرده است.
احساسات او تا بیست و سه سالگی معقول و عادّی است و حتّی در بیست و پنج سالگی هم تغییر چندانی نیافته است، امّا در یک فاصله‌ی دوساله، آتشفشانی از جلال و عظمت فوران می‌کند. در این فاصله‌ی کوتاه سرنوشت عادی و طبیعی او ناگهان ابعاد تراژدی‌های عهد باستان را به خود می‌گیرد و چون قله‌ی اورست در جایگاهی رفیع و باابهت می‌ایستد.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار مؤلف
فصل اول: ملکه‌ای در گهواره
فصل دوم: دوران نوجوانی در فرانسه
فصل سوم: ملکه، بیوه و دوباره ملکه
فصل چهارم: بازگشت به اسکاتلند
فصل پنجم: سنگ می غلتد
فصل ششم: بازار بزرگ ازدواج سیاسی
فصل هفتم: ازدواج دوّم
فصل هشتم: جنگ سرنوشت ساز هالیرود
فصل نهم: خیانت به خیانتکاران
فصل دهم: درگیری وحشتناک
فصل یازدهم: تراژدی یک اشتیاق
فصل دوازدهم: راه به سوی مرگ
فصل سیزدهم: Quos deus perdere vult
فصل چهاردهم: راه بدون راه نجات
فصل پانزدهم: برکناری
فصل شانزدهم: وداع با آزادی
فصل هفدهم: توری تنیده می شود
فصل هیجدهم: دام تنگ تر می شود
فصل نوزدهم: سال‌های در سایه
فصل بیستم: آخرین دور
فصل بیست و یکم: ماجرا باید به پایان برسد
فصل بیست و دوم: الیزابت در مقابل الیزابت
فصل بیست و سوم: En ma fin est mon commencement

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ماری استوارت (یک ملکه برای دو سرزمین)
نویسنده
مترجمضیاءالدین ضیائی
ناشر چاپیانتشارات پر
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات560
زبانفارسی
شابک978-600-8137-21-4
موضوع کتابکتاب‌های تاریخ جهان، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه الکترونیک
۲۸۰۰۰ 14000 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ماری استوارت (یک ملکه برای دو سرزمین)

mohsen ebi
۱۳۹۶/۱۰/۱۴
کتاب خوبی بود که من خوندن اون رو به همه توصیه می‌کنم. نثر جذاب و شیوایی داشت و خیلی هم خوب ترجمه شده بود که نشان از هنر مترجمش داشت. خیلی کم غلط املایی و نگارشی توی این کتاب دیدم و نحوه بیان اون باعث هیجان برای خواننده میشه.
اگرچه حکایت زندگی این خانم جذاب بود ولی نحوه بیان و نگاه عاقلانه و بی‌طرف نویسنده و مترجم هم عالی بود.
شخصا به همه کاربران و خصوصا دوستانم این کتاب رو پیشنهاد می‌کنم.
سهیلا صفری
۱۳۹۸/۴/۴
کتابی عالی و بسیار پند آموز. خوبی این کتاب این است که بر اساس اسناد تاریخی نوشته شده و برخلاف رمان‌های تاریخی, در اثنای کتاب, نویسنده دیدگاه‌های مختلف رو هم بررسی کرده و به شکلی بی‌طرفانه اتفاقات مختلف زندگی ماری استوارت رو تجربه و تحلیل کرده
این کتاب رو به دوست داران کتاب‌های تاریخی پیشنهاد میکنم.
F K
۱۴۰۰/۴/۱۶
تا الآن ۳۰۰ صفحه از این کتابو خوندم.. البته به سختی و کلافگی، از بس که تحلیلات نویسنده واسه هر اتفاقی طولانی و خسته کننده است.. معلوم نیست شایدم تحلیلات مترجم باشه.. و اصلا شاید ترکیبی از هردو باشه
کاش ترجمه دیگه‌ای هم داشتیم از این کتاب
البته خود داستان کتاب خوبه و به خاطر همین تا اینجا خوندم
مریم سلیمانی
۱۴۰۲/۷/۲۷
من کتاب رو دوست داشتم بخصوص فصلهای اخر که مرتبط با مرگ ماری بود چون سریالش رو دیده بودم (reign) مطالبی که در کتاب خوندم بیشتر برام ملموس بود نمیدونم اگر سریالش رو ندیده باشین میتونید درست متوجه کتاب بشید یا نه چون کمی نوشته های غیرواضح داره
Hayedeh H
۱۴۰۲/۲/۴
فقط میتونم بگم برام خیلی عجیبه که یه عده اومدن این بیوگرافی رو که بر اساس اسناد و مدارک تاریخی و توسط یک نویسنده برجسته نوشته شده، با سریال تلویزیونی اون که غیر قابل استناد و صرفا سرگرم کننده بود مقایسه کردن و تازه نتیجه هم گرفتن که سریالش جالبتر بود!!!
رضا اسماعیل پور
۱۳۹۶/۹/۹
سرنوشت بسیار آموزنده‌ای است. در این کتاب سیاست انگلستان که از سالهای دور بر دنیا تسلط داشته مشخص است و متاسفانه سیاست آلوده‌ای است.
کتاب حاوی غلطهای املایی و لغات به هم چسبیده که لازم است با کمال احترام اصلاح شود.
سحر سیاوشی
۱۴۰۰/۲/۲
من به کتابهای تاریخی خیلی علاقه دارم و وقتی یک رمان تاریخی میبینم تقریبا میبلعمش، کتاب ماری استوارت خیلی جالب بود شاید از این لحاظ که در مورد ماری ملکه اسکاتلند کمتر کتاب نوشته شه
Hamed Zeyghami
۱۳۹۹/۱۱/۲۸
هرگز کتابی به این آموزندگی و تاثیر گذاری مطالعه نکرده بودم، احسنت به نویسنده این کتاب و خسته نباشید جانانه به مترجم این‌کتاب که بسیار شیوا و فصیح این اثر رو ترجمه کردن.
فاطمه ش
۱۳۹۶/۵/۱۶
عالیه. من فیلمشو دیدم ولی واقعا خود کتاب از فیلمش بهتر بود. توی فیلم خیلی تحریفات انجام شده. اگر فیلم رو دقیقا از روی کتاب میساختند قشنگتر میشد.
مهناز عیار
۱۴۰۱/۱۱/۳
اینقدر این کتاب عالی قدرت، خشم، عشق، انتقام، زنانکی، مردانگی، زیرکانه بودن شخصیت داستان و قلم نویسنده، اصلا نمیشه کتاب و زمین گزاشت ‌
نازنین شریفی
۱۴۰۰/۱۰/۳۰
داستان در هم پیچیده وگنگ بود البته شاید نویسنده میخواسته به اتفاقات تاریخی وفادار بماند فیلمش را دیده‌ام بهتر از کتابش است
مونا ابراهیمی
۱۴۰۱/۶/۲۵
کتابش عالی بود نویسنده به خوبی مسایل رو توضیح داده و تشریح کرده فقط اونایی که تاریخ خون باشن میدونن این کتاب چقدر خوبه
زهرا صبری
۱۴۰۰/۹/۵
من سریالش رو قبلا دیده بودم، کتاب با سریالش خیلی فرق داره ولی خوب بود. نویسنده یه جاهایی خیلی توضیحات اضافه میده
رویا کامیاب
۱۳۹۶/۵/۱۱
روایت کتاب گاهی به علت نوع مستند گرای آن کسل کننده میشه اما به هر حال داستان قوی است و پندآموز
Zoe B
۱۳۹۶/۳/۷
داستان تاریخی زیبا و بسیار جذابی است. این کتاب از سریالی که بر اساس همین شخصیت نوشته شد بسیار زیباتر است.
مشاهده همه نظرات 29

راهنمای مطالعه کتاب ماری استوارت (یک ملکه برای دو سرزمین)

برای دریافت کتاب ماری استوارت (یک ملکه برای دو سرزمین) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.