معرفی و دانلود کتاب منم کوروش، شاه جهان

عکس جلد کتاب منم کوروش، شاه جهان
قیمت:
10000 تومان - 1.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب منم کوروش، شاه جهان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب منم کوروش، شاه جهان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب منم کوروش، شاه جهان

تاریخ هر ملتی، گذشته از آن که چه میزان کهن یا نو باشد، حاصل انباشت تجربه‌ها و سنت‌های آنان است. این انباشته که اغلب فربه و عظیم است‌ به چه کاری می‌آید؟ ایران با گذشته‌ای چندهزار ساله و تاریخی پر فراز و نشیب، امروز در کجای جهان ایستاده است؟ آیا داشتن یا نداشتن چنین پیشینه‌ی کهن و درخشانی، برای مردمان روزگار ما تأثیری دارد؟ آیا دانش تاریخی و شناخت نسبت به این گذشته یا جهل به آن، تفاوتی دارد؟

پیش از آن‌که هرکسی دست به نوشتن کتابی تاریخی بردارد و یا فردی تصمیم به مطالعه تاریخ بگیرد، باید پاسخی برای این پرسش‌ها داشته باشد. سودمندی یا ناسودمندی هر علمی تنها عاملِ برانگیختن انگیزه انسان برای فراگیری آن است. هر کاری که عبث و بی‌حاصل باشد، پرداختن به آن جز اتلاف عمر و سرمایه، ثمره دیگری ندارد. در نگاشتن یا مطالعه تاریخ هم باید سودی در میان باشد تا انسان به آن بپردازد. از گذشته‌های دور تا امروز، بشر علاقه داشته تا سرگذشت و احوال خود را با شکوه و عظمت برای آیندگان بازگو کند و آیندگان هم تمایل زیادی به مرور گذشته باشکوه خود داشته‌اند. پدید آمدن بسیاری از کتب تاریخی تنها با این هدف بوده است. ایرانیان هم با توجه به پیشینه کهن خود در این راه گام‌های فراوانی برداشته‌اند، اما این روش، جز دلخوشی و تفاخر برای مخاطب ثمر دیگری نداشته است.

اقوام بسیاری همانند ایرانیان، دارای تاریخ و پیشینه‌ای با شکوه و کهن هستند اما تنها مردمانی از این گذشته بهره می‌برند که تاریخ‌نگاری و بازخوانی گذشته را با نگرشی نو و متناسب با نیازهای زمانه خود سازگار کنند. بی‌شک گزاره‌ها و گزارش‌های فراوانی از گذشته باقی مانده است و در خلال دو سده‌ی اخیر برپایه‌ی این منابع، پژوهش‌های فراوانی انجام شده است، اما در نگرشی نو به تاریخ، باید به بررسی، بسط و تحلیل رویدادها و نکاتی پرداخت، که پردازش و شناخت آن‌ها، راهگشای بسیاری از دشواری‌های پیش روی جوامع کنونی باشد. بدون شناخت درست و دقیق از گذشته‌ی سیاسی، فرهنگی و اقتصادی جوامع، نمی‌توان برنامه‌ای جامع و کم عیب و نقص برای آینده ترسیم کرد. زیرا با مطالعه گذشته، نقاط ضعف و قوت یک ملت در عرصه‌های گوناگون و دلایل و عوامل کامیابی و ناکامی آن‌ها در تکاپوهایشان روشن می‌شود.

مجموعه «تاریخ برای همه» در تلاش است با بیانی ساده و به دور از زیاده‌گویی، گوشه‌هایی از تاریخ پر فراز و نشیب ایران‌زمین را بازگو کند تا شاید چراغی فراسوی نسل نواندیش و جوان این مرز و بوم بیافروزد.

فهرست مطالب کتاب

سخن ناشر
میان‏رودان، خاستگاه کهن‏ ترین تمدن‏ ها
فلات ایران پیش از تشکیل حکومت هخامنشیان
کوروش: از کودکی تا پادشاهی بر ایران
جنگ با کرزوس و فتح سارد
از نبرد در شرق تا فتح بابل
فرجام کار پادشاه بزرگ
متن کامل منشور جهانی کوروش هخامنشی
کتابنامه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب منم کوروش، شاه جهان
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات مهرراوش
سال انتشار۱۳۹۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات48
زبانفارسی
شابک978-964-95674-0-2
موضوع کتابکتاب‌های تاریخ ایران، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه الکترونیک
10000 ت - 1.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب منم کوروش، شاه جهان

Ehsan Gerivani
۱۳۹۷/۲/۱۱
زندگی شاهان ایرانی رو باید همه‌ی مردم ایران مطالعه کنند تا با این انسان‌های بزرگ که مورد تحسین جهانیان نیز هستند بیشتر آشنا شوند. باید بدانیم که ما ایرانیان صاحب چه تمدن کهن و بزرگی بوده و هستیم.
بهاره خزایی
۱۳۹۸/۲/۱۰
درود بر کورش ابر مرد تاریخ، ارسطوره‌ی همه دنیا، من به ایرانی بودن خودم افتخار میکنم، امریکا وقتی میخواست قانون اساسی خودشو تدوین کنه از منشور کورش استفاده کرد
محمود انصاری
۱۳۹۴/۸/۳۰
باسلام من چند لحظه پیش نظرم راگفتم برای شناخت فرهنگ ایران باستان بیشتر تلاش کنید حقوق بشر ایرانی رابه جهانیان معرفی کنید برای شما عزیزان آرزوی توفیق روزافزون می‌نمایم باتقدیر وتشکر دکتر محمود انصاری
روح الله رفیعی
۱۳۹۵/۷/۲
عالی بود. کوروش انسانیت را درک کرد و به اجرا گذاشت
سارا ش
۱۳۹۵/۶/۲۵
کورش کبیر ارزشمندترین مرد ایران زمین🌹
محسن کیمیا
۱۳۹۵/۵/۱۳
کتاب خوبی بود، مختصر و مفید. کتاب‌های بیشتری درمورد تاریخ ایران و کوروش شاه بزرگ ایران و شاهان دیگر که فرهنگ تاریخی‌مان را از انها داریم میخونم.
حمید رضا عجمیان
۱۴۰۱/۱۲/۵
سلام، خیلی خوشحالم که این کتاب خوب و پر افتخار خوندم تا الان هیچ چیزی در مورد کوروش کبیر لااقل در این سطح نمیدونستم و با خوندن این کتاب به آریایی بودنم و ایرانی بودنم افتخار میکنم
عباس مرادی
۱۳۹۷/۳/۱۶
این مایه غرور ماست که کورش هموطن ما بوده
غلامرضا زینلی
۱۳۹۵/۱۱/۱
ازتمامی دست اندر کاران این برنامه ارزشمند تشکر میکنم وبرای شما آرزوی سلامتی وموفقیت دارم
میلاد مرادی
۱۳۹۵/۱/۲۸
کوروش یک انسان نبود پیامبری بود که در سه کتاب آسمانی از او به بزرگی یاد شده
محسن نادی
۱۳۹۵/۱/۱۰
با سلام کاش علاوه بر کتاب فیلمی از این پادشاه جهانی ساخته میشد.
زینب راشکی
۱۳۹۸/۸/۲۴
رمان دیگه‌ای با این نام خونده بودم متفاوت بود این کتاب بیشتر جنبه تاریخی داشت بهر حال خوب بود
مهدی جلالی
۱۳۹۷/۱۰/۲۶
ای کاش همه مثل کوروش بودند....
سیدعلی ساقی
۱۳۹۵/۱۲/۲۳
هرگز نخواب کوروش‌ای مهر آریایی آره اول یارانه تو از جمهوری اسلامی بگیر بعد اوضا خیطه داداش بخواب بهتره بالایی هم خوابه
محبوبه اعرابیان
۱۴۰۱/۴/۲۱
من از خوندن کتاب‌های تاریخ لذت می‌برم حتی با سبک نوشتارهایی که رون نباشن
مشاهده همه نظرات 34

راهنمای مطالعه کتاب منم کوروش، شاه جهان

برای دریافت کتاب منم کوروش، شاه جهان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.