معرفی و دانلود رایگان کتاب موسیقی و عروسان دشت

عکس جلد کتاب موسیقی و عروسان دشت
قیمت:
رایگان - 0€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب موسیقی و عروسان دشت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب موسیقی و عروسان دشت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب موسیقی و عروسان دشت

بسیاری‌ از نویسندگان‌، در حوزه‌ی‌ سرزمینی‌ مشخص‌ و زمانی‌ معین‌ می‌نگارند و محصول‌ اندیشه‌ی‌ آنان‌، از مرزهای‌ زمان‌ و مکان‌ فراتر نمی‌رود؛ اما گروهی‌ نیز هستند که‌ با نوشته‌های‌ خود تمامی‌ انسان‌ها را در همه‌ی‌ زمان‌ها خطاب‌ قرار می‌دهند و چنان‌ نوآوری‌ می‌کنند که‌ اندیشه‌ی‌ آنان‌ هماره‌ زنده‌ و شاداب‌ می‌ماند و شگفتی‌ برمی‌انگیزد. جبران‌ نیز یکی‌ از آنهاست‌ و راز رویکرد خوانندگان‌ زبان‌های‌ مختلف‌ به‌ آثار او، آن‌ هم‌ پس‌ از گذشت‌ بیش‌ از شصت‌ سال‌ از افول‌ ستاره‌ی‌ وی‌، در همین‌ نهفته‌ است‌.

به‌ راستی‌ ویژگی‌های‌ این‌ سراینده‌ی‌ اندیشمند و هنرور چه‌ بوده‌ است‌؟

درباره کتاب رساله ای در موسیقی:

جبران‌ در این‌ کتاب‌ و در مقاله‌ای‌ شعر گونه‌، به‌ موسیقی‌ پرداخته‌ است‌. اما نه‌ با هدف‌ بررسی‌ تاریخ‌، هنر و مبانی‌ موسیقی‌، بلکه‌ با توجه‌ به‌ بازتاب‌ آن‌ در جان‌های‌ شنوندگان‌.

جبران‌، موسیقی‌ را زبان‌ جان‌ دانسته‌ و نغمه‌های‌ آن‌ را چون‌ نسیم‌ با طراواتی‌ که‌ تار احساس‌ را به‌ جنبش‌ می‌آورد برشمرده‌ است‌. او، موسیقی‌ را مجموعه‌ای‌ از نواهای‌ غم‌انگیز و پیوندی‌ از نغمه‌های‌ شادی‌افزا دانسته‌ و آن‌ را به‌ چراغی‌ تشبیه‌ کرده‌ است‌ که‌ تاریکی‌ جان‌ را از میان‌ می‌برد و دل‌ را روشنایی‌ می‌بخشد. او موسیقی‌ را همچون‌ شعر و نقاشی‌ دانسته‌، چرا که‌ در بردارنده‌ی‌ حالات‌ گوناگون‌ انسان‌ و ترسیم‌کننده‌ی‌ حالات‌ مختلف‌ دل‌ و به‌ تصویر کشنده‌ی‌ زیباترین‌ خواسته‌های‌ جسم است‌.

درباره کتاب عروسان دشت:

مجموعه‌ی‌ سه‌ داستان‌ است‌ با عنوان‌های‌: خاکستر نسل‌ها و شراره‌ی‌ جاویدان‌. ، ارتای‌ بانی و یوحنای‌ مجنون‌..

قهرمان‌ داستان‌ اول‌، کاهنی‌ افسانه‌ای‌ است‌ که‌ معشوقه‌اش‌ از دنیا رفته‌ و او سرگردان‌ و پریشان‌ و آواره‌ شده‌ است‌، اما عشق‌ او چون‌ شراره‌ای‌ به‌ زیر خاکستر نسل‌ها باقی‌ می‌ماند و در دل‌ زن‌ و مردی‌ روستایی‌ جوانه‌ می‌زند تا از لذت‌ عشق‌ جاودان‌ بهره‌مند شوند.

داستان‌ دوم‌، حکایت‌ تأسف‌بار دختر یتیمی‌ است‌ که‌ مورد تجاوز قرار گرفته‌ و باردار شده‌ است‌ و خانواده‌اش‌ او را طرد کرده‌اند. او چاره‌ای‌ نمی‌یابد جز این‌ که‌ برای‌ سرپرستی‌ کودک‌ خویش‌، به‌ خودفروشی‌ روی‌ آورد. روزگار بر او تنگ‌ آمده‌ و همه‌ی‌ امیدهای‌ زندگانی‌ را از او سلب‌ می‌کند. در این‌ حال‌، نویسنده‌ او را می‌یابد و اینگونه‌ او را دلداری‌ می‌دهد که‌: خوشحال‌ باش‌ که‌ گلی‌ پایمال‌ شده‌ هستی‌ و نه‌ گامی‌ لگدکننده..

داستان‌ سوم‌، حکایت‌ چوپانی‌ است‌ که‌ سرگرم‌ خواندن‌ عهد جدید شده‌ و از رمه‌ی‌ خویش‌ غافل‌ می‌گردد. گوسفندانش‌ از علفهای‌ صومعه‌ می‌خورند و راهبان‌ از او به‌ خشم‌ آمده‌ و وی‌ را مورد ستم‌ قرار می‌دهند.

فهرست مطالب کتاب

کتاب اول: موسیقی
یادداشت ‌ناشر
موسیقی
نهاوند
اصفهان‌
صبا
رَست‌
کتاب دوم: عروسان دشت
مارتای‌ بانی‌
یوحنای‌ مجنون‌
خاکستر نسل‌ها و شراره‌ی‌ جاودان‌
 

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب موسیقی و عروسان دشت
نویسنده
مترجممهدی سرحدی
ناشر چاپیانتشارات کلیدر
سال انتشار۱۳۹۴
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات88
زبانفارسی
شابک978-964-7650-30-2
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
رایگان - 0 یورو
افزودن به کتابخانه

نقد، بررسی و نظرات کتاب موسیقی و عروسان دشت

Shaahin
۱۴۰۳/۱/۱
دوسش دارم... خصوصا کتاب " عیسی پسر انسان"همین قدر می دونم که جبران خلیل رو " نیچه ی" جهان عربمی دونن و سبک نویسندگی اش توی بیشتر اًثارش، همون"گزیده گویی " نیچه است... اما کاملا مستقل... البته یه بار هم یه مقاله خوندم که درباره ی نسبت های جبران خلیلبا "میرزاده ی عشقی" مقایسه های جالبی کرده بود...
Mohammad Bagheri
۱۴۰۱/۴/۱۶
داستان اول تا حدی پرش از موقعیت‌های مختلف و کلی گویی بود، داستان دوم به نظر تقابل بنیادگرایی و ایدئولوژی واقعی با دینداری نسخه ویرایش شده و تغییریافته به ظاهر دینداران بود، داستان سوم به نظرم تا حد زیادی نامفهوم بود، فکر می‌کنم اون هم بخاطر اینه که مفاهیم بیان شده ضمن داستان سوم در فرهنگ ما وجود نداره.
ستایش کاکاوند
۱۴۰۳/۱/۲
بخش نخست در مورد جایگاه موسیقی و توضیحاتی در این مورده؛ در ادامه هم سه تا داستان اومده، که در مورد مظلومیت زنان، سوءاستفاده روحانیون از کتاب مقدس و سومی هم یه داستان عاشقانه ست که بر بستر تناسخ شکل گرفته
Sepid Mmm
۱۴۰۱/۶/۲۰
کتاب خوبی بود به کسانی که طرفدار داستان‌های پند آموز هستند مناسب است داستان‌ها کوتاه بودند و من مشتاق بودم که بتوانم صوتی این کتاب را میز پیدا کنم چرا که با آواز موسیقی و فضای جداگانه برای هر کدام بیشتر می‌توان انس گرفت
Ahmad
۱۴۰۱/۱۱/۲۲
جالب نبود اصلا‌ام طوری که تعریف کرده بودند نبود.
فقط دو تا از تصنیف‌های ایرانی را معرفی کرده بود که فقط همان جالب بود
نکته جالب آن همین موسیقی بود که بعداً به کشورهای عربی رفته است
آریا هخامنشی
۱۳۹۹/۱/۱۴
کتاب جالبی بود اما به نظر من، شاید اگر این کتاب صوتی بود وهر داستان را با موسیقی مخصوصش تعریف می‌شد بهتر بود چون تاثیر خیلی بهتری دارد.
مهدیا طیب
۱۴۰۳/۱/۴
زیبا بود.. این نویسنده محشر هستند
Judy
۱۴۰۱/۱۰/۵
دوستش دارم😍👌🏻🤩 خوب بود
Tayebe Ahmadi
۱۴۰۱/۷/۱
نتونستم‌ با کتاب ارتباط برقرار کنم
Saharp
۱۴۰۰/۱۲/۲۴
با سلیقه من جور نبود
هدیه صباغ
۱۴۰۰/۴/۱۰
صوتیش قطعا بهتر خواهد بود
Negin
۱۴۰۳/۱/۱۰
خیلی کتاب مفیدی بود
مشاهده همه نظرات 12

راهنمای مطالعه کتاب موسیقی و عروسان دشت

برای دریافت کتاب موسیقی و عروسان دشت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.