معرفی و دانلود کتاب نگاه ناب: آوار آفتاب (کتاب سوم)

عکس جلد کتاب نگاه ناب: آوار آفتاب (کتاب سوم)
قیمت:
35000 تومان - 4.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب نگاه ناب: آوار آفتاب (کتاب سوم) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب نگاه ناب: آوار آفتاب (کتاب سوم) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب نگاه ناب: آوار آفتاب (کتاب سوم)

کتاب سوم از مجموعه کتاب های تحلیلی سهراب سپهری

از انتشار زندگی خواب‌ها پنج سال گذشت. در این پنج سال، مسایل زیادی اتفاق افتاد. جامعه از لحاظ تشنجات سیاسی به یک آرامش نسبی رسیده و سهراب دوره کلاسیک نقاشی خود را در دانشکده هنرهای زیبا به پایان رسانده بود و در اداره کل هنرهای زیبا در قسمت موزه‌ها به کار مشغول شد. او در این ایّام، اشعار ژاپنی را ترجمه می‌کرد.

این کتاب چه از لحاظ فرم و چه از لحاظ محتوا با دوره‌های قبل متفاوت است. در این دوره، سهراب آرام آرام ناامیدی‌ها و تیره‌روزی‌ها را کنار گذاشته است. دیگر شب برای او سمبل اندوه و غم و رنج نیست. دیوارها قیراندود و شاخه‌ها و سنگ‌ها افسرده نیستند. زمان، بیش‌تر طرفدار روشنی و نور است و فضای خانه دیگر مه‌آلود نیست. شب بی‌مرز نیست و هیچ رنگی کنار او حیات خود را تیره‌گون نمی‌یابد. سرگذشت او دیگر به هیچ زهر تلخ‌آلودی آغشته نیست. در این کتاب، آفتاب هویدا شده است و ساحل پیدا و دیگر هیچ چیز بیهوده نیست. شاعر آرام آرام از خواب زندگی بیدار شده است و باران نور از شبکة دهلیزهای بی‌پایان فرو می‌ریزد.

مجموعه آوار آفتاب مقدمه‌ای است که شاعر به کشف خویشتن خویش می‌پردازد. چیزی که در زندگی خواب‌ها گم شده بود، و شاعر گاهی مرثیه‌وار از این گمشده یادی به خاطر می‌آورد. طرز بیان این کتاب هر چند نسبت به قبل ساده‌تر است اما به نوبه خود با پیچیدگی لفظ نیز همراه و در بعضی موارد گنگ و نامفهوم است. انگار که چیزی مبهم می‌خواهد زبان باز کند و این باز شدن زبان در کتاب‌های بعد اتفاق می‌افتد.

این نوع تحلیل و تفسیر از مجموعه‌ی اشعار هشت کتاب در نوع خود بدیع و تازه است و چه بسا در ادبیات معاصر و شعر نو اولین کار مفصلی است که تاکنون به رشته‌ی تحریر در آمده است.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب نگاه ناب: آوار آفتاب (کتاب سوم)
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات کلیدر
سال انتشار۱۳۹۴
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات156
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب‌های نقد و بررسی، کتاب‌های شعر پارسی
قیمت نسخه الکترونیک
35000 ت - 4.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب نگاه ناب: آوار آفتاب (کتاب سوم)

میترا بیات
۱۳۹۹/۴/۶
به نظرم کتاب خوب و مفیدی هست از جنبه‌های مختلف ب ابیات نگاه کرده و شما رو به عمق معانی شعر سهراب آشنا میکنه
زهرا محمدی
۱۳۹۸/۸/۱۸
بسیار لذت بردم و به شدت به علاقه مندان سهراب سپهری پیشنهاد میکنم.
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب نگاه ناب: آوار آفتاب (کتاب سوم)

برای دریافت کتاب نگاه ناب: آوار آفتاب (کتاب سوم) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.