معرفی و دانلود کتاب نگاه ناب: حجم سبز (کتاب هفتم)

عکس جلد کتاب نگاه ناب: حجم سبز (کتاب هفتم)
قیمت:
35000 تومان - 4.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب نگاه ناب: حجم سبز (کتاب هفتم) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب نگاه ناب: حجم سبز (کتاب هفتم) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب نگاه ناب: حجم سبز (کتاب هفتم)

کتاب هفتم از مجموعه کتاب های تحلیلی سهراب سپهری

"حجم سبز" نام مجموعۀ اشعاری است که دارای 25 قطعه شعر می­باشد. این کتاب یک سال پس از شعر بلند "مسافر" به صورت کتاب مستقلی توسط انتشارات روزن به چاپ رسید، یعنی در بهمن سال 1346. در این سال سپهری یک نمایشگاه انفرادی نقاشی در گالری سیحون تشکیل داد و بعد پس از انتشار کتابش، شب شعری نیز در گالری روزن برگزار کرد. این کتاب نیز همانند کتاب شرق اندوه، از 25 قطعه شعر تشکیل شده است که از لحاظ محتوا و مفهوم می­توان گفت کامل­ترین کتاب در مجموعۀ هشت کتاب می­باشد. زبان سپهری در این مجموعه از ابهام و پیچیدگی کم­تری برخوردار است. حجاب استعاره­ های پی­درپی و تصویرهای ابهام ­آمیز جای خود را به واژه ­های شفاف و ترکیب­های روشن و بدیع داده ­اند، گویی سفر او به سرمنزل مقصود رسیده است. و این مسافر تنها که از حرارت تکلیم در تب و تاب بود اکنون به آرامش عارفانه­ ای دست یافته است.

این نوع تحلیل و تفسیر از مجموعه‌ی اشعار هشت کتاب در نوع خود بدیع و تازه است و چه بسا در ادبیات معاصر و شعر نو اولین کار مفصلی است که تاکنون به رشته‌ی تحریر در آمده است.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب نگاه ناب: حجم سبز (کتاب هفتم)
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات کلیدر
سال انتشار۱۳۹۴
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات336
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب‌های نقد و بررسی، کتاب‌های شعر پارسی
قیمت نسخه الکترونیک
35000 ت - 4.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب نگاه ناب: حجم سبز (کتاب هفتم)

Hemmat .N
۱۳۹۵/۶/۲۱
بدون اغراق شرح و تفسیر استاد ضرابی‌ها بر هشت کتاب سهراب در نوع خود بسیار بدیع وعالی است. استاد در این کتاب صرفا به شرح و تفسیر اندیشه‌های سهراب سپهری پرداخته و در این زمینه بسیار موفق عمل کرده است. بدون تردید تفسیر ایشان بهترین تفسیر اشعار و اندیشه‌های سهراب سپهری است.
Heliya Moghaddam
۱۳۹۹/۵/۲۲
بی شک یکی از بهترین تفسیر‌ها در مورد شعر سهراب است و حتی میشود گفت به معنای واقعی تاویل آنست و بهترین درک را به مخاطب آثار او هدیه میکند...
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب نگاه ناب: حجم سبز (کتاب هفتم)

برای دریافت کتاب نگاه ناب: حجم سبز (کتاب هفتم) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.