معرفی و دانلود کتاب پرده جهنم

عکس جلد کتاب پرده جهنم
قیمت:
25000 تومان - 2.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب پرده جهنم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پرده جهنم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پرده جهنم

کتاب پرده جهنم، مشتمل بر دو داستان کوتاه با عنوان‌های «پرده جهنم» و «تارعنکبوت» است. داستان‌های رینوسوکه آکوتاگاوا از عناصر خیالی و زیبایی ادوار قرون میانه ژاپن بهره می‌برد.

داستان‌های این مجموعه شامل شاهکار ادبی رینوسوکه آکوتاگاوا به نام «پرده جهنم» و مربوط به همین دوران میانه است و داستان دیگر نیز جنبه تمثیلی دارد و پیرامون فرصتی است که یک گناهکار برای فرار از جهنم می‌یابد.

پرده جهنم (Hell Screen) داستان نقاشی درباری و متکبر است. به روایت یکی از خادمان قصر، پادشاه شیفته دختر این نقاش چیره‌دست است اما دختر می‌خواهد عفت خود را حفظ نماید. سرانجام روزی پادشاه از نقاش می‌خواهد پرده‌ای از جهنم را برایش بکشد و او که مایل است هر آنچه تصویر می‌کند، مطابق واقعیت باشد، از پادشاه می‌خواهد کالسکه‌ای همراه با زنی زیبا در حال سوختن برایش فراهم کند تا او بتواند از آن ایده بگیرد. پادشاه دختری را در کالسکه نشانده و قربانی طراحی این پرده می‌نماید...

ریونوسوکه آکوتاگاوا (Ryuosuke Akutagawa)، نویسنده داستان کوتاه ژاپنی بود که در عصر تایشو ژاپن فعالیت می‌نمود. از او به عنوان پدر داستان کوتاه ژاپن نام برده می‌شود. در ژاپن همه ساله جایزه‌ای ادبی به نام جایزه آکوتاگاوا اهدا می‌شود که برگرفته از نام اوست.

در بخشی از کتاب پرده جهنم می‌خوانیم:

شکی نبود که چنین مردی می‌توانست در آثار خود به مقدسات نیز توهین کند: او به هنگام نقاشی خدای محبوب کیس شوتن از چهره یک هرزه‌ی عادی استفاده می‌کرد و الگوی وی برای به تصویر کشیدن فودوی قدرتمند آتشین، ‌مجرمی بود که به انجام کار اجباری در قصر محکوم شده بود. ‌اگر کسی سعی می‌کرد به او هشدار دهد که خود را در معرض خطر قرار می‌دهد، ‌او با ژستی معصومانه پاسخ می‌داد "اما من تنها کسی هستم که تمام این خدایان را به تصویر کرده‌ام و با این حال به من می‌گویی که بودا و خدایان قصد تنبیه مرا دارند؟"

فهرست مطالب کتاب

پرده جهنم
تار عنکبوت

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پرده جهنم
نویسنده
مترجممرضیه خسروی
ناشر چاپینشر روزگار نو
سال انتشار۱۳۹۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات80
زبانفارسی
شابک978-600-7339-24-4
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
25000 ت - 2.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب پرده جهنم

کاوه عزیزی
۱۳۹۶/۸/۳۰
عالیه. داستان اول درباره یک نقاش درباری مغرور و دخترشه و دومی درباره کسی که فرصت فرار از جهنم به‌اش داده میشه.
Mina Asadi
۱۳۹۶/۹/۱۵
فقط داستان اولش قسمت اخر خوب بود
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب پرده جهنم

برای دریافت کتاب پرده جهنم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.