معرفی و دانلود کتاب ژوزف جوگاشویلی: استالین حاکم نصف جهان

عکس جلد کتاب ژوزف جوگاشویلی: استالین حاکم نصف جهان
قیمت:
۲۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ژوزف جوگاشویلی: استالین حاکم نصف جهان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ژوزف جوگاشویلی: استالین حاکم نصف جهان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ژوزف جوگاشویلی: استالین حاکم نصف جهان

کتاب ژورنالیست پترزبورگی النا پرودنیکووا تلاش در جهت نوشتن بیوگرافی شخص استالین و ارائه‌ی تصویر روانشناسی رهبر خلق‌هاست. خود ویژه بودن روش نویسنده در این است که از تفسیر رایج استالین به‌عنوان آدمی سرد، حسابگر، دوراندیش و سنگدل فاصله می‌گیرد و از دیدگاهی کاملاً متضاد او را مورد ارزیابی قرار می‌دهد. قهرمان کتاب شاعر است، کسی که نیروی خلاقه‌ی عظیم خود را در کار اداره‌ی حکومت صرف می‌کند، رجل حکومتی است، کسی که کشورش برای او برتر از هر چیزی است، کسی که در شخصیت او چیزهای غیرعادی وجود نداشت.

بخش هایی از مقدمه کتاب:

همه‌ی آن‌هایی که درباره‌ی استالین به مثابه انسان می‌نویسند (به غیر از شمایل‌کش‌های مذهبی- کلیسایی کمونیست، اما نوشته‌های آنان با استالین واقعی چه ارتباطی دارد؟)، همگی توضیح معماهای شخصیت او را در مجاری بد می‌جویند. آدم بد، آدم خطرناک، اما با وجود این واجد برخی صفات نیک، زیرا زندگی او مستقیماً به زندگی کشور وابسته بود. شاید، او این کشور را حتی با عشق بسیار هول‌آور ستمکار دوست می‌داشت. او را به مثابه سوپرماکیاول کامل ارزیابی می‌کنند - تردید ندارند، خیرخواه کشورش، اما علاوه برآن سرد، حسابگر، دوراندیش و سنگدل بود، کسی که در استفاده از وسیله محدود نبود - چنان ماشین سیاسی ایده‌آلی که متضمن ترحم نبود. علاوه برآن، تمام توان و مهارت خود را در ظریف‌شده‌ترین پسیکولوژیسم به کار می‌بندند، زیرا فاکت‌ها ظاهراً روی این تصویر ملاحظه نمی‌شوند، پس آن‌ها را زورچپان می‌کنند، خراب می‌کنند، خرد می‌کنند، باور نکردنی‌ترین شرح و تفاسیر را درباره‌اش ارائه می‌دهند، اما حتی یک گام از الگوی ماندگار فاصله نمی‌گیرند. انسان طوری ساخته شده است که از هر حقیقت مکرر تکرار‌شده‌ برای خود بت می‌آفریند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
I
آزاد به دنیا آمد
گوری (Gori)
مدرسه‌ی علوم دینی (سمیناری)
آغاز
باتوم. اولین بازداشت
طرد شده از انقلاب
کوبا(Koba) به سوی رزم می‌تازد
در گرداب زندان‌ها و تبعیدها
تبعیدگاه تورخانسک
میانپرده ای بر قله ی موج
II
هرچه بیشتر و بیشتر
دوران مرتب‌کردن
نادژدا
لنین و استالین
از شخص دومی به شخص اولی
خانه
بلشویسم همیشگی
اگر فردا جنگ...
ΠI
حاکم نصف جهان
دروغ و راست درباره‌ی 22 ژوئن
فرزندان سرفرماندهی و جنگ
پس از جنگ
آخرین نبرد کوبا

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ژوزف جوگاشویلی: استالین حاکم نصف جهان
نویسنده
مترجمبابل دهقان
ناشر چاپینشر شورآفرین
سال انتشار۱۳۹۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات250
زبانفارسی
شابک978-600-6955-44-5
موضوع کتابکتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب ژوزف جوگاشویلی: استالین حاکم نصف جهان

برای دریافت کتاب ژوزف جوگاشویلی: استالین حاکم نصف جهان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.