معرفی و دانلود کتاب کارل مارکس، زندگی یک قرن نوزدهمی

عکس جلد کتاب کارل مارکس، زندگی یک قرن نوزدهمی
قیمت:
50000 تومان - 5.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کارل مارکس، زندگی یک قرن نوزدهمی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کارل مارکس، زندگی یک قرن نوزدهمی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کارل مارکس، زندگی یک قرن نوزدهمی

در یک قرن و نیم گذشته و به‌ویژه از آغاز سده‌ بیستم تاکنون، کمتر موضوعی در حوزه علوم انسانی مطرح شده که نام کارل مارکس در آن نیامده باشد. هزاران کتاب و مقاله درباره زندگی و آثار او نوشته شده و تاثیرش بر جهانِ پس از خودش، از منظرهای گوناگون واکاوی شده است. یک سوی طیف نویسندگان این آثار، شیفتگان مارکس ایستاده‌اند و سوی دیگرش مخالفان سرسخت وی. در میانه این طیف نیز پژوهش‌های دانشگاهی قرار دارد که در آنها کوشش شده است، زندگی و آثار مارکس «بی‌طرفانه» بررسی شود.

کتاب «کارل مارکس: یک زندگی قرن نوزدهمی‌» اثری است در نقادی بی‌پرده مارکس و تلاش مولف در سراسر کتاب این بوده است که نشان دهد مارکس با همه بزرگی‌اش آغشته به انواع تعارض‌ها و تضادهاست.

حسن بزرگ کتاب حاضر از این جنبه، شاید این باشد که به خواننده نشان می‌دهد کارل مارکس در حوزه تفکر فلسفی و اقتصادی، بشر را گامی بزرگ به پیش رانده، در حوزه عمومی منشا تحولاتی مهم شده و در عرصه خصوصی یک انسان معمولی بوده که مانند دیگران عاشق می‌شده، با پدر و مادرش دعوا می‌کرده، دوستی‌ها و دشمنی‌هایی داشته، در مرگ فرزندانش زار می‌زده و بی‌تابی می‌کرده و با آنکه از نمادهای خرد‌گرایی مدرن و مخالف هر نوع اندیشه فئودالی بوده، بارها به دوئل توسل جسته که از نمادهای اشرافیت و اثبات نجابت است.

دست آخر اینکه کتاب «کارل مارکس: یک زندگی قرن نوزدهمی‌»، اگرچه چندان به واکاوی و نقد مباحث بنیادی مارکس، به‌ویژه اقتصاد سیاسی وی نپرداخته است، تصویری جامع از زندگی خصوصی و اجتماعی مارکس، و اندیشه فلسفی، فعالیت‌های سیاسی، و آرزوهای برآورده شده، محقق‌نشده و ناتمام وی ترسیم کرده است. عکس‌های انتهای کتاب، چینش تصویری سنجیده‌ای است از آغاز و فرجام زندگی مردی که رویایش نشاندن تندیس آزادی و عدالت بر دروازه جهان بود، اما اکنون در گورستان «های‌گیت‌» لندن زیر تندیسی آرمیده است که نگاهش به دور‌دست‌هایی است بسان آرمان‌شهری که مارکس می‌خواست و ندید و شاید دیگران هم هرگز نبینند.  اما اینکه مارکس در دهه دوم قرن بیست و یکم هم می‌تواند موضوع یک کتاب پرآوازه باشد، خودش شاید نشان از این باشد که تلاش خستگی‌ناپذیر «مرد، پدر، مبارز، اقتصاددان، و فیلسوف» در میان آن همه مشکلات زندگی، برای شناختن و شناساندن جهان، چندان هم بی‌حاصل نبوده و بد یا خوب مُهر خود را بر زمانه زده و همچنان تاثیرگذار است.

 

فهرست مطالب کتاب

مقدمه ترجمه فارسی
پیش‌گفتار
بخش اول: شکل‌گیری
فصل یکم: پسر
فصل دوم: دانشجو
فصل سوم: سردبیر
فصل چهارم: تبعید
فصل پنجم: انقلابی
بخش دوم: مبارزه
فصل ششم: شورشی
فصل هفتم: تبعید
فصل هشتم: ناظر
فصل نهم: کنشگر
بخش سوم: میراث
فصل دهم: نظریه‌پرداز
فصل یازدهم: اقتصاددان
فصل دوازدهم: زندگی خصوصی
فصل سیزدهم: کهنه‌کار
فصل چهاردهم: اسطوره
یادداشت ها
کتابنامه
پیوست تصویری

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کارل مارکس، زندگی یک قرن نوزدهمی
نویسنده
مترجماحمد تدین، شهمین احمدی
ناشر چاپیانتشارات دنیای اقتصاد
سال انتشار۱۳۹۴
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات632
زبانفارسی
شابک978-600-8004-22-6
موضوع کتابکتاب‌های اقتصاد
قیمت نسخه الکترونیک
50000 ت - 5.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کارل مارکس، زندگی یک قرن نوزدهمی

Hemmat .N
۱۳۹۵/۹/۲۳
کارل مارکس، فیلسوف و جامعه شناس آلمانی قرن 19 میلادی است که تحت تأثیر اندیشه‌های «هگل» قرار داشته است. هیچ متفکر قرن نوزدهم، آن تأثیر مستقیم، قدرتمند و آگاهانه‌ای که مارکس بر بشر داشته، نداشته است!! مارکس در تئوری «ماتریالیسم دیالکتیک» و تفسیر تاریخ هم تحت تأثیر هگل بوده است وهم «فوئر باخ». مارکس می‌گفت: هگل جهان را روی سر گرفته بود، اما من آنرا زمین گذاشتم.
فائزه خضری
۱۳۹۶/۳/۲۴
کتابی بسیار عالی و خواندنیست از دست ندهید!!!!
فرشید اینانلو
۱۳۹۵/۷/۲۹
کتابا واقعا عالی هستند
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب کارل مارکس، زندگی یک قرن نوزدهمی

برای دریافت کتاب کارل مارکس، زندگی یک قرن نوزدهمی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.