معرفی و دانلود کتاب آموزش پیش از دبستان چیست، چرا، چگونه؟

عکس جلد کتاب آموزش پیش از دبستان چیست، چرا، چگونه؟
قیمت:
10000 تومان - 1.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آموزش پیش از دبستان چیست، چرا، چگونه؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آموزش پیش از دبستان چیست، چرا، چگونه؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آموزش پیش از دبستان چیست، چرا، چگونه؟

کتاب آموزش پیش از دبستان چیست، چرا، چگونه؟ نوشته‌ی سید محمد حسینی ابتدا معنای آموزش قبل از دبستان و گستره‌ی آن را مورد بررسی قرار می‌دهد، سپس به مبحث شناخت کودک تحت عناوین ویژگی‌های رشد، توان یادگیری و خلاقیت و آموزش یا غنی‌سازی محیط پرداخته است.

آنچه در کتاب حاضر مورد توجه است، بدون شک مسئله آموزش می‌باشد. در رابطه با مسئله آموزش دو مطلب مورد نظر است؛ یکی اینکه باید معنای مورد نظر از آموزش مشخص شود و دیگر اینکه آموزش برای کودک پیش دبستانی است؛ این کودک دارای چه خصوصیاتی هست.

کودکی که در این دوره به سر می‌برد؛ در محیطی که با آن در تعامل است قرار دارد و همین اساس یادگیری او را تشکیل می‌دهد. در چنین وضعیتی که کودک با محیط غنی شده در تعامل هستند، آنچه رخ می‌دهد فرایند یاددهی و یادگیری است. آنچه که اجزاء محیط غنی شده را تشکیل می‌دهد و موجبات ارائه تجربیاتی را برای کودک فراهم می‌کند، عبارتند از: ادبیات کودک، بازی‌های آموزشی، برنامه‌های رادیو-تلویزیونی و...

آموزش قبل از دبستان بدین معناست که کشش و ظرفیت آموزشی کودک خود را درک کنید، خواسته‌های مغز در حال رشد وی را بفهمید، او را به آموختن آنچه که دوست دارد راضی کنید، همانطور که سعی دارید دریابید چه غذایی را دوست دارد.

همانطور که می‌دانید، دوره‌ی قبل از دبستان کودک یکی از حساس‌ترین بخش‌های زندگی اوست. بنابراین باید اطلاعاتی در اختیار او بگذارید که مغز در حال رشد کودک به آن نیاز دارد؛ تا او در اولین سال‌های شکل‌گیری مغز و فکرش بتواند به رشد ممکن خود برسد.

در بخشی از کتاب آموزش پیش از دبستان چیست، چرا، چگونه؟ می‌خوانیم:

ما در این دوره، در رابطه با آموزش، دو وظیفه‌ی مشخص و حیاتی داریم. اول اینکه باید به شناخت کودک پرداخت و دوم اینکه محیط و توان آن را مورد توجه قرار دهیم.
شناخت کودک از این جهت که بدانیم ویژگی‌های رشد او اعم از شناختی، عاطفی، اجتماعی و... چگونه است و توان یادگیری او در چه اندازه‌ای قرار دارد.
در رابطه با محیط، باید گفت که ما آموزش را به یک معنا یعنی غنی‌سازی محیط می‌دانیم. لذا باید به جنبه‌های مختلف آن پرداخت. این که محیط متشکل از چه عواملی است؟ چه توان بالقوه‌ای دارد؟ چگونه می‌توان آن را به گونه‌ای ترتیب داد تا در هر لحظه از مواجه شدن با او، توسط کودک؛ یادگیری مفیدی برایش ایجاد کند؟ و...
یک بحث باقی می‌ماند و آن اینکه چگونه می‌توان بین ویژگی‌های رشد کودک، توان یادگیری او و آموزش به معنای غنی سازی محیط، تفاهم به وجود آورد؟ چرا که تلاش در این جهت، یکی از اساسی‌ترین خدماتی است که باید در مورد کودک به انجام رساند.
بنابراین جهت درک ظرفیت آموزشی کودک و فهم خواسته‌های مغز رشد یابنده‌ی او و اینکه باید اطلاعات مفید و ارزنده‌ای را در اختیارش قرار دهیم تا به رشد مورد نظر نایل آید؛ نیاز به این است که ما در دوران قبل از دبستان خصوصیات ویژه‌ای که در هر مرحله، کودک می‌تواند داشته باشد و باید هم به آن برسد، مورد توجه قرار دهیم. یعنی اینکه شناخت کودک و لحاظ کردن آموزش به معنای غنی‌سازی محیط در نقاطی از حیات کودک منجر به خلق توانایی‌هایی در او می‌شود؛ که این توانایی‌ها، پایه و اساس زندگی آتی وی را فراهم می‌کند.
با این توضیحات ابتدا به ویژگی‌های رشدی و توان یادگیری کودک و سپس به محیط و غنی‌سازی آن و آنگاه به ارتباط رشد، یادگیری و آموزش می‌پردازیم.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
فصل اول: بررسی چیستی، چرایی و چگونگی آموزش قبل از دبستان
معنای آموزش قبل از دبستان و گستره آن
فصل دوم: شناخت خصوصیات رشدی و توان یادگیری کودک و شناسایی محیط غنی شده و جمع بین رشد، یادگیری و آموزش
شناخت کودک
ویژگی‌های رشدی کودک
یادگیری تراکمی
محیط و غنی سازی آن (آموزش)
رشد، آموزش و یادگیری
فصل سوم: شناخت ادبیات کودکان وانواع آن و شناسایی ارتباط رشد کودک با مراحل ارائه داستان‌های واقعی و غیر واقعی
ادبیات کودکان
انواع ادبیات کودکان
شعر
فصل چهارم: آشنایی با مباحث مختلف بازی و ماهیت آن و شناخت بازی‌های آموزشی و انواع آن
بازی‌های آموزشی
تعریف بازی
تئوری "پیاژه" در مورد بازی
انواع بازی‌های آموزشی
تحول در اصطلاح بازی آموزشی
بازی آموزشی و استراتژی آموزشی
فصل پنجم: آشنایی با دو الگوی آموزش مفاهیم تحت عنوان: الگوی تکوین مفهوم و الگوی دریافت مفهوم
الگوهایی برای آموزش مفاهیم
الگوی تکوین مفهوم
الگوی دریافت مفهوم
منابع و مآخذ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آموزش پیش از دبستان چیست، چرا، چگونه؟
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات سیادت
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات78
زبانفارسی
شابک978-600-8879-48-0
موضوع کتابکتاب‌های کمک آموزشی دبستان، کتاب‌های روانشناسی کودک و نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک
10000 ت - 1.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب آموزش پیش از دبستان چیست، چرا، چگونه؟

برای دریافت کتاب آموزش پیش از دبستان چیست، چرا، چگونه؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.