معرفی و دانلود کتاب آن از گرین گیبلز

عکس جلد کتاب آن از گرین گیبلز
قیمت:
10000 تومان - 1.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آن از گرین گیبلز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آن از گرین گیبلز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آن از گرین گیبلز

کتاب آن از گرین گیبلز اثری مشهور از لوسی مود مونتگمری، نخستین جلد از مجموعه هشت جلدی آن شرلی، سرگذشت زندگی دختر بچه‌ای یتیم را روایت می‌کند که با وجود زندگی سخت و پر مشقتش سرشار از امید و آرزو‌های رنگارنگ است.

بی‌شک آن شرلی نه تنها یکی از محبوب‌ترین و مشهورترین رمان‌های زمان خود بلکه یکی از معروف‌ترین آثار تاریخ ادبیات جهان است. اثری که سرگذشت پر فراز و نشیب دختر بچه‌ای کک مکی با موهایی سرخ به نام آن شرلی را روایت می‌کند. دختری سخت کوش، مهربان و با قوه‌ی تخیلی بی‌حد و مرز که با وجود گذشته‌ای تلخ قصد دارد تا زندگی‌اش را از نو بسازد. او با اینکه می‌داند در این راه سختی‌های بسیاری را باید متحمل شود، اما آینده را روشن و زیبا می‌بیند، به همین جهت خود را برای هر مشکلی آماده کرده و با هر شرایطی منطبق می‌سازد.

آن شرلی در پرورشگاه بزرگ شده اما در 10 سالگی سرپرستی‌اش به دست خواهر و برادری سالخورده که کارشان مزرعه‌داری است واگذار می‌شود و به عمارت گرین گیبلز در روستای اونلی می‌رود. در این روستا زندگی آنِ به کلی تغییر کرده و رنگ و بویی تازه می‌گیرد. او با سخت کوشی فراوان به تحصیل ادامه داده و با اتفاقات تلخ و شیرین بسیاری مواجه می‌شود.

لوسی مود مونتگمری (Lucy Maud Montgomery) شخصیت ظاهری آن شرلی را در کتاب آن از گرین گیبلز (Anne of green gables) از عکس «اولین نسبیت» که از مجلهٔ «متروپولیتن» بریده و به دیوار اتاقش کوبیده شده بود، وام گرفته است. او با نگارش داستانی روح نواز و سرشاز از توصیفات زیبا، توانسته شخصیتی را خلق کند که هنوز بر سر زبان‌ها بوده و تکرار ناشدنی باشد.

کتاب حاضر به چندین زبان زنده‌ی دنیا ترجمه شده و تا اکنون 50 میلیون نسخه از آن به فروش رسیده است. همچنین لازم به ذکر است که فیلم، سریال، تئاتر و نمایش‌های بسیاری به اقتباس از این رمان ساخته شده‌اند.

در بخشی از متن کتاب آن از گرین گیبلز می‌خوانیم:

خانم راشل لیند فضول شهر بود. او با شوهر آرام و مهربانش در کنار جاده‌ی اصلی آونلی زندگی می‌کردند. آونلی شهری در جزیره‌ی پرنس ادوارد در کانادا است.

خانم راشل که با این نام شناخته می‌شد، ساعت‌ها در ایوان خانه‌اش می‌نشست و به تمام اتفاقات توجه می‌کرد. هیچ‌چیزی از چشم‌های خانم راشل دور نمی‌ماند. اگر اتفاق جالبی را می‌دید، تا کل ماجرا را کشف نمی‌کرد، از پا نمی‌نشست. این دقیقاً همان چیزی بود که در یک روز گرم خرداد اتفاق افتاد.

او مشغول بافتن بود که همسایه‌اش، متیو کاتبرت، را در حال خارج شدن از خانه دید. از آنجایی که متیو مردی خجالتی بود که هرگز خانه‌اش را ترک نمی‌کرد، تعجب خانم راشل برانگیخته شد. اینکه متیو بهترین کت و شلوارش را پوشیده بود، قضیه را جذاب‌تر می‌کرد. خانم راشل مصمم بود تا سر دربیاورد که متیو کجا می‌رود.

خانم راشل با خودش تصمیم گرفت: «بعد از چای یه سر به گرین گیبلز می‌زنم و ته‌توی ماجرا رو از ماریلا درمیارم که متیو کجا رفت و چرا؟» ماریلا خواهر متیو بود. هر دو تمام عمر در آونلی زندگی کرده بودند و هرگز ازدواج نکردند.

«متیو معمولاً این وقت از سال به شهر و به دیدن کسی نمی‌رفت...» خانم راشل با خودش زمزمه کرد: «من یه لحظه هم آرامش ندارم تا بفهمم چی باعث شد که متیو امروز از شهر بیرون بره.»

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: در انتظار محموله‌ای خاص
فصل 2: یتیم دختر است
فصل 3: ماریلا شوکه می‌شود
فصل 4: تصمیمی گرفته شد
فصل 5: خانم راشل وحشت‌زده می‌شود
فصل 6: معذرت‌خواهی آنِ
فصل 7: درس‌های خسته‌کننده
فصل 8: دوست جدید
فصل 9: لوده‌ای در مدرسه
فصل 10: مهمانی چای وحشتناک
فصل 11: دوستی مجدد
فصل 12: حادثه‌ای غم‌انگیز
فصل 13: درس‌هایی فوق‌العاده برای آنِ
فصل 14: تصمیم سخت

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آن از گرین گیبلز
نویسنده
مترجمسمیرا رامسری
ناشر چاپیانتشارات دادجو
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات96
زبانفارسی
شابک978-622-6210-87-4
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان، کتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک
10000 ت - 1.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آن از گرین گیبلز

سحر حیدری
۱۳۹۸/۱۲/۱۹
من عاشق داستان آنه شرلی هستم و به نوعی با این شخصیت همزاد پنداری میکنم
s r
۱۳۹۹/۱/۲۶
سلام دوستان، لازم دیدم با توجه به کامنت‌ها یه توضیح در مورد این کتاب بدم و اون اینکه کتاب ترجمه خلاصه کتاب آنِ از گرین گیبلز هست و در واقع کتاب خلاصه شده برای نوجوون هاست که خوندنش براشون روان تر و ساده تر باشه.
میترا ن
۱۳۹۹/۱/۱۳
خیلی خوب بود، با وجودیکه چندین بار فیلم و کارتون این داستان رو دیده بودم، باز هم با اشتیاق خوندمش. من که خیلی دوست داشتم..
اسرا چاک
۱۳۹۹/۲/۱۸
این کتاب جزو بهترین کتاب‌هایی است کە من خوندم.... . البتە من مجموعەی هشت جلدیشو خوندم.... . من کلا با انی شرلی زندگی میکنم...
تینا غفاری
۱۳۹۹/۱/۲۰
20 حرف نداره عاشقش شدم هرچقدر هم بخونید کمه. من برای خرید حتی حاضرم 100 تومان بدم
ستایش سلطان سنجری
۱۴۰۰/۶/۱۹
کتاب خیلی قشنگی بود حتما پیشهاد میکنم بخونیدش بهترین کتابی بود که تاحالا خوندم و لحظه شماری میکنم که جلد ۲ را بخوانم
pooneh monazzah
۱۳۹۹/۱/۲۵
این خلاصه کتاب اصلیه، لطفا اینو تو توضیحات ذکر کنین
اراد اموده
۱۴۰۰/۸/۱۱
خیلی عالی و باعث میشه کودک کلمات جدید یاد بگیره
ز ش
۱۴۰۰/۲/۷
خیلی از تصاویر کارتون بچگی برام زنده شد، ممنون
آرمین کوثری
۱۳۹۹/۴/۱۶
خیلی عالی بود. من عاشق آنه شرلی ام. ❤❤❤
Noroozi
۱۴۰۱/۸/۲۰
واقعا خیلی زیبا و خواندنی بود
anesthesia null
۱۳۹۹/۲/۱۷
عالی بود 🤩🤩🤩💝
وانیا فیروزروز
۱۴۰۱/۶/۳۰
واقعاً کتاب خوبیه
مشاهده همه نظرات 13

راهنمای مطالعه کتاب آن از گرین گیبلز

برای دریافت کتاب آن از گرین گیبلز و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.