معرفی و دانلود کتاب استراتژی امنیت ملی سایبری ترکیه (وزارت امور حمل ونقل دریایی و ارتباطات) 2019 - 2016

عکس جلد کتاب استراتژی امنیت ملی سایبری ترکیه (وزارت امور حمل ونقل دریایی و ارتباطات) 2019 - 2016
قیمت:
20000 تومان - 2.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب استراتژی امنیت ملی سایبری ترکیه (وزارت امور حمل ونقل دریایی و ارتباطات) 2019 - 2016 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب استراتژی امنیت ملی سایبری ترکیه (وزارت امور حمل ونقل دریایی و ارتباطات) 2019 - 2016 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب استراتژی امنیت ملی سایبری ترکیه (وزارت امور حمل ونقل دریایی و ارتباطات) 2019 - 2016

کتاب استراتژی امنیت ملی سایبری ترکیه (وزارت امور حمل ونقل دریایی و ارتباطات) 2019 - 2016 با هدف شناسایی حوادث سایبری و کاهش آن‌ها با کمترین زیان به رشته تحریر درآمده است.

فناوری اطلاعات و ارتباطات اجزای جدایی‌ناپذیر جامعه و اقتصاد شده‌اند و به‌ طور قابل توجهی به توسعه کمک می‌کنند. استفاده از سیستم‌های اطلاعاتی و ارتباطی در کشور در بخش‌های عمومی و خصوصی و همچنین در میان شهروندان و به‌ ویژه در بخش‌های زیربنایی حیاتی مانند انرژی، منابع آبی، بهداشت، ارتباطات حمل‌ و نقل و خدمات مالی، گسترده شده است. فناوری اطلاعات و ارتباطات و به‌ ویژه استفاده از اینترنت، تمام اجزای فضای سایبری را در هم می‌آمیزد که با خطرات و عدم اطمینان از امنیت سایبری همراه می‌شوند.

همان‌طور که مؤسسات و سازمان‌ها به‌ طور فزاینده‌ای از سیستم‌های اطلاعاتی و ارتباطاتی در ارائه خدمات استفاده می‌کنند، اطمینان از امنیت این اطلاعات و سیستم‌های ارتباطی به جنبه مهمی از امنیت ملی و اقتصاد کشور تبدیل شده است.

ضعف‌های امنیتی در سیستم‌های اطلاعاتی و ارتباطی می‌تواند در عملکرد این سیستم‌ها اختلال ایجاد کند یا آن‌ها را مورد سوء استفاده قرار دهد و یا ممکن است منجر به تلفات جانی، زیان‌های بزرگ اقتصادی، اختلال در نظم عمومی و یا مصالحه با امنیت ملی شود. زیان‌های مالی ناشی از حملات سایبری به سطح غیر معمولی رسیده است. گزارش‌های حاصله از سازمان‌ها، مانند انجمن اقتصاد جهانی و شرکت‌های مختلف امنیتی به‌ وضوح این واقعیت را نشان می‌دهد.

این یک واقعیت است که فضای سایبری مزایایی چون ناشناس بودن و محکومیت حملات به سیستم‌ها و داده‌های اطلاعاتی را فراهم می‌کند. شناسایی سرمایه‌گذاران و سازمان‌دهندگان حملات سایبری مداوم و پیشرفته که سیستم‌های اطلاعاتی و داده‌ها را هدف قرار می‌دهند، کار دشواری است. این وضعیت و ویژگی‌ها، خطرات و تهدیدات نامتقارن موجود در فضای سایبری را نشان می‌دهد و مبارزه با آن‌ها را دشوارتر می‌سازد.

اطمینان از امنیت کامل سایبری در چنین محیطی امکان‌پذیر نیست؛ بنابراین، در عوض، هدف این است که خطرات امنیت سایبری را در سطح قابل قبولی کنترل کند. کاملاً واضح است که بودن در یک محیط باز و متصل به اینترنت در حال حاضر خطرات خاصی را با افزایش دسترسی به آن پدیدار می‌کند.

در بخشی از کتاب استراتژی امنیت ملی سایبری ترکیه (وزارت امور حمل ونقل دریایی و ارتباطات) 2019 - 2016 (Republic of Turkey Ministry of Transport Maritime Affairs and Communication) می‌خوانیم:

به‌ روز رسانی استراتژی امنیت ملی سایبری جهت تعیین اقداماتی که در دوره 2019-2016 میلادی در رابطه با توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات، افزایش نیازهای امنیتی و تجربیات به دست آمده است، برای وزارت حمل‌ و نقل دریایی و ارتباطات ضروری است. در این راستا، هفت جلسه ارزیابی بین 10 مارس تا 7 آوریل (2015 م) با مؤسسات مورد نظر در رابطه با برنامه عملیاتی پیشین برگزار شد. ارزیابی‌های آینده و اقداماتی که در حوزه امنیت سایبری صورت می‌گیرد به‌ طور جامع در طول جلسات علاوه بر میزان دستیابی به موفقیت فعالیت‌های مندرج در برنامه عملیاتی سابق و چالش‌ها، شناسایی و ثبت شدند.

پس از جلسات، یک پلتفرم مشترک ذهنی با مشارکت 126 متخصص از 73 مؤسسات و سازمان‌های نمایندگی از نهادهای عمومی، اپراتورهای زیربنایی حیاتی، بخش فناوری اطلاعات، دانشگاه‌ها و سازمان‌های غیر دولتی برگزار شد. مطالعات پلتفرمی که دو روز به طول انجامید، اهداف و اقدامات استراتژیکی را با تمرکز بر نقاط قوت و ضعف امنیتی سایبری ترکیه مشخص کرد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
استراتژی امنیت ملی سایبری و برنامه عملیاتی 2013-2014 میلادی
فرایند آماده‌سازی استراتژی امنیت ملی سایبری و برنامه عملیاتی 2016-2014 میلادی
تعریف
مأموریت
چشم‌انداز
هدف
طرح نهایی
به‌ روز رسانی
استراتژی‌های امنیت سایبری و برنامه‌های عملیاتی در جهان
اصول
خطرات امنیت سایبری
اهداف و اقدامات استراتژیکی امنیت سایبری
تقویت دفاع سایبری و حفاظت از ساختارهای حیاتی
مبارزه با جرائم سایبری
بهبود آگاهی و منابع انسانی
توسعه اکوسیستم امنیت سایبری
یکپارچگی امنیت سایبری و امنیت ملی
یوست الف: فهرست مؤسسات هیئت‌ مدیره امنیت سایبری
پیوست ب: فهرست مؤسسات مقرراتی و نظارتی
یوست پ: فهرست بخش مبتنی بر تیم‌های پاسخگویی به حوادث سایبری

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب استراتژی امنیت ملی سایبری ترکیه (وزارت امور حمل ونقل دریایی و ارتباطات) 2019 - 2016
مترجمسمیرا لطفی نوکنده، سید ابوالفضل خاتمی
ناشر چاپیانتشارات پشتیبان
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات31
زبانفارسی
شابک978-622-6598-83-5
موضوع کتابکتاب‌های علوم سیاسی
قیمت نسخه الکترونیک
20000 ت - 2.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب استراتژی امنیت ملی سایبری ترکیه (وزارت امور حمل ونقل دریایی و ارتباطات) 2019 - 2016

برای دریافت کتاب استراتژی امنیت ملی سایبری ترکیه (وزارت امور حمل ونقل دریایی و ارتباطات) 2019 - 2016 و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.