معرفی و دانلود کتاب برای N

عکس جلد کتاب برای N
قیمت:
49500 تومان - 5.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب برای N و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب برای N و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب برای N

کتاب برای N در زمره‌ی پرفروش‌ترین‌ها به قلم میناتو کانائه، داستان چهار جوان را به تصویر می‌کشد که در محل وقوع حادثه‌ای حضور داشته‌اند که منجر به قتل یک زوج در آپارتمان‌شان شده است.

چهار جوان توسط پلیس بازجویی می‌شوند و هر کدام برای قانع کردن پلیس دروغی می‌گویند. اما به چه دلیل حقیقت را نگفتند؟ کلید معمای دروغ هر یک را باید در تجارب گذشته آن‌ها پیدا کرد. چه کسی برای حفاظت کدامشان دروغ گفته است؟

آیا این تمام داستان می‌باشد؟ در گیر و دار این داستان هیجانی حقایقی وجود دارد. حقایقی که بسیار دقیق و با ظرافت در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند و درون‌مایه‌ایی پلیسی - روانشناسانه به کتاب برای ‭ .تسا هداد (N no tameni) N

هر کدام از این چهار نفر تلاش می‌کنند تا با شرح قسمتی از حقایق از دیدگاه خودشان، یک داستان واقعی که آن روز بعد از ظهر برای آقای نوگوجی و همسرش افتاد، بسازند. آیا دلیل کار آن‌ها گذشته‌ای تلخ است که داغ بزرگی روی بدن هر کدامشان گذاشته است؟ خیلی زود آن‌ها کودکی خود را به یاد می‌آورند و این تازه شروعی است برای سر باز کردن زخم‌های عمیق گذشته ... .

از روی کتاب برای N بلافاصله سریالی تلویزیونی در ژانر جنایی معمایی ساخته شد.

جملات برگزیده‌ی کتاب برای N:

- فلسفه‌ى تولید کردن به دست آدم این است که از نیستى و کمبودها چیزى را تولید کند و بیرون بکشد، ولى اگر یک نفر بدون خواست خودش، سرنوشت به او همه چیز داده باشد، شاید به نظر اطرافیان خوش اقبال بیاید، ولى مگر این بزرگ ترین بخت برگشتگى نیست؟
- آدم فکر نمى‌کند که با همین زندگى به اندازه‌ى کافى خوشبخت است، نه؟
- هیچ روش مطالعه‌اى به اندازه‌ى این روش که آدم شخصیت اصلى داستان و نویسنده را یکى فرض کند، باعث تعبیر و تفسیر مزخرف نمى‌شود.
- وقتى به من گفتند که بیش از شش ماه دیگر زنده نخواهم بود، با خودم گفتم خدا را شکر که ازدواج نکردم، خدا را شکر که بچه‌اى ندارم. اینکه من از این دنیا بروم، کمى برایم ترسناک است، ولى اصلا به آن به عنوان موضوعى غم انگیز نگاه نمى‌کنم؛ چون با رفتن من از این دنیا کسى غمگین نمى‌شود.

میناتو کانائه را بیشتر بشناسیم:

کتاب برای N چهارمین اثر بلند نویسنده مشهور ژاپنی، میناتو کانائه (Kanae Minato) است. آثار او جزو پروفروش‌ترین‌ها قرار دارد و موفق به دریافت جوایزی مانند شرلى جکسون، هونتایشو و جایزه ادبی الکس شده است. نام کتاب دیگر او رمان تاوان می‌باشد.

در بخشی از کتاب برای N می‌خوانیم:

از زمانی که به خودم آمدم، در این اتاق همراه با مرد و زنی زندگی‌ می‌کردم. جای من داخل قفسی بود که در گوشۀ اتاق درندشتی قرار داشت. از آنجا تنها چیزی که‌ می‌دیدم، تختی بود که با پرده‌ای به رنگ بنفش کم‌ رنگ پوشیده شده بود.

من تا آن روزی که خواهم گفت، به‌غیر از خودمان هیچ موجودی را که با میل و ارادۀ خودش حرکت کند، ندیده بودم و به همین دلیل با خودم فکر‌ می‌کردم که من هم از نژاد آن مرد و زن هستم و ظاهری مانند‌ آن‌ها دارم، ولی هیچ‌گاه از این موضوع احساس خوشحالی نکرده بودم.

مرد سیه‌چهره و درشت‌اندام بود، زن سفیدروی و ریزاندام. ظاهرشان این‌طور نشان‌ می‌داد که مرد قوی‌تر است، ولی آنکه همیشه التماس‌ می‌کرد، مرد بود.

«دوستت دارم، دوستت دارم.»

نمی‌دانم آن‌سوی پرده چه اتفاقی رخ‌ می‌داد. من ‌درحالیکه صدای مرد را که گویی به بند کشیده شده بود، گوش‌ می‌کردم، به معنای آن جمله‌ می‌اندیشیدم.

دوستت دارم، چه معنایی‌ می‌توانست داشته باشد؟ هرچه با خودم‌ می‌اندیشیدم پی به معنای آن‌ نمی‌بردم. اینکه نمی‌دانستم حتماً به این خاطر بود که من در عالمی که با «دوستت دارم» بیگانه بود، زندگی‌ می‌کردم. دانی را که زن به من‌ می‌داد می‌خوردم و بعد وقتی که حس خواندن داشتم آواز‌ می‌خواندم، و یا‌ می‌خوابیدم.‌ نمی‌توانستم بپذیرم که هیچ‌ کجای این زندگی روزمرۀ من با «دوستت دارم» ارتباطی داشته باشد؛ چون من تابه‌حال مانند مرد، آن‌طور التماس‌آمیز دهان نگشوده‌ بودم.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب برای N
نویسنده
مترجممصطفی رضوی
ناشر چاپیانتشارات کتاب کوله پشتی
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات272
زبانفارسی
شابک978-600-461-041-4
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
49500 ت - 5.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب برای N

شبنم محمدی
۱۳۹۹/۱۰/۲۱
کتاب برای N اولین کتابی هست که از این نویسنده خوندم. داستان گیرایی داره و به همه علتقه مندان به داستان‌های معمایی و جنایی پیشنهاد می‌کنم که بخونن کتاب رو. توی کتاب میشه کمی از فرهنگ ژاپن رو هم درک کرد. داستان در فصل آخر به اوج میرسه و واقعا جذابه. یکی از نکات جالب این کتاب هم قسمت پاورقی در پایان و هر صفحه هست که اصطلاحات کلمات ژاپنی رو به خوبی توضیح داده، اینطور مخاطب اطلاعات زیادی در مورد فرهنگ، رسوم، غذا و مناسبت‌های ژاپن یاد میگیره.
Amir Setoodeh
۱۳۹۹/۷/۱۰
اولین کتابی بود که از این نویسنده خوندم. اونقدر برام جذاب بود که از وقتی شروعش کردم تا پایانش بی وقفه خوندم! واقعا از نویسندش و این کتاب خیلی خوشم اومد و کارهای دیگه نویسنده (مخصوصا کتاب تاوان) رو هم دوست دارم.
خوندنشو به هرکی دنبال یه موضوع جدیده پیشنهاد میکنم.
یاسمن
۱۳۹۹/۲/۴
کتاب در مورد قتلیه که ۴ نفر در اون نقش داشتند کتاب بدی نیست ولی کارهای دیگه‌ای که از کانائه خوندم رو بیشتر دوست داشتم البته سبک این نویسنده جذاب و جدیده و منکر این قضیه نمیشه شد
صدیقه نصراللهی
۱۴۰۰/۶/۱۶
بد نبود. ارزش یکبار خواندن را دارد، شیوه نگارش جالب بود ولی کمی خسته کننده و به نوعی تکرار مکررات بود. تقریبا از همان گفتگوهای اول میشد نتیجه را حدس زد.
هنگامه محمدی
۱۳۹۹/۱۱/۱۰
نمیدونم چی بگم. نه عاشق کتاب شدم و نه ازش بدم اومد. موضوع متفاوت و جدیدی بود تقریبا. روی هم رفته اثر جالبی به حساب میاد.
زهرا بهرامی
۱۴۰۱/۶/۲۷
خیلی شکه کننده یا مهیج نبود از این لحاظ که با فرهنگ ژاپن آشنا میشین خوبه سبک نویسنده جدیده ولی نمی‌تونم بگم عالی بود
NAJMEH YoSFI
۱۴۰۰/۶/۲۲
اینکه هر دفعه یه پنجره تازه از داستان باز میشد خوب بود
لیلا فرضی
۱۴۰۱/۱۱/۸
متفاوت بود
هیجان خاصی نداشت
مشاهده همه نظرات 8

راهنمای مطالعه کتاب برای N

برای دریافت کتاب برای N و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.