معرفی و دانلود کتاب بررسی خطوط و امضاهای مشکوک به جعل به روش مقایسه‌ای

عکس جلد کتاب بررسی خطوط و امضاهای مشکوک به جعل به روش مقایسه‌ای
قیمت:
10000 تومان - 1.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بررسی خطوط و امضاهای مشکوک به جعل به روش مقایسه‌ای و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بررسی خطوط و امضاهای مشکوک به جعل به روش مقایسه‌ای و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بررسی خطوط و امضاهای مشکوک به جعل به روش مقایسه‌ای

بررسی خطوط و امضاهای مشکوک به جعل، به روش مقایسه‌ای، از رضا قربانی، که به شما کمک می‌کند، جعل اسناد را که بین جرائم فزونی یافته در دهه‌های اخیراست را بشناسید. جایگاه این جرم که مربوط به اسناد، مدارک و نوشته‌ها می‌باشد، در میان رشته‌های دانشگاهی، رشته حقوق عهده دار آن است، که با استفاده از لوازم علمی مرتبط و بررسی عادات ثابت نویسنده اصالت یا مجعولیت خطوط و امضاهای مشکوک به جعل را تعیین می‌نماید، تا بتواند کارشناسان خط و امضا و نیز پلیس علمی را مدد رساند و ایشان بر میزان علم قاضی در دادرسی کمک نمایند.

از سویی تجربی بودن یا غیرعلمی بودن کارشناسی خط و امضا و این که چون مبحث جعل بسیار گسترده می‌باشد، صِرف مطالعات در حد کارشناسی رشته حقوق برای تعیین اصالت یا مجعولیت کافی نیست، تا بتواند بر میزان علم قاضی در دادرسی کمک نماید و نظر به تخصصی بودن بررسی مذکور و این که نیاز به مطالعات ویژه‌ای مازاد بر میزان فعلی در رشته حقوق دارد، همچنین نظر به گسترده بودن مصادیق جعل و متعدد بودن راه‌های کشف، کار بررسی را دچار پیچیدگی می‌کند، در این پژوهش مقرر است، در میان شاخه‌های متعدد کشف علمی جرائم، جرم جعل که مبتنی بر بررسی به روش شیمیایی، فیزیکی، مقایسه‌ای، روان‌شناسی خط، توزین خط و حتی شخصیت‌شناسی از روی خط می‌باشد، تنها به روش مقایسه‌ای پرداخته شود.

کتاب پیش رو کاری پژوهشی است که رضا قربانی آن را با دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون در داخل کشور اسلامی ایران منعقد و به صورت علمی تهیه کرده است، پس از اتمام موفقیت آمیز آن، اکنون برای استفاده عموم مهیا گشته است. ممکن است برای کسانی که دارای تحصیلات عالیه نباشند، مطالعه بخش اول ضروری به نظر نرسد، این دسته از مخاطبین می‌توانند از بخش دوم شروع نمایند.

یکی از راه‌های فراهم کردن شرایط قضای اسلامی مهیا نمودن محمل‌های علمی آن است و این کار بعهده محافل علمی و دانشگاهی است؛ تجربه نشان داده، در مورد بعضی از موضوعاتِ امر قضا، کارهای موازی زیادی شده و متاسفانه در بعضی شاخه‌ها کار معتنابهی صورت نگرفته است؛ از جمله در مبحث کشف علمی جرائم که به دانشگاه علوم انتظامی نیروی انتطامی، معاونت آموزش قوه قضاییه و نیز سایر دانشگاه‌ها مربوط است، فعالیت چشمگیری دیده نمی‌شود. بدیهی است اگر قاضی بخواهد به همه امور و شاخه‌های قضا مسلط شود، سالیان متمادی باید وقت صرف آموزش کند و بجهت فراوانی و گستردگی علوم، این کار نه ممکن است و نه مطلوب، بلکه قانونگذار نیز بر این امر واقف بوده و در شرایطی که قضا مبتنی بر تخصص خاصی شود، کار را به کارشناس مربوطه ارجاع می‌دهد، تا علمی‌تر، آسان‌تر و سریع‌تر به ثمر بنشیند.

یکی از ارکان اصلی و زیربنایی در جوامع موفق و رو به رشد، داشتن برنامه و انجام آن بر اساس برنامه‌ریزی است و هنگامی اهداف تبیین شده در قالب برنامه به خوبی خودنمایی می‌کند، که شاخصه عمده آن محقق کردن امور مبتنی بر دانش و یافته‌های علمی می‌باشد و اینک در این پژوهش بر آن هستیم تا با تدوین راه‌های علمی بررسی خطوط و امضاهای مشکوک به جعل به روش مقایسه‌ای و به شیوه علمی منابع لازم برای کارشناسی در این رشته فراهم گردد و کارشناسان رسمی و پلیس علمی را قادر سازد، با به کارگیری مبانی معروضه بتوانند با اطمینان به بررسی خطوط و امضاهای مشکوک به جعل پرداخته و با اطمینان اظهار نظر نمایند.

کتاب بررسی خطوط و امضاهای مشکوک به جعل، به روش مقایسه‌ای، نوشته شده توسط رضا قربانی است.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
بخش اول
کلیات و مفاهیم
فصل اول: کلیات
فصل دوم: مفاهیم
بخش دوم
چگونگی بررسی خطوط و امضاهای مشکوک به جعل به روش مقایسه‌ای
فصل اول: عبارات و اصطلاحات
فصل دوم: راه‌های شناسایی قوانین، مقررات، قواعد و آرایه ها
فصل سوم: بررسی اصطلاحات تخصصی در کارشناس خط و امضا
فصل چهارم: بررسی مقایسه‌ای
فصل پنجم: مقدمه، تحلیل موضوع، محدودیت‌ها،پیشنهادها
کتابنامه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بررسی خطوط و امضاهای مشکوک به جعل به روش مقایسه‌ای
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات شهید حسین فهمیده
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات320
زبانفارسی
شابک978-964-218-224-4
موضوع کتابکتاب‌های حقوقی جزا و جرم شناسی
قیمت نسخه الکترونیک
10000 ت - 1.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب بررسی خطوط و امضاهای مشکوک به جعل به روش مقایسه‌ای

جاوید کرمانشاهی
۱۴۰۳/۱/۲۵
به عنوان یک کتاب تخصصی بسیار به حواشی پرداخته که هر چند از نظر اطلاعات عمومی با ارزش است اما. با توجه به موضوع کتاب زیادی و به نظر من با عرضپوزش زائد است. با آرزوی موفقیت وتشکر از زحمتی که کشیدید.
اکبر آقاپور
۱۴۰۰/۱۰/۲۱
در حد متوسط است هیچ صحبتی از قدمت شناسی سند به میان نیامده و مطالب دیگر به سهولت در سایت قابل دستیابی است.
رضا دانشور
۱۳۹۶/۱۱/۱۵
ممنون از کتاب خوبتان برای من مفید بود از این کتاب به منابع دیگر هم دسترسی پیدا کردم
مهتاب بانو
۱۳۹۶/۴/۱۰
این یک کتاب بی‌نظیر که به برعکس اسمش به درد همه‌ی افراد میخوره پیشنهاد میکنم حتما بخونید
Farzan Azarpour
۱۴۰۳/۱/۱۷
برای کسایی که کار کارشناسی دادگستری دارن خوبه
رضا دادخواهی
۱۳۹۷/۱۰/۹
کتاب خوبی بود توصیه می‌کنم به قضات و وکلا و کارشناسان دادگستری مطالعه نمایند
علی سنجری
۱۳۹۷/۹/۱۳
جز کتب ارزشمند در بحث کشف جعل خطوط میباشد
S Bazvand
۱۳۹۹/۱۱/۲۴
کتاب خوبی است ولی تنوع این موضوع کم است
محمد خاندردی
۱۳۹۸/۱۱/۷
به نظر کتاب خوبی میاد
سیدابوالفضل خلیل پور
۱۳۹۸/۷/۲۰
بسیار دقیق تشریح نمودند
علی پیری
۱۳۹۷/۶/۳
۳ ساله دنبال چنین کتابی بودم
الناز ابن یامین
۱۳۹۶/۴/۲۰
کتاب کاربردی ومفیدی بود.
بهمن ساکنی
۱۴۰۲/۸/۱۷
کتاب مورد قبولی است
مشاهده همه نظرات 13

راهنمای مطالعه کتاب بررسی خطوط و امضاهای مشکوک به جعل به روش مقایسه‌ای

برای دریافت کتاب بررسی خطوط و امضاهای مشکوک به جعل به روش مقایسه‌ای و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.