معرفی و دانلود کتاب صوتی آیین مقابله با بیشعوری: راهنمای شناخت بیشعوران و قربانیان آن‌ها

عکس جلد کتاب صوتی آیین مقابله با بیشعوری: راهنمای شناخت بیشعوران و قربانیان آن‌ها
قیمت:
۳۴۰۰۰ 17000 تومان ۵۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی آیین مقابله با بیشعوری: راهنمای شناخت بیشعوران و قربانیان آن‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی آیین مقابله با بیشعوری: راهنمای شناخت بیشعوران و قربانیان آن‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی آیین مقابله با بیشعوری: راهنمای شناخت بیشعوران و قربانیان آن‌ها

کتاب صوتی آیین مقابله با بیشعوری: راهنمای شناخت بیشعوران و قربانیان آن‌ها اثر خاویر کرمنت، با موضوع روانشناسی و با محوریت طنز شما را با راه‌های شناخت و مقابله با بیشعورها آشنا می‌کند.

درباره کتاب صوتی بیشعوری:

بارها در جامعه با افرادی برخورد کرده‌اید که برخلاف ظاهر موجه و آراسته و موقعیت اجتماعی و فرهنگی عالی، رفتارهایی تعجب‌برانگیز داشته‌اند. کسانی که آگاهانه به حقوق دیگران تجاوز می‌کنند و این کار را حق خود می‌دانند، آن‌هایی که بدون توجه به احساسات دیگران هر چه می‌خواهند می‌کنند، کسانی که دچار نوعی بیماری به نام بیشعوری‌اند. پدیده‌ای که در دنیای کنونی به سرعت در حال رشد و مسری است. کتاب صوتی آیین مقابله با بیشعوری: راهنمای شناخت بیشعوران و قربانیان آن‌ها (Asshole no more)، راهنمای عملی ارزشمندی برای شناخت و درمان این خطرناک‌ترین بیماری تاریخ بشریت و شیوه رفتار با مبتلایان به این بیماری است.

جامعه برای خلاص شدن از شر و توطئه بی‌شعورها به یک خانه تکانی جدی نیاز دارد. بی‌شعورهای خود شیفته، تنبل، پول‌دوست و قدرت طلب خیال می‌کنند برای رسیدن به خواسته‌هایشان باید همیشه دوز و کلک بزنند؛ چاخان، شیادی و تقلب کنند و تمام معیارها، ارزش‌ها، اصول اخلاقی و معنوی را زیر پا بگذارند. آن‌ها می‌خواهند قدرت، شجاعت، شرافت، وجدان و تفکر درست را از مردم سلب کنند؛ شعارهای تو خالی بدهند و حرف مفت بزنند. هدف بی‌شعورها تضعیف ارزش‌ها و استانداردهای افراد با وجدان است.

راهکارهای این کتاب به شما یاد می‌دهد؛ از عملکرد بیشعورها سر در بیاورید، در دام آن‌ها نیفتید و بازیچه دستشان نشوید، تفرقه افکنی و پنهان‌کاری آن‌ها را شناسایی و دستشان را رو کنید، شما باید خط مشی اخلاقی و وجدانی خود را قاطعانه برایشان اعلام کنید و به آن‌ها بفهمانید برای شما معرفت، شرافت، وجدان و آبرومندی از همه چیز بالاتر و مهم‌تر است.

در این کتاب صوتی که با صدای گرم میثم نیکنام روایت می‌شود، خاویر کرمنت (Xavier Crement) با زبان طنز سعی کرده‌ است به پدیده «بیشعوری»، این واقعیت دردناک جهان کنونی بپردازد و راه نجاتی برای آن بیابد. او بیشعوری را یک بیماری‌ می‌داند که برای درمانش باید آن را به‌ خوبی شناخت. کرمنت عقیده دارد که بیشعوری حماقت نیست. بیشتر بیشعورها از هوش بالایی برخوردارند و همین هوش و معلومات و گاه موقعیت اجتماعی، آن‌ها را به انسان‌های بیشعور تبدیل می‌کند.

واقعیت دردناک آن است که در طول تاریخ، مسببان بیشترین آسیب‌هایی که بشریت متحمل شده‌ است آدم‌های بیشعور بوده‌اند و نه آدم‌های نادان. جنایتکاران بزرگ تاریخ اکثراً آدم‌هایی باهوش و سخت‌کوش بوده‌اند که حاصل‌ضرب استعدادهای شخصی متعدد مثبت آن‌ها با خودخواهی، تعرض به حقوق دیگران و رذالت‌های منفی‌شان، از آن‌ها بیشعورهای بزرگ و ترسناکی ساخته که دنیایی را به آتش کشیده‌اند.

چه بیشعور باشید و چه درگیر با بیشعورها، با انتخاب این کتاب دست‌کم راهنمای خوبی انتخاب کرده‌اید و راه را عوضی نرفته‌اید. هیچ‌کدام از وقایع و نام‌های یاد شده در متن کتاب واقعی نیست، اما وجود ما به‌ ازاهای فراوان در میان جامعه برای توصیفاتی که در هر بخش از بیشعورهای خاص شده ‌است می‌تواند تأمل‌برانگیز، اثرگذار و شاید ناامید کننده باشد.

این کتاب اولین‌بار در سال 1386 به فارسی ترجمه شد اما نتوانست مجوز بگیرد تا این‌که سرانجام در سال 1393 منتشر و به سرعت تبدیل به یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌ها در ایران شد به طوری که پس از 8 ماه به چاپ بیستم و تیراژ 50،000 جلد رسید.

جملات برگزیده کتاب صوتی بیشعوری:

- جنون گاوی را که ریشه‌کن کنید، گاوها باقی می‌مانند.
- دلی بزرگ دارم، آنقدر که همه اسکناس‌های دنیا در آن‌جا می‌شوند.
- آدم بیشعور اگر پس از مرگ تناسخ یابد، باز هم بیشعور خواهد ماند.
- به جای تولید ناخالص ملی، نسل جدیدی از بیشعورهای خالص ملی تولید می‌کنیم.
- اگر بیشعورها عاشق می‌شوند فقط به یک دلیل است: می‌خواهند در هیچ‌چیز کم نیاورند، از جمله عشق.
- تا زمانی که معلم کودکستان، من را برای اولین بار در عمرم به اسم "کوین" صدا نزده بود، نمی‌دانستم که اسمم "اوهوی گوساله" نیست.
- بزرگ‌ترین راز خلقت این نیست که خدا چرا جهان را خلق کرده ‌است، بلکه این است که چرا بیشعورها را این‌قدر گستاخ و منفور آفریده است.
- کاری نیست که آدم نتواند خانواده‌اش را مجبور به انجام آن بکند. اگر پاش افتاد، یک بطری اسید لوله بازکنی را هم باید یک‌ضرب سرکشید.
- فکر نمی‌کردم که بیشعور باشم. فقط مثل فرمانروای زورگویی بودم که تنها زمانی خشنود می‌شدم که داشتم حرمت و شادمانی اطرافیانم را ضایع می‌کردم.
- گاهی اوقات نیمه‌شب از خواب می‌پرم و با تعجب از خودم می‌پرسم آیا بیشعورها هم در همان زمانی که سایر انسان‌ها تکامل یافتند، روی این سیاره به ‌وجود آمده‌اند یا از سیاره دیگری مثل اورانوس آمده‌اند؟

در بخشی از کتاب صوتی بیشعوری می‌شنویم:

سخت‌ترین مرحله در درمان و ترک بیشعوری همان مرحله نخست است؛ یعنی پذیرفتنِ بیشعور بودن. هیچ‌کس دوست ندارد قبول کند که بیشعور است و بنابراین لحظه برداشتن نخستین گام، دردآور است. لحظه‌ای که رسیدن به آن، شهامت و اراده بالایی نیاز دارد. در بیشتر مواقع، تا رسیدن به لحظه سرنوشت‌سازِ پذیرش، بیشعور بحران‌هایی چون ورشکستگی، طلاق، اخراج از کار، بیماری لاعلاج، مرگ نزدیکان، یا بدتر از همه ضایع شدن به‌ وسیله یک بیشعورتر از خود را از سر گذرانده است.

در این وضعیت بر اثر صدمات و جراحات وارد شده در زندگی، سیستم دفاعی بیشعور به‌ شدت تضعیف شده ‌است. دستاویزهای معمول مثل دلیل‌تراشی، عذرخواهی، تقصیر را به‌ گردن‌ دیگران‌ انداختن، جیغ‌ زدن، دروغ‌ گفتن و غر زدن، دیگر کفاف بیشعور را نمی‌دهد. به جای این کثافت‌کاری‌ها، حقیقت علاج کار است و چنین است که بیشعور سرانجام در نهایت ناامیدی و پریشانی با خودش رودررو می‌شود: او بیشعور است!

اگر رسیدن به این مرحله کشف حقیقت، واقعی و طبیعی باشد، حس آزادی مسرت‌بخشی پس از آن بیشعور را در بر می‌گیرد. به این مرحله با زور نمی‌توان رسید و متأسفانه این چیزی است که اعضای خانواده، همکاران و دوستان معمولاً درنظر نمی‌گیرند. آنها در رویارویی با اعمال و رفتار یک بیشعور، بدون ملاحظه می‌گویند «تو بیشعوری»، اما تا زمانی که بیشعور برای شنیدن این جمله آمادگی لازم را نداشته ‌باشد، یک گوشش در است و آن یکی دروازه و خواهد گفت: «درش را بگذار!».

این همان چیزی است که در روان‌پزشکی به آن انکار می‌گویند و نه‌ تنها برای درمان بیشعورها، بلکه برای درمان همه مبتلایان به اعتیاد، بزرگ‌ترین مانع محسوب می‌شود؛ ولو اینکه رفتار آن‌ها برای تمام اطرافیانشان اظهرمن‌الشمس باشد، باز هم بیشعورها از قبول واقعیت سر باز می‌زنند. آن‌ها با توجیهات و پاسخ‌هایی از این قبیل سعی در کتمان حقیقت و طفره‌رفتن می‌کنند:

«من فقط ظاهر کارهام مثل بیشعورهاست».
«از تو که بیشعورتر نیستم».
«کافر همه را به کیش خود پندارد».
«اصلا همینه که هست».
«نیازی به درمان ندارم، خودم از پسش برمی‌آیم».
«اگر دوستم داری تحمل کن».

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
27 دقیقه
معرفی و نمونه
20 دقیقه
بخش یکم: بیشعور کیست و چرا آدم‌ها بیشعور می‌شوند؟
15 دقیقه
چند سرگذشت دیگر
20 دقیقه
تعریف بیشعوری
41 دقیقه
ماهیت بیشعوری
19 دقیقه
شدت بیشعوری
11 دقیقه
بخش دوم: انواع بیشعورها
9 دقیقه
بیشعور تجارت پیشه
12 دقیقه
بیشعور فعال اجتماعی
12 دقیقه
بیشعورهای عرفان باز
10 دقیقه
بیشعور دیوان سالار
9 دقیقه
بیشعور درمانده
9 دقیقه
بیشعورهای شاکی
3 دقیقه
بخش سوم: وقتی جامعه بیشعور می‌شود
10 دقیقه
تجارت به مثابه بیشعور
13 دقیقه
دولت به مثابه بیشعور
11 دقیقه
خواندن، نوشتن و بیشعوری
12 دقیقه
بیشعوری در رسانه، یک اپیدمی واقعی
14 دقیقه
بخش چهارم: زندگی با شعورها؛ کار با بیشعورها
8 دقیقه
وقتی دوست شما بیشعور است
9 دقیقه
ازدواج با یک آدم بیشعور
11 دقیقه
بیشعور مادرزاد
13 دقیقه
فرزندان بالغ والدین بیشعور
4 دقیقه
تست شکیبایی دربرابر بیشعوری
13 دقیقه
بخش پنجم: درمان بیشعوری؛ مراحل درمان
25 دقیقه
ابزارهای درمان

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی آیین مقابله با بیشعوری: راهنمای شناخت بیشعوران و قربانیان آن‌ها
نویسنده
مترجممریم احمدی
راویامیر جوشقانی
ناشر صوتیانتشارات تیسا
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابMP3
مدت۵ ساعت و ۵۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی
۳۴۰۰۰ 17000 ت ۵۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی آیین مقابله با بیشعوری: راهنمای شناخت بیشعوران و قربانیان آن‌ها

حسین ریاحی
۱۴۰۲/۱/۱۰
جامعه بشریت نیاز به مطالعه و تحقیق روز افزون در رابطه با این قبیل مسایل اجتماعی داره
باشد که با مطالعه و بکارگیری راهکارهای ارایه شده در این کتاب زندگی زیباتری برای خود و اطرافیان رقم بزنیم
چه چیزهایی رو که ما ساده انگارانه از کنارش می‌گذشتیم حالا با مطالعه این کتاب متوجه میشیم باعث عذاب و اذیت و
خود دیگران شدیم و انشاءالله با تغییر رویه باعث جبران گذشته بشیم
بیایید همه با هم به مقابله با بیشعوری بریم و انشاءالله که پیروز برگردیم
ممنون از کتابراه که با زحمات ارزشمند این اثر رو در دسترس قرار داده
این سومین کتابیه که در سال جدید دارم مطالعه میکنم، پیشنهاد میکنم برای زیباتر شدن دنیا برای خود و اطرافیان تهیه کنید
با آرزوی بهترین‌ها برای شما عزیزان
فرزانه سلیمی
۱۴۰۰/۵/۲۴
عاقا این کتاب بیییینظییییره!!
یعنی خدا خیر بده به نویسندش و مترجم و گویندش و کتابراه ک این کتاب گرانبها رو برامون تدارک دیدن..
من بینهایت سپاسگزارم چون خیلی حقایق برام مشخص شد و از دوستی‌ها و همکاری‌های فوقالعاده اشتباهی که داشتم آگاه شدم و دیگر هرگززززز با آگاهی‌هایی که پیداکردم نخواهم گذاشت و
کسی ازم سوء استفاده کنه
بشدددددت توصیه میشه این کتاب رو بخونید که از بیشعوری یا عدم بیشعوری خود اطرافیانتون آگاهی پیداکرده و راه‌های درمان ویا مقابله با اون رو یاد بگیرید..
"که البته بهترین روش مقابله با افراد بیشعور، فرار کردن از دست آنهاست.. "
مجید پاکنژاد
۱۴۰۰/۱۲/۹
علی رغم اینکه این کتاب خیلی معروف و پر فروش شده ولی بنده شخصا خیلی خوشم نیومد
نویسنده سعی کرده عقاید و نظریات شخصی خودش را به خواننده تحمیل کنه بطوریکه بعضی از مواردی که با نام بیشعوری از آن‌ها یاد کرده کاملا بستگی به خصوصیات اخلاقی هرکسی داره و به نظر من نه تنها اصلا نمیشه گفت بیشعوری بلکه را که
بیشعوری نویسنده می‌رساند اینچنین خودخواهانه هر چیزی که باعقاید و افکار و خصوصیات اخلاقی خودش تناقض دارد را بیشعوری دانسته
در کل جالب نبود برام
موفق باشید🌹🌹
کاربر ra
۱۴۰۱/۹/۴
این کتاب و مفاهیمش عالی ست.
شاید بعضی مسائلی که در متن اشاره میشه به نظر ساده بیاد؛ ولی در واقعیت باعث عذاب در زندگی دیگران است و گوشزد کردن آن به نظرم ضروریست.
با این تفاسیر می‌تونیم یک بررسی کوتاه در اطراف خود داشته باشیم مخصوصا در محیط کارمان و متوجه شویم چه قدر بی شعور‌ها زیادند و همین طور
در حال تکثیر شدن هستند؛ پس موضوع بسیار جدی است.
گوینده بسیار حاذق است و در بعضی قسمت‌ها با طنز مطلب را بیان می‌کند و به نظرم این طنز در بیان جالب است.
خواندن کتاب برای اصلاح خود و جامعه لازم است.
afsaneh mousavi
۱۳۹۸/۷/۲۰
هر کسی سلیقه‌ای داره ولی به عنوان یه آدم کتابخون باید بگم از نظر من کتاب بسیار سطحیه! موضوع جالبی داره ولی از اون کتابهایی نیست که بگی وااااای چقدررررررر آموزنده به دانش قبلیم چیزی اضافه شد! یا اینکه دوست داشته باشی مجددا مطالعه ش کنی
Aghdas moosavi
۱۴۰۲/۶/۱۶
من تعریف این کتاب رو زیاد شنیده بودم ولی به علت مشغله کاری امکان مطالعه پیش نیامده بود ممنون از کتابراه که با قرار دادن نسخه صوتی تونستم مطالب رو گوش بدم و نسخه‌های بعدی رو هم حتما مطالعه خواهم کرد. به نظر من حتی مطالعه این کتاب قبل از انتخاب شغل هم مفید هست. چون بعضی از مسائل واقعا نیاز به آموزش و دیدن هست که در اینجا با اشاره به مشاغل اعمالی که در طی زمان انجام میدهیم گاهی نمی‌دونیم و فقط جنبه درآمدزایی رو در نظر گرفته وهر رفتاری ممکن هست از انسان سربزند که واقعا نوعی بیشعوری محسوب می‌شود
davood ardakani
۱۴۰۲/۷/۵
درود به همه کتابی هست که خوندش خیلی به اطلاعات ما چیزی اضافه نمیکنه، یا اون چیزی نیست که درموردش با هیجان صحبت کرد، یه کتاب معمولیه، اما همیشه نیاز نیست که کتابی کامل پند و اندرز باشه تا به درد بخوره، حتی یک نکته مفید هم ازش یاد بگیریم باید از عواملش سپاسگزار بود. و سپاس از کتابراه و دوستانی که برداشتشون از کتابها رو با ما به اشتراک میزارن تا ما به درک بهتری از موضوع کتاب‌ها برسیم.
نازنین ش
۱۴۰۱/۲/۹
اینکه با زبان طنز در این کتاب صحبت شده خیلی خوب و تاثیر گذارش کرده، بعد از خوندن این کتاب ممکنه حس کنیم ما هم گاهی بی شعوری کردیم، ولی خوبیش اینه که طبق بیان خاویر کرمنت اولین قدم در درمان بی شعوری پذیرش اونه، کاش همه بتونن یک بار این کتابو بخونن و متوجه بشن که گاهی با رفتارهاشون چه ظلمی به خودشون و اطرافیانشون و حتی جامعه میکنند، ممنون از تیم ترجمه و کتابراه
Nima Bero
۱۳۹۷/۱۲/۲۳
ی کتاب ک نیاز هر جامعه س. و هر روز با بیشعورها سرکار داریم، چطور رفتار کردن با بیشعورها رو بایس بلد باشیم
📚الناز محمدی📚
۱۴۰۱/۵/۲۸
🍁 خیلی کتاب عمیقی نبود ولی بیهوده هم نبود!
حتی برای من خیلی جاهش یه طنز رئالیستیک بود. اتفاق خوبی که می‌افته اینه که با گوش دادن به این کتاب می‌شه به خوبی تفاوت انسان‌ها رو ریشه یابی کرد. حتما برای یک بار خوندن این کتاب رو پیشنهاد میکنم. باز هم از تو ممنونم کتابراه که به اطلاعات داشته مون اضافه کردی…
ممنون دوست عزیزم کتابراه…☘️
Mohammad Milad Hallajian
۱۴۰۰/۹/۱۹
یک کتاب بازاری که مجموعه‌ی متنوعی از ضعف‌ها و رذیلت‌های اخلاقی متداول را یک‌جا، نام بی‌شعوری گذاشته است. حال آن‌که یک کتاب اخلاق، خیلی بهتر، این ضعف‌ها و کمبودها را دسته‌بندی می‌کند. با عرض معذرت، به سیاق خود کتاب، باید بگوییم: بی‌شعورها علاقه دارند که به جای خواندن کتاب‌های مرجع حوزه‌ی اخلاق، کتاب سطحی بی‌شعوری را بخوانند.
حمید رضا کرامت
۱۳۹۹/۱/۱۵
واقعا گوینده بی‌نظیریه البته استاد مظلومی هم کم نظیرن ولی مثل صدای آقای نیکنام تو کتاب‌های صوتی کم شنیده بودم. کتابم که حرف نداره باعث شدین دوباره مرورش کنیم و مرورش رو راحت تر کردین چون این کتاب‌ها رو باید چند وقت به چند وقت مرور کنیم تا سطح ببشعوری خونمون کنترل بشه. همه بیشعوریم فقط سطحش فرق میکنه.
فرزانه قنبری
۱۳۹۸/۷/۱
موضوع کتاب عالیه صدای آقای نیکنام هم فوق العادس! شنیدن این کتاب از جهت اینکه کمک می‌کنه مواظب رفتارهای خود باشیم تا در جهت اصلاح فرهنگی و اخلاقی جامعه گام برداریم مناسب است.
نینا واثقی
۱۳۹۹/۳/۱۰
یکی از کتاب‌هایی ست که به نظرم هر فردی باید یکبار تو زندگیش خونده باشه، در واقع اول خودت رو میشناسی و میسنجی و بعد میتونی دیگران رو تو این زمینه بشناسی و با راه کارهای درمانی، در حد خودت، باعث کاهش این بیماری در جامعه بشی. یادمون باشه اول باید از خودمون شروع کنیم...
فرید مختاری
۱۳۹۸/۱۰/۱۹
به نظر من این خصلت در تمام ماها دیده میشه وفقط شدت وضعف داره که می‌بایستی سعی بکنیم کلا از بین ببریمش چونکه واقعا برای بقیه آزار دهنده می‌باشد
مشاهده همه نظرات 227

راهنمای مطالعه کتاب صوتی آیین مقابله با بیشعوری: راهنمای شناخت بیشعوران و قربانیان آن‌ها

برای دریافت کتاب صوتی آیین مقابله با بیشعوری: راهنمای شناخت بیشعوران و قربانیان آن‌ها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.