معرفی و دانلود کتاب صوتی تختخوابت را مرتب کن

عکس جلد کتاب صوتی تختخوابت را مرتب کن
قیمت:
۶۵۰۰۰ 32500 تومان ۵۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی تختخوابت را مرتب کن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی تختخوابت را مرتب کن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی تختخوابت را مرتب کن

کتاب صوتی تختخوابت را مرتب کن اثر ژنرال بازنشسته‌ی نیروی دریایی آمریکا ویلیام اچ. مک ریون، یکی از کتاب‌های پرفروش‌ نیویورک تایمز در سال 2017 است و درباره چیزهای کوچکی صحبت می‌کند که می‌توانند زندگی‌ و شاید دنیای شما را تغییر دهد. این کتاب صوتی به صورت مشترک با همکاری کتابراه و ماه‌آوا تولید شده است.

در زندگی روزمره با مسائل کوچکی روبه‎رو می‌شویم که توجهی به آن‌ها نداریم فارق از این که گذشتن از این موارد کوچک به راحتی می‌تواند زندگی ما را دستخوش تغییر و تحول کند. ویلیام اچ. مک ریون (William H. McRaven) معتقد است تغییر را باید از چیزهای کوچک شروع کرد.

کتاب صوتی تختخوابت را مرتب کن (Make your bed) شامل ده درس کوتاه است که دریاسالار مک ریون در تمرینات نیروی دریایی یاد گرفته و اساس کتاب را نیز تشکیل می‌دهد. او در هر فصل به یکی از اصول رفتاری و تربیتی یگان ویژه نیروی دریایی ایالات‌ متحده آمریکا می‌پردازد. این رویکردهای رفتاری، ویژگی‌هایی هستند که می‌تواند زندگی روزمره افراد و اجتماع را بهبود بخشد و به پیش ببرد. دریاسالار مک ریون چکیده این کتاب را در قالب سخنرانی جشن دانش‌آموختگی دانشگاه تگزاس انجام داده است. این کتاب بسیار شبیه کتاب‌های موفقیت است اما تفاوت فاحشی با این دست از کتاب‌ها دارد؛ تفاوت در این است که خود دریاسالار با همه‌ی این نکات زندگی کرده و می‌کند. وی درس‌ها و تجربیات ساده را که در تمرینات نیروی دریایی کسب کرده به عنوان درس‌هایی که در مقابل چالش‌های زندگی کارساز است بیان می‌کند. هم‌چنین در هر فصل داستان‌هایی درباره‌ی افرادی که با نظم، پشتکار، شرافت و شجاعت زندگی خود را ساخته و موفق بوده‌اند، وجود دارد.

ویلیام اچ. مک ریون در آمریکا بدنیا آمد. وی بعد از بازنشستگی از نیروی دریایی آمریکا نویسندگی را آغاز کرد. او با بورس تحصیلی وارد دانشگاه تگزاس در آستین شد و به عضویت نیروهای آموزش افسران نیروی دریایی درآمد. مک ریون مدرک کارشناسی خود را در رشته‌ی روزنامه نگاری گرفت و موفق به اخذ مدرک کارشناسی ارشد از دانشگاه نیروی دریایی شد.

فرمانده ویلیام اچ. مک‌ریون با افتخار در ارتش خدمت کرد. در سی‌وهفت سال خدمتش به‌عنوان یگان ویژه‌ی نیروی دریایی، در تمام سطوح فرمانده بود. مأموریت نهایی مک‌ریون با درجه‌ی دریاسالاری، فرماندهیِ تمام نیروهای عملیات ویژه‌ی ایالات متحده بود. او در حال‌ حاضر رئیس دانشگاه تگزاس سیستم است.

همه‌ی ما می‌دانیم که زندگی، سخت و طاقت‌فرساست؛ ولی گاهی با انجام کارهای پیش پا‌ افتاده می‌توان به نتیجه‌ای دست یافت که زندگی را تخت تاثیر قرار دهد. عمل بسیار ساده‌ای مانند مرتب کردن تختخواب هم می‌تواند برای شروع یک روز نیروی انگیزشی شگفت‌آوری داشته باشد و رضایتی درونی برای به پایان رساندن یک روز خوب برای‌مان فراهم کند. برای تغییر چهان، اول تختخوابت را مرتب کن.

جملات برگزیده کتاب تختخوابت را مرتب کن:

- اگر می‌خواهی جهان را تغییر بدهی از تختوابت شروع کن.
- اگر می‌خواهی دنیا را تغییر بدهی با موانع شاخ به شاخ شو.
- اگر می‌خواهی دنیا را تغییر بدهی بهترینِ خودت در تاریک‌ترین لحظات باش.
- اگر می‌خواهی دنیا را تغییر بدهی وقتی تا خِرخِره توی گِل فرو رفتی، آواز بخون.
- اگر می‌خواهی جهان را تغییر بدهی کسی را پیدا کن تا برای پارو زدن به تو کمک کند.

در بخش‌هایی از کتاب صوتی تختخوابت را مرتب کن می‌شنویم:

«در برهه‌هایی از زندگی، همگی با لحظه‌ی تاریکی روبه‌رو می‌شویم. اگر این لحظه‌ی از دست دادن یکی از افرادی که عاشقش هستید نباشد، در این صورت چیز دیگری روحیه‌ی شما را خرد می‌کند و به تفکر در زندگی وا می‌دارد. در آن لحظه تاریک و سرد، به درون خود رجوع کنید و بهترین خود باشید.»

«هیچ‌یک از ما از لحظات دردناک زندگی در امان نیستیم. مثل آن قایق پارویی کوچک که اساس تمرینات دوره‌ی نیروی دریایی ما بود، لازم است که همه‌ی ما گروهی از افراد خوب و درست را برای رسیدن به مقصد زندگی در کنار خود داشته باشیم. شما به تنهایی از پسِ پارو زدن برنمی‌آیید. کسی را پیدا کنید تا زندگی خود را با آن قسمت کنید. تا جایی که امکان دارد دوست پیدا کنید و هرگز فراموش نکنید که موفقیت شما در گرو دیگران است.»

«به خاطر داشته باشید… کار امروز را به فردا نگذارید. کسی را پیدا کنید تا در زندگی به شما کمک کند. به همه احترام بگذارید. بدانید که زندگی همیشه بر وفق مرادتان نیست و گاهی اوقات شکست می‌خورید. ولی ریسک کنید، در مقابله با دشواری قوی باشید، با زورگویی‌ها مقابله کنید، شکست‌خورده‌ها را بالا بکشید و هرگز تسلیم نشوید، اگر این کارها را انجام دهید در این صورت می‌توانید زندگی خود را به شکلی بهتر تغییر دهید… و شاید حتی دنیا را!»

«سرهنگ دوم ارتش که مسئول ماموریت آزادسازی بود، به من اطلاع داد که باید حمله‌ی خطرناکی را در روز انجام دهند. بدتر از همه این بود که تنها راه برای انجام موفق عملیات فرود سه هلیکوپتر نیروی نجات در میان آن محوطه‌ی کوچک بود. ما در مورد گزینه‌های دیگرِ تاکتیکی صحبت کردیم ولی سرهنگ دقیقا درست می‌گفت؛ اگر شانس غافلگیر کردن دشمن را داشته باشید، بهتر است شبانه برای عملیات نجات اقدام کنید، ولی این بار اینگونه نبود و اگر نمی‌جنبیدیم گروگان‌ها جابه‌جا و یا کشته می‌شدند. من ماموریت را تایید کردم و ظرف چند دقیقه، نیروی نجات سه هلی‌کوپتر شاهین سیاه را اعزام کرد و در مسیر محوطه‌ی گروگان‌گیری مستقر شدند.»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
14 دقیقه
فصل اول: کار امروز به فردا مگذار
14 دقیقه
فصل دوم: تو به تنهایی از عهده‌اش بر نمی‌آیی
14 دقیقه
فصل سوم: تنها چیزی که مهمه، وسعت قلب شماست
9 دقیقه
فصل چهارم: زندگی عادلانه نیست - به مسیرت ادامه بده
15 دقیقه
فصل پنجم: شکست باعث قوی‌تر شدن شما می‌شه
10 دقیقه
فصل ششم: باید جسارت زیادی داشته باشی
9 دقیقه
فصل هفتم: در برابر زورگوها بایستید
10 دقیقه
فصل هشتم: در موقعیت درست قرار بگیرید
14 دقیقه
فصل نهم: به دیگران امید بدهید
12 دقیقه
فصل دهم: هرگز تسلیم نشو
30 دقیقه
فصل یازدهم: سخرانی فارغ‌التحصیلی دانشگاه تگزاس

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی تختخوابت را مرتب کن
نویسنده
مترجمحسین گازر
راویرضا عمرانی
ناشر چاپیانتشارات کتاب کوله پشتی
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت و ۳۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی
۶۵۰۰۰ 32500 ت ۵۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی تختخوابت را مرتب کن

Sevda Ghanbari
۱۴۰۰/۱۱/۵
همه‌ی ما می‌دانیم که زندگی، سخت و طاقت‌فرساست؛ ولی گاهی با انجام کارهایی پیش‌پاافتاده می‌توان به نتیجه‌ای دست یافت که زندگی را تحت تاثیر قرار دهد. عمل بسیار ساده‌ای مانند مرتب کردن تختخواب هم می‌تواند برای شروع یک روز نیروی انگیزشی شگفت‌آوری داشته باشد و رضایتی درونی برای به پایان رساندن یک روز خوب برای‌مان فراهم کند. برای تغییر جهان، اول تختوابت را مرتب کن.
هر فصل متن کوتاهی را در بر گرفته که حاوی یکی از همین درس‌ها و همچنین داستان کوتاهی درباره‌ی یکی از افرادی است که با نظم، پشتکار، شرافت و شجاعتش الهام‌بخش بود
مفهوم کلی و برداشتی من از کتاب
به خاطر داشته باشید… کار امروز را به فردا نگذارید. کسی را پیدا کنید تا در زندگی به شما کمک کند. به همه احترام بگذارید. بدانید که زندگی همیشه بر وفق مرادتان نیست و گاهی اوقات شکست می‌خورید. ولی ریسک کنید، در مقابله با دشواری قوی باشید، با زورگویی‌ها مقابله کنید، شکست‌خورده‌ها را بالا بکشید و هرگز تسلیم نشوید – اگر این کارها را انجام دهید در این صورت می‌توانید زندگی خود را به شکلی بهتر تغییر دهید… و شاید حتی دنیا را!
Debora
۱۴۰۱/۵/۲۷
اول کتاب با توضیح اینکه اعمال کوچک میتونن اهمیت زیادی برای شروع یک روز خوب باشه. ولی مثالی که درباره صدام میزنه که او تمایلی به مرتب کردن رخته خوابش نداشته خیلی بی ربط بود. چون یک آدمی که همیشه خدمتکار داشته چه لزومی داره خودش وقت بزاره تا رختخوابشو مرتب کنه اون حتما کارهای مهمتری برای انجام داشته. دوم اینکه داستانهایی درباره سربازان نیروی دریایی امریکا میگه و همچنین خاطرات خودش که هیچ ربطی با اسم کتاب پیدا نکردم در واقع انگار یک کتاب اتوبیوگرافی بود از یک کهنه سرباز! که دونستن اون مطالب فکر نکنم برای کسی جالب باشه! میخواد بگه سرنوشت ما اتفاقی نیست.
سرنوشت با تلاش ما تعریف میشه و مثالهایی میاره.
از زندگی شکایت نکنید از بخت بد خود ناراضی نباشید بلکه براش کاری انجام بدین و شکست باعث قوی تر شدن انسان میشه. در کل کتاب از یه سری خاطرات سربازهای امریکایی تشکیل شده و خودتان باید چیزی از داستان برداشت کنید. کلا کسل کننده بود!
ثمین خندان پور
۱۳۹۷/۱۲/۴
عالییییییی
کتابی که به زیبایی با صدایی آرامش بخش و واضح خونده میشه و از اون مهم تر نگارشی بسیار زیبا واز اون هم مهم تر: جملاتی که در این کتاب میشنوین به نظرم ناب‌ترین چیزهایی هست که در طول زندگی شنیدم و مقدار کم کتاب شاید شما رو مثل من ناراحت کنه. لحن ساده و صمیمی کتاب اونقدر جذابه که یکی مثل من تا
بره برای خرید کتاب دوباره بخونمش و صبح‌ها توی سرویس بهش گوش بدم و عصر وقت برگشت بازهم گوش برم و ازش یاد بگیرم.
واقعا نمیشه دنیا رو به تنهایی تغییر داد اما میشه در حد توانمون سعی کنیم تا به دیگران کمک کنیم. نا امید نباشیم. مدام از شرایط غر نزنیم. گل یخ در سخت‌ترین شرایط به زیبا‌ترین صورت میرویه!!
امیرمسعود اکبراُف
۱۳۹۹/۴/۱۳
درود بر شما.
بسیار عالی بود،. و خلاصه عرض کنم‌:
از طرفی... برای افرادی مثل بنده که خدمت سربازی را انجام داده‌اند، گاهاً تکرارِ مکررات بود و یادآوری روزهایی که هم خوب و هم بد، گذشتند!
و از طرفی دیگر... دوستانی که خدمت دوره‌ی وظیفه را انجام و پایان داده‌اند، به شکلی شاید غنی‌تر، میتونند از شده،
مباحثِ عنوان نکاتی جالب برای یادگیری استخراج کنند!
به هر جهت، کتابی پرمُعنا و مفید، که حداقل یکبار مطالعه‌ را استحقاق دارد؛
و با تشکر از صدای شیوا و رسای گوینده‌ی عزیز.
بدرود.
یاسمین
۱۴۰۱/۱۰/۱۴
صدا به طور بی‌نظیری هماهنگ است. هربار کتاب را گوش می‌کنم حس می‌کنم این دریا سالار با تجربه که دنیا را به جای بهتری تبدیل کرده، داره با صدای خودش و در قالب ۱۰ پند به من یاد می‌ده چطور به سهم خودم دنیا را به جای بهتری تبدیل کنم. درسهای پیرمرد مثل یک قصه به دلم میشینه و بهم انگیزه میده. هر بار آخر ۱۰ کتاب مصمم میشم زندگی نفر را تغییر بدم...
در ماه گذشته چهار بار گوشش کردم مطمئن هستم در ماه‌های بعد هم همین قدر گوشش میدهم
مصطفا جلالی
۱۳۹۷/۱۱/۲۹
عالیواقعا خسته نباشیدالبته به دوستانم پیشنهاد میکنم به منظور حمایت از نویسندگان عزیز، پس از دانلود کتابهای رایگان، نسخه چاپی کتاب رو هم خریداری کنند و در کتابخانه نگه دارند یا به کتابخانه هدیه بدن تا دیگران هم بهره مند گردند
پرنیا صفری
۱۴۰۱/۲/۳
به منظور این هست که کلا همه چیز از اولین چیز‌های مربوطه به خودمون شروع میشه.. مثل این میمونه که اگر تو از پس یه پشه برنیای، چجوری میخوای فیل رو رام کنی؟ و ساده‌ترین چیز‌ها و پایه‌ترین چیز‌ها میتونه قوی‌ترین و یا مهم‌ترین اتفاقات رو رقم بزنه. از مرتب کردن رخت خوابت تا جسور بودن و نترسیدن و خودت رو انداختن داخل گود. کتاب خوبیه برای کسایی که خسته شدن از این که فقط مشاهده گر بودن و ترسیدن.
reza reza
۱۳۹۷/۱۲/۲۶
۱‌. اگر میخوایید دنیا رو تغییر بدین این کارو از رختخوابتون شروع کنید.
۲. شکست‌ها شما رو نیرومندتر خواهند کرد.
۳. برای برخورد با موانع بی‌کله باشید.
۴. با آدم‌های منفی و حسود و کوسه صفتی که جلوی پیشرفتتون رو میگیرن اگه لازم شد برخورد کنید و فرار نکنید.
۵. اگه میخواین دنیا رو تغییر بدین، زمانی که تا گردن تووی لجن فرو رفتین، بیخیال باشید و آواز بخونید.
مریم بانشی
۱۳۹۸/۳/۱۵
کتاب خوبی بود. صداگذاری هم خوب بود. من تصمیم گرفتم کتابهای انگیزشی رو مرتب گوش بدم و جالب اینه که در زندگی همه این انسانهای موفق نهایتا به یک چیز میرسی. تلاش مداوم. نه شانس و اقبال.
خیلی خوبه که این مطلب به ما یی که هنوز بعضی هامون با یه استخاره یافال حافظ یا عطسه مسیرمون رو عوض میکنیم، میگیم بد اومد و دیگه تلاش نمیکنیم، مدام گوشزد بشه.
زهره ترابیان
۱۴۰۰/۱۲/۲۱
برای خودسازی و پرورش انگیزه تلاش کتاب خوبیه. ولی از اینکه به خودشون افتخار می‌کنن که میرن سرزمین‌های دور جنگ راه می‌اندازند و خودشون رو ناجی اونها میدونند و از ساکنان اون سرزمین بعنوان دشمن یاد می‌کنند اصلا خوشم نیومد. مردم خاورمیانه رو بدوی و هیولا جا میندازن و خوشون میشن سوپرمن! در حالیکه اگر بمونن کشور خودشون اینجا هیچ جنگ و دردسری نخواهد بود.
Nazli Alavi
۱۳۹۸/۱/۴
جدا از صدای خوب و بجای اقای عمرانی و حمایت کردن ناشر و مترجم
داستان سرایی کودکانه است و باعث ان میشود که بفهمیم نگاه اسطوره پردازانی چون فردوسی ایران زمین راچقدر باید پاس بداریم. و نگاه سطحی نویسنده را به مدیریت درحد جهانی را نشان میدهد که ان به قصه برای کودکان کشیده شده که به نام مدیریت نامیده شود
منا صالح
۱۳۹۷/۱۱/۲۲
کتاب خوبی بود.. صدای آقای عمرانی و شیوه‌ی خوندنشون مثل همیشه فوق العاده بود 👍
هدی ن
۱۳۹۹/۸/۲۶
میگه اگه صبحها اولین کار که تخته انجام ندید دیگه چه امیدی به کارهای بعدی هست 😎... 🤔میگه ینی کارها همیشه با اولین قدم شروع میشه... و کوچک و بزرگ هم نداره😌 ‌. ‌.. میگه در ناخودآگاه ما حس موفقیت💪 با همین کارهای کوچولو بدست میاد.... میگه ینی بگیر و برو تااااا آخر.... 😌👊💪
mahnaz hayati
۱۳۹۷/۱۲/۱۱
خب کتاب مفیدی اما با سبک کتاب‌هایی که من در زمینه موفقیت گوش دادم کمی متفاوت و یکم فرق داره. شاید مشکل از خود من باشه که ترجیح می‌دم نکته رو سریع بشنوم و گوش دادن به یک ماجرا تا در انتها بخواد یک نکته ازش آموزش بده خسته‌ام می‌کن. اما در کل نمیشه منکر شد که کتاب مفیدی. از قسمت سیرکش خیلی خوشم اومد.: )
Morteza Ahadi Irani
۱۳۹۷/۱۱/۲۹
این کتاب حالت داستان داره و یک نظامی در طول مدت خدمت درس‌های را که از آموزش‌های نظامی گرفته در زندگی شخصی خودش پیاده کرده و موفقیت‌های را بدست آورده است
مشاهده همه نظرات 315

راهنمای مطالعه کتاب صوتی تختخوابت را مرتب کن

برای دریافت کتاب صوتی تختخوابت را مرتب کن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.