معرفی و دانلود کتاب تسلیحات نیروی هوایی در جنگ جهانی دوم (هواپیماها)

عکس جلد کتاب تسلیحات نیروی هوایی در جنگ جهانی دوم (هواپیماها)
قیمت:
۲۴,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تسلیحات نیروی هوایی در جنگ جهانی دوم (هواپیماها) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تسلیحات نیروی هوایی در جنگ جهانی دوم (هواپیماها) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تسلیحات نیروی هوایی در جنگ جهانی دوم (هواپیماها)

کتاب تسلیحات نیروی هوایی در جنگ جهانی دوم (هواپیماها) نوشتۀ حمید عشقی، به برخی از مشهورترین و مهم‌ترین انواع هواپیماها و تسلیحات هوایی می‌پردازد.

جنگ جهانی دوم، یک تحول عظیم در تاکتیک‌ها و پیشرفت‌های تکنولوژیک بود. در همین راستا نیروهای طرفین در تکنولوژی هوایی نیز دست به ابداعات و اختراعات عظیم و عجیبی زدند و صدها نمونه از جنگنده‌ها، بمب افکن‌ها و هواپیماهای شناسایی، ساخته شد. برد عملیاتی و سقف پرواز هواپیماها حتى نسبت به پنج سال قبل از شروع جنگ تغییر چشمگیری یافت و ناوهای هواپیمابر تبدیل به یک سلاح مؤثر در جنگ‌های شرق دور گردید.

جنگ جهانی دوم در عرصه به کارگیری تسلیحات در مقیاس و کیفیت همانندی نداشت. اگر چه سابقه استفاده از هواپیما و زیردریایی و تانک به جنگ جهانی اول بازمی گردد اما در جنگ جهانی دوم این تسلیحات به لحاظ کیفی پیشرفت چشمگیری داشتند. برخی از بهترین استراتژیست‌های نظامی در این جنگ با به کارگیری و انتقال سریع تانک‌ها، شیوۀ جدیدی از فرماندهی و راهبرد را به نمایش گذاشتند اما آنچه در پایان، جنگ را خاتمه داد، سلاحی مرگبار و مخوف بود که موجب ویرانی شهر‌های هیروشیما و ناکازاکی گردید و بشر را وارد عصر جدیدی نمود که در آن هر کشوری که دارای قدرت هسته‌ای باشد، قابلیت هژمونی در عرصه بین‌المللی را داراست. همچنین در این جنگ برای اولین بار از سلاح‌های دورزن و بالستیک استفاده گردید و راه بشر را به سوی فراجو هموار نمود.

در بخشی از کتاب تسلیحات نیروی هوایی در جنگ جهانی دوم (هواپیماها) می‌خوانیم:

سال‌ها قبل از آغاز جنگ جهانی دوم، دانشمندان آلمانی متوجه قابلیت موتور جت برای استفاده در هواپیماها شدند. یک دانشمند آلمانی به نام هانس یواخیم پابست فون اوهاین در مارس 1937 اولین موتور جت را بر روی یک هواپیما نصب و آن را به پرواز در آورد. هم زمان با او یک دانشمند انگلیسی به نام فرانک ویتل نیز مشغول به کار بر روی موتور جت ساخت خودش بود.

ظرف مدت یک هفته پس از آغاز نبرد لهستان، کمپانی هایتکل نخستین مدل از جنگنده جت، با نام هایتکل 178 را طراحی نمود. هم زمان با آن، کمپانی مستر اشمیت نیز با درخواست وزارت هوانوردی آلمان مشغول طراحی یک جنگنده جت شد که حداقل سرعت آن 850 کیلومتر در ساعت باشد. کمپانی مستر اشمیت دکتر والدمار ویگت را به عنوان مهندس ارشد تیم طراحی منصوب نمود و یک مهندس مشهور آلمانی به نام رابرت لوسر را نیز به نظارت بر آن گماشت.

پیش نمونه طراحی شده در همان سال آماده شد؛ اما با نمونه نهایی تفاوت بسیار داشت. پیشرفت طرح اصلی بسیار کند بود؛ زیرا موتورهای جت به سرعت در حال تغییر و بهبود بودند و به همین دلیل کمپانی مستر اشمیت تصمیم گرفت موتورهای جت را که در قسمت ریشه بال‌ها قرار داشت، به زیر بال منتقل کند. اینکا موجب می‌شد تا تعمیر و نگهداری موتورهای جت راحت تر شود. مسئول طراحی آیرودینامیک هواپیما لودویگ بولکوف بود. او زمانی که دید موتورهای جت بی‌ام دبلیو مدل 003 اندکی سنگین تر از آنچه پیش بینی شده بود، تولید شدند، زاویه بال‌ها را 18.5 درجه به سمت عقب کشید تا مرکز ثقل این پرنده را جابه‌جا کنند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
هواپیماها
آلمان
مستر اشمیت
فوکه ولف
مستر اشمیت
یونکرس 87 اشتوکا
مستر اشمیت
هورتون
ایتالیا مکچی فالگوره
مکچی سیتا
ساوویا۔ مارچتی
ژاپن ایچی
میتسوبیشی زیرو
آمریکا بمب افکن بی
لیبراتور بی
موستانگ
بی
انگلستان اسپیت فایر
هاو کر هریکن
هاویلند موسکیتو
گلاستر متور
شوروی
میکویان گوریویچ - میگ 3
ایلیوشین استور موویک 2
باکوولوف پاک 3
فرانسه
مارن - سویلیترام. اس
لوریت اولیور 45
بلوش‌ام بی 150
تسلیحات نوین
بمب پرنده وی -1
گزارش‌های اطلاعاتی
عملیات و اثربخشی۔ موشک وی 2
مشخصات مکانیکی بمب اتمی
پروژه منهتن و هدف یابی برای بمب باران اتمی
بمب باران هیروشیما
بمب باران ناگازاکی
کتاب‌نما

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تسلیحات نیروی هوایی در جنگ جهانی دوم (هواپیماها)
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی آرمان رشد
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات145
زبانفارسی
شابک978-600-9870-27-1
موضوع کتابکتاب‌های تاریخ جهان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تسلیحات نیروی هوایی در جنگ جهانی دوم (هواپیماها)

saeid jafar
۱۳۹۸/۷/۱۴
فقط اینو بگم اخر کتابه.. من نمونه کتاب چاپیشو ازنمایشگاه خریدم. براس کسانی که عاشق جنگ و تسلیحات و رزم وتاکتیک، تک، پاتک، وکمین‌های هوایی هستند پیشنهادمیکنم. وواقعاچه مهندسینی بودند در زمان خودشون. چه هواپیماهایی ساختند. تعجب برانگیزوشگفت اور. چه ابتکارهایی وچه نوآوری هایی. ممنون از آقای عشقی ودست اندرکاران کتابراه.
پویا انصاری
۱۴۰۲/۶/۲۳
هواپیماهای ساخته شده توسط نازی‌ها بسیار توجه من رو جلب کرد. اگر این دانشمندان در دنیای امروز حضور داشتند، علم با سرعت بسیار بیشتری رشد میکرد
amirata sajadinasab
۱۳۹۸/۱۰/۱۷
اطلاعات بسیار خوبى دارد
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب تسلیحات نیروی هوایی در جنگ جهانی دوم (هواپیماها)

برای دریافت کتاب تسلیحات نیروی هوایی در جنگ جهانی دوم (هواپیماها) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.