معرفی و دانلود کتاب صوتی جایی که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند

عکس جلد کتاب صوتی جایی که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند
قیمت:
32000 تومان - 3.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی جایی که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی جایی که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی جایی که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند

کتاب صوتی جایی که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند نوشته‌ی دلیا اونز، یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های سال 2018 و 2019 به حساب می‌آید و داستان جنایی و گیرای دختری به نام کیا است که خانواده‌اش او را در کودکی تنها گذاشته‌اند، تا در دل طبیعت با پدر بداخلاقش زندگی کند.

کتاب صوتی جایی که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند (Where the Crawdads Sing) حدود 60 هفته در صدر لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان قرار گرفت و به عنوان داستان و افسانه‌ای بی‌نظیر شناخته شده است. این رمان احساسات شما را به شدت درگیر می‌کند و موضوعی تازه در ادغام انزوا و طبیعت از نظر یک نویسنده‌ی خانم در خلال عشقی را بیان می‌کند که اغلب حالت توفیق اجباری دارد.

اسم کیا فقط متشکل از سه حرف است، اما دردها و سختی‌هایی که او کشیده است در روح و جسم هیچ دختری گنجانده نمی‌شود. کلیه اهالی بارکلی کو، او را با عنوان دختر مرداب می‌شناسند، کیا از ارتباط با دیگر انسان‌ها تجربیات تلخ و شیرینی کسب کرده است. رویدادهای پیچیده‌ و گوناگونی قبل و بعد از کشف جسد معشوقه‌ی سابق او اتفاق می‌افتد که دلیا اونز (Delia Owens) به زیبایی و جذابی توانسته آن‌ها را روایت کند.

این رمان اولین اثر دلیا اونز به شمار می‌آید. او در این کتاب استعداد تصویرسازی خود را به رخ می‌کشد. وی با این داستان به زیبایی نشان می‌دهد که انزوا چگونه رفتار افراد را دگرگون می‌کند. در رمان «جایی که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند» درمی‌یابید که طرد شدن از سمت انسان‌های اطرافتان، چه حالی دارد. کیا، شخصیت اصلی این کتاب داستان یک شیر زن فراموش نشدنی و ماندگار است.

این کتاب صوتی یک درام جنایی، عاشقانه و معمایی است که شما را شیفته‌ی خود می‌کند. این رمان شگفت‌انگیز به تار و پود طبیعت‌تان رسوخ می‌کند و پرسش‌های بی‌جواب می‌پرسد، پرسش‌هایی که قدمتی به اندازه‌ی مرداب دارند. این رمان دل‌نشین دغدغه‌هایی مانند تلاش برای زیستن، امید داشتن، عشق ورزیدن، تنهایی، نومیدی، غرور، تعصب و انعطاف پذیری را بیان می‌کند.

دلیا اونز نویسنده‌ی این کتاب اعجاب‌انگیز از کودکی عاشق نوشتن بود. او در پایه‌ی ششم مدرسه توانست عنوان برتر رقابت‌های نویسندگی منطقه‌ را در محل سکونتش دریافت کند و از همان جا بود که تصمیم گرفت نویسنده خوب و برجسته‌ای شود. از آن جا که خانواده‌ی دلیا تابستان‌های خود را در ارتفاعات کارولینای شمالی سپری می‌کردند، او توانست پیوند خاصی با حیات وحش آن‌جا ایجاد کند. این کتاب طبق شکوه مرداب‌های آن‌جا به نگارش درآمده است.

افتخارات رمان جایی که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند:

- پرفروش‌ترین کتاب نیویورک‌تایمز
- پرفروش‌ترین کتاب سایت آمازون
- نامزد دریافت جایزه‌ی ادگار سال 2019
- نامزد دریافت بهترین داستان تاریخی گودریدز سال 2018

برخی نظرات درباره‌ی رمان هیجان‌انگیز جایی که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند:

- رمانی فوق‌العاده با ترکیب جذاب عشق و معما. (نویسنده - Nicholas Sparks)
- همچون متن یک ترانه ... برخاسته از پیوندهای قلبی کیا با خانه و حیات وحش. (Booklist)
- داستانی عاشقانه متأثر از طبیعت که در بطن آن، یک قتل مبهم رخ می‌دهد.
- رمانی زیبا و گیرا تا مدت‌ها پس از مطالعه آخرین صفحه‌اش، محال است آن را از یاد ببرید... چون شما را به طرز سحرآمیز جذب خود می‌کند.
- جذاب، اصیل... یک درام رمزآلود از دادگاه جنایی، یک داستان عاشقانه‌ی گیرا. جایی که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند، یک افسانه‌ی تمام عیار است. خوانندگان این کتاب، کیا را تا مدت‌های مدیدی به یاد خواهند داشت.

در بخشی از کتاب صوتی جایی که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند می‌شنویم:

هر وقت کیا در حیاط خانه می‌نشست، به جاده خیره می‌شد و به این فکر فرو می‌رفت که اگرچه ویستریاهای وحشی در اواخر بهار از رنگ و رو می‌رفتند و مادرش، تابستان پارسال، منزل را ترک کرده بود، شاید هنوز امید ملاقات مجدد وی در آن جاده‌های سنگی، با آن کفش‌های پاشنه بلند از جنس پوست تمساح قلابی، وجود داشت. اما تمام دارایی او، پدر بود که با هم ماهی‌گیری و گه‌گاهی، صحبت می‌کردند. شاید آن‌ها می‌بایست خانواده‌ای جدید تشکیل می‌دادند. پدر در مواقعی که مست می‌شد، تمام اعضای خانواده را از خودش می‌راند. اخلاقش گاهی اوقات خوب می‌شد؛ به‌خصوص زمانی که کنار هم مرغ سوخاری می‌خوردند.

آن‌ها یک‌بار دوتایی به لب ساحل رفتند و بادبادکی را به دامان آسمان سپردند. بعد از آن نوشیدنی خوردند، فریاد کشیدند و از هوا لذت بردند. اما در هر صورت، صحنه‌های بدی از پدر در ذهن کیا ثبت شده بود. یک‌بار او، یقه‌ی مادر را گرفت و به دیوار کوبید و آن‌قدر کتکش زد که بی‌هوش و نقش بر زمین شد. کیا آن موقع ضجه می‌زد و به دامان پدرش متوسل می‌شد که مادر را رها کند، اما از سوی پدر محکوم به تمیز کردن میز آشپزخانه با لباس‌هایش شد. یک‌بار دیگر، پدر کمربندش را باز کرده بود تا کیا را با آن بزند. البته، او هیچ‌گاه درد پاهای برهنه‌ای که روی زمین داغ راه می‌رفتند را فراموش نمی‌کرد، اما می‌توانست جزئیات بیشتری از آن شلوار جین تنگی که در کنار ضربات متوالی کمربند، به اندام لاغرش فشار می‌آورد، در ذهنش مجسم کند. مگر می‌شود اندام مچاله‌شده‌ی مادر را که به گوشه‌ای از آشپزخانه می‌خزید، از یاد ببرد؟ کیا دلیل آن همه نزاع و بحث را نمی‌دانست.

اما اگر مادر بازمی‌گشت، وقتی پدر، رفتار مناسبی از خود نشان می‌داد، شاید کیا می‌توانست شاهد شکل‌گیری مجدد بنیان‌های خانواده‌اش باشد. او هیچ‌وقت به چنین موضوعی فکر نمی‌کرد که این مادر است که رفته و از طرف دیگر، پدرش مانده است. اما هرچه که بود، او می‌دانست که مادرش به هر نقطه‌ای از دنیا هم رفته باشد، باز خواهد گشت. کیا هنوز می‌توانست صحنه روشن کردن رادیو از سوی مادر را برای خودش تصور کند و جمله‌ی همیشگی را بشنود: «به صدای اورسن ولز گوش بده؛ اون داره مثل یه مرد باشخصیت حرف می‌زنه.»

مادر با رنگ روغن و آبرنگ، مصب و صحنه طلوع خورشید را به تصویر کشیده بود. او گاهی اوقات، نقاشی‌هایش را به روستا می‌برد و در کرس فایو به فروش می‌رساند. مادر گاهی اوقات، وسایل نقاشی را برای کیا می‌گذاشت تا هنرش را در بوته مورد آزمایش قرار دهد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه 1
نمونه 2
44 دقیقه
بخش اول
31 دقیقه
بخش دوم
30 دقیقه
بخش سوم
45 دقیقه
بخش چهارم
30 دقیقه
بخش پنجم
34 دقیقه
بخش ششم
26 دقیقه
بخش هفتم
31 دقیقه
بخش هشتم
31 دقیقه
بخش نهم
34 دقیقه
بخش دهم
32 دقیقه
بخش یازدهم
30 دقیقه
بخش دوازدهم
35 دقیقه
بخش سیزدهم
36 دقیقه
بخش چهاردهم
35 دقیقه
بخش پانزدهم
46 دقیقه
بخش شانزدهم
31 دقیقه
بخش هفدهم
38 دقیقه
بخش هجدهم
36 دقیقه
بخش نوزدهم
37 دقیقه
بخش بیستم
33 دقیقه
بخش بیست و یکم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی جایی که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند
نویسنده
مترجممحمدامین جندقیان بیدگلی
راویآیسا ماهوتچی
ناشر چاپینشر روزگار
ناشر صوتی ژرفا
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابMP3
مدت۱۲ ساعت و ۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
32000 ت - 3.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی جایی که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند

شکوفه امیری
۱۴۰۲/۵/۲۵
سلام,   کتاب صوتی جایی که خرچنگ‌ها اواز می‌خوانند توسط بانوی امریکایی دلیا اونز قلم زده شده. خانم اونز نکات اموزنده بسیاری در این کتاب مطرح کرده از جمله نکات مرتبط به رشته جانورشناسی. ما در این رمان با طبیعت همراه می‌شویم، همراه با کیا  زندگی مرداب را می‌بینیم،   می‌بویم، می‌شنویم، لمس میکنیم، با و تک تک سلول‌های بدنمان حسش می‌کنیم. خانم دلیا با مهارتی که در جانور شناسی نویسندگی بخرج داده است ما را شگفت زده می‌کند. این داستان در محیط زیستی بکر ما را غرق می‌کند، در کنار او حال کیا در ما اثر می‌گذارد. این کتاب به عمق تنهایی دختر بچه‌ای که در مرداب به سختی بزرگ می‌شود و رنج‌هایی که کشیده است می‌پردازد و ما همراه با کیا رنج می‌کشیم. من به خوبی راوی رمان را درک کردم، به  عمق احساسات او  پی بردم و اینکه چه درد‌ی را متحمل می‌شود. من به شخصه از شخصیت کیا بسیار خوشم امد و تونستم او را درک کنم. من این کتاب را به افرادی که داستان‌های غم انگیز دوست ندارند، توصیه نمی‌کنم، چون این رمان در تنهایی دختری به نام کیا می‌چرخد و کمی هم جنایی هست. باتشکر از نشر صوتی ژرفا و همکاری خانم ماهوتچی که این کتاب زیبا را اماده سازی کردند
سجادعسگری
۱۴۰۲/۴/۳
یک داستان خوب و عمیق و پر از احساس خوب و غم انگیز. یک ستاره کمتر دادم چون اوایل داستان خیلی خسته کننده بود از اواسط داستان به بعد داستان جون گرفت و خوب شد. با تنهایی کیا خیلی خوب ارتباط برقرار کردم اینکه تنهایی رو ترجیح میداد در خیلی از جهات درکش کردم گاهی اوقات تنهایی دوای خیلی از دردهاست. داستان بیش از اینکه جنایی باشه روانشناختیه داستان دختری که از طرف جامعه طرد شده و به انزوا و تنهایی پناه برده و همین باعث شده اجتماع گریز بشه. داستان دختری که حتی خانواده‌ی خودش هم ترکش میکنن و باعث میشن حتی یه ستاره‌ام تو آسمون براش نباشه. جای جای داستان درد رو حس میکنی و احساساتت با احساسات کیا یکی میشه. در خصوص راوی داستان خانم ماهوتچی در تقلید صدا خیلی خوب عمل کردن ولی در انتقال احساسات خیلی خشک و بی روح بودن و همین باعث شد داستان به این عمیقی و تاثیر گذاری یکم خشک و بی روح به گوش برسه این داستان با صدای آنالی طاهریان به نظرم خیلی شنیدنی تر میشد. ولی در مجموع داستان خوب و قابل قبولی بود و تونست منو تا آخر داستان با خودش همراه کنه. شروع داستان کسل کننده بود البته بیشتر بخاطر شکل روایت داستان بود ولی از اواسط دیگه خوب میشه و پایان بندی داستان هم ب نظرم بی نقص بود و قابل قبول. هرچند ب نظرم این سبک داستان میتونه سلیقه‌ای باشه شاید کسی خوشش نیاد ولی ب نظرم ارزش شنیدن رو داره و حتما باید این سبک داستان شنیده و خوانده بشه. با سپاس فراوان از کتابراه
شعری اولیا
۱۴۰۱/۱۰/۱۹
از شنیدن این کتاب بسیار لذت بردم. اوایل داستان دلم پر از غم زندگی این دختر شده بود. گاهی آنقدر متاثر می‌شدم که با خودم فکر می‌کردم شنیدن داستان را متوقف کنم. اما متن زیبا و توصیفات جذاب نویسنده و البته قدرت راوی من را تشویق می‌کرد داستان را دنبال کنم… داستان از آن غم ابتدایی کم کم جدا شد… نهایتا یک داستان زیبای عاشقانه و معمایی شنیدم. زمانی که خواستم به رها شدن ماجرای قتل غر بزنم، داستان به زیبایی تکلیف آن را روشن کرد!
مجموعا از گویندگی این کار بسیار لذت بردم. خسته نباشید و ممنونم.
مرضیه صوفی امامی
۱۴۰۳/۱/۲۷
داستان کتاب که درباره روند زندگی تا مرگ دختری در کنار مرداب بود بسیار شیرین و دلنشین نوشته شده بود
فضا سازی، شخصیت پردازی و روند داستان انسجام خوبی داشت.
اما خوانش راوی بشدت ضعیف بود
موسیقی پس زمینه هیچ ارتباطی به روند داستان مداشت و در بسیاری از صحنه‌ها آزار دهنده بود
راوی تلفظ بسیاری از را
کلمات اشتباه بکار برد
صدای نفس گیری راوی ذهن را از دنبال کردن داستان باز میداشت
در مجموع پیشنهاد می‌کنم حتما کتاب را بخوانید اما با راوی معتبر تری
Atiyeh Aghajanzadeh
۱۴۰۲/۸/۱۴
من باخط به خط این کتاب حضّ وافر بردم، شاید نه واقعا بهترین کتابی بود که تونست انقدر از من اشک بگیره. من با کیا واقعا همزاد پنداری کردم خیلی خوب بود، خیلی. انقدر که نویسنده تونسته بود انقد قشنگ و حس برانگیز این داستان رو شروع، ادامه و به پایان ببره. به نظرم هر آدم با احساسی نیازه براش این کتاب رو که بخونه. الان تموم شد با یه حال خوب کتاب بعدیم رو شروع میکنم. برام افتخار بود خوندن و گوش دادن به این کتاب
Hanie_mhiii
۱۴۰۱/۸/۳۰
من این کتابو واقعا دوست داشتم
آره ممکنه یکم سلیقه‌ای باشه چون داستانش داستانی نیست که خیلی از افراد تجربش کرده باشن یا حتی بتونن باهاش همزاد پنداری کنن و فضاش فضای مدرنی نیست ولی خیلی قشنگ حس تنهایی رو روایت میکنه با سختی‌های زیاد و قشنگی هاش، اینکه چقد میتونه ترسناک باشه و در عین حال زیبا.
این مدت چهارتا کتاب رو توی کتابراه گوش دادم و بدون شک بهترینش بود. پیشنهادش میکنم به شدت💫
Saahar M
۱۳۹۹/۵/۱۵
ابن کتاب خیلی سلیقه ایه به نظرم. یک چیزی بین مرز واقعیت و خیال بافی. داستان نمیتونه خیلی واقعی به نظر برسه و نمادینه اما توصیفات بسیار دقیق و گاهی حتی علمی هستند و این سردرگمی یه حس جالبی بود. اما درکل میتونم بگم از اواسط داستان فقط میزدم جلو که زودتر تموم شه چون صدای راوی از یه جایی به بعد خسته کننده شده بود و صدای قورت دادن آب دهان اذیتم میکرد. بازم ممنون از شما
آروینا محمدی
۱۳۹۹/۲/۴
برای نظر دادن هنوز زود چون تازه بخش چهارم هستم. فقط کاش در انتخاب گوینده کمی بیشتر دقت میشد. حالت خواندن کتاب خیلی مهمه. نباید صدا یک نواخت باشه. و اینکه گوینده موقعی که اب دهانش را قورت میدهد صداش خیلی مشخص است. من کتابهای صوتی بسیاری را از این برنامه گوش کرده ام. مثل دزیره. رمان پر. و.... . . همگی خوب بودند و گوینده بسیار ماهرانه حس نویسنده را انتقال میداد.
کتایون کریمی
۱۴۰۲/۵/۲۰
در یک جمله عالی بود لذت بردم داستان ملایم و پرکشش بود اوایل داستان کمی ناراحت کننده بود من با توجه به اینکه خودم یک مادرم و از قضا مادر یک دختر بچه کم سن و سال واقعا اوایل داستان ناراحت شدم ولی در کل لذت بخش بودهم خود داستان هم آرامش و لطافتش، و چیزی که کامل کننده بود صدای زیبای کتابخوان که من واقعا اجراشون بدون نقص ایراد بود ممنون از تمام عوامل که این لحظات زیبا رو ساختند
شبنم محمدی
۱۳۹۹/۴/۳۰
واقعا عالی بود. یه کتاب زیبا و دلنشین و جذاب از زندگی یه دختر تو دل طبیعت، اینکه برای موفقیت و زندگی تمام تلاشش رو می‌کنه زیبا بود. نویسنده خیلی خوب و دلنشین و کاملا ملموس محیط داستان رو به تصویر کشیده طوری که خواننده می‌تونه خودش رو توی اون فضا تصور کنه. صدای گوینده هم واقعا دلنشین بود. حتما بخونیدش، بعد متوجه میشید که چرا پر فروش‌ترین بوده توی آمازون و نیویورک تایمز
الهه عبداللهی
۱۳۹۸/۱۱/۲۷
عالی بود.. به تصویر کشیدن لحظات دختری که برای زنده بودن و زندگی کردن تلاش میکرد، تنهایی‌اش چقدر سخت بود اما چقدر قوی زندگی ساخت و چقدر دوست داشتم این قدرت زنانه‌اش که زانو خم نمیکرد در مقابل زورگویی و ستمی که در برابر عشق و احساستش بهش روا شده بود..
فائقه
۱۴۰۲/۹/۲۳
اینکه کتاب خوبیه شک نکن حتما از این داستان معمایی جنایی خوشت میاد ولی دوست من ثابت شده اگه از یه کتاب صوتی از ناشرهای مختلف تهیه شده حتما حتما اون گرونتر رو بخر هر ارزونی بی دلیل نیست کتاب عالی ولی با خوانش متوسط هر چند من از فصل چهارم به صدای گوینده عادت کردم ولی به هر حال تصمیم گیری با خودت کتاب پیشنهاد میشه ولی با صدای دیگری گوش کن موفق باشید
س س
۱۴۰۱/۷/۸
سلام من تازگی فیلمی که برای این کتاب ساختند رو دیدم ولی چون قبلا کتابش رو از کتاب راه گوش کرده بودم به نظر من کتاب عالی تر بود فیلمش رو جالب نساختند دلم برای این دختر و دختران مشابه و ظلمی که به زن میشود به درد اومد ولی این دختر شجاع از پس همه مشکلات بر اومد و به جایی که لیاقتش داشت رسید و دستش درد نکنه که اون مرد نامرد و کشت ممنون کتابراه
Negar Book
۱۳۹۹/۶/۲۰
کتاب واقعا خوبیه من صدای راویشم دوست داشتم. اولش شک داشتم چون بعضیا از صداش ناراضی بودن ولی حالا خوشحالم که خریدمش. پیشنهاد میکنم که حتما بخونیدش البته توصیفاتش از محیط و اطراف زیاده ولی من بدم نیومد اصلا و حتی خیلی وقتا دوس داشتم. تا روزها ذهنم درگیر این کیای متفاوتِ جذاب بود و دلم واسه دختر مرداب تنگ میشه❤بین امتیاز ۴ و ۵ شک داشتم ولی خب آخرش ۴ امتیاز بهش دادم🤔
Fariba Beigi
۱۳۹۹/۶/۱۹
در کل خود کتاب رو دوس داشتم ولی مثل یه سریال کش داره یجاهایی خیلی دیگه کند پیش میره خسته کننده میشه از بخش ۷ و ۸ به بعد هم تازه صدایه راوی بهتر میشه و قورت دادن آب دهانش که رو مخه بهتره میشه ولی در کل وقتی خود راوی داره داستان رو میگیره خشک و روزنامه واری حرف میزنه با اینکه توصیفات قشنگی از منظره و طبیعت تو کتاب داره شاید اگر میخوندمش بیشتر خوشم میومد.
مشاهده همه نظرات 137

راهنمای مطالعه کتاب صوتی جایی که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند

برای دریافت کتاب صوتی جایی که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.