معرفی و دانلود کتاب صوتی جستارهایی در باب عشق

عکس جلد کتاب صوتی جستارهایی در باب عشق
قیمت:
82000 تومان - 8.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی جستارهایی در باب عشق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی جستارهایی در باب عشق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی جستارهایی در باب عشق

در کتاب صوتی جستارهایی در باب عشق اثر آلن دوباتن، با مفهوم عشق از دید فلسفی آشنا می‌شوید. این اثر به عنوان راهنمایی مفید در جهت گرفتن تصمیم‌های درست و جلوگیری از اشتباهات احتمالی در یک رابطه‌ی عاطفی به شما کمک می‌کند.

بعضی کلمات وجود دارند که در بیان و در نوشتار بسیار ساده هستند و حروف کمی دارند اما جهت درک آن باید جملات زیادی را کنار هم قرار بدهیم تا معنای دقیق آن را بفهمیم. عشق یکی از این کلمات است که روانشناسان، فلاسفه و نویسندگان بسیاری را مجبور کرد تا در مورد آن تحقیق و مطالعه کنند و آثاری درباره‌ی آن بنگارند. یکی از این نویسندگان آلن دوباتن (Alain de Botton) است.

جستارهایی در باب عشق (Essays In Love) داستان زن و مردی را شرح می‌دهد که به صورت اتفاقی در پروازی کنار هم قرار می‌گیرند، گفت‌و‌گویی کاملا معمولی میان آن‌ها شکل می‌گیرد، بیشتر به هم توجه می‌کنند و بعد از پایان پرواز نیز تصمیم می‌گیرند همدیگر را مجددا ببینند. در ادامه‌ نیز این زن و مرد بیشتر با هم آشنا می‌شوند، سعی می‌کنند همدیگر را تحت‌ تاثیر قرار دهند و کارهایی برای هم انجام دهند. رفته رفته عاشق می‌شوند و دیگر جنبه‌های این رابطه خود را به تصویر می‌کشند. هم‌چنین درگیری‌ها و فراز و نشیب‌هایی را تجربه می‌کنند و… .

شاید شما این قصه را بارها در زندگی روزمره خود دیده یا شنیده باشید. داستانی که می‌تواند کمک کند تا از چاله‌هایی که شاید در یک رابطه درگیر آن شده باشید، نجات پیدا کنید.

آلن دوباتن نیز در این راه از آغاز همه‌ی احساسات، رفتارها، واکنش‌ها و هر آنچه که در یک رابطه عاشقانه مهم و قابل توجه است را زیر نظر می‌گیرد و به بررسی آن می‌پردازد و در آخر آن را در قالب داستانی جذاب و دل‌نشین قرار می‌دهد. او با استفاده از ایده‌های زیبای ویتگنشتاین، ارسطو، گروچو مارکس و سارتر این داستان عاشقانه‌ی بسیار خلاقانه و پر جزئیات را به نگارش درآورده و از دریچه‌ی فلسفه بررسی کرده است.

آلن دوباتن نویسنده، فیلسوف و مجری تلویزیون در 20 دسامبر 1969 در سوئیس متولد شد و اکنون ساکن بریتانیا است. او در کتاب‌های خود به شرح موضوعات گوناگونی به شیوه‌ای فلسفی با تاکید بر ارتباط آن با زندگی روزمره می‌پردازد. از مهم‌ترین آثار برجسته‌ی او می‌توان به «تسلی بخشی‌های فلسفه»، «هنر چگونه می‌تواند زندگی شما را دگرگون کند»، «هنر سیر و سفر»، «سیر عشق»، «یک هفته در فرودگاه» و... اشاره کرد.

در قسمت‌هایی از کتاب صوتی جستارهایی در باب عشق می‌شنویم:

«آیا زیبایى به عشق جان مى‌بخشد یا عشق به زیبایى؟ آیا چون من عاشق کلوئه بودم او زیبا بود، یا چون او زیبا بود من او را دوست مى‌داشتم؟ در حالى که افراد زیادى ما را احاطه کرده‌اند (در حالى که عشق‌مان دارد پشت تلفن حرف مى‌زند یا رو در رو به ما دروغ مى‌گوید و به او زل زده‌ایم) شاید از خودمان بپرسیم چرا میل‌مان جذب این چهره خاص، این دهان یا بینى و گوش خاص شده، چرا این خم گردن یا چاه زنخدان توانسته این چنین از آزمون ما براى کمال و زیبایى سربلند کند؟ هر کس که عاشقش مى‌شویم به آزمون زیبایى پاسخ متفاوتى مى‌دهد و همزمان موفق مى‌شود که تعریف جدیدى از جذابیت به گونه‌اى اصیل و منحصر به فرد، همانند منظره‌ى رخسار خودش تصویرنمایى کند.»

«سؤال چرا دوستم ندارى؟ به همان اندازه‏‌ى سؤال چرا دوستم دارى؟ نامعقول و بى‏‌جواب است. در هر دو مورد در چارچوب آگاهانه‌‏ى روابط عاشقانه غافل مى‌‏شویم، و در برابر این واقعیت که عشق موهبتى است که به ما هدیه شده و یا موهبتى است که سزاوارش نیستیم و با پرسیدن این گونه سؤال‌‏ها از یک طرف، مجبوریم به سوى تکبر کامل تمایل پیدا کنیم و یا از طرف دیگر، به سوى فروتنى و حقارت مطلق حرکت نماییم: عاشق فروتن مى‏‌پرسد، چکار کردم که سزاوار عشق نباشم؟ من که کار بدى نکردم. عاشق سرخورده اعتراض مى‏‌کند، چکار کردم که عشق از من دریغ شد؟ و متکبرانه ادعاى مالکیت بر یک موهبت را دارد که هیچ‌کس سزاوارش نیست و فقط به او تعلق دارد. در پاسخ این دو پرسش کسى که عشق را به ارمغان آورده در مقابل این دو سؤال فقط مى‏‌تواند جواب بدهد، چون تو، تو هستى، پاسخى که معشوق را به نحوى خطرناک و غیرمنتظره میان احساس خود بزرگ‌‏بینى و افسردگى محصور مى‌‏سازد. عشق ممکن است با یک نگاه جان بگیرد، اما با همان سرعت زایل نمى‏‌شود. کلوئه حتما این نگرانى را داشت که حرف زدن یا حتى جدا شدن از من تصمیمى عجولانه باشد، چون ممکن بود در عوض به رابطه‌‏اى جایگزین برسد که از این یکى بهتر نباشد. پس این جدایى آهسته، آهسته رخ مى‏‌نمود، عاطفه همیشه به تدریج اتصالِ خود به معشوق را سست مى‏‌کند. اکنون در عمق حس مسئولیت نسبت به کسى که زمانى محبوب نازنینى بود در خود احساس گناه به همراه داشت، مثل ته مانده‏ى مایعى نفرت‏ انگیز در ته ظرف، که باید خالى شود.»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه 1
نمونه 2
24 دقیقه
فصل اول: تقدیرگرایی
16 دقیقه
فصل دوم: بت‌سازی
20 دقیقه
فصل سوم: معنای دیگر اغوا
23 دقیقه
فصل چهارم: اصالت
9 دقیقه
فصل پنجم: ذهن و جسم
25 دقیقه
فصل ششم: مارکسیسم
25 دقیقه
فصل هفتم: نت‌های ناکوک
22 دقیقه
فصل هشتم: عشق یا لیبرالیسم
14 دقیقه
فصل نهم: زیبایی
21 دقیقه
فصل دهم: عشق گویا
17 دقیقه
فصل یازدهم: در او چه می‌بینید؟
11 دقیقه
فصل دوازدهم: شکاکیت و ایمان
19 دقیقه
فصل سیزدهم: صمیمیت
28 دقیقه
فصل چهاردهم: تایید من
30 دقیقه
فصل پانزدهم: دمدمی مزاجی قلب
25 دقیقه
فصل شانزدهم: سعادت هراسی
25 دقیقه
فصل هفدهم: انقباض‌ها
23 دقیقه
فصل هجدهم: تروریسم ها عاشقانه
28 دقیقه
فصل نوزدهم: ورای خوب و بد
14 دقیقه
فصل بیستم: تقدیرگرایی روانی
13 دقیقه
فصل بیست و یکم: خودکشی
17 دقیقه
فصل بیست و دوم: عقده مسیح
13 دقیقه
فصل بیست و سوم: حذف
29 دقیقه
فصل بیست و چهارم: درس‌های عشق

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی جستارهایی در باب عشق
نویسنده
مترجممحمدرضا اخلاقی منش
راویمیلاد فتوحی
ناشر چاپیانتشارات جامی
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابMP3
مدت۸ ساعت و ۱۰ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
82000 ت - 8.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی جستارهایی در باب عشق

زهرا شهرابی
۱۳۹۸/۸/۳۰
کتاب فوق العادست... امااا گوینده اصلا خوب نیس... طوری که من بعد از یک ساعت گوش کردن, خسته شدم ازش... درحالی که عاشق کتاب بودم و حتی تا چند روز میل نداشتم دیگه بخونمش... در نهایت خریدم کتاب رو... لطفا گوینده رو عوض کنید و نسخه صوتی رو تغییر بدید, این کتاب ارزشش رو داره... واقعا حیفه که جمله هاش توی ذهنمون موندگار نشه...
faezeh kazemi
۱۳۹۸/۷/۵
کتاب خوب و گویندگی بد و کسل کننده!!
4 ستاره رو به خاطر متن کتاب دادم. کتاب خوب و جذاب و آموزنده. نگاه‌های جالب و جدیدی به عشق و درون آدم‌ها داره. ولی واقعا از نظر گویندگی خیلی بد بود. اصلا مناسب این کتاب نبودن. در نهایت انقدر برام گویش خسته کننده و یکنواخت بود که ترجیح دادم کتاب رو بخرم و بخونم. امیدوارم برای کتاب‌ها گوینده‌های منتناسب با کتاب امتخاب بشه.
مهدیس ملک زاده
۱۳۹۹/۱۱/۷
روایت کتاب از ابتدا تا انتها سیر رئالی داشت. من حقیقتا انتظار نداشتم اخر کتاب به این سمت بره ولی قشنگی کتاب به نظر من همینه که واقع بینانه ست. اگرچه من با خوانش مشکلی نداشتم برخلاف سایرین اما اونحاهایی که صدا رو تغییر میداد رو دوست نداشتم
ترلان تبار
۱۴۰۰/۱۱/۹
عالی، خود کتاب و صدای گوینده. تعجب کردم که بعضی‌ها خوششون نیومده بود. به هر حال سلیقه‌اس. اما کاملا مسلط بودن به خصوص وقتی از زبان کلویی (شخصیت زن داستان) صحبت می‌کردن فقط صداشونو کمی ظریف می‌کردن و این به نظرم از ویژگی‌های گوینده‌ی خوبه.
آذین شهسواری
۱۴۰۲/۶/۱۸
بی نظیربا طبع و علاقه‌ی من همخوانی داشت عشق ناب‌ترین گلواژه‌ی جهان... احساس ناب و عالی بهترین موجود زنده‌ی جهان خالق عشق بین زن و مرد در زندگی مشترک است.... به زیبایی نویسنده عشق را تفسیر کرده استخوانش خواننده عالیست
mozhgan bazargani
۱۳۹۹/۵/۲۷
کتاب فوق العاده ولی متاسفانه گویندگی خوب نیست در کتاب‌های صوتی باید راوی تسلط کامل و انرژی خوب داشته باشه تا شنونده بتواند با کتاب ارتباط برقرار کند. 🙏🏽🙏🏽
Arman Azimi
۱۴۰۳/۱/۵
آلن دوباتن یکی از فیلسوف عا و نویسنده‌های معاصره که تحلیل رابطه عاشقانه‌اش تو این کتاب بسیار زیبا بود... عشق مارکسیستی یکی از چیری که الان تو جامعه به فراوانی دیده میشه....
tina ela
۱۴۰۰/۵/۲۹
کتابی فوق‌العاده که اصلا متوجه گذر زمان موقع خوندنش نمیشید. به ریزترین نکاتی در یک رابطه اشاره میکنه که هرکسی نیاز داره بهش توجه کنه بیان نویسنده طوریه که انگار حرف‌های خود آدمه
Majid Mohamadi
۱۳۹۹/۶/۱۵
داستان آن جذابیت و کششی ندارد و بیشتر مباحث روانشناسانه و فلسقی در مورد عشق مطرح می‌شود که برای من جالب نبود ولی شاید برای برخی جذاب باشد.
آمنه نوری زاده
۱۴۰۱/۱۰/۲
من این کتاب رو برا تولدم به خودم هدیه دادم
الان میخوام شروع کنم به گوش دادن
خیلی مشتاقم برا شنیدنش خیلی تعریفش رو شنیده بودم
ماندانا عطایی
۱۴۰۱/۲/۲۹
سلام فوق العاده بود کاش کنابهای بیشتری از آلن دوباتن بصورت صوتی قرار میدادید گوینده هم عالیه
به نظرم کتابهای این نویسنده عااالی
ف ه
۱۴۰۰/۶/۱۴
کتابی بسیار زیبا، ساده و مفید. نویسنده خیلی روراست و منطقی شرایطی رو که در اون قرار گرفته رو تحلیل میکنه که درس زیادی در داستانش هست.
zahra saadi
۱۳۹۸/۴/۲
باید این مدل کتاب‌ها رو یکی با لحن انگیزشی و زیباتری بیان کنه یکی مثل نیما رییسی، پیام دهکردی
Elham Movi
۱۴۰۲/۲/۱۶
این کتاب نسخه‌ی صوتیش خوب نیست چون با نسخه‌ی صوتی تو ذهن ثبت نمیشه جملات قشنگش
وگرنه مشکل اصلا از گوینده نیست
Mitra Fakhra
۱۴۰۰/۴/۲۳
متن روان و عامیانه بود. روایت داستانی عاشقانه با فراز و فرودهای زیبای ان را به زیبایی توصیف کرده أست.
مشاهده همه نظرات 40

راهنمای مطالعه کتاب صوتی جستارهایی در باب عشق

برای دریافت کتاب صوتی جستارهایی در باب عشق و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.