معرفی و دانلود کتاب جنگل بارانی: چگونه سیلیکون ولی دیگری بسازیم!

عکس جلد کتاب جنگل بارانی: چگونه سیلیکون ولی دیگری بسازیم!
قیمت:
58500 تومان - 6.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب جنگل بارانی: چگونه سیلیکون ولی دیگری بسازیم! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب جنگل بارانی: چگونه سیلیکون ولی دیگری بسازیم! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب جنگل بارانی: چگونه سیلیکون ولی دیگری بسازیم!

کتاب جنگل بارانی: چگونه سیلیکون ولی دیگری بسازیم! نوشته‌ی ویکتور دبلیو. هووآنگ و گرگ هوروویت اثری بسیار متفاوت است که به ماهیت سیستم‌های پیچیده نوآوری می‌پردازد و با همین رویکرد برنده‌ی جایزه‌ی بهترین کتاب در حوزه‌ی کسب و کارهای کوچک شده است.

اگر برای شما این سوال پیش آمده که چگونه می‌توان یک اکوسیستم نوآوری ایجاد کرد، پس به هیچ وجه نباید مطالعه‌ی این کتاب را بیش از این عقب بیندازید؛ چرا که این کتاب دقیقاً برای شما نگاشته شده است. از آن‌جایی که بهترین الگوی چنین ساختاری سیلیکون ولی در آمریکا محسوب می‌شود، سیاست‌گذاران و برنامه‌ریزان توسعه در سراسر دنیا نیز این منطقه را مورد توجه قرار داده‌اند و سعی کرده‌اند از آن تقلید کنند. در بیشتر موارد این تقلیدها حتی در همان کشور امریکا هم موفق‌آمیز نبوده است. کارشناسان دلیل عمده‌ی این شکست‌ها را بی‌توجهی به مسائلی فرهنگی و اجتماعی ذکر می‌کنند و کتاب جنگل بارانی: چگونه سیلیکون ولی دیگری بسازیم! (The Rainforest: The Secret to Building the Next Silicon Valley) علاوه بر اینکه نحوه‌ی ایجاد سیلیکون‌ولی را شرح می‌دهد شما را با شیوه‌ی ساخت این قبیل اکوسیستم‌ها آشنا می‌کند.

ویکتور دبلیو هووآنگ (Victor W Hwang) و گرگ هوروویت (Greg Horowitt) که سابقه‌ی کار در این مجموعه‌ی مثال زدنی را دارند تجربه‌های خود را در این کتاب ارائه می‌دهند. البته کار کردن در این اکوسیستم تنها نکته‌ی مثبت در کارنامه‌ی این دو نفر نیست و این افراد سال‌ها تجربه به عنوان مشاور دارند و همواره تلاش می‌کنند تا مفهوم نوآوری در اکوسیستم و تأثیری که می‌تواند بر اقتصاد و کارآفرینی داشته باشد را توضیح دهند.

افتخارات کتاب جنگل بارانی: چگونه سیلیکون‌ولی دیگری بسازیم:

برندۀ کتاب سال، مدال طلا در کسب و کار و اقتصاد بر اساس داوری ForeWord
برندۀ جایزه‌ی کتاب کسب و کارهای کوچک
برندۀ جایزه‌ی ناشران مستقل کتاب در حوزه‌های مالی، سرمایه‌گذاری و اقتصاد (برنز)

در بخشی از کتاب جنگل بارانی: چگونه سیلیکون‌ولی دیگری بسازیم! می‌خوانیم:

مدل کسب‌وکاری برآمده از انقلاب صنعتی را از خیلی از جهات می‌توان مدل کشاورزی خواند. چنین مدلی با استفاده از آخرین ابزار فنی برای سنجش درستی، دقت و بهره‌وری بر کنترل سیستم‌های پیچیده متمرکز شده است. هرچه میزان کنترل بیشتر باشد، خروجی بهتری خواهد داشت. شرکت‌ها از بهره‌وری بالا در تولید منتفع می‌شوند، درست مانند کشاورزانی که سعی دارند با استفاده از بهترین کودها، آفت‌کش‌ها یا شیوه‌های کشاورزی، از هر متر مربع زمین بیشترین محصول ممکن را برداشت کنند. به تصویر کلیشه‌ای کارگران در حال جان کندن پشت چرخ‌های خیاطی یا یک خط مونتاژ در کارخانه اتومبیل‌سازی فکر کنید. هرچه سریع‌تر خط مونتاژ کار کند، پول بیشتری به دست می‌آورد. هرچه کیفیت قابل‌اطمینان‌تر باشد، مشتریان بیشتری محصول را دوباره و دوباره خریداری می‌کنند.

در مقابل وقتی راجع به سیستم‌های نوآوری فکر می‌کنیم، بیشترین بهره‌وری از محیط‌هایی می‌آید که تداعی‌گر جنگل بارانی هستند و نه مزرعه. در طبیعت ادامه حیات یک جنگل بارانی نه‌فقط به خاطر وجود صرف کربن خام و اتم‌های نیتروژن، هیدروژن و اکسیژن است، بلکه رشد آن به خاطر نحوه ترکیب این مواد با یکدیگر است که به تولید گیاگان و زیاگان تازه و غیرمنتظره می‌انجامد. جنگل بارانی محیطی با خصوصیاتی ویژه مانند هوا، مواد مغذی داخل خاک و دماست که عامل ایجاد انواع جدیدی از گیاهان و حیوانات هستند که موجودیتی بزرگ‌تر از مجموع عناصر تشکیل‌دهنده خود ایجاد می‌کنند. جنگل بارانی ماده معدنی بی‌جان را گرفته و آن را به شبکه‌هایی از ماده آلی رو به رشد تبدیل می‌کند.

فهرست مطالب کتاب

تقدیر و تشکر
مقدمه مترجمان
پیشگفتار
مقدمه: سفر ما
1- جنگل بارانی چیست؟
2- چرا جنگل بارانی اهمیت دارد؟
3- افراد در جنگل بارانی
4-  زندگی در جنگل بارانی (بخش اول)
5-  زندگی در جنگل بارانی (بخش دوم)
6- قواعد جنگل بارانی
7- چگونه جنگل بارانی بسازیم
8- سرمایه در جنگل بارانی
9- چگونه جنگل بارانی را ارزیابی کنید؟
10- نتیجه‌گیری
منابع
درباره نویسندگان
درباره مترجمان
حامیان جنگل بارانی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب جنگل بارانی: چگونه سیلیکون ولی دیگری بسازیم!
نویسنده،
مترجمآیت حسینی، یعقوب زاهدی آنباردان
ناشر چاپی همبودگاه
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات398
زبانفارسی
شابک978-600-407-232-8
موضوع کتابکتاب‌های کارآفرینی
قیمت نسخه الکترونیک
58500 ت - 6.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب جنگل بارانی: چگونه سیلیکون ولی دیگری بسازیم!

امیر جافری
۱۴۰۰/۹/۱۲
کتاب فوق العاده خوبیه، سطحش از کتاب جامعه‌های استارتاپی نوشته برد فلد بالاتره و متنش علمی تره، مطالعه این کتاب رو به فعالین استارتاپی و نوآوری و کسانی که دوس دارن در ایجاد جوامع استارتاپی و نوآوری موثر باشن به شدت توصیه می‌کنم، با توجه به اینکه نویسنده‌های کتاب در حوزه سرمایه گذاری فعالیت می‌کنن، شرکت‌های سرمایه گذاری، خصوصا vc‌ها می‌تونن بهره خوبی از کتاب ببرن
K Rahmati
۱۴۰۰/۲/۹
به فعالین حوزه نواوری و فناوری به شدت این کتاب توصیه میشود
این کتاب به شما اموزش میدهد تا چگونه همگام با فضای نواوری حرکت کنید و بتوانید این فضا را مدیریت کنید
علیرضا نوبخت
۱۴۰۳/۱/۵
شبیه اقیانوس آبی ولی بیشتر آمریکایی و حول محور ایجاد یک اکوسیستم کارآفرینی
صادق سقط چیان
۱۴۰۱/۷/۷
پر از مفاهیم لازم برای شناخت زیست بوم نوآوری و نهایتا کنش گری مفید در آن.
ناهید ی
۱۴۰۲/۶/۲۹
خیلی عالیه پیشنهاد میکنم همه مدیران ارشد و کارشناسان بخونند
مشاهده همه نظرات 5

راهنمای مطالعه کتاب جنگل بارانی: چگونه سیلیکون ولی دیگری بسازیم!

برای دریافت کتاب جنگل بارانی: چگونه سیلیکون ولی دیگری بسازیم! و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.