معرفی و دانلود کتاب حق سلامت انسان در حقوق بین‌الملل بشر

عکس جلد کتاب حق سلامت انسان در حقوق بین‌الملل بشر
قیمت:
18000 تومان - 2.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب حق سلامت انسان در حقوق بین‌الملل بشر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب حق سلامت انسان در حقوق بین‌الملل بشر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب حق سلامت انسان در حقوق بین‌الملل بشر

کتاب حق سلامت انسان در حقوق بین‌الملل بشر، توسط علی مرادی تألیف شده و به عنوان پژوهش، به مساله سلامتی در حقوق بشر پرداخته است. هدف از این پژوهش روشن کردن مفهوم، ابعاد و مصادیق حق بر سلامتی و بررسی جایگاه آن در میان اسناد حقوق بشری جهانی، منطقه‌ای و هم چنین بررسی موانع عدم تحقق این حق است.

حق بر سلامتی در میان انواع حقوق بشر از اهمیت بالایی برخوردار است. در اساسنامه سازمان جهانی بهداشت برخورداری از حق بر سلامتی یکی از حقوق بنیادین بشر محسوب می‌شود. سلامت و حق برخورداری از زندگی سالم، از حقوق مسلم شهروندی محسوب می‌شود به نحوی که از شاخصه‌های اصلی جامعه‌ی ایده آل، داشتن وضعیت سلامت مطلوب است.

این پژوهش در فصل اول و دوم به کلیات پژوهش، تبیین مفهوم حق بر سلامتی، جایگاه آن در اسناد حقوق بشری و همچنین حق بر سلامتی در ایران و حق محیط زیست سالم پرداخته است. در فصل سوم چالش‌ها، مشکلات بهداشت، سلامت و راهکارهای پیشنهادی ارائه گردیده است. در پایان نیز جمع بندی و نتیجه گیری ارائه شده است.

در بخشی از کتاب حق سلامت انسان در حقوق بین الملل بشر می‌خوانیم:

از جمله مسائلی که در عرصه بین‌المللی بهداشت و سلامت عمومی را تهدید می‌کند، بیماری‌های فراگیر است، انسان از زمان پیدایش، همواره بیماری را تجربه کرده و تلاش نموده تا همه‌گیری‌ها آن درک و پیشگیری کند. همه‌گیری عبارتست از رویداد یک بیماری، یک رفتار خاص بهداشتی یا رویدادهای دیگر بهداشتی در یک منطقه یا جامعه به نحوی که به‌طور واضح از حد انتظار عادی بیشتر باشد. همه‌گیری حالتی است نسبی در رابطه با فراوانی عادی بیماری در همان منطقه، در جمعیت مورد نظر و در فصل معین سال تنها یک مورد از یک بیماری قابل انتقال که برای مدتی طولانی در یک جامعه دیده نشده باشد یا یک مورد از یک بیماری که قبلاً در آن منطقه وجود داشته باشد، گزارش فوری و بررسی کامل محلی را ایجاب می‌کند و دو مورد از چنین بیماری که رابطه زمانی و مکانی نیز داشته باشند برای اطلاق همه‌گیری کافی است. یک بیماری که سال‌ها همه‌گیر می‌ماند عاقبت به عنوان بومی در نظر گرفته می‌شود و عبارت است از حضور دائمی یک بیماری یا عامل عفونی در یک محدوده جغرافیایی یا گروه جمعیتی. امروزه علیرغم گذار اپیدمیولوژیک بیماری‌ها به علت تغییر شرایط زندگی از جمله شهرنشینی و صنعتی شدن و اهمیت یافتن بیماری‌های قلبی عروقی و سایر بیماری‌های ناشی از تجدد (مدرنیسم) هنوز بیماری‌های واگیر و عفونی، یکی از مهم‌ترین بیماری‌های تهدیدکننده سلامت جوامع بشری به ویژه جهان سوم است و حتی در کشورهای پیشرفته هم اگر برنامه‌های دقیق و مدونی برای مبارزه با این بیماری‌ها وجود نداشته باشد امکان بازپدیدی آن‌ها بسیار زیاد خواهد بود.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل اول: کلیات
فصل دوم: تعریف و مفهوم حق بر سلامت
فصل سوم: تحقق حق بر سلامتی موانع، مشکلات و راهکارها
فصل چهارم: نتیجه‌گیری
منابع و مآخذ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب حق سلامت انسان در حقوق بین‌الملل بشر
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات قانون یار
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات110
زبانفارسی
شابک978-600-8077-33-6
موضوع کتابکتاب‌های حقوق بین الملل
قیمت نسخه الکترونیک
18000 ت - 2.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب حق سلامت انسان در حقوق بین‌الملل بشر

برای دریافت کتاب حق سلامت انسان در حقوق بین‌الملل بشر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.