معرفی و دانلود کتاب دجال آخرالزمان

عکس جلد کتاب دجال آخرالزمان
قیمت:
8000 تومان - 0.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب دجال آخرالزمان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دجال آخرالزمان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دجال آخرالزمان

کتاب دجال آخرالزمان اثر حیدر کامل از جامع‌ترین کتاب‌ها درباره دجال و رخدادهای آخرالزمان است که به صورت یک‌صد پرسش و پاسخ تدوین شده است.

عنوان اصلی کتاب «مائه سؤال حول الدجال» است. بدون تردید سفیانی غیر از دجال است، سفیانی از علایم حتمی است؛ ولی دجال از اشراط الساعه است. سفیانی به دست یمانی کشته می‌شود و دجال به دست حضرت عیسی (ع).

حیدر کامل مطالب مربوط به دجال را در ضمن صد پرسش و پاسخ تنظیم کرده است؛ سوالاتی که گاه آن‌ها را در یک یا نصف صفحه و گاه در چندین صفحه و به صورت تفصیلی پاسخ داده است. معنای لغوی دجال، ویژگی‌های جسمانی دجال، کیفیت خروج او و وقایع آن، ویژگی‌های یاران او، تفاوت میان دجال و سفیانی و کیفیت هلاکت او برخی موضوعاتی هستند که در این سوالات مطرح شده و نویسنده به آن‌ها پاسخ داده است.

عنصر نامطلوبی در آخرالزمان به نام دجال در آستانه ظهور موفور السرور حضرت بقیه الله (عج) خروج کرده، ادعای رسالت و الوهیت خواهد کرد، کارهای شگفتی انجام خواهد داد و افراد زیادی را گمراه خواهد ساخت. این فرد یک شخص است، نه یک جریان و به دست حضرت عیسی (ع) کشته خواهد شد.

در بخشی از کتاب دجال آخرالزمان می‌خوانیم:

ابن صیاد به من گفت: تصمیم گرفته‌ام به خاطر سخن‌ها و حرف‌های مردم در مورد خودم، یک ریسمان بردارم و به درختی ببندم و خودم را با آن خفه کنم. ‌ای اباسعید! بر هر کس حدیث پیامبر (ص) پوشیده باشد، بر شما انصار پوشیده نیست. سپس حدیثی شبیه آنچه پیش‌تر گفته شد، ذکر کرد و افزود. ابوسعید گفت: تا حدی که نزدیک بود بیهقی پاسخ دهد که سکوت پیامبر (ص) بر سوگند عمر، ممکن است ناشی از این بوده که ایشان در اموری مردد بوده است، به همین جهت از او عذرخواهی می‌کند. در نهایت پاسخ درست از سوی خداوند متعال به وی رسید که او بر اساس داستان تمیم الداری شخص دیگری است و کسانی که با قاطعیت معتقد به این هستند که دجال شخصی غیر از ابن صیاد است، به این استناد می‌کنند و البته شیوۀ اینان صحیح‌تر است و صفاتی که در ابن صیاد است با آنچه در دجال است، هم‌سانی دارد و مسلم داستان تمیم، را از روایت بنت قیس آورده است. بیهقی گفت: و آن دجال بزرگی که در آخرالزمان خروج می‌کند کسی غیر از ابن صیاد است. ابن صیاد یکی از دجال‌های کاذبی است که پیامبر (ص) خبر از خروج آن‌ها داده‌اند و اکثر آن‌ها خروج کرده‌اند و کسانی که با قطع و یقین بر این باورند که ابن صیاد همان دجال است، گویی داستان تمیم را نشنیده‌اند.

در حالی که حضرت رسول (ص) در مورد آن خطبه ایراد نموده و ذکر کرده‌اند که تمیم به ایشان خبر داده است که او و گروه همراهش در دیری در جزیره‌ای که پس از اینکه امواج دریا یک ماه آن‌ها را به این سو و آن سو برد یا اینکه رسیدند، مردی را دیده‌اند، بسیار غول‌پیکر که مانند او را هرگز ندیده بودند، دستانش با آهن به گردنش محکم بسته شده بود، پس آن‌ها به او گفتند: وای بر تو، چه هستی تو؟ پس حدیث را گفت: و در آن، این طور آمده است که او از آن‌ها در مورد پیامبر امی (ص) سؤال کرد که آیا او مبعوث شده است؟ و گفت: که اگر از او اطاعت و پیروی کنید، برای شما بهتر است و گفت: من می‌گویم که من مسیح دجال هستم همانا نزدیک است که به من اجازۀ خروج داده شود. پس من خروج می‌کنم و در زمین سیر می‌کنم و در چهل شب به همه جا می‌روم، جز مکه و مدینه.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه: گامی لرزان به سوی شناخت دجال آخرالزمان
آیا دجال از علائم ظهور است؟
کتابنامه دجال
احادیث دجال بین نفی و اثبات
گستره احادیث دجال
ادعای الوهیت
آیا دجال همان سفیانی است؟
بحث شخصی و نوعی
خروج سفیانی در منابع عامه
شمیم رحمت
تکذیث احادیث دجال
بازرگان حدیث
احتجاج یا اشتهاد
آخرین سخن
کتابنامه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دجال آخرالزمان
نویسنده
ناشر چاپینشر موعود عصر
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات320
زبانفارسی
شابک978-964-2918-29-4
موضوع کتابکتاب‌های کلام و عقاید
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب دجال آخرالزمان

زهره حقیقی
۱۴۰۳/۱/۱۳
بسیار کتاب مفید و کاربردی می‌باشد و خوندنش رو به هر مسلمان شیعه‌ای توصیه می‌کنیم. دانستن وقایع و فتنه‌های آخرالزمان کمکمان میکند تا هم ایمانمان را حفظ کرده و هم به دیگران کمک نموده تا دچار تردید در دین و مذهب نشوند.
حسین احمدی
۱۴۰۲/۱/۱۸
کتاب با عنوانی که داره تصور ادم و بچیزایی میبره که حول ظهور هست و نویسنده باید در عین سادگی روایت میکرد که در این کتاب متاسفانه بیشتر گیج میشی بیشتر انگار نقد کتاب دیگریست..
عرفان رزمی
۱۳۹۹/۷/۲۵
کتاب خوبی نیست اصلا
خودش سخن‌های خودش رو تکذیب میکنه
Mahdi Ch
۱۳۹۶/۹/۱۶
این مجموعه به طور دقیق با ۱۰۰ پرسش به موضوع دجال می‌پردازد
شایان شمسایی
۱۴۰۲/۱۲/۴
کتاب جالب و خوبی بود ممنون
مشاهده همه نظرات 5

راهنمای مطالعه کتاب دجال آخرالزمان

برای دریافت کتاب دجال آخرالزمان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.