معرفی و دانلود کتاب ده نفر قزلباش - جلد دوم

عکس جلد کتاب ده نفر قزلباش - جلد دوم
قیمت:
35000 تومان - 4.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ده نفر قزلباش - جلد دوم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ده نفر قزلباش - جلد دوم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ده نفر قزلباش - جلد دوم

کتاب ده نفر قزلباش - جلد دوم نوشته حسین مسرور از فصل چهل و دوم، ماجرای قصر یادگار آغاز می‌شود. ده نفر قزلباش از جمله رمان‌های تاریخی و گران‌قدری است که به حوادث دوره‌ی صفویه، زمان شاه طهماسب و فرمانروایی شاه عباس می‌پردازد.

کمتر ملتی مانند ایران دارای تاریخ منظم و پیوسته‌ای‌ است که در خلال آن تحولات و تبدیلات روشن و آشکار نباشد و یا گسستگی‌ها‌ی مفقود و قرن‌های بی‌ارتباط در آن وجود داشته باشد. سر بقای ملل و رمز انقراض و فنای آن را باید در سیر اخلاق و معنویات جستجو کرد. باید دانست که آن ملت چگونه فکر می‌کرده و با چه مبادی و سنتی، ارتباط و بستگی داشته است؛ ایمان او در حقایق و اصول زندگی تا چه حد کوشش و استقامت می‌کرده است.

هر گاه ملتی را مشاهده کردید که برای بقای خویش و یا اثبات شخصیت و تفوق خود تلاش‌ها‌ی مردانه و فوق عادت کرده است، باید یقین کنید که قبلا پرورش صحیح و تربیتی شایسته دیده است.

ریشه‌ی آن تربیت‌ها و پایه آن معنویت‌ها‌ست که ثمرات فتح و پیروزی به بار آورده و حیات آن ملت و مملکت را قرین اعتلا و افتخار کرده است.

قبل از صفویه ایران وضعی ملالت بار داشت، هیچ‌گونه وحدت و هماهنگی در شئون آن مشهود نبود و عامل بزرگ وحدت ایرانیان، یعنی مذهب در حال پراکندگی و گسیختگی کامل بود و آنچه بایستی وسیله رشد و کمال باشد، سبب فنا و اضمحلال شده بود.

اقوام و قبایلی که به تازگی در ایران منزل گرفته، چه آن‌ها که از آسیای صغیر بازگشته و چه آن‌ها که از آسیای مرکزی آمده بودند، از حیث مذهب، اختلاف کلی با یکدیگر داشتند و با آنکه اکثر مسلمان بودند رابطه مذهبی ایشان ضعیف و گاهی به مخالفت و قیام بر یکدیگر می‌انجامید و برای مردم تولید زحمت‌ها‌ی بسیار می‌کرد.

دولت‌ها‌ی کوچک داخلی به آتش این هرج و مرج‌ها‌ی مذهبی و اختلافات داخلی دامن می‌زدند و مردم انتظار آن را داشتند که باز تیموری مقتدر و سلحشور جهان‌گشا، از گوشه‌ی ایران وارد شود و به این روزگار آشفته پایان می‌بخشد.

در بخشی از کتاب ده نفر قزلباش - جلد دوم می‌خوانید:

کم‌کم به حوالی شیراز رسیدند، بر اسبی عربی سوار بود که شاه‌عباس در هرات به عنوان هدیه به قهرمانان روز تاریخی جنگ پل سالار داده بود، اما رمضان تفنگ‌دار روی همان جماز سوار بود که یوسف شاه از گنجعلی‌خان کرمانی گرفته بود. هر دو مرکب‌ها از نوع ممتاز و در راهنوردی از هم عقب نمی‌ماند، تنها چیزی که برای مال‌های سواری احتیاج داشتند جو بود. که آن را هم بین راه فراهم ساخته بودند و جماز نام‌دار عهده‌دار حمل آن بود.

نزدیک شیراز ناچار شدند به جاده معمولی نزدیک شده از کوره راه‌ها صرف نظر نمایند، زیرا جاده از رودخانه‌ای می‌گذشت که جماز نمی‌توانست از آن بگذرد و ناچار بودند از پل بزرگی عبور نمایند که بر روی رودخانه بسته شده بود. کنار این پل راهدارخانه‌ای بود که هر کس از آن‌جا می‌گذشت بایستی مبلغی به عنوان راهداری بپردازد، همین که یوسف شاه و رمضان از آن‌جا گذشتند رئیس راهدار‌ها نگاهی به ایشان کرده آهسته به مأمور تفنگ‌داری که پهلویش ایستاده بود گفت:

- این سوار را شناختی؟
- نه، اما به نظرم فارسی باشند.
- جوانی که مندیل داشت برادر امیر کمال بیک است، که بار اول بحرین را گرفت.
- این همان نیست که حبس بیگلربیگی بود و فرار کرد؟
چرا چرا، خودش است.
- چطور شده باز پیدا شده است، لابد در پایتخت جرمش را بخشیده‌اند.
- راهدار باشی گفت: پس نمی‌دانی، این برادر امیر کمال چنان شهامتی به خرج داد که شاه دو بار به او خلعت داد، مگر داغی که به کفل اسبش بود ندیدی؟

- آری این حلقه که به ران اسبش دیده می‌شود نشان ایلخی‌های خاصه‌ی شاهی است که اگر به صورت حلقه باشد از ایلخی‌های متعلق به لشکر قزلباش است و هر کدام که به شکل داغ به صورت چپ و راست بود، از نتایج اسبان خاصه است که به افراد مهم اعطا می‌شود که مورد توجه شخص شاه بوده‌اند، آری این طور که قورچی‌های شیرازی نقل می‌کردند، یوسف دو مرتبه خود را به ازبک‌ها زده صفوف‌شان را از هم دریده است، اتفاقاً شاه هم در همان نزدیکی‌ها ناظر و تماشاچی میدان بوده نام فرد فرد مبارزان را می‌پرسیده است. همین که از یوسف چنان شجاعتی بروز می‌کند به واقعه نویس می‌گوید اسمش را می‌نویسند و روز خلعت پوشان او را احضار فرموده، جغه و مندیل می‌دهد، این کره ممتاز هم از عطایای شاهانه است.

فهرست مطالب کتاب

آنچه باید بدانیم
42: به سوی پایتخت «قصر یادگار»
43: در گرداب مشکلات «عالی‌قاپو»
44: در جشن آب‌پاشان
45: صد کشته به نام، به که یک زنده به ننگ
46: ستاره صبح
47: قهرمان خلیج فارس در کنار نخلستان
48: خانه دولت
49: سقای جزیره قشم
50: شب‌نشینی عیاران
51: مروارید گمشده
52: پرچم کجاست
53: اصفهان آباد و مردم شاد
54: سواران شب - پرنده جاسوس
54: کباب گوشت شکار
56: پاسداران دجله - شاه گلدی بیک

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ده نفر قزلباش - جلد دوم
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات پر
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات704
زبانفارسی
شابک978-622-6041-22-5
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک
35000 ت - 4.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ده نفر قزلباش - جلد دوم

حسین جعفری
۱۴۰۱/۷/۱۹
متاسفانه یا خوشبختانه درمورد دوران صفویه با توجه به اینکه این دوران نسبت به ادوار و دوره‌های کهن و دورتر ایران خیلی نزدیکتر به عصر ما هستش ولی با کتابهایی رو به رو هستیم که یا کاملا میتوان گفت برخی شاهان صفوی در رده بهترین شاهان ایران هستند یا در واقع با یکسری جلاد روبه رو هستیم که در جنایات و زشت روحیات اخلاقی یا بی عرضگی در زمره بدترین افراد بودند. (شناخت این پادشاهان به منش و فرهنگ دشمنان ایران هم در آن دوران کاملا بستگی دارد - تاریخ توسط قدرت‌ها ثبت شده است و شوربختانه پادشاهان صفوی در زمره پادشاهانی هستند که با کینه‌ای که توام با بی سوادی است ازشون یاد شده است و این دوران اغلب با بی اعتنایی روبرو شده است) ولی کتاب حاضر یکی از بهترین رمان‌های تاریخی بود که مطالعه کردم و با یکی از پادشاهان بزرگ ایران که به ندرت ازش یاد شده است آشنا شدم.
شاه طهماسب و دورانی که ایران را به بهترین شکل مدیریت و حفظ کرد.... رمانی همراه با غرور ملی و فراز و نشیب‌های فراوان و قابل تامل.... کتابی ارزشمند
Hamed Zeyghami
۱۴۰۱/۸/۱۹
در رابطه با این کتاب اینکه، دو ایراد به این کتاب وارد است، وقتی داستان داره از دوره‌ای تاریخی حرف میزنه، دست کم باید سال‌های اتفاقات مهم رو ذکر میکرد و دوم اینکه از شخصیت‌های داستان اول هیچ فرجامی به دست نیومد، مثل خوش خبر بیک یا عبدالله خان... گویا سرنوشت این‌ها در جایی از تاریخ گم شده
احسان نصیرى
۱۴۰۲/۲/۱۸
شاید دوستان بدانند که این دوجلد کتاب در اصل ٥ جلد بوده که تجمیع شده و از جلد چهارم قهرمانان جدید در کتاب معرفى شده و داستانرخظ سیر جدیدى گرفته (یوسف)
اما‌ای کاش جناب مسرور قهرمانان از قهرمانان سه جلد اول مانند اسکندر یاد کرده بودند و برای انها سرانجامى مشخص شده بود
Majid Fathi
۱۴۰۰/۲/۱۵
جناب آقای مسرور تبریک میگویم اثری تاریخی را تبدیل به رومانی شیرین کردید که جوانان ما تمایل به مطالعه آن پیداکنند و اینگونه با استخوان‌بندی تاریخ صفویه در ایران آشنا می‌شوند ولی در داستانی شیرین
مهدی حاج هاشمی
۱۴۰۲/۹/۲۰
بیشتر به جنبه‌های داستانی پرداخته تا واقعیت و اینکه برخی شخصیت‌ها که از ابتدای داستان بودند در حوالی داستان گم شدن که جالب نبود و داستان پایان کامل نداشت.
امین مطیع رسول
۱۳۹۸/۷/۱۶
کتاب بسیار زیباو آموزنده ایست واز خواندنش لذت میبرید
۰ ۰
۱۴۰۱/۵/۱۱
بنده کتابهای تاریخ شاهان ایران رو بسیار دوست دارم ولی خیلی کم هستش توی کتابرراه
مشاهده همه نظرات 7

راهنمای مطالعه کتاب ده نفر قزلباش - جلد دوم

برای دریافت کتاب ده نفر قزلباش - جلد دوم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.