معرفی و دانلود کتاب دوازده مرد خشمگین

عکس جلد کتاب دوازده مرد خشمگین
قیمت:
22500 تومان - 2.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب دوازده مرد خشمگین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دوازده مرد خشمگین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دوازده مرد خشمگین

کتاب دوازده مرد خشمگین نمایشنامه‌ی معروف رجینالد رز، در رابطه با اعضای دادگاهی است که باید درباره مجرم بودن یا نبودن نوجوانی که به جرم قتل دستگیر شده، تصمیمی درست اتخاذ نمایند.

داستان درباره‌ی نوجوانی 18 ساله است که متهم به قتل پدر خود شده، ظاهر ماجرا این طور نشان می‌دهد که او با ضربات متعدد چاقو پدرش را کشته است. نوجوان با وجود ضعف و ناتوانی روحی اتهام قتل را قبول نداشته و انکار می‌کند، اما آلت قتاله که همان چاقوست متعلق به پسر است.

در ادامه‌ی داستان جوان مدعی‌ می‌شود که چاقوی خود را گم کرده و از آن خبری نداشته است. رجینالد رز (Reginald Rose) در این کتاب سعی بر این دارد تا قضاوت هر یک از اعضای دادگاه را به تصویر بکشد. او با توجه به ویژگی‌های خلقی، خانواده، گذشته و حال هر کدام از اعضا، دیدگاهشان به این واقعه را بیان می‌کند. در حقیقت هر کدام از اعضا با نحوه داوری و نگرش خود به این موضوع شخصیت خود را به نمایش می‌گذارند.

نمایشنامه دوازده مرد خشمگین (Twelve angry men) از آثار منحصر به فردی است که کمتر نظیرش دیده شده چرا که تمام اصول نمایشی را در خود دارد. شرایط خاص این اثر بعدها منجر به اجرای متعدد نمایش‌های تلویزیونی و صحنه شد؛ زیرا برای یک کارگردان تئاتر وجود لحظات پرکشش که تنها در یک صحنه و یک دکور می‌گذرد، موهبتی‌ست انکار ناپذیر، پس شاید به همین دلیل است که از سال 1957 تاکنون اجراهای متعددی، چه به صورت حرفه‌ای و چه دانشجویی از این اثر ساخته شده و دوازده مرد خشمگین را اثری با ارزش برای هنر صحنه قرار داده است.

با وجود آنکه تمام نمایش دوازده مرد خشمگین در یک صحنه رخ می‌دهد اما جذابیت داستان به حدی زیاد است که شما داستان را با اشتیاق دنبال خواهید کرد. در نهایت لازم به ذکر است که ترجمه‌ی کتاب حاضر از روی نسخه اصلی نمایش صورت گرفته که ترجمه‌ای کامل و وفادارانه است.

رجینالد رز را بیشتر بشناسیم:

رجینالد رز، فیلم‌نامه نویس و نویسنده معروف آمریکایی در سال 1920 دیده به جهان گشود. او آثار بسیاری را از خود بر جای گذاشته اما در میان همه‌ی آن‌ها نمایش‌نامه دوازده مرد خشمگین مشهورتر است. جرم در خیابان‌ها، گزینه تنهایی و مردی از غرب از دیگر آثار این نویسنده‌ی خلاق هستند.

در بخشی از کتاب دوازده مرد خشمگین می‌خوانیم:

سر داور: خب آقایون. شما می‌تونید هر طور می‌خواهید این موضوع رو بررسی کنید. منظورم اینه من قصد ندارم هیچ قانونی ارائه بدم. می‌تونید اول بحث کنید، بعد رای بگیرید یا اینکه اول رای بگیرید و موضع همدیگرو ببینید.
شماره 7: بهتره اول رای بگیریم. کسی چه می‌دونه شاید تونستیم همگی بریم خونه.
شماره 10: بله، ببینیم کی، کجا قرار داره.
شماره 3: درسته. اول رای بگیریم.
سر داور: کسی هست که نخواد رای بگیره؟ (به اطرافش نگاه می‌کند. جوابی نمی‌آید.) بسیار خب همه اونایی که به گناهکار بودن رای میدن، دستشون رو بالا بگیرند.
(هفت یا هشت دست، بدون تامل بالا می‌روند. بقیه آرامتر بالا می‌روند. همگی به یکدیگر نگاه می‌کنند. هنوز دو دست بالا نرفته است. دست شماره 9 و شماره 8. دست شماره 9 هنگامی که سر داور مشغول شمردن می‌شود، به آرامی بالا می‌رود.)
سر داور: 9... 10... 11... یازده رای گناهکار، بسیار خب. بی‌گناه؟
(دست شماره 8 بالا می‌رود.)
یکی. خب. یازده به یک. حالا می‌دونیم کجای کار هستیم.
شماره 3: (با طعنه و نیشخند به شماره 8) تو فکر می‌کنی او بی‌گناهه؟
شماره 8: (به آرامی) نمی‌دونم.
شماره 3: گناهکارتر از او در زندگیم ندیدم. تو هم مثل من در دادگاه نشسته بودی و هر چیزی رو که من شنیدم شنیدی. اون مرد یه قاتل خطرناکه.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دوازده مرد خشمگین
نویسنده
مترجمندا ترابی
ناشر چاپیانتشارات ویکتور هوگو
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات68
زبانفارسی
شابک978-600-96491-0-5
موضوع کتابنمایشنامه
قیمت نسخه الکترونیک
22500 ت - 2.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب دوازده مرد خشمگین

Alireza Farokhnia
۱۳۹۸/۱۲/۱۵
پیشنهاد میکنم حتما فیلمشو ببینید بسیار زیبا و تاثیر گذارهاین اثر به خوبی نشون میده که چقدر قضاوت‌های ما در مورد مسائل میتونه از واقعیت دور باشه
زهرا جباری
۱۴۰۲/۱۲/۳
واقعا نمایشنامه زیبایی بود و یکی از شگفتی هاش این بود که از بین ۱۳ ۱۴ شخصیتی که نمایشنامه داشت هیچ کدام هیچ اسمی به جز قاضی، نگهبان، شماره ۱ و... نداشت حتما بخونید خیلی پیشنهاد میشه
کاوه محمدی مسنن
۱۴۰۲/۹/۲۸
عالی بود. بعد از مطالعه نمایش‌نامه فیلمش را هم ببینید.
ممنون از کتابراه
پرویز شیرزاد
۱۳۹۸/۱۲/۲۲
یه شاهکار است.
یک فیلم هم داره.
فاطمه حکیمی
۱۴۰۲/۱/۱۳
عالی تعلیقی که در سر تا سر اثر وجود داره شگفت انگیزه.
ashkan ahmadi
۱۳۹۹/۱۲/۲
یکی از شاهکار‌های سینماس این نمایشنامه
مشاهده همه نظرات 6

راهنمای مطالعه کتاب دوازده مرد خشمگین

برای دریافت کتاب دوازده مرد خشمگین و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.