معرفی و دانلود کتاب ذهن آگاهی و ژرف اندیشی

عکس جلد کتاب ذهن آگاهی و ژرف اندیشی
قیمت:
20000 تومان - 2.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ذهن آگاهی و ژرف اندیشی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ذهن آگاهی و ژرف اندیشی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ذهن آگاهی و ژرف اندیشی

علی کیهانی در کتاب ذهن آگاهی و ژرف اندیشی می‌کوشد راه خودسازی و رهایی از آسیب‌های وارد شده در زندگیتان را به شما نشان دهد تا بتوانید زندگی زیباتری را برای خود خلق نمایید.

ذهن آگاهی و ژرف اندیشی (Mindfulness and deep thought) شما را به دنیایی دعوت می‌کند که بتوانید بیاموزید چگونه صادقانه با زخم‌های نهفته در ذهنتان که به ضمیر و وجودتان رخنه کرده است روبرو شوید. نویسنده در این اثر زندگی بر اساس دانش، خرد و آگاهی از بدن برای روبرو شدن با فشارهای عصبی، درد و بیماری‌های ناگهانی را به شما آموزش می‌دهد.

دردهای مزمنی که زخم آن پس از سال‌ها در فکرتان باقی مانده است و اگر بدان توجه نشود مانند موریانه در وجودتان رخنه می‌کند و شما را از درون تحلیل می‌برد و آسیب‌های ذهنی‌ شما را عمیق‌تر و دردناک‌تر می‌نماید. این دردهای فکری مزمن به مرور زمان می‌تواند شما را وارد دنیای سیاه افسردگی شدید نماید. این کتاب به شما می‌آموزد تا چگونه دوباره به بازپروری ضمیرتان در هر لحظه از زندگی بپردازید؛ به طوری که تنها به لحظه‌ی اکنون فکر کنید و از شما دعوت می‌کند که آگاه و صادقانه با ذهن آگاهی و رفتار نیک و بی‌ریا با انسان‌ها زندگی کنید.

یکی از اصول زندگی کردن آگاهانه و بی‌ریا این است که هر زمان هر کاری که انجام می‌دهید تماماً به آن فکر کنید. همیشه در زمان حال باشید. صحنه‌سازی نکنید و همواره راستگو و امیدوار باشید. سعی کنید قدر سلامتی‌تان را بدانید و آگاه باشید که همه چیز می‌تواند به سرعت چشم بهم زدن تغییر کند.

اصل روش زندگی در لحظه آن است که به آینده فکر نکنید. باید به آنچه که زندگی قسمت شما کرده است تسلیم شوید ولی نباید به این بهانه که آینده برای یک پیرمرد، کوتاه است دست از شادی امروز بردارید بلکه بر عکس باید هر چه زودتر به هر گونه فاجعه‌ی ناگهانی پایان بخشید. شما اگر راز زندگی طولانی را از یک انسان کهنسال بپرسید متوجه خواهید شد که راز او در زندگی لحظه به لحظه است.

در بخشی از کتاب ذهن آگاهی و ژرف اندیشی می‌خوانیم:

همین که شما روی بالش یا صندلی می‌نشینید که با تمرکز فکری در ژرف اندیشی فکری آرامش پیدا کنید خیلی زود متوجه می‌شوید هر احساسی چه فکری و چه ناراحتی بدنی می‌خواهد شما را از ژرف اندیشی باز دارد. به طور کلی وقتی که شما در وضعیت خاصی برای مدتی در یک مکان می‌نشینید بدنتان احساس می‌کند که آن وضعیت را دوست ندارد و ترجیح می‌دهد که شما حرکت کنید.

معمولاً هنگامی که شما، تمرکز فکر در ژرف اندیشی ندارید زود تغییر وضعیت می‌دهید و تسلیم احساستان می‌شوید. در ژرف اندیشی فکری و زندگی در لحظه نباید تسلیم این حرکات فکری ناگهانی شوید بلکه باید فکر و ذهنتان را بر روی قسمتی از بدنتان که احساس ناراحتی می‌کند متمرکز کنید. اکنون این پرسش پیش می‌آید که چرا باید تمرکز خود را به نقطه‌ای که احساس ناراحتی می‌کنید معطوف نمایید؟

علت اصلی به این خاطر است که در لحظه‌ای که شما احساس درد یا ناراحتی در ناحیه‌ای از بدنتان دارید این احساس در ذهن و اندیشه‌تان رخنه می‌کند. در حقیقت این احساس بخشی از زندگیتان در زمان حال است و شما باید آن را بپذیرید. با رد کردن این موضوع در واقع شما آن را تشدید کرده‌اید. اغلب ناراحتی‌ها و دردهای بدن به علت مشکلات عضلانی بدن است. هنگامی که شما می‌کوشید تا با چنین مشکلاتی مقابله کنید عضلاتی که تحت تأثیر و فشار هستند بیشتر نرمش خود را از دست می‌دهند. آرامش و پذیرش چنین احساساتی بهترین وسیله برای تسکین آن‌هاست. شما باید توجه کنید که وقتی داروی دکترتان تاثیری برایتان نداشته است بهترین وسیله برای مقابله با احساس‌های فکری، پذیرش آن‌هاست.

فهرست مطالب کتاب

پیش گفتار
1- روش زندگی در لحظه- کلینیک بهداشت و روان
2- انسان و جهان
3- چگونه باید با حقایق دنیا و انسان روبرو شد؟
4- شکل پذیری مغز
5- تفکر اندیشه
6- فعالیت نورونها و افکار و احساسات
7- نگاهی دوباره به شکل پذیری مغز
8- کژ اندیشی
9- فکر کردن خود به خودی و این و یا آن
10- انتظار کمال و زندگی بی نقص
11- تمرین روش زندگی در لحظه
12- دنیای درونی و دنیای بیرونی
13- فشار عصبی در انسان‌ها
14- کار کلینیک کم کردن فشار روی اعصاب
15- روش زندگی هوشیارانه، ذهن آگاهی وهمراه با مراقبه
16- قضاوت نکردن
17- صبر کردن
18- اندیشه و تفکر تازه
19- تکاپو نداشتن و آسان گرفتن
20- پذیرش
21- رها کردن
22- تعهد و تصمیم برای انضباط و هماهنگی با آرمان
23- قدرت تنفس - همراه شما در بهداشت روانی
24- تنفس آرام برای بهداشت روانی
25- تنفس و احساس آگاهانه از نفس
26- تنفس دیافراگمی
27- تمرین تنفس بهداشتی برای زندگی در لحظه
28- نشستن و تنفس در مراقبه
29- احساس ناراحتی بدن در ژرف اندیشی فکری
30- چگونگی برخورد با افکار ناگهانی در مراقبه
31- تمرین بهداشتی عصبی بدن
32- نرمش بدنی آرام برای ایجاد تعادل فکری و بدنی
33- روش تمرین روانی بدنی یوگا

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ذهن آگاهی و ژرف اندیشی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات آفتاب گیتی
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات146
زبانفارسی
شابک978-622-6465-71-7
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
20000 ت - 2.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ذهن آگاهی و ژرف اندیشی

Ehsan Soori
۱۳۹۹/۱/۹
با سلام خدمت تمام دوستان عزیزی ک در این کتاب نقشی داشتند امیدوارم همیشه در زندگی موفق و پیروز و شادمان باشید بسیار عالی بود ممنونم از زحمتات شما عزیزان🌷🙏
علیرضا نصرتی
۱۴۰۲/۱۲/۱۱
سلام و احترام از تلاش های تیم شما قدردانی می‌کنم. محتوای این کتاب، بسیار ضعیف بود. در این زمینه نویسندگان گمنام تر، کتابهای بسیار غنی تری ارائه داده‌اند. خداقوت
محسن اشرفی
۱۳۹۹/۲/۶
بسیار روشن و علمی ولی قدری قدیمی یا زیادی جدید بود
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب ذهن آگاهی و ژرف اندیشی

برای دریافت کتاب ذهن آگاهی و ژرف اندیشی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.