معرفی و دانلود کتاب رسانه و یادگیری در مدارس قرن 21

عکس جلد کتاب رسانه و یادگیری در مدارس قرن 21
قیمت:
10000 تومان - 1.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب رسانه و یادگیری در مدارس قرن 21 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب رسانه و یادگیری در مدارس قرن 21 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب رسانه و یادگیری در مدارس قرن 21

کتاب رسانه و یادگیری در مدارس قرن 21 اثر ماریو جیرالدو جیرالدو، سواد رسانه‌ای را به عنوان ابزاری آموزشی در عصر حاضر به معلمان معرفی می‌کند.

ماریو جیرالدو جیرالدو (Maryori Giraldo Giraldo) نویسندۀ کتاب رسانه و یادگیری در مدارس قرن 21 (The influence of media literacy on second language learning of 21st century students)، معتقد است که تأکید بر سواد رسانه‌ای در نظام جدید آموزشی و بکارگیری آن در کلاس درس به عنوان روشی تقویت‌کننده برای دانش آموزان، منجر به درک عمیق مفاهیم و مداخلۀ آن‌ها در فرایند یادگیری می‌شود.

از آنجایی که عموم افراد در جامعه، همزمان با پیشرفت تکنولوژی، در راستای افزایش سطح دانش و آگاهی و به روز نمودن اطلاعات خود، وارد فضای مجازی شده‌اند و به محتوای مورد نظر دسترسی دارند، باید یاد بگیرند و از سواد کافی برخوردار باشند تا از تأثیرپذیری منفی از رسانه‌های نوین و آسیب‌پذیری‌های نوپدید فضای مجازی در امان بوده و به عنوان فردی با سواد در فضای مجازی و دارای علم درست در استفاده از فضای وب، به کسب دانش بپردازند.

مخاطب باید بتواند با حضور در فضای مجازی، با آگاهی کامل، پیام‌های رسانه‌ای که از طریق رسانه‌های اجتماعی مانند شبکه‌های اجتماعی، تلگرام، یوتیوب و... دریافت می‌کند را پردازش کرده به دانش موجود در هر رسانه‌ای دست پیدا کند. لذا در تعریف مهارت‌ها و توانایی‌های ضروری کاربران برای حضور در فضای مجازی، به مفهوم جدید "سواد رسانه‌ای" دست پیدا کردیم.

در قرن حاضر، تکنولوژی مبتنی بر توسعه‌ی عملی، زمینه‌ی اقدامات پژوهشی برای دانشگاه‌ها بوده و به نحوی گسترده راه‌کارهای عملی خود را در حوزه‌های تخصصی جستجو کرده و این امر به مرور جامعه و ساختارهای سازمانی و صنایع را تحت تأثیر قرار داده است. 

تکنولوژی رسانه‌ای، به منزله یکی از مهم‌ترین عوامل تغییر، چنان با زندگی مردم در جوامع مختلف عجین شده است که بی‌توجهی به آن چالشی را در جامعه مبتنی بر کارآفرینی و فناوری و ابعاد مختلف آن ایجاد خواهد کرد. فضای مجازی نیز، به عنوان یکی از دستاوردهای بزرگ بشر در عرصه‌ی تکنولوژی رسانه‌ای، تأثیری شگرف بر زندگی بشر در جوامع پیشرفته و کشورهای در حال توسعه داشته است.

در بخشی از کتاب رسانه و یادگیری در مدارس قرن 21 می‌خوانیم:

وارد شدن سواد رسانه‌ای در مهارت‌های ارتباطی، سبب به وجود آمدن زمینه‌ای برای دانش آموزان جهت تهیه متن‌ها از طریق مدل‌های رسانه‌ای می‌شود. دانش آموزان می‌توانند از مدلی استفاده کنند و از سبک زبان و لهجه‌ای تقلید کنند که آن‌ها را به تمرین‌ها و مهارت‌های ارتباطات واقعی نزدیک‌تر کند.

همچنین با استفاده از متن‌های یکسان برای دانش آموزان و از طریق رویکردهای مختلف، تفاسیر مختلف را پیدا کرده، بحث و گفتگو در مورد زبان دوم را به وجود می‌آورد و درک بهتری از آنچه متن واقعاً معنی می‌دهد، درمی یابند. خواندن و دوباره خواندن متن‌ها امکان شکل گیری یک محتوای اجتماعی را فراهم می‌سازد و امکان تفسیر و برداشت‌های مختلف از متن مورد بحث را فراهم می‌کند که منجر به درک بیشتر می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
چکیده
ابزارها و روش‌ها
سواد رسانه‌ای چیست
چگونه می‌توانیم از سواد رسانه‌ای داخل کلاس‌ها استفاده کنیم
گرایش اول: استفاده از سواد رسانه برای آموزگاران بدون مهارت
روند 2: استفاده از سواد رسانه داخل کلاس جهت تولید محتوا توسط دانش آموز
چگونه سواد رسانه می‌تواند فرصت یادگیری زبان دوم را فراهم کند
تجربه آموزشی من با استفاده از تمرین‌های سواد رسانه در کلاس درس
درجه یک
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب رسانه و یادگیری در مدارس قرن 21
نویسنده
مترجمپوپک حاجی سیدجواد
ناشر چاپیانتشارات پشتیبان
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات38
زبانفارسی
شابک978-622-6198-60-8
موضوع کتابکتاب‌های علوم اجتماعی، کتاب‌های علوم تربیتی
قیمت نسخه الکترونیک
10000 ت - 1.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب رسانه و یادگیری در مدارس قرن 21

برای دریافت کتاب رسانه و یادگیری در مدارس قرن 21 و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.