معرفی و دانلود کتاب رهایی از حملات پنیک (Panic) و اختلالات اضطرابی وابسته به آن

عکس جلد کتاب رهایی از حملات پنیک (Panic) و اختلالات اضطرابی وابسته به آن
قیمت:
69900 تومان - 7.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب رهایی از حملات پنیک (Panic) و اختلالات اضطرابی وابسته به آن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب رهایی از حملات پنیک (Panic) و اختلالات اضطرابی وابسته به آن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب رهایی از حملات پنیک (Panic) و اختلالات اضطرابی وابسته به آن

کتاب رهایی از حملات پنیک (Panic) و اختلالات اضطرابی وابسته به آن اثر برانوین فاکس، برای درمان اختلال وحشت روشی ساده، بدیع و بدون استفاده از دارو را در پنج گام بر پایه‌ی مدیتیشن و تکنیک‌های شناختی ارائه می‌دهد.

کتاب رهایی از حملات پنیک و اختلالات اضطرابی وابسته به آن (Power over panic: freedom from panic anxiety related disorders) بر مبنای برنامه‌ها و کارگاه‌های عملی برگزیده، به بررسی موضوع اعتماد به نفس و دلیل این که چرا افراد در جهت بهبودی‌شان تلاش و مبارزه می‌کنند، می‌پردازد.

این اثر در جهت پوشش دادن به اقدامات منحصر به فرد اولیه و پیشگیرانه از توسعه‌ی اختلالات اضطرابی به طور چشمگیری گسترده و کامل است. پیش‌گفتار کتاب به وسیله گری مک دونالد نوشته شده که به مدت 20 سال به پنیک و اختلالات اضطرابی وابسته به آن مبتلا بوده است.

برانوین فاکس (Bronwyn Fox) که این کتاب را بسیار قدرتمند و مسئولانه نگاشته است، به مدت 4 سال به اختلال پنیک و ترس از فضاهای باز مبتلا بوده است. او کارگاه‌های کنترل و مدیریت اختلال پنیک و اضطراب را در استرالیا راه‌اندازی کرده و در تمام دنیا و از طریق سرویس‌های آنلاین، مبتلایان به اختلالات اضطرابی را یاری کرده است.

آیا تا به حال حملات پنیک را تجربه کرده‌اید؟ آیا تا به حال برای شما پیش آمده است که بدون دلیل، به خاطر اتفاقاتی که برای شما می‌افتد، مضطرب شوید؟ آیا پزشک‌تان تأیید کرده است که دچار حملات پنیک یا اضطراب یا هر دوی آن‌ها شده‌اید؟ البته باید این تشخیص را پزشک‌تان بدهد نه شما، زیرا حملات پنیک و اضطراب می‌توانند به وجود آورنده‌ی بسیاری از حالات فیزیکی باشند و این پزشک است که باید تشخیص دهد که آیا این‌ها علائم پنیک و اضطراب هستند یا خیر.

همین که بیماری شما تشخیص داده شد، می‌توانید نسبت به جلوگیری یا کاهش پیشرفت اختلالات اضطرابی‌تان اقدام کنید. شما نیز مانند تمام کسانی که حملات پنیک و اضطراب را تجربه کرده‌اند، حالت‌هایی وحشتناک و گیج کننده را احساس خواهید کرد. اعضای خانواده یا دوستان‌تان تجربه‌هایشان را برایتان بازگو می‌کنند یا از رسانه‌ها درباره‌ی حملات پنیک خواهید شنید. اما شنیدن این‌ها با تجربه کردن واقعی اضطراب و حملات پنیک از زمین تا آسمان تفاوت دارد!

لغات «حملات پنیک» و «اضطراب» نمی‌توانند شدت واقعی این پیشامد را بیان کنند. بنابراین زمانی که این اتفاق برای شما رخ می‌دهد، احساس می‌کنید بین درک شما از معنی این لغات و تجربه‌ی واقعی این احساسات هیچ رابطه‌ای نمی‌یابید و شگفت‌زده و متعجب می‌شوید که چه اتفاقی برایتان افتاده است و چرا؟

در بخشی از کتاب رهایی از حملات پنیک (Panic) و اختلالات اضطرابی وابسته به آن می‌خوانیم:

ایجاد حالات گسستگی هنگامی که ما نسبت به آن‌ها آسیب‌پذیر هستیم به آسانی امکان‌پذیر است. معمولی‌ترین راه آن خیره شدن به کامپیوتر، صفحه‌ی تلویزیون یا یک کتاب است. هنگام رانندگی ما به چراغ‌های راهنمایی، به ماشینی که در جلوی ماست یا به جاده‌ی روبه‌رو خیره می‌شویم. هنگامی که با مردم صحبت می‌کنیم به آن‌ها خیره می‌شویم. هنگامی که راه می‌رویم به مقابلمان خیره می‌شویم و هنگامی که منتظر آسانسور هستیم نیز خیره می‌شویم. هنگامی که ضعیف و آسیب‌پذیر هستیم می‌توانیم حالت‌های خلسه را بسیار سریع و بدون درک آن‌ها به خود القا کنیم. بدون هیچ هشداری ممکن است گسستگی را احساس کنیم. در سنت‌های شرقی، مراقبه با چشمان باز یک روش پیشرفته‌ی مراقبه است که اغلب به افراد مجرب و متخصص آموخته می‌شود (Brunton 1965).

اما بسیاری از ما ناآگاهانه روشی شبیه مراقبه را تمرین می‌کنیم. در بسیاری از موارد ما باعث ایجاد حالت گسستگی می‌شویم و در نتیجه‌ی آن، احساس وحشت می‌کنیم. ممکن است به طور کامل در افکار خود غرق شویم و این به روش‌های دیگر مراقبه شبیه است. باید آگاه باشیم که غرق شدن در افکارمان می‌تواند در ایجاد حالت گسستگی بسیار پراهمیت باشد. بسیاری از مردم می‌گویند که نور لامپ‌های فلورسنت هم می‌تواند حالت گسستگی را ایجاد کند (Arthur-Jones & Fox 1994). این یکی از دلایلی است که مردم در مراکز خرید دچار مشکل می‌شوند. نور تند مستقیم و نور خیره‌ کننده می‌تواند ما را از پا بیندازد و حالت گسستگی ایجاد کند. در بعضی افراد سوسو زدن لحظه به لحظه‌ی نور می‌تواند در آن‌ها حالت خلسه ایجاد کند.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
مقدمه‌ی مؤلف
قدردانی‌ها
اطلاعات بیشتر
بخش اول: اختلالات اضطرابی و اثرات آن‌ها
فصل اول: پیشگیری/ درمان‌های اولیه
شناخت
ترس‌های اولیه
درمان دارویی
رفتار درمانی شناختی (CBT)
استرس
اعتماد به نفس
فصل دوم: اختلالات اضطرابی
دلایل و علت‌ها
حملات پنیک
حملات پنیک خود به خودی
حملات پنیک نشانه‌دار
حملات پنیک وابسته به موقعیت
اختلالات پنیک
ترس از جمع
اختلالات فشارهای روانی پس‌آسیبی
روان رنجوری وسواسی فکری – عملی
اختلال اضطرابی فراگیر
اختلالات ترکیبی
علایم و نشانه‌های بیماری
گسستگی
گسستگی و حملات پنیک خودبه‌خودی
حملات پنیک شبانه
ایجاد حالات گسستگی
واکنش مبارزه/ فرار
فصل سوم: عوارض ثانویه
اضطراب
حملات
ترس‌های اولیه
فقدان شناخت
افسردگی
خودکشی
ترس از فضاهای باز: رفتارهای اجتنابی
یک دفاع کلی
اضطراب پیش‌بینانه
احساس ناخوشایند
دارودرمانی
در خود فرو رفتن (غرق شدن در افکار خود)
نیاز به تسلط بر خود
فصل چهارم: درمان‌ها
نیاز به کامل بودن (کمال‌گرایی)
درمان
دارودرمانی
داروهای آرامبخش
داروهای ضد افسردگی
رفتاردرمانی شناختی (CBT)
قرار گرفتن تدریجی در معرض محرک‌های بیرونی
روان‌درمانی
هیپنوتیزم‌درمانی
درمان‌های دیگر
برداشت کلی
فصل پنجم: مقدمه‌ای بر بهبودی
دیگران چه فکر خواهند کرد؟
عواطف
رشد و شکل‌گیری عاطفی
بخش دوم: پنج گام به سوی رهایی و دستیابی به قدرت
فصل ششم: گام‌های اول و دوم: شناخت و پذیرش
محبت و دلسوزی
استرس
واکنش مبارزه/ فرار
ترس از مرگ
افزایش ضربان قلب
تنش‌ها و کشیدگی‌های عضلانی
مشکلات تنفسی
ترس از دیوانگی
ترس از دست دادن کنترل
احساس ضعف و غش
از دست دادن کامل کنترل
پذیرش
فصل هفتم: گام سوم: چرا مراقبه؟
پیشینه‌ی مراقبه
تصورات نادرست
واکنش آرمیدگی
یادگیری رها شدن
آموختن درباره‌ی خود
رهایی از استرس
راهنمایی‌هایی برای یک مراقبه‌ی موفق
فصل هشتم: گام سوم: چگونه مراقبه کنیم؟
تکنیک لغت
انتخاب لغت
انتخاب یک ذکر (مانترا)
سردرگمی
تکنیک تنفس
تمرین مراقبه
مراحل مراقبه
فصل نهم: گام چهارم: گسترش توجه و آگاهی
فکر کردن درباره‌ی آن
تغییر بینش
بیاموزیم که چگونه برداشت‌هایمان را تغییر دهیم
بازپس‌گرفتن قدرت: توجه و آگاهی
گسستگی
باز پس‌گرفتن قدرت: رها شدن
باز پس گرفتن قدرت: چه می‌شود اگر؟ خب که چی؟
خشم: موشکی به‌سوی بهبودی
دیگران چه فکر خواهند کرد؟
فصل دهم: گام پنجم: تلاش در جهت بهبودی
تلاش در جهت فرایند
صبر و تحمل
آستانه‌ی استرس ما
شناخت مشکلات و موانع
گام‌های فرایند تلاش به سوی بهبودی
پذیرش
مراقبت از خودمان
بازآموزی
بازگشت مجدد به CBT
مراعات کردن
بازگشت دوباره به روان‌درمانی
انگیزه
فصل یازدهم: مسیر رهایی
مسؤولیت‌پذیری
محرک‌های اضطراب
زمانی برای آموختن
مسیر رهایی
کتابشناسی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب رهایی از حملات پنیک (Panic) و اختلالات اضطرابی وابسته به آن
نویسنده
مترجمافشین تابعی
ناشر چاپیانتشارات نسل نواندیش
سال انتشار۱۳۹۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات239
زبانفارسی
شابک978-964-412-671-0
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه الکترونیک
69900 ت - 7.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب رهایی از حملات پنیک (Panic) و اختلالات اضطرابی وابسته به آن

Mohammad Chogan
۱۳۹۹/۸/۴
عزیزان دل
کتاب خوندن کمک میکنه
سردی نخورید
زیاد بهش فک نکنید
و ازش نترسید چون شمارو نمیکشه
بهش اهمیت زیادی ندین
وسواس فکری و فکر خیال نکنین
مرگ حقه و هممون میریم دلیل نداره بترسید
بخدا زندگی کنید
سرتون گرم کنید
لذت ببرید
فقط روی ذهنتون کار کنید قوی شه
خیلی از اون اَنگ‌هایی که به ساخته
خودتون میزنید ذهن شماست
اینو سر لوحه کنید ‌ذهن همیشه به تو حرف درست رو نمیزنه
تا میتونید با امید زندگی کنید
منم‌ی مدت نا امید بودم
ولی والله بالله تالله
همه خوب میشید روی ذهنتون کار کنید و کتاب بخونید
فدای همتون قشنگای مهربون
زندگیتون پر از امید و شادی
خدا پشت و پناهتون
همه چیز گذراست
M.s
۱۴۰۲/۹/۵
کتاب برای کسانی که پنیک دارن خیلی عالیه من دوسه سال درگیر این بیماری بودم و الان خداروشکر دیگه حملات پنیک ندارم ولی یه مقدار دچار اضطراب شدم که همین امر بائث شد این کتاب رو بخونم و منکه درگیر پنیک بودم فک میکردم تنها کسیکه چنین حالاتی بهش دست میده من هستم و چون تجربه پنیک داشتم شک ندارم کسیکه درگیر این بیماری هست با خوندن این کتاب متوجه میشه که خیلی‌ها درگیر چنین مشکلی هستن و دومین چیزی که متوجه میشن اینه که این حملات کشنده نیستن و این برای کسانیکه اطلاعات کمی درباره پنیک دارن خیلی بائث امید واری میشه و یه نکته که در تایید حرف کتاب هست اینه که من هروقت از زندگی خسته بودم و گله و شکایت میکردم اگه همون موقع دچار حمله میشدم و بخودم میگفتم بزار بمیرم راحت شم ینی نه تنها از مرگ نمیترسیدم بلکه از اون استقبال هم میکردم میدیدم به سرعت حمله تمام میشد و نتیجه گرفتم هروقت ازش نترسم خیلی سریع تر تموم میشه و زمانیکه ازش میترسیدم خیلی طولانی میشد و من جزع دسته کسانی بودم که اوایل حملاتم هرروز به اورژانس مراجعه میکردم و خیلی حالات بدی رو تجربه کردم ولی خدا رو شکر اتفاق بدی برام نیفتاد و الانم حملاتم تموم شده و ورزش کردن و انجام کارهایی که برامون لذت بخشه کمک بزرگی در تمام شدن حملات پنیک میکنه کار لذت بخش برای من دیدن فیلم و شنا کردن بود چیزای دم دستی که ادامه دادم و کم کم حملاتم به لطف خدا تموم شد با آرزوی اینکه تمام بیماران بهبود پیدا کنن ممنون
soheil bidarigh
۱۳۹۸/۱۲/۲۳
کتاب بسیار مفیدی بود من که تصمیم دارم یه بار دیگه با دقت بیشتری این کتاب رو بخونم البته برای اینکه بگم بصورت صد در صدی بهبود پیدا کردم زوده ولی این کتاب به نظر من خیلی کمک کرد تا این مشکلات رو بهتر بشناسم و آگاهی بیشتری پیدا کردم من سراغ پزشکهای مختلفی رفتم متخصص مغز و اعصاب متخصص داخلی متخصص قلب و ولی خوب هیچکدوم هیچ مشکل خاصی در من پیدا نکردن تا اینکه با این کتاب آشنا شدم البته الان حس خیلی بهتری دارم مشکل فشار خون بالای من کنترل شده خیلی حال روحیم بهتر شده
hooman fatahi
۱۴۰۰/۱۱/۱۳
واقعا عالی بود دقیقا انچکه به یک بیمار میگذره رو توضیح داده کامل و دقیق ولی به نظر من این بد‌ترین بیماری در دنیاست که هیچ جوره نمیشه از شرش خلاص شد فقط میشه با تمرین از رشدش و بیشتر شدنش جلو گیری کرد. اگر کسی تونسته که از پانیک خلاص بشه لطفا اینجا بنویسه که حداقل بقیه شاد بشن 🤣الان ۸ ساله که بریده امونمو تمام راها رو امتحان کردم خوب نمیشه فقط و فقط با یک همراه میشه کمتر دچار پنیک بشید. البته این تجربه منه شاید خیلیها اینطوری نباشن. در هر صورت یک روانشناس میتونه خیلی کمک کنه. موفق و بدور از پانیک باشید
مائده رضوانی
۱۴۰۰/۷/۱۱
کتاب بسیار خوبی بود
من چند مدتی بود که درگیر پانیک بودم با خوندن این کتاب خیلی ارامش پیداکردم دیگه میتونم بگم حمله پانیک هم ندارم چون اطلاع پیدا کردم که پانیک چیه و فهمیدم مشکل خاصی برام ایجاد نمیکنه و فقط افکارم باعث پانیک میشه
اگه بتونیم از شر افکار‌های بد و منفی رهایی میدا کنیم صد در صد از
پانیک هم رهایی پیدا می‌کنیم این کتاب بهمون یاد میده چطوری افکارمون رو کنترل کنیم تا حالمون بهتر بشه
اگه دچار این مشکل هستید شدید بهتون توصیه میکنم بخونیدش
فاطمه محمدی
۱۳۹۹/۱۲/۲۶
بلاخره خوندن کتاب رو تموم کردم. اطلاعات ارزشمندی به دست آوردم و متوجه شدم که چه اتفاقی دقیقا برای من افتاده. اما اضطرابم چی شد؟ هیچی، داره بهتون سلام می‌رسونه.
از شوخی بگذریم به نظرم باید بیشتر در سایر کتاب‌ها به دنبال تکنیک‌های دیگه‌ای برای شکست اضطرابم باشم.
در آخر میخوام بگم که امیدتون رو از دست ندید و دست از خودتون نکشید.
بیتا ملکی
۱۳۹۸/۵/۱۵
مهدی ملکی - 1398/05/14
با سلام من مدتها بود پنیک داشتم ولی خودم متوجه نبودم یکی از دوستان این کتاب را معرفی کرد. من با خواندن این کتاب در حالی که متوجه بیماریم شدم و آن را قبول کردم با خواندنش 60 درصد بیماری بلافاصله درمان شد و با به کار بستن تمرینات بدون مصرف دارو در حال بهبودی کامل هستم. سپاسگزارم
نسرین سرهنگ زاده
۱۴۰۲/۹/۱۷
یک راهنمایی فوق العاده بزرگ و معجزه در راه خلاص شدن از پنیک و اضطراب هستش کاملا واقع بینانه همه چیز رو توضیح داده و باعث شد من بعد 9 سال پنیک باور کنم که پنیک من باعث هیچ اتفاق بدی نمیشه و فقط یه حالته ضعیفه که هیچ قدرتی در نابود کردن من نداره. پنیک و اضطراب در وجود من برای همیشه مرد بسیار سپاسگزارم گذارم از کتابراه
وحیده عباس نژاد
۱۴۰۲/۷/۶
عالی بود برای آشنایی با اختلال و افزایش بینش و خودآگاهی فردی ولی در آدمه بهتره به جزئیات هم بپردازید چون فکر کنم بیشتر آشنایی با بیماری و علایم و نشانه‌ها و دیدگاه یک دیدگاه و روش کلی هست نه صرفا رهایی کامل از حملات (رهایی از حملات باید خیلی جزئی تر بیان بشه) باتشکر ولی در کل کتاب مفید بود و ارزشش رو داره دوباره خونده بشه
حسین خزائی
۱۴۰۱/۶/۲۰
معمولا کتاب متنی رو برای گوشی یا تبلت نمیخونم. اما به همه کسانی که دچار پنیک اتک یا حمله استرس و وحشت هستن پیشنهاد میکنم این کتاب رو بخونن. از دنیای تاریکی که گمان میکنید هیچکس ازش خبر نداره درمی‌آیید. حداقل چیزی که بهتون میده اینکه یکنفر عمق اتفاقی که برای شما میفته رو درک کرده.
مهرداد تابش
۱۴۰۰/۶/۲۸
کتاب فوق العاده جالبی بود، انگار از زبان و روح و روانم حرف میزد، اتفاقاتی که تو این کتاب نوشته شده اکثرا اونا برای من اتفاق افتاده و خیلی حسرت خوردم که چرا دیر این کتابو خوندم، با خوندن این کتاب حالم خیلی خوب شده آرامش خاصی رو احساس کردم، این کتاب رو حتما بخونید و به دیگران هم معرفی کنید، به امید آرامش روح و روان همه
مجید ناصرپور
۱۳۹۸/۳/۱۷
بنام آرام دهنده قلبها
با سلام و خداقوت خدمت مسئولین و دست اندرکاران گرامى بنده قلبا و صمیمانه از بابت ارائه این کتاب مفید و موثر بینهایت سپاسگذارى و تشکر میکنم که مراتب افزایش سطح آگاهى و معلومات من را در این فرایند بهبودى افزون کرد و مسیر بهبودى را میسر تر نمود.
سپاسگذارم و خداوند به شما سلامتى و برکت عطاء فرماید!!!
سید امیررضا هاشمی
۱۳۹۸/۹/۱۴
با سلام بسیار عالی بود ولی من فک میکنم دوستان سعی کنید وقتی کتاب به اتمام رسید ول‌ نکنید دوباره برای نشستن دقیق و عمیق مفهومات کتاب که خیلی ارزشمند هست به مطالعه مجدد رو بیاورید
و اینکه به عنوان پیشنهاد و درخواست لطفا در این ضمینه اگر کتابی بود باز هم معرفی کنید. سپاس
مرضیه عباسی
۱۳۹۸/۱۰/۲۲
وای من عاشق این کتابم من به علت داشتن پنیک مجبور ب خرید این کتاب شدم ولی کار خوبی کردم چقدر باهام همدل خیلی جاهاش باهاش اشک ریختم چرا ک ماهیت خودم رو داخل کتاب دیدم ممنونم از نویسندش
Arefeh Alizadeh
۱۴۰۰/۵/۳۱
بسیار کتاب خوبی بود و خیلی حسم رو بهتر کرد. منی که ۹ سال درگیر دارو خوردن هستم. فوق العاده بهم کمک کرد. فقط باید حتما به کارهایی که گفته متعهد باشیم و انجامشون بدیم. امید که همه‌ی بیماران شفای کامل پیدا کنن🙏🌹
مشاهده همه نظرات 52

راهنمای مطالعه کتاب رهایی از حملات پنیک (Panic) و اختلالات اضطرابی وابسته به آن

برای دریافت کتاب رهایی از حملات پنیک (Panic) و اختلالات اضطرابی وابسته به آن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.