دانلود کتاب صوتی روش‌های مقابله با استرس

  • از: رضا اردلان
  • راوی: فاطمه شریفیان
  • ناشر صوتی: راوی نو
  • ۴ رای
  • برای دانلود قانونی کتاب صوتی روش‌های مقابله با استرس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان دانلود کنید.


خرید کتاب صوتی

برای دانلود قانونی کتاب صوتی روش‌های مقابله با استرس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان دانلود کنید.

معرفی کتاب صوتی روش‌های مقابله با استرس

کتاب صوتی روش‌های مقابله با استرس تکنیک‌‌ها و راهکارهای مفیدی جهت درمان و مقابله با استرس در شرایط و موقعیت‌های گوناگون بیان می‌کند.

اضطراب و استرس در دنیای پیچیده امروزی امری اجتناب‌ناپذیر است. همه ما در مواجهه با مسائل مختلف زندگی کم و بیش با اضطراب‌هایی مواجهه می‌شویم. می‌توانیم راهکارهایی را یاد بگیریم که با استرس‌های زندگی مقابله کنیم اما گاهی اضطراب برخی افراد به قدری شدید می‌شود که از حد کنترلشان فراتر می‌رود. در این صورت گرفتن کمک تخصصی برای درمان اضطراب ضرورت می‌یابد.

اضطراب یک حالت ذهنی کلی است که شامل احساساتی مثل نگرانی، ترس و دلشوره است که با حالت های فیزیولوژیک مثل تپش قلب، تعریق، نفس نفس زدن، سرگیجه و... همراه است. اضطراب معمولا دلیل مبهم دارد اگر در حد شدید باشد می‌تواند با کارکرد روزانه اختلال ایجاد کند.

اصولا درمان اختلالات اضطرابی به شدت و دلیل بوجود آورنده آن بستگی دارد. خیلی مواقع افراد می‌توانند یاد بگیرند، با کمک راهبردهایی با اضطراب خود مقابله کنند. در حالی که برخی اوقات شدت استرس و اضطراب فرد به حدی است که لازم می‌شود فرد تحت درمان تخصصی قرار گیرد. برای بهبود اضطراب از مداخلات روان‌درمانی، مثل درمان‌های تحلیلی، درمان شناختی رفتاری و درمان‌های دارویی استفاده می‌شود.

در روش‌های تحلیلی مثل روانکاوی و درما‌ن‌های پویشی، فرض بر این است که اضطراب‌هایی که فرد تجربه می‌کند ریشه در تعارضات ناهشیاری دارد که از دوران کودکی شکل گرفته است. براساس نظریات روانکاوی تجارب و روابط اولیه زندگی می‌تواند بر کل شخصیت، احساسات و روابط بعدی فرد تاثیرگذار باشد. در واقع همه ما الگوهایی را برای زندگی داریم که از کودکی در نتیجه تجارب اولیه آن را شکل داده‌ایم و غالبا نسبت به آن هشیار نیستیم. در روش روان تحلیلی با تحلیل احساسات و افکار فرد، به تدریج او را نسبت به ریشه مشکلات و احساساتش و تعارض‌هایی که موجب مشکلات کنونی شده آگاه می‌کنند. فرد با بینش پیدا کردن نسبت ریشه‌های عمیق استرس و اضطراب به تدریج یاد می‌گیرد تعارضات عمیق را حل و فصل کند و مشکلات هیجانی را بهبود ببخشد. درمان‌های تحلیلی معمولا زمانبر هستند اما عمیقا بر روی مشکلات فرد کار می‌کنند.

در درمان شناختی رفتاری فرض بر این است که افکار ناکارآمد فرد در احساساتی که فرد تجربه می‌کند و واکنشش به موقعیت‌ها تاثیر دارد. در این روش افکار روزانه، باورهای بنیادی و شناخت فرد کاوش می‌شود و به فرد کمک می‌شود که با تغییر افکار ناکارآمد و جایگزین کردن آن با تفکر منطقی‌تر بتواند هیجان‌ها و رفتارش را در مواجعه با شرایط مختلف بهبود ببخشد.

در درمان شناختی رفتاری اضطراب از راهبردهای نوشتن افکار روزانه، ثبت احساس در هر موقعیت، ثبت واکنش‌های فرد، پیدا کردن افکار منطقی‌تر در هر موقعیت، روش‌های تصویرسازی ذهنی و ثبت سلسله مراتب موقعیت‌های اضطراب‌زا و مقابله گام به گام با هر موقعیت استفاده می‌شود.  همچنین روش‌های تمرینی برای تغییر رفتار و افزایش مهارت برای روبرو شدن با شرایط اضطراب‌زا و راهبردهایی برای کاهش اضطراب مثل آرام‌سازی عضلانی، تمرینات تنفسی، و تخیل‌سازی انجام می‌شود. به طور کلی در این روش متخصص به فرد کمک می‌کند به طور عملی در هر هفته با انجام تمرین‌ها و تکالیف افکار و احساسات خود را بهبود ببخشد.

با تمرین‌های این کتاب، این فرصت غنی در اختیار شما قرار دارد تا فضای درون، آرامش و راحتی را کشف کنید که میراث طبیعی ما انسان‌هاست. این همان میراثی است که ما معمولاً فراموش می‌کنیم؛ اما هنوز هم مدت‌هاست منتظر این آرامش هستیم. چون به نظر می‌رسد که زندگی ما از کنترل خارج‌ شده است. با مغتنم شمردن فرصت برای یادگیری و رشد مهارت‌های زندگی در زمان حال، می‌توانید آرامش و عدم دغدغه خاطری را در درون خودتان حتی در لحظات پر اضطراب ذهن و قلب ایجاد کنید.

فهرست مطالب

۳۸ دقیقه
روش‌های مقابله با استرس
 ۳۸ دقیقه، ۳۵ مگابایت، زبان فارسی، MP3، 
چاپ ۱۳۹۷، قیمت الکترونیکی: ۵۰۰۰ ت - 1.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome50
خرید کتاب صوتی

راهنمای دانلود کتاب صوتی روش‌های مقابله با استرس

برای دانلود کتاب صوتی روش‌های مقابله با استرس و دسترسی قانونی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

دانلود کتاب صوتی  روش‌های مقابله با استرس
وحید صابر
۱۳۹۷/۱۲/۶
خیلی مفید بود، من قبلا خوانده بودم
Mohammadamin Abedi
۱۳۹۷/۱۱/۲۲
استرس علت ۸۰ درصد بیماریهای قلبی و عروقی و سکته هاست و سیگار کشیدن هم این اتفاق رو تشدید می‌کند من فکر میکنم نکات ارائه شده میتونه به کم شدن استرس کمک کنه رویهم خوب بود
Mohammadamin Abedi
۱۳۹۷/۱۱/۲۲
بسیار کاربردی بود
مشاهد همه دیدگاه‌ها (۴)