معرفی و دانلود خلاصه کتاب سرمایه‌گذار هوشمند: اصول سرمایه‌گذاری بر اساس ارزش ذاتی

عکس جلد خلاصه کتاب سرمایه‌گذار هوشمند: اصول سرمایه‌گذاری بر اساس ارزش ذاتی
قیمت:
4800 تومان - 0.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب سرمایه‌گذار هوشمند: اصول سرمایه‌گذاری بر اساس ارزش ذاتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب سرمایه‌گذار هوشمند: اصول سرمایه‌گذاری بر اساس ارزش ذاتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب سرمایه‌گذار هوشمند: اصول سرمایه‌گذاری بر اساس ارزش ذاتی

در کتاب سرمایه‌گذار هوشمند: اصول سرمایه‌گذاری بر اساس ارزش ذاتی نوشته بنجامین گراهام، می‌آموزید که خرید و فروش سهام نه تنها بر پایه شانس و اقبال نیست، بلکه نیاز به صبر و دانش خوبی از بازار دارد.

در واقع شما نیازی به تحلیل‌های بسیار و بازی با ارقام‌های سنگین هم ندارید، فقط باید اصولی را بدانید که بر اساس آن‌ها بتوانید بالاترین سود را از سهام‌هایتان ببرید. سرمایه‌گذاری در بازار بورس و اوراق بهادار می‌تواند زندگی مالی خوبی برای شما بسازد، اما به شرط آنکه بدانید چطور باید سرمایه‌گذاری کنید. وارن بافت میکروکتاب سرمایه‌گذار هوشمند (The Intelligent Investor) را بهترین میکروکتاب برای سرمایه‌گذاری می‌داند و از میکروکتاب‌های مرجع و بسیار مهم در بازار بورس و سرمایه‌گذاری شناخته می‌شود.

یک سرمایه‌گذار باهوش و زیرک در فرآیند سرمایه‌گذاری‌هایش بسیار با دقت عمل می‌کند. هر چه اصولی که برای سرمایه‌گذاری استفاده می‌کنید عقلانی‌تر باشد، استراتژی سرمایه‌گذاری‌تان به نتایج بهتری منجر می‌شود. اگر قصد دارید با سرمایه‌گذاری در بازار بورس یا سایر اوراق بهادار به درآمد قابل‌ توجهی دست پیدا کنید، باید فعالیت‌هایتان را بر اساس اصول عقلانی و درست کسب‌وکار ساماندهی کنید.

اصول اساسی در سرمایه‌گذاری هوشمندانه شامل موارد زیر است که باید به یاد داشته باشید:

1. کسب‌وکاری را که در آن سرمایه‌گذاری می‌کنید به خوبی بشناسید.
2. بدانید چه کسی کسب‌وکار را اداره می‌کند.
3. برای کسب درآمد در بلندمدت سرمایه‌گذاری کنید و خرید و فروش‌های سریع انجام ندهید.
4. به عقلانیت خودتان اعتماد داشته باشید.
5. سرمایه‌گذاری‌ها را با توجه به ارزش ذاتی‌شان انتخاب کنید، نه براساس محبوبیت‌شان.
6. همیشه با یک حاشیه‌ امنیت سرمایه‌گذاری کنید.

سرمایه‌گذاری‌ موفق، بستگی زیادی به تکنیک‌ها و معیارهایی که یاد گرفته‌اید دارد، نه قدرت ذهنی‌تان. در سال 1900 هیچ‌کس نمی‌توانست حدس بزند که تا 50 سال آینده چه اتفاقاتی در جهان رخ خواهد داد. با وجود این همه‌ تغییر و تحولات و خساراتی که به بار آمد که مانند یک زلزله‌ غیرقابل پیش‌بینی بود، همچنان می‌توان گفت که پیروی از اصول درست سرمایه‌گذاری می‌توانست به نتایج مطلوبی منجر شود. از این به بعد هم باید با این پیش‌فرض جلو برویم که این اصول همچنان می‌توانند به خوبی عمل کنند.

بنجامین گراهام (Benjamin Graham)، به عنوان پدر سرمایه‌گذاری ارزشی شناخته می‌شود. او یکی از معروف‌ترین فعالین بورس در دهه 60 میلادی بود که توانست نام خودش را به عنوان یک کارگزار حرفه‌ای برای همیشه در وال‌استریت ثبت کند. بنجامین کودکی سختی را در فقر گذراند اما توانست در سن 25 سالگی بیش از 500 هزار دلار درآمد ماهیانه داشته باشد. بنجامین از روش‌های و فرمول‌های مخصوص به خودش استفاده می‌کرد که بعدها با عنوان نظریه گراهام به شهرت زیادی رسید و افراد موفق بسیاری در وال‌استریت از آن استفاده کردند، به طور مثال وارن بافت یکی از ثروتمندان دنیا، تمام سرمایه‌گذاری‌های بورسی‌اش را بر اساس روش گراهام انجام می‌دهد.

در بخشی از میکروکتاب سرمایه‌گذار هوشمند می‌خوانید:

هنگام سرمایه‌گذاری حاشیه‌ امنی که ایجاد می‌کنید به قیمت خرید سهام با کمترین خطر ممکن بستگی دارد. معمولا این قیمت کمتر از ارزش ذاتی شرکت است، چرا که باید تاثیر اتفاقات پیش‌بینی‌ نشده را هم در نظر بگیرید. همیشه برای قیمتی که حاضرید برای خرید سهام یک شرکت پرداخت کنید یک حاشیه‌ امنیت در نظر بگیرید و سپس سرمایه‌تان را در حداقل 20 شرکت مختلف پخش کنید تا در طولانی‌ مدت به نتایج رضایت‌ بخشی دست پیدا کنید.

در افسانه‌های قدیمی انسان‌های خردمند تاریخچه‌ امور فناپذیر را در یک عبارت کوتاه خلاصه کرده‌اند «این نیز بگذرد». اگر بخواهیم به همین روش راز یک سرمایه‌گذاری عاقلانه و باهوش را در 3 کلمه خلاصه کنیم به این شعار می‌رسیم: «امنیت در سود». تهدید در همه‌ سیاست‌هایی که برای سرمایه‌گذاری اتخاذ می‌شود وجود دارد. همه‌ سرمایه‌گذارهای حرفه‌ای می‌دانند که امنیت در سود، یک مفهوم کاملا ضروری در انتخاب سهام و اوراق بهاردار است.

برای اوراق بهادار امنیت در سود عبارت است از اینکه درآمد شرکت چند برابر بیشتر از سودی است که شرکت متعهد به پرداخت آن شده است. اگر درآمد شرکت 4 یا 5 برابر بیشتر از سودی باشد که باید پرداخت کند در این صورت سهام آن از امنیت در سود خوبی برخوردار است. یا ممکن است امنیت در سود از طریق مقایسه‌ ارزش کلی یک شرکت با میزان بدهی‌هایش محاسبه شود. این روش تا حدی مشخص می‌کند که ارزش خالص شرکت قبل از اینکه پرداخت بدهی‌ها به یک نگرانی بزرگ تبدیل شود چه مقدار خواهد بود. این مفهوم از امنیت در سود، برای سرمایه‌گذاری در سهام‌های رایج با این روش محاسبه می‌شود:

ابتدا ارزش واقعی یک سهام را به هر روشی که فکر می‌کنید مناسب است محاسبه ‌کنید. این روش باید همیشه برای مقایسه‌ ارزش سهام‌های مختلف قابل اعمال باشد. توجه داشته باشید که اتفاقات بیرونی روی ارزش سهام تاثیر می‌گذارد یا ممکن است در اثر این تغییرات روش محاسبه‌تان به طور کامل اشتباه شود. در نتیجه باید یک حاشیه‌ی امنیت برای این محاسبات در نظر بگیرید.

فهرست مطالب کتاب

میکروکتاب چیست؟
درباره کتاب
درباره نویسنده
مقدمه
اصول راهنمای سرمایه‌گذاری هوشمندانه
فصل اول: کسب‌وکاری که در آن سرمایه‌گذاری می‌کنید را به خوبی بشناسید
فصل دوم: بدانید چه کسی کسب‌وکار را اداره می‌کند
آیا مدیریت واقعا کارآمد است؟
آیا متوسط سودی که سهامداران بیرونی دریافت می‌کنند با انتظارات آن‌ها متناسب است؟
فصل سوم: برای کسب درآمد در بلندمدت سرمایه‌گذاری کنید و خرید و فروش‌های سریع انجام ندهید
فصل چهارم: به عقلانیت خود اعتماد داشته باشید
فصل پنجم: سرمایه‌گذاری‌ها را با توجه به ارزش ذاتی‌شان انتخاب کنید، نه براساس محبوبیت‌شان
فصل ششم: همیشه با یک حاشیه‌ی امن سرمایه‌گذاری کنید
پیشنهاد میکروکتاب بعدی
پایان

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابخلاصه کتاب سرمایه‌گذار هوشمند: اصول سرمایه‌گذاری بر اساس ارزش ذاتی
نویسنده
ناشر چاپی سبکتو
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات126
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب اقتصاد و مدیریت
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب سرمایه‌گذار هوشمند: اصول سرمایه‌گذاری بر اساس ارزش ذاتی

aa aaa
۱۳۹۸/۴/۲۱
متاسفانه به ظاهر کتاب 120 صفحست ولی در واقع شاید 15 صفحه هم در هر صفحه شاید 4 خط وجود داشته باشه با فونت بزرگ تا صفحه 15که هیچ مطلبی راجب کتاب نوشته نیست از صفحه 15 تازه سرفصل شروع میشه متاسفانه این کارتون یه جور کم فروشیه و کسی هم نیست جوابگو باشه کسانی که قشر باسواد رو میسازن خودشون نوعی کلاهبردارن هر چه بگندد نمک میزنند وای به روزی که بگندد نمک
اریا ‌ جورابی
۱۳۹۹/۴/۲۹
کتاب سرمایه گذار هوشمند یکی از بهتری بهترین کتابیست که در زندگی خوانده‌ام ‌و یکی استراجدی‌های مهم‌ سرمایه گذاری را نشان میدهد و خواندنش برای سرمایه کذار واجب است اما کتاب در واقعیت بیش از ۶۰۰ صفحه است و این جا که میگوید ۱۲۰ ص است در اصل ۳۰ ۴۰ ص است اما برای کسانی که در ۲۰ ۳۰ دقیقه میخواهند کتاب را بخوانند پیشنهاد میکنم
Marzi B
۱۳۹۹/۱۲/۶
این کتاب میکرو کتابه و خیلی نمیشه ازش انتظار داشت کتاب کاملش رو توصیه میکنم حتما مطالعه بفرمایید بنجامین گراهام استاد دانشگاه و یکی از دوستان و همکاران وارن بافت و استاد خود بافت بود و خود وارن بافت میگفت کتاب رو که گرفتم دو مرتبه پشت سر هم خوندم. به شما هم توصیه میکنم
مهدخت اقدسی
۱۳۹۹/۱/۴
کتاب خوبی باید باشه، ولی ب علت خلاصه شدن بیش از حد قابل فهم نیس، بنظرم با کتاب 125اصل روش وارن بافت هم تفاوت داره. کتاب باعث سردرگمی میشه چون قابل فهم برای من نبود ولی کتاب 125اصل وارن بافت بهتر و قابل فهم تر و کاربردی تره.
mamad rahimi
۱۳۹۸/۳/۱۹
در کل خلاصه کردن کتاب‌ها ایده خوبیه و باعث میشه خواننده به موضوع خاصی علاقه پیدا کنه ولی بنظر من اگه کتاب کامل رو هم برای دانلود بزارن خیلی کاملتر از نکات کتاب میشه استفاده کرد. کتاب فوق العاده هست ولی خیلی خلاصه شده.
پیمان مهری
۱۳۹۹/۱۱/۱۲
کاملا محتوا از بین رفته و تبدیل به کتابی به درد نخور شده
قطعا اگر امکان داشت خود نویسنده کتاب رو کوتاه می‌کرد
و کسی که کار خلاصه نویسی کتاب رو انجام داده کوچکترین اطلاعاتی در این حوزه نداشته
Mehrsaz Rouhani
۱۳۹۸/۱۲/۱۰
اگر ممکنه کتاب کامل بگذارین ممنونم
سعید یاری
۱۳۹۸/۵/۱۳
کتابی که شماروبه سمتی راهنمایی میکنه
که یک سرمایه گذاری براساس ارزش ذاتی یک شرکت انجام بدید و روی سرمایه گذاری بلندمدت تمرکزکنید درحالی که تمامی جوانب احتیاط رو درنظر داشته باشید
سجاد زاده‌علی
۱۳۹۸/۴/۸
این کتاب کتاب خوبیه ولی کامل توضیح نداده. یک سری حرف‌های اولیه و ابتدایی رو گفته نه چیز خاصی و برای بورس بد نیست
محسن ح
۱۳۹۸/۱/۲۳
این کتاب برای کسانی که به دنبال سرمایه گزاری واقعی هستند و از سفته بازی فراری‌اند بسیار خوب و امیدوارکننده است
آرسس شفیعی
۱۴۰۲/۱۱/۲
بنجامین گراهام استاد وارن بافت بود این کتاب استراتژی‌های سرمایه گذاری را توضیح می‌دهد ولی باید قبل از آن اصول سرمایه گذاری یاد بگیرید بعد به سراغ این کتاب برید بهتر است
مظاهر مجدم
۱۳۹۸/۱۲/۶
کتاب خیلی خلاصه شده ومضموم ومفهوم درکل
گنگ باقی مانده پیشنهاد میدم اصل کتاب هم برای دانلود بذارید
قربانعلی خدایاری
۱۴۰۱/۱۲/۲۶
بسیار آموزنده
کیب ثروت از طریق سرمایه گذاری به دست می‌آید پس باید اصول آن را بیاموزیم.
گراهام تجارب ارزشمند خود را در اختیار ما قرار می‌دهد.
Reza khodadadnia
۱۴۰۰/۳/۸
کتاب بسیار خلاصه است برای من چندان مفید نبود به دنبال کتاب اصلی با جزئیات بیشتر هستم.
مطالب آن در سایت‌های اینترنتی به صورت رایگان وجود داره.
محمد سبزه زاری
۱۳۹۹/۵/۳۱
بنظر بنده میکروکتاب رو بایستی با دقت بالایی تهیه کنید چون در کتاب اخیر به وضوح ناپیوستگی مطالب و جاهای خالی موضوعات مهم حس میشه...
مشاهده همه نظرات 59

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب سرمایه‌گذار هوشمند: اصول سرمایه‌گذاری بر اساس ارزش ذاتی

برای دریافت خلاصه کتاب سرمایه‌گذار هوشمند: اصول سرمایه‌گذاری بر اساس ارزش ذاتی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.